abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47361138
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 04:48 schreef Godslasteraar het volgende:
Nemen ze dat haar kwalijk, en verliest de PVDA/Albayrak kiezers.
Vast wel. De PvdA had sowieso al meer last van het van de lijst schrappen van Turkse aspirant Kamerleden dan het CDA.

Los daarvan zou ik het -als volbloed Nederlander- wel een beetje mn eer te na vinden als Albayrak hierdoor in een hoek gedwongen wordt waar ze, voorzover het haar capaciteiten als staatssecretaris betreft, niets te zoeken heeft. Dit is toch een beetje de strijd tussen het vrije woord en bekrompen nationalisme. De Nederlandse overheid zou, als voorvechter van het vrije woord, Albayrak juist moeten stimuleren in het niet opgeven van haar Turkse paspoort. Het zijn immers uitsluitend de bekrompen nationalisten (die we zowel aan Turkse als aan Nederlandse zijde vinden) die dat willen. Bring it on!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 09:29:42 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47361196
Albayrak heeft helemaal geen capaciteiten, dus daar zijn we gauw klaarmee. Is gewoon het zoveelste inwisselbare omhooggevallen carrierekutje.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47361221
Je bent in ieder geval eerlijk over de ware achtergrond van jouw wens dat ze terugtreedt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_47361239
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 09:22 schreef Argento het volgende:

[..]

Vast wel. De PvdA had sowieso al meer last van het van de lijst schrappen van Turkse aspirant Kamerleden dan het CDA.

Los daarvan zou ik het -als volbloed Nederlander- wel een beetje mn eer te na vinden als Albayrak hierdoor in een hoek gedwongen wordt waar ze, voorzover het haar capaciteiten als staatssecretaris betreft, niets te zoeken heeft. Dit is toch een beetje de strijd tussen het vrije woord en bekrompen nationalisme. De Nederlandse overheid zou, als voorvechter van het vrije woord, Albayrak juist moeten stimuleren in het niet opgeven van haar Turkse paspoort. Het zijn immers uitsluitend de bekrompen nationalisten (die we zowel aan Turkse als aan Nederlandse zijde vinden) die dat willen. Bring it on!
Even voor de duidelijkheid; de Nederlandse overheid vindt het eigenlijk helemaal niet wenselijk als mensen er twee paspoorten op nahouden. In de praktijk doen we er niet heel erg moeilijk over (nog niet in ieder geval) maar eigenlijk hebben we het liever niet. En dan wil jij dat we in een soort van pissing contest met Turkse nationalisten precies gaan zitten vasthouden aan iets wat we rationeel eigenlijk helemaal niet willen?

Als Albayrak verstandig was geweest had ze gewoon dat Turkse paspoort ingeleverd, was er helemaal niks aan de hand geweest. Ze zou er Aboutaleb waarschijnlijk ook nog een dienst mee bewijzen omdat de discussie die Wilders maar blijft aanzwengelen al snel niet meer interessant is omdat het niet meer mogelijk is om te praten over dubbele loyaliteiten en dat soort onzin als het keuze element weg is genomen. In die zin heb ik Aboutaleb trouwens ook hoger zitten dan Albayrak. Hij kan dat paspoort niet kwijt, maar heeft er geen moeite mee om te zeggen, hardop, dat het niks voor hem betekent in zijn toekomst. Albayrak reageert tot nu toe alleen met emotie en zonder ratio.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 10:01:29 #205
66825 Reya
Fier Wallon
pi_47361530
quote:

[..]

Het zou natuurlijk sowieso bizar zijn als Turkije invloed zou kunnen uitoefenen op de samenstelling van het Nederlandse kabinet.
pi_47361749
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 10:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk sowieso bizar zijn als Turkije invloed zou kunnen uitoefenen op de samenstelling van het Nederlandse kabinet.
door middel van Albayraks Turkse paspoort
pi_47361972
quote:

[..]

Wat men in Turkije hier van vindt is niet echt relevant, het gaat om Nederland, en onze belangen. Ik zie geen reden om tegelijkertijd te proberen de belangen van Turkije te verdedigen, zeker als er nogal wat Turken zijn die hun belangen ergens heel anders zien liggen. Feit is dat Albayraks dubbele nationaliteit tot problemen leidt, zowel in Nederland als in Turkije. Verder zien de meeste Nederlanders niets in een dubbel paspoort. Schaf dat ding dan gewoon af. Klaar.

Je bent je er overigens van bewust dat sinds 1 jan. 2007 een nieuw lidmaatschap van de EU in Frankrijk door middel van een referendum goedgekeurd moet worden door het Franse electoraat? (nieuwe bepaling in de grondwet)
pi_47362416
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 09:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid; de Nederlandse overheid vindt het eigenlijk helemaal niet wenselijk als mensen er twee paspoorten op nahouden. In de praktijk doen we er niet heel erg moeilijk over (nog niet in ieder geval) maar eigenlijk hebben we het liever niet. En dan wil jij dat we in een soort van pissing contest met Turkse nationalisten precies gaan zitten vasthouden aan iets wat we rationeel eigenlijk helemaal niet willen?
Jazeker. De huidige situatie is nu eenmaal dat het hebben van een dubbel paspoort voor het vervullen van een hoge overheidsfunctie zeker geen pre is (en op zichzelf ben ik ook helemaal niet tegen de gedachtengang dat het zelfs uitgesproken onwenselijk is) maar het staat tot op heden niet in de weg aan het vervullen van die functie. Aboutaleb en Albayrak zijn immers hoe dan ook tot die functie toegelaten. Dan kun je twijfelen aan hun capaciteiten, maar feit blijft dat hun nationaliteit, dubbel of niet, onder de huidige omstandigheden, naar Nederlandse maatstaven, geen probleem oplevert.
quote:
Als Albayrak verstandig was geweest had ze gewoon dat Turkse paspoort ingeleverd, was er helemaal niks aan de hand geweest. Ze zou er Aboutaleb waarschijnlijk ook nog een dienst mee bewijzen omdat de discussie die Wilders maar blijft aanzwengelen al snel niet meer interessant is omdat het niet meer mogelijk is om te praten over dubbele loyaliteiten en dat soort onzin als het keuze element weg is genomen.
Maar wat nu als Albayrak haar Turkse nationaliteit niet kwijt wil? Een nationaliteit is toch ook een wezenlijk aspect van iemands persoonlijkheid. En voorzover er geen concrete aanleiding bestaat om te twijfelen aan haar loyaliteit aan Nederland, zie ik geen reden om haar te dwingen te kiezen tussen haar persoonlijkheid en haar functie. Ze krijgt bovendien niet eens de kans om te laten zien dat als het er op aan komt, haar loyaliteit aan Nederland prevaleert.
quote:
Albayrak reageert tot nu toe alleen met emotie en zonder ratio.
Dat heeft er wellicht ook mee te maken dat nationaliteit, dat soort fundamentele aspecten van een persoonlijkheid, niet geheel zonder emotie beschouwd kunnen worden. Anders gezegd, je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze daar emoties bij voelen en ik zie ook niet in waarom we dat zouden moeten vertalen naar Albayrak's ongeschiktheid voor de functie.

Het is overigens zeker niet mijn conclusie dat Albayrak niet geschikt zou zijn, maar het is wel mijn conclusie dat haar dubbele nationaliteit niets zegt over die (on)geschiktheid. Laat haar eerst maar ns aan het werk gaan en dan kan ze op haar daden worden beoordeeld, in plaats van op haar persoon.
pi_47362455
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 10:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Feit is dat Albayraks dubbele nationaliteit tot problemen leidt, zowel in Nederland als in Turkije.
Het is slechts een feit dat er een probleem van gemaakt wordt door lieden die niet verder komen dan de suggestie dat problemen zouden kunnen ontstaan, terwijl er geen enkel redelijk aanknopingspunt bestaat om aan te nemen dat die problemen zullen ontstaan.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:02:32 #210
3542 Gia
User under construction
pi_47362516
Als ze het niet zelf inlevert, dan doet Turkije het zelf wel. Er is toch verder geen consequentie als ze het niet inlevert. Ik zou een hele lange neus naar Turkije maken. Jullie doen maar!!
pi_47362708
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 10:59 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is slechts een feit dat er een probleem van gemaakt wordt door lieden die niet verder komen dan de suggestie dat problemen zouden kunnen ontstaan, terwijl er geen enkel redelijk aanknopingspunt bestaat om aan te nemen dat die problemen zullen ontstaan.
Als de onheilsvoorspellers diegenen zijn die er een probleem van maken, leidt een dubbel paspoort dus tot problemen
pi_47363086
Best wel droog eigenlijk. Die juffrouw wordt gewoon door zowel Nederland als haar Thuis-land bestookt met paspoort affaires.
Dit is een onwerkbare situatie voor haar

Ik mag die echte Turken wel.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47363965
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 10:57 schreef Argento het volgende:

[..]

Jazeker. De huidige situatie is nu eenmaal dat het hebben van een dubbel paspoort voor het vervullen van een hoge overheidsfunctie zeker geen pre is (en op zichzelf ben ik ook helemaal niet tegen de gedachtengang dat het zelfs uitgesproken onwenselijk is) maar het staat tot op heden niet in de weg aan het vervullen van die functie. Aboutaleb en Albayrak zijn immers hoe dan ook tot die functie toegelaten. Dan kun je twijfelen aan hun capaciteiten, maar feit blijft dat hun nationaliteit, dubbel of niet, onder de huidige omstandigheden, naar Nederlandse maatstaven, geen probleem oplevert.
[..]

Maar wat nu als Albayrak haar Turkse nationaliteit niet kwijt wil? Een nationaliteit is toch ook een wezenlijk aspect van iemands persoonlijkheid. En voorzover er geen concrete aanleiding bestaat om te twijfelen aan haar loyaliteit aan Nederland, zie ik geen reden om haar te dwingen te kiezen tussen haar persoonlijkheid en haar functie. Ze krijgt bovendien niet eens de kans om te laten zien dat als het er op aan komt, haar loyaliteit aan Nederland prevaleert.
[..]

Dat heeft er wellicht ook mee te maken dat nationaliteit, dat soort fundamentele aspecten van een persoonlijkheid, niet geheel zonder emotie beschouwd kunnen worden. Anders gezegd, je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze daar emoties bij voelen en ik zie ook niet in waarom we dat zouden moeten vertalen naar Albayrak's ongeschiktheid voor de functie.

Het is overigens zeker niet mijn conclusie dat Albayrak niet geschikt zou zijn, maar het is wel mijn conclusie dat haar dubbele nationaliteit niets zegt over die (on)geschiktheid. Laat haar eerst maar ns aan het werk gaan en dan kan ze op haar daden worden beoordeeld, in plaats van op haar persoon.
Ik ga die hele loyaliteitsdiscussie niet overdoen. Ik vind 'm ook tamelijk onzinnig verder. Wat ik wel vind, is dat iemand die een hoge functie in het bestuur van Nederland heeft in staat moet zijn om het verstand vóór het gevoel te laten gaan. Dus soms iets doet wat niet zo leuk voelt, maar wat toch de juiste beslissing is. En op dat vlak schiet Albayrak tekort, wat Nebahat Albayrak voelt over haar band met Turkije mag niet haar uitoefening van de functie van staatssecretaris hinderen.

De hele dubbele paspoorten discussie wordt alleen maar heftiger doordat zij nu hardnekkig vasthoudt aan haar turkse paspoort. Want Wilders gaat echt niet opgeven, en zolang zij het boegbeeld blijft van 'kom niet aan mijn paspoort', kan Wilders iedereen met een dubbel paspoort (ook de mensen die geen keuze hebben) blijven beschuldigen van twijfelachtige loyaliteit.

Kortom, waar ik eigenlijk geen twijfel had over haar geschiktheid vóór de hele discussie, begin ik die nu wel te krijgen. Niet omdat zij een tweede paspoort heeft, maar omdat ze niet kan inzien dat de discussie erover té schadelijk is en dat zij het in haar macht heeft om de discussie te laten stoppen.
pi_47364040
het Nederlandse Team gaat voetballen tegen Turkije, iedereen loopt in een Holland-shirtje op een enkeling na, die loopt in een HollandTurkije-shirtje, leuke wedstrijd
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47364096
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 10:59 schreef Argento het volgende:

[..]

Je bijdrages aan dit topic beginnen een beetje te lijken op die van iemand die nu nog praat over phlogiston als verklaring voor de brandbaarheid van stoffen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:38:02 #216
3542 Gia
User under construction
pi_47365015
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Leuke username.
Mja, maar kirmizi en s7f mogen weer niet meedoen, zeker?
pi_47391641
Ik heb geprobeerd om de aflevering te bekijken, maar dat is me niet gelukt. Een stukje van het interview met Kerencsiz heb ik wel gezien inmiddels. Ik kreeg de indruk dat hij reageerde op een suggestieve vraag van de journalist en dat hij nog geen concrete plannen heeft om Albayrak aan te gaan klagen.
pi_47392189
Wat? Nederlandse journalisten en suggestief? Welnee
  zondag 18 maart 2007 @ 17:05:43 #219
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47404041
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 00:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

HiZ. Pool zit echt poep te praten, die heeft er totaal niks van begrepen.
Hij laat zich dan ook wijselijk niet meer in de discussie zien.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_47404668
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ga die hele loyaliteitsdiscussie niet overdoen. Ik vind 'm ook tamelijk onzinnig verder. Wat ik wel vind, is dat iemand die een hoge functie in het bestuur van Nederland heeft in staat moet zijn om het verstand vóór het gevoel te laten gaan. Dus soms iets doet wat niet zo leuk voelt, maar wat toch de juiste beslissing is. En op dat vlak schiet Albayrak tekort, wat Nebahat Albayrak voelt over haar band met Turkije mag niet haar uitoefening van de functie van staatssecretaris hinderen.
Dat is nu juist het punt. Er bestaat geen enkel redelijk aanknopingspunt om aan te nemen dat Albayrak door haar band met Turkije zal worden gehinderd in de uitoefening van haar huidige functie. Het risico daarop wordt door zowel coalitie als oppositie, met uitzondering van PVV, in ieder geval onvoldoende geacht om op basis daarvan Albayrak aan te spreken op het opgeven van haar Turkse nationaliteit.

Natuurlijk kun je willen dat zij haar paspoort opgeeft en je kunt dat een uitstekende daad vinden, maar dat lijkt me op zichzelf geen bruikbaar argument.
quote:
De hele dubbele paspoorten discussie wordt alleen maar heftiger doordat zij nu hardnekkig vasthoudt aan haar turkse paspoort. Want Wilders gaat echt niet opgeven, en zolang zij het boegbeeld blijft van 'kom niet aan mijn paspoort', kan Wilders iedereen met een dubbel paspoort (ook de mensen die geen keuze hebben) blijven beschuldigen van twijfelachtige loyaliteit.
Ik vind het persoonlijk wat ver gaan om van Albayrak te vergen dat zij een dergelijk wezenlijk aspect van haar persoonlijkheid laat varen enkel met het doel Wilders de wind uit de zeilen te nemen.
quote:
Kortom, waar ik eigenlijk geen twijfel had over haar geschiktheid vóór de hele discussie, begin ik die nu wel te krijgen. Niet omdat zij een tweede paspoort heeft, maar omdat ze niet kan inzien dat de discussie erover té schadelijk is en dat zij het in haar macht heeft om de discussie te laten stoppen.
Het is een afweging tussen behoud van haar Turkse nationaliteit en Wilders zijn argument afnemen. Ik kan mij goed voorstellen dat die afweging uitvalt in het voordeel van behoud van haar Turkse nationaliteit. Het is nogal wat om van iemand te verlangen dat hij of zij formeel afstand doet van zijn of haar 'roots' zonder dat daar een grondige reden voor bestaat. Tegemoetkomen aan de eisen van een nationalistische xenofoob lijkt mij echt geen voldoende reden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')