Die heb ik uiteindelijk in 28:59 gelopen. Behoorlijk sneller dan ik gehoopt had! Ik kan nu nog 2 keer trainen voor de loop van 9 april.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:40 schreef LENUS het volgende:
9 april de leidsche rijn 5km en in de tussentijd maak ik behoorlijke progressie.![]()
Vorige week woensdag: 30:50
Vorige week zaterdag: 30:10
Gisteren: 29:50
Zaterdag: ???? ik hoop 29:30 of lager te lopen.
Conditie draag sowieso bij aan het algeheel fitter voelen, en een betere weerstand. Dit zie je terug in kleine dingen: naar de tram kunnen rennen zonder hijgen/het niet getroffen worden door griepje als er virus is/het langer door kunnen halen bij een feestje zonder dat je lichaam alleen maar wilt slapen/betere concentratie als je voor tentamens aan het blokken bent etc.quote:Op zondag 1 april 2007 20:22 schreef DIA het volgende:
Als ik dit topic zo doorloop vraag ik me af:
Wat zet je naast de prestatieverbetering nog toe om te gaan hardlopen?
en ondervind je er ook voordelen van door de dag heen?
Fitter? minder stress?
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 1 april 2007 21:09 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Conditie draag sowieso bij aan het algeheel fitter voelen, en een betere weerstand. Dit zie je terug in kleine dingen: naar de tram kunnen rennen zonder hijgen/het niet getroffen worden door griepje als er virus is/het langer door kunnen halen bij een feestje zonder dat je lichaam alleen maar wilt slapen/betere concentratie als je voor tentamens aan het blokken bent etc.
Hardlopen is niet de enige sport waarmee je dat bereikt, maar wel een eentje met een hele lage drempel. Daarnaast wordt het hardlopen na een tijdje niet zozeer meer intensief en zwaar, maar wordt het veel vaker een moment van ontspanning en even lekker de gedachten opzij kunnen zetten.
(en dan heb ik het nog niet over afval-effecten ofzo)
annoh: geweldiggaaf
blik: klopt, maar een hogere frequentie ademen zorgt ook dat je lichaam iets meer zuurstof binnen krijgt, iets waar het heel veel behoefte aan heeft als je hardloopt.
Een prestatieverbetering is altijd mooi meegenomen, maar daarnaast is het hardlopen/atletiek ook iets wat mij discipline geeft en wat minder snel gestresst maakt. Na 8 uur op kantoor hebben gezeten wil ik gewoon iets doen..quote:Op zondag 1 april 2007 20:22 schreef DIA het volgende:
Fitter? minder stress?
Beginnen met hardlopen is echt een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan. Ik weet natuurlijk niet wat er precies door het hardlopen komt, en wat door andere dingen, maar ik ondervind allerlei voordelen. Inderdaad voel ik me fitter, en helpt het bij stress, maar ik vind het heerlijk om me helemaal leeg te lopen, de vooruitgang te zien en mee te doen aan evenementen. Ik geef mensen vaak als tip om je gewoon in te schrijven bij een loopevenement, want dan heb je als extra motivatie dat je niet af wilt gaan op die dag.quote:Op zondag 1 april 2007 20:22 schreef DIA het volgende:
Fitter? minder stress?
of lekker aan het sjokken.. De 5km van afgelopen zaterdag was verdeeld in 2 rondes.. Na net de 3km te hebben gepasseerd, haalde ik de eerste achterblijfster al in, die was net op 1,2 kmquote:Op maandag 2 april 2007 10:56 schreef p-etr-a het volgende:
Wat ik echt niet begrijp, is dat mensen een 5 km in meer dan een uur lopen. Denken ze dat ze meedoen aan een wandeltocht?
Ongelooflijk toch. Ik zou me doodschamen!quote:Op maandag 2 april 2007 11:00 schreef PieterBas het volgende:
[..]
of lekker aan het sjokken.. De 5km van afgelopen zaterdag was verdeeld in 2 rondes.. Na net de 3km te hebben gepasseerd, haalde ik de eerste achterblijfster al in, die was net op 1,2 km
Ze (hard-)lopen tochquote:Op maandag 2 april 2007 11:03 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ongelooflijk toch. Ik zou me doodschamen!
Van de andere kant ben ik blij dat je er zulke lui tussen hebt zitten, dan zijn de bemoedigende woorden 'je eindigt heus niet als laatste' vrijwel altijd waar.
wel grappig, ik kende annoh ook al via mijn werk, je bent bekend anquote:Op maandag 2 april 2007 11:01 schreef p-etr-a het volgende:
Hey annoh ik ken jou, een beetje dan, als huisgenoot van Gwen en eerst van Rosa.Ik was benieuwd of ik je zou kennen omdat ik een tijd (eigenlijk erg lang) in Hilversum heb gewoond en ja, de wereld blijkt inderdaad klein te zijn.
Ik loop 9 april ook mee, ik hoop hem binnen 27:30 te lopen, is ongeveer 11 km per uur. Er bestaat trouwens een goede kans dat je hem een stuk sneller loopt, aangezien je op de één of andere manier tijdens wedstrijden een stuk harder loopt dan met trainingen.quote:Op zondag 1 april 2007 20:43 schreef LENUS het volgende:
[..]
Die heb ik uiteindelijk in 28:59 gelopen. Behoorlijk sneller dan ik gehoopt had! Ik kan nu nog 2 keer trainen voor de loop van 9 april.
Doelstellingen
dinsdag: 28:30
vrijdag: 28:00
De wedstrijd zelf: 27:50
Je moet ook wel doorlopen omdat er een Smart met geluidsinstallatie achter je aan komt rijdenquote:Op dinsdag 3 april 2007 16:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik loop 9 april ook mee, ik hoop hem binnen 27:30 te lopen, is ongeveer 11 km per uur. Er bestaat trouwens een goede kans dat je hem een stuk sneller loopt, aangezien je op de één of andere manier tijdens wedstrijden een stuk harder loopt dan met trainingen.
Sjongejonge! Waar ken jíj mij dan weer van?quote:Op maandag 2 april 2007 11:01 schreef p-etr-a het volgende:
Hey annoh ik ken jou, een beetje dan, als huisgenoot van Gwen en eerst van Rosa.Ik was benieuwd of ik je zou kennen omdat ik een tijd (eigenlijk erg lang) in Hilversum heb gewoond en ja, de wereld blijkt inderdaad klein te zijn.
Nee, alleen van Gwendolijn.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:23 schreef annoh het volgende:
Sjongejonge! Waar ken jíj mij dan weer van?Een vriendin van beide zusjes?
Dat is volgens geen slecht idee... Ik merk dat het behoorlijk opvalt als je hardloopt. 'Goh, doe jij (ook) aan hardlopen? Ik zag je laatst!' Of deze, nog leuker: 'Ik dacht: welke gek gaat er nou om zeven uur 's morgens hardlopen, maar toen zag ik dat jij het was.'quote:Haha! Misschien wordt het tijd dat ik met een zonnebril ga hardlopen, zodat ik niet steeds herkend word!![]()
Ik heb hier geen ervaring mee, maar uitrusten tot maandag lijkt me wel lang. Misschien kan je wat rustige trainingen doen. Zeg maar rondjes van vijf kilometer, alleen niet zo snel. Trainingen waar je normaal niet tevreden mee zou zijn.quote:Ik ben nog steeds herstellende van afgelopen zondag, geen spierpijn meer maar wel stramme kuiten en enkels. En rennen voor de trein ging ook niet zo soepel. Wat kan ik nu het beste doen, morgen of overmorgen toch een training, of lekker uit blijven rusten tot de 10 km maandag?
Ik zou nog wel keertje lopen, donderdag of vrijdag ofzoquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:23 schreef annoh het volgende:
[..]
Sjongejonge! Waar ken jíj mij dan weer van?Een vriendin van beide zusjes? Haha! Misschien wordt het tijd dat ik met een zonnebril ga hardlopen, zodat ik niet steeds herkend word!
![]()
Over die langzame hardlopers: op zich hartstikke stoer dat ze mee doen, maar als ik zulke tijden zou lopen zou ik echt niet meedoen, maar lekker op de hei gaan dribbelen. Sommigen komen echt op hun tandvlees de finish over...
Ik ben nog steeds herstellende van afgelopen zondag, geen spierpijn meer maar wel stramme kuiten en enkels. En rennen voor de trein ging ook niet zo soepel. Wat kan ik nu het beste doen, morgen of overmorgen toch een training, of lekker uit blijven rusten tot de 10 km maandag?
beetje late reactiequote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:21 schreef ellos het volgende:
PieterBas, hoeveel keer in de week train je en hoe lang en wat voor training?
Als je dat uberhaupt hier wilt opschrijven dan![]()
8 uurquote:Op woensdag 4 april 2007 19:25 schreef p-etr-a het volgende:
Oh ik vond het juist heerlijk vanmorgen (rond 11 uur). Hoe vroeg heb je gelopen dat het zo fris was?
Ik ben echt een avondloper... Als ik 's-morgens train dan loop ik de gehele dag er als een zoutzak bijquote:Op woensdag 4 april 2007 20:37 schreef pekke.nl het volgende:
Ik stel mezelf ook wel eens voor om 's morgens te gaan lopen, alleen als ik dan wakker word in mn lekkere warme bed, dan komt het er meestal toch niet van![]()
Price & where to buy?quote:Op donderdag 5 april 2007 00:06 schreef jde_kok het volgende:
Afgelopen maandag heb ik een nieuwe hartslagmeter gekocht. Ik wil namelijk vanaf nu mijn tempo en afstand kunnen meten. Wel zo makkelijk met trainen en vooral bij wedstrijden. Dan kan je je kilometertijden aflezen, snelheid zien, hartslag etc.
Is de Polar RS200 SD
[afbeelding]
ik loop ook graag 's avonds. Maar het is bij mij niet zo dat als ik 's morgens loop dat ik er dan als een zoutzak bij loop. Ik heb dan juist een energieboost gekregen om de dag door te komenquote:Op woensdag 4 april 2007 21:23 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik ben echt een avondloper... Als ik 's-morgens train dan loop ik de gehele dag er als een zoutzak bij
Dat is dus een 27:50 gewordenquote:Op zondag 1 april 2007 20:43 schreef LENUS het volgende:
[..]
Die heb ik uiteindelijk in 28:59 gelopen. Behoorlijk sneller dan ik gehoopt had! Ik kan nu nog 2 keer trainen voor de loop van 9 april.
Doelstellingen
woensdag: 28:30
vrijdag: 28:00
De wedstrijd maandag: 27:50
Jammerquote:
Je kunt best op vrijdag nog een rustige training doen hoor.quote:Op donderdag 5 april 2007 09:01 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat is dus een 27:50 geworden![]()
Is het nu slim om te herstellen en te wachten tot maandag, of kan ik nog een keer lopen?
Dat is toch mooi 2 minuten sneller dan 2 weken terugquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:57 schreef p-etr-a het volgende:
WOEHIE!
Ik heb net ruim 5 mijl (wedstrijdafstand die ik over 2 weken loop) gelopen in 50 minuten. Ik ben echt trots en blij, ik heb heel erg het gevoel dat ik er klaar voor ben.
Oh en jde_kok wat duur zeg!! Ik loop voorlopig maar gewoon zo verder als ik nu doe... 200 euro, pfoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |