Ik heb voor mijn mini destijds bij Dixons een sleeve van iSkin gehaald.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:31 schreef Vicious_R het volgende:
Ik heb een Ipod 20gig (zo eentje van de eerste lading) maar ik kan nergens een armband (om te lopen) vinden. Zijn er deze eigenlijk wel voor die dikke, logge oude 20gigs?
Ik ga wel naar Enschede toe-lopen eind aprilquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:51 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wie gaat er in Enschede lopen eind april? Ben net begonnen, maar wil de 10 km in 45 minuten doen. En dan doortrainen om in oktober de Amsterdam Marathon te lopen.
Ik doe wel mee, wss ook 10km. Volgende week eerst de Halve van Hengelo in het vernieuwde Fanny Blankers-Koen Stadion. Ga voor een 37'er op de 10km.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:51 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wie gaat er in Enschede lopen eind april? Ben net begonnen, maar wil de 10 km in 45 minuten doen. En dan doortrainen om in oktober de Amsterdam Marathon te lopen.
Dat is wel lomp zeg.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:25 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Oh! Mij willen ze altijd bijna dood rijden! Ook al ren ik op een voorrangsweg, dan rijden ze nog vol gas door. Maar goed, ik ben dan ook een enge, lelijke kerel.
Een idee om te beginnen met een w-l-w schema? Minuutje wandelen, twe minuten hardlopn, minuutje wandelen, etc etc?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:47 schreef p-etr-a het volgende:
Nou het ging niet echt zoals ik hoopte, dat hogere tempo. Ik begon veel te hard waardoor ik het na ongeveer 200-300 meter al niet meer uithield. Toen heb ik nog anderhalve kilometer op zeer laag tempo doorgelopen, tot ik echt moest wandelen. Daarna was ik wel weer goed opgeladen om het laatste stuk op een mooi tempo te lopen. Uiteindelijk 4.150 meter in 28 minuten.Volgende keer beter.
Die opbouw heb ik al afgerond. Ik wilde alleen vandaag proberen iets harder te gaan zoals Grumpey voorstelde. Maar ik heb geen indicatie van hoe hard ik loop en dus ging ik aan het begin veel te hard. Morgen zal ik weer iets meer op gevoel lopen en proberen toch iets sneller te zijn, maar niet zo hard als vandaag.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:32 schreef Dvons het volgende:
Een idee om te beginnen met een w-l-w schema? Minuutje wandelen, twe minuten hardlopn, minuutje wandelen, etc etc?
Hartslagmeter.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:05 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Die opbouw heb ik al afgerond. Ik wilde alleen vandaag proberen iets harder te gaan zoals Grumpey voorstelde. Maar ik heb geen indicatie van hoe hard ik loop en dus ging ik aan het begin veel te hard. Morgen zal ik weer iets meer op gevoel lopen en proberen toch iets sneller te zijn, maar niet zo hard als vandaag.
Jammer, maar misschien iets ertussenin? Misschien de volgende keer wel gewoon beginnen op je eigen tempo zoals je gewend ben, en na 3 km versnellen (lichtjes, over een langere afstand, dus niet ineens die omslag) en dat tempo aanhouden tot het einde/zover mogelijk...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:47 schreef p-etr-a het volgende:
Nou het ging niet echt zoals ik hoopte, dat hogere tempo. Ik begon veel te hard waardoor ik het na ongeveer 200-300 meter al niet meer uithield. Toen heb ik nog anderhalve kilometer op zeer laag tempo doorgelopen, tot ik echt moest wandelen. Daarna was ik wel weer goed opgeladen om het laatste stuk op een mooi tempo te lopen. Uiteindelijk 4.150 meter in 28 minuten.Volgende keer beter.
Ademhaling is inderdaad een goede om op te letten bij alle vormen van steek in de zij. probeer bij elke stap in of uit te ademen, zodat je ademhaling in hetzelfde ritme verloopt als het lopen zelf.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:21 schreef Blik het volgende:
Ik heb een probleem met het hardlopen. Gaat de laatste tijd wel goed en ben het nog steeds langzaam aan het opbouwen. Maar ik heb de laatste tijd eigenlijk altijd last in mijn rechterzij. Dit kan al beginnen na 3 minuten hardlopen (en dan moet ik nog 25 minuten). Ik probeer het altijd te verminderen met ademhaling (diep door de neus, uit door de mond), maar dit helpt ook maar tijdelijk.
Ik begin me er echt aan te irriteren, wat kan ik hieraan doen.
( Volgende week trouwens 5 km tijdens de Fortis Marathon Utrecht, ga de 11 km gemiddeld denk ik wel halen)
Inderdaad, ik begin op mijn normale tempo en dan even zien of het onderweg wat kan opvoeren, maar niet te veel.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Jammer, maar misschien iets ertussenin? Misschien de volgende keer wel gewoon beginnen op je eigen tempo zoals je gewend ben, en na 3 km versnellen (lichtjes, over een langere afstand, dus niet ineens die omslag) en dat tempo aanhouden tot het einde/zover mogelijk...
In ieder geval zou ik de volgende keer beginnen in je tempo dat je gewend bent, blijkbaar kan je lichaam die hogere frequentie/omslag nog niet aan.
dank jequote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:15 schreef Gelderland het volgende:
@ Pieterbas: zeer nette tijd! dan loop je erg hard!
doen sommige hier ook dit: Vetverbranden met HIIT (deel 2)
ik wil daar mee beginnen!
Ieder geval.. veel succesquote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:01 schreef ForumGek het volgende:
Door mijn ongezonde levensstijl (redelijk wat fast-food) en call-center werk heb ik besloten mijn leven te gaan beteren. Gisteren een kiwi gehad en hardloopschoenen gekocht (Saucony Grid Jazz X, vrouwenmodelletje, kleine voetjes namelijk). En een (kort) broekje van Pro Touch en een paar Falke loop sokken voor het nodige comfort. Shirtje moet ik nog naar kijken, maar die komt ook zeer binnenkort.
Ik ben afgelopen maanden ongeveer 5kg aangekomen denk ik, en ik heb een vet-buikje gekregen. Ik ben ongeveer 1,70 en weeg momenteel 67 kg dit bij een leeftijd van 19 jaar. Voordat ik stopte met naar school toe fietsen en 2 keer per week golfen (ja, ook dat is goed voor je conditie) ben ik lomp geworden en wat dikker(voor mijn gevoel dan). Vorige jaar rond deze tijd had ik een mooi strak buikje en nu hangt het al een beetje!
Ik ga dus hardlopen. Eigenlijk puur functioneel, maar als ik het leuk ga vinden wil ik ook gewoon rondes gaan lopen bij mij in de buurt (Drenthe en Groningen evt.). Ik heb al wat leuke routes hier in de buurt uitgestippeld van ongever 1,5km tot 5km waarmee ik kan gaan beginnen hier in de buurt !
Ik zal eens op zoek gaan naar een beginners schema waarmee ik kan gaan beginnen te trainen. Zal dit topic nauw in de gaten houden en mijn bevindingen posten !
waar een kiwi al niet goed voor isquote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:01 schreef ForumGek het volgende:
Door mijn ongezonde levensstijl (redelijk wat fast-food) en call-center werk heb ik besloten mijn leven te gaan beteren. Gisteren een kiwi gehad en hardloopschoenen gekocht (Saucony Grid Jazz X, vrouwenmodelletje, kleine voetjes namelijk). En een (kort) broekje van Pro Touch en een paar Falke loop sokken voor het nodige comfort. Shirtje moet ik nog naar kijken, maar die komt ook zeer binnenkort.
Ik ben afgelopen maanden ongeveer 5kg aangekomen denk ik, en ik heb een vet-buikje gekregen. Ik ben ongeveer 1,70 en weeg momenteel 67 kg dit bij een leeftijd van 19 jaar. Voordat ik stopte met naar school toe fietsen en 2 keer per week golfen (ja, ook dat is goed voor je conditie) ben ik lomp geworden en wat dikker(voor mijn gevoel dan). Vorige jaar rond deze tijd had ik een mooi strak buikje en nu hangt het al een beetje!
Ik ga dus hardlopen. Eigenlijk puur functioneel, maar als ik het leuk ga vinden wil ik ook gewoon rondes gaan lopen bij mij in de buurt (Drenthe en Groningen evt.). Ik heb al wat leuke routes hier in de buurt uitgestippeld van ongever 1,5km tot 5km waarmee ik kan gaan beginnen hier in de buurt !
Ik zal eens op zoek gaan naar een beginners schema waarmee ik kan gaan beginnen te trainen. Zal dit topic nauw in de gaten houden en mijn bevindingen posten !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |