abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 maart 2007 @ 15:29:16 #1
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47303151
Wat een verschrikkelijk domme dingen zeg die kerel. Vandaag alleen al 3 initiatieven van em gehoord of gelezen en bij geen enkele wordt het voetbal er echt beter van.

Houd gewoon je mond idioot

edit:

Platini wil CL-play-offs voor 'grote landen'

UEFA-baas Platini wil hekken uit stadions

[ Bericht 32% gewijzigd door One_conundrum op 15-03-2007 17:48:18 ]
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_47303199
* sjimz mee eens is
  donderdag 15 maart 2007 @ 15:49:10 #3
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47303896
Michel Platini moet inderdaad lekker zijn bek houden, ik heb nog niets zinnigs gehoord. Net als onze San Marco oppert hij allemaal zinloze veranderingen, mediageilheid ook? Echt, sommige mensen mogen dan een geweldige voetballoopbaan achter de rug hebben en hun voeten meermalen hebben laten spreken, maar ze moeten hun mond gewoon dichthouden!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_47303916
platini wil andere landen dan engeland, spanje en italie champions leage plaatsen gunnen. Niet zo slecht lijkt me
lollig
pi_47303920
* numero_uno eens met TS
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_47303992
Hij is voorzitter van de UEFA, wa moet ie doen? De hele dag achter z'n bureau sigaren roken?

Wees blij dat er nog mnsen zijn die niet te bang zijn voor veranderingen. Daarna kunnen we wel zien of die ideeen goed genoeg zijn, om er doorheen te komen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_47304177
goed topic
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:49 schreef ub40_bboy het volgende:
platini wil andere landen dan engeland, spanje en italie champions leage plaatsen gunnen. Niet zo slecht lijkt me
gewoon de kampioenen van elk land, anders kun je het net zo goed omdopen in 'League'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 maart 2007 @ 16:24:23 #8
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47305110
Platini is de nieuwe Blatter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_47305266
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:57 schreef ruud_fr het volgende:
goed topic
[..]

gewoon de kampioenen van elk land, anders kun je het net zo goed omdopen in 'League'
5-landen-league is dan misschien beter. Zou niet slecht zijn als er een aantal dingen verandert. Zoals buitenspel afschaffen, eerlijkere kansen voor clubs om iets te winnen(macht van het geld inperken). Een maximum aantal buitenlanders in teams, een voetbalwet voor heel europa. Elk land evenveel teams=evenveel kans in de cl, uefa beker, en bekerwinnaars beker weer invoeren. En alleen de kampioenen in de cl, de cl heeft vind ik, veel minder waarde nu de nummers 2,3,4 van sommige landen ook meedoen.
pi_47306098
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:28 schreef Solstice het volgende:
Zoals buitenspel afschaffen
pi_47306645
Platini wil veranderingen zien
Geschreven door Matthijs van Laar op woensdag, 14 maart om 21:06

UEFA-voorzitter Michel Platini zegt bezig te zijn met het onderzoeken van de mogelijkheden om teams uit Engeland, Spanje en Italië tegen elkaar te laten strijden om toegangsbewijzen voor de Champions League. Ook PSV moet vrezen voor de vernieuwingsdrang van de eigenzinnige preses.

Volgens de Fransman zou het voor ploegen uit de grotere competities te eenvoudig zijn om zich te kwalificeren voor het hoofdtoernooi. Vaak stuiten ploegen van naam, die als 3e of 4e eindigden in de nationale competitie, op kleine tegenstanders in de voorrondes.

Platini zegt dat het hem niet te doen is om de grotere landen tegen te werken, maar dat hij de balans enigszins wil herstellen in het kampioenenbal. “Misschien moeten clubs uit de grotere voetballanden, die sowieso met drie, vier teams vertegenwoordigd zijn, eerst tegen elkaar spelen. Ik vind het namelijk niet eerlijk dat zij tijdens de kwalificatie nooit tegen elkaar spelen, maar altijd tegen kleinere clubs.”

“Wat wij willen is een gevarieerder toernooi met meer ploegen uit andere landen. Om dat te bereiken zullen we ergens ook ploegen eruit moeten halen,” zo legde Platini verder uit. “Ik weet namelijk niet of de nummers vier uit Spanje, Engeland of Italië belangrijker zijn dan de kampioenen van landen als Polen of Denemarken.”

Mochten de veranderingen worden doorgevoerd, dan zal dit sowieso niet gebeuren voor het seizoen 2009-2010, zo verklaarde de voormalig Europees voetballer van het jaar.

Daarnaast wil Platini ook vast gaan leggen dat spelers die op huurbasis uitkomen voor een club, niet meer mogen meedoen in competities waarin de eigenlijke eigenaar van de speler zich ook bevindt.

Hiermee doelde hij met name op PSV-verdediger Alex, die momenteel met de Eindhovenaren actief is in de Champions League. Mocht PSV doordringen tot de laatste vier, dan bestaat de mogelijkheid dat Chelsea, Alex' rechtmatige eigenaar, de tegenstander is.

Volgens Chelsea zal er echter geen probleem ontstaan, omdat Alex formeel niet op huurbasis uitkomt voor PSV. De Londenaren hebben ‘slechts’ de eerste optie om hem te contracteren, zo wordt beweerd.
pi_47306660
van voetbalzone btw.

Maar ik zie het probleem niet zo van dat verhuren
pi_47306718
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:28 schreef Solstice het volgende:

[..]

5-landen-league is dan misschien beter. Zou niet slecht zijn als er een aantal dingen verandert. Zoals buitenspel afschaffen, eerlijkere kansen voor clubs om iets te winnen(macht van het geld inperken). Een maximum aantal buitenlanders in teams, een voetbalwet voor heel europa. Elk land evenveel teams=evenveel kans in de cl, uefa beker, en bekerwinnaars beker weer invoeren. En alleen de kampioenen in de cl, de cl heeft vind ik, veel minder waarde nu de nummers 2,3,4 van sommige landen ook meedoen.

Platini
  donderdag 15 maart 2007 @ 17:06:59 #14
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47306734
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:04 schreef hello_moto1992 het volgende:
Wie wel? Het is gewoon goed een club als SC Heerenveen zn talenten kan verhuren in de Jupiler league. PSV Aisatti kan verhuren en Chelsea Alex kan verhuren
pi_47306786
quote:
ik ook niet, moeten ze hem maar niet verhuren
pi_47308425
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:50 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Kom is met argumenten waarom niet, en niet omdat het altijd zo geweest is, want dan kun je die oude leren ballen waar je je benen zowat op breekt ook weer invoeren. De regels van een spel moeten erop gericht zijn om het spel zo goed en leuk mogelijk te laten verlopen. Als je buitenspel af zou schaffen zou je dat in ieder geval al 2 lijnrechters en een hele hoop gezeur over wel/niet buitenspel schelen, wat de frustraties al een stuk terugbrengt. Het speelveld zou ook een stuk groter worden, en spelers lopen makkelijker vrij, wat het offensieve spel, en goals maken(waar voetbal voor bedoelt is) een stuk makkelijker en aantrekkelijker zou maken. Neem bijvoorbeeld hockey waar ze eerst ook met buitenspel speelden, nu het afgeschaft is blijkt het ineens een stuk makkelijker om goals en acties te maken, wat de attractiviteit van die sport een stuk hoger heeft gemaakt. Iedereen kent trouwens de clubvlagger, die zelfs al sta je op meters na geen buitenspel, je toch afvlagt en het hele spelletje een beetje kapot maakt. Daar ben je dan ook voorgoed vanaf. Wordt het voor de scheids ook ineens een stuk makkelijker omdat je toch een hele last minder hebt om rekening mee te houden. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen, maar kom gerust met nadelen.
pi_47308469
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:06 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Wie wel? Het is gewoon goed een club als SC Heerenveen zn talenten kan verhuren in de Jupiler league. PSV Aisatti kan verhuren en Chelsea Alex kan verhuren
Het probleem is dat de kans op competitievervalsing een stuk groter is met verhuurde spelers binnen dezelfde competitie.
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:09:27 #18
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47308570
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:06 schreef Solstice het volgende:

[..]

Het probleem is dat de kans op competitievervalsing een stuk groter is met verhuurde spelers binnen dezelfde competitie.
Aisatti die eigen goals maakt? hoe zie je dat?
pi_47308746
Stel PSV verliest van Ajax, en ze moeten dus van Twente winnen, maar Twente heeft 2 PSV-huurlingen. Dan zou ik d'r helemaal niet van opkijken als die 2 opdracht zouden krijgen niet voluit te gaan, zulke details kunnen in het topvoetbal wel het verschil maken. Nou wil ik Bakkal en Aissati niet beschuldigen, maar ik vertrouw ook niemand op z'n blauwe ogen. Daarvoor gaat er te veel geld in voetbal om, en zijn spelers te veel bezig met hun eigen carriere.
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:36:39 #20
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47309351
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:15 schreef Solstice het volgende:
Stel PSV verliest van Ajax, en ze moeten dus van Twente winnen, maar Twente heeft 2 PSV-huurlingen. Dan zou ik d'r helemaal niet van opkijken als die 2 opdracht zouden krijgen niet voluit te gaan, zulke details kunnen in het topvoetbal wel het verschil maken. Nou wil ik Bakkal en Aissati niet beschuldigen, maar ik vertrouw ook niemand op z'n blauwe ogen. Daarvoor gaat er te veel geld in voetbal om, en zijn spelers te veel bezig met hun eigen carriere.
Als je het zo stelt heb je wel gelijk, maar dat is zo wel heel drastisch gesteld ...
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:39:52 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47309474
ik vind het nog steeds ongelofelijk dat deze mafketel tot voorzitter is gekozen
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:52 schreef mcyodogg het volgende:
Hij is voorzitter van de UEFA, wa moet ie doen? De hele dag achter z'n bureau sigaren roken?
Lijkt me beter voor iedereen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:42:49 #22
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47309586
quote:
Daarnaast wil Platini ook vast gaan leggen dat spelers die op huurbasis uitkomen voor een club, niet meer mogen meedoen in competities waarin de eigenlijke eigenaar van de speler zich ook bevindt.

Hiermee doelde hij met name op PSV-verdediger Alex, die momenteel met de Eindhovenaren actief is in de Champions League. Mocht PSV doordringen tot de laatste vier, dan bestaat de mogelijkheid dat Chelsea, Alex' rechtmatige eigenaar, de tegenstander is.

Volgens Chelsea zal er echter geen probleem ontstaan, omdat Alex formeel niet op huurbasis uitkomt voor PSV. De Londenaren hebben ‘slechts’ de eerste optie om hem te contracteren, zo wordt beweerd.
welja joh.. dat betekent dus dat jonge spelers straks ook niet meer verhuurd kunnen gaan worden aan subtoppers om ervaring op te doen. Lijkt me niet de bedoeling van het systeem.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_47309643
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

welja joh.. dat betekent dus dat jonge spelers straks ook niet meer verhuurd kunnen gaan worden aan subtoppers om ervaring op te doen. Lijkt me niet de bedoeling van het systeem.
Lijkt mij dat dat alleen geldt voor Europese competities.
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:48:45 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47309804
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:44 schreef Radegast het volgende:

[..]

Lijkt mij dat dat alleen geldt voor Europese competities.
dat is anders niet wat er staat.. en bij Platini geloof ik niets zomaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 maart 2007 @ 18:56:48 #25
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47310114
als de 4 grote landen + 2 iets minder grote landen(Frankrijk en Portugal) nu tweede directe plaats inleveren en die verdeeld onder 6 andere landen heb je al veel meer diversiteit
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:01:33 #26
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47310273
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:56 schreef borisz het volgende:
als de 4 grote landen + 2 iets minder grote landen(Frankrijk en Portugal) nu tweede directe plaats inleveren en die verdeeld onder 6 andere landen heb je al veel meer diversiteit
no way dat Frankrijk gaat inleveren onder Platini
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:03:47 #27
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47310352
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:01 schreef teamlead het volgende:

[..]

zo'n klootzak is het ook wel weer ja ...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 maart 2007 @ 19:06:35 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47310437
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:01 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat is dan wel weer waar
pi_47311902
* vitessezuid113 is het eens met de TS

Platini
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 maart 2007 @ 20:23:51 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47313062
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:56 schreef borisz het volgende:
en loot je eens een andere club
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 maart 2007 @ 20:24:55 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47313112
Zo'n gevoel heb ik wel ieder jaar, ieder jaar dezelfde ploegen tegen elkaar
pi_47318371
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:49 schreef ub40_bboy het volgende:
Als Nederland dan een extra plaats krijgt dan vind ik het pas een goed idee
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 26 maart 2007 @ 21:43:28 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47689455
Wat een vent die Platinni, hij laat nu al zn beloftes varen waardoor hij gekozen werd
quote:
UEFA-baas Platini schroeft hervormingsplannen Champions League terug

HAMBURG - Michel Platini lijkt twee maanden na zijn aanstelling als topman van de UEFA al te zwichten voor de druk van de grote buitenlandse clubs. Zo zou hij zijn plan om slechts drie teams per land toe te laten in de Champions League opgeborgen hebben. Dat zou minder goed nieuws betekenen voor ’kleine’ landen als België, die Platini steunden bij zijn verkiezingscampagne tegen aftredend voorzitter Lennart Johansson.
Tijdens die campagne had Platini gezegd dat grote landen als Spanje, Italië en Engeland, die steevast met vier teams vertegenwoordigd zijn in de Champions League, het onder zijn bewind zouden moeten stellen met drie deelnemers. ,,Iedereen moet een gelijke kans krijgen om deel te nemen", zei de voormalige Franse topvoetballer toen. Dat leverde hem heel wat sympathie (en steun) op van de vele kleine voetballanden, die dan ook massaal voor hem stemden.

Maar volgens het blad Kicker circuleert nu een document van de UEFA waarin staat dat er amper zal worden geraakt aan de format van het prestigieuze kampioenenbal. Onder andere de voorzitter van Bayern München, Karl-Heinz Rummenigge, zou in het bezit zijn van het document.

Een wijziging die mogelijk wel wordt doorgevoerd is dat teams uit hetzelfde land elkaar kunnen ontmoeten in de kwalificaties. Een beslissing wordt evenwel niet verwacht voor september. Echte veranderingen zullen pas in het seizoen 2009-2010 mogelijk zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54957482
http://www.uefa.com/uefa/keytopics/kind=64/newsid=630602.html

Hulde voor de Uefa en meneer Platini!

Nu nog de 6+5 regel van de Fifa/Blatter erdoor...
pi_54957663
quote:
CL: finale op zaterdag en meer kleine deelnemers
30/11/2007 19:05

De finale van de Champions League staat volgend seizoen voor het laatst op woensdag op het programma. Vanaf 2009/10 zal de eindstrijd op zaterdag worden afgewerkt, maakte de UEFA vrijdag bekend.

In Lüzern nam de Europese voetbalbond nog enkele belangrijke beslissingen over de Champions League. Zo kreeg voorzitter Michel Platini zijn zin en zullen er vanaf het seizoen 2009/10 meer deelnamebewijzen zijn voor kleinere voetballanden.

In de toekomst zullen ploegen uit de topcompetities in de voorronde moeten strijden voor vijf tickets voor de Champions League, terwijl de kampioenen van de zwakste veertig Europese competities vechten voor de overige vijf plaatsen, die zijn te verdienen via de voorronde. In totaal zullen 22 landen zich direct via hun nationale competitie kwalificeren, dit seizoen zijn dat er nog zestien. De zes nieuwe plaatsen worden verdeeld over de nummers drie van de drie topcompetities op de UEFA-ranglijst en de kampioenen van de landen die als tiende, elfde en twaalfde staan genoteerd.

Voor Nederlandse clubs betekent het dat kwalificatie voor de groepsfase lastiger wordt. Indien de Nederlandse clubs bij de bovenste acht van Europa zijn, dan heeft de Eredivisie een ticket voor de kampioen en zal de nummer twee uitkomen in de voorronde. Maar in die voorronde moet nu wel worden afgerekend met deelnemers uit bijvoorbeeld Duitsland, Engeland, Italië of Spanje.

Platini heeft overigens een streep gehaald door zijn voornemen bekerwinnaars in te laten stromen in de Champions League. 'Dat idee kwam denk ik iets te vroeg', reageerde Platini. De Franse preses sloot niet uit dat het in de toekomst alsnog zal gebeuren.

Ook de opzet van het UEFA Cup-toernooi verandert. Vanaf 2009/10 nemen 48 ploegen deel aan de groepsfase, verdeeld over twaalf poules van vier deelnemers. De nummers een en twee kwalificeren zich voor de knock-outfase, waaraan ook acht afvallers van de Champions League deelnemen. Momenteel komen er veertig clubs uit in de groepsfase van de UEFA Cup.

De eerste knock-outronde van de UEFA Cup vervalt en maakt vanaf 2009/10 deel uit van de voorronde. In die kwalificatieronde komen alle clubs uit, behalve de laatste winnaar van de UEFA Cup. Omdat het toernooi om de Intertoto Cup wordt afgeschaft zullen er in totaal vier voorrondes zijn voor de UEFA Cup.
  vrijdag 30 november 2007 @ 22:29:25 #36
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_54957688
De Finale op zaterdag vind ik wel een goeie
pi_54957701
Finale op zaterdag vind ik sowieso minder.

Zal eens beter kijken hoe de opzet in elkaar zit.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54957722
Ik vind het wel goed dat er iemand zit die bereid is veranderingen door te voeren. .
-
pi_54958954
quote:
In de toekomst zullen ploegen uit de topcompetities in de voorronde moeten strijden voor vijf tickets voor de Champions League, terwijl de kampioenen van de zwakste veertig Europese competities vechten voor de overige vijf plaatsen, die zijn te verdienen via de voorronde. In totaal zullen 22 landen zich direct via hun nationale competitie kwalificeren, dit seizoen zijn dat er nog zestien. De zes nieuwe plaatsen worden verdeeld over de nummers drie van de drie topcompetities op de UEFA-ranglijst en de kampioenen van de landen die als tiende, elfde en twaalfde staan genoteerd.

Voor Nederlandse clubs betekent het dat kwalificatie voor de groepsfase lastiger wordt. Indien de Nederlandse clubs bij de bovenste acht van Europa zijn, dan heeft de Eredivisie een ticket voor de kampioen en zal de nummer twee uitkomen in de voorronde. Maar in die voorronde moet nu wel worden afgerekend met deelnemers uit bijvoorbeeld Duitsland, Engeland, Italië of Spanje.
Ofwel, de grote landen hebben nog steeds 3 vaste deelnemers en 'verdienen' hun 4e stek in de kwalificatie waarin 5 van de 15 (poulefase??) een plaats proberen te bemachtigen. Daarnaast zullen 'maar liefst' 6 kleinste landen een ploeg mogen afvaardigen. Kort samengevat, we trappen er wat Europese subtoppers uit, want dan winnen we wat krediet bij de kleinste landen en kunnen we de 'toppers' lekker laten zitten.
2, max 3 deelnemers per land, dát zou pas een verschil maken.. Flutplan!!

Om maar niet te spreken over het verplaatsen van de finale naar zaterdag, wat enkel en alleen uit commerciële overwegingen is gedaan, BAH!!
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:06:56 #40
197512 Joe.
Super Joe.
pi_54966706
Platini
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
pi_61240219
quote:
Platini bruist van ambities

MONACO, vrijdag

Zijn energie lijkt onuitputtelijk. Na ruim een jaar presidentschap is Michel Platini alweer geobsedeerd door fase II van zijn beleid. Maar eerst de resultaten van het eerste jaar op een rij. De preses van de Europese voetbalunie (UEFA): ,,Het mooiste is dat alle partijen binnen het voetbal nu aan één tafel zitten. De bonden, de spelers en de clubs, die zelfs een streep door de G14 hebben gezet. Vandaag nog zijn er hier in Monaco heel constructieve gesprekken gevoerd.”

Waarmee het verleden in één citaat is verwoord en we tot de toekomst over kunnen gaan. En weer
spat de ambitie van de voormalige Franse voetbalster af. De lijst aan nieuwe plannen mag er zijn: vanaf volgend seizoen een nieuwe opzet van de Champions League, het spelen van de Champions-Leaguefinale op zaterdag, binnen vijf jaar alleen schuldenvrije clubs toelaten tot de Champions League, invoeren van een reglement dat voorkomt dat spelers op 14-, 15-jarige leeftijd getransfereerd worden, terugschroeven van het aantal van 25 verplichte contractspelers, aanstellen van vijf scheidsrechters per wedstrijd, 24 in plaats van 16 deelnemers aan EURO 2012 en één Europese kandidaat voor het WK 2018.

Allemaal maatregelen die effect op het Nederlandse voetbal hebben. In de meeste gevallen mogen we niet mopperen. Dat geldt voor het terugfluiten van vooral de Engelse clubs, die inmiddels nagenoeg gratis de meest talentvolle B-junioren bij PSV, Ajax en Feyenoord en nog veel meer clubs wegkapen. Zoals ook de aanpak van de schuldenlast bij de Engelse, Spaanse en Italiaanse topclubs in het voordeel van de kleinere landen is. Platini: ,,Er is een speciale commissie geïnstalleerd die de financiële situaties in verschillende Europese landen gaat analyseren. Aan de hand van de adviezen van deze experts zal de toon voor de toekomst worden gezet. Dat zou inderdaad kunnen leiden tot het niet toelaten van clubs die hun financiën niet op orde hebben.”

Om de financiële last voor veel clubs te verlichten wordt ook het aantal verplichte contractspelers omlaag gehaald. Platini: ,,We zitten nu op 25 en vandaag heeft de FIFPRO (de internationale spelersvakbond JdG) aangegeven, bereid te zijn mee te denken om dit te verlagen om zo de clubs meer lucht te geven.”

Opvallend is ook zijn plan om tot vijf scheidsrechters per wedstrijd te komen. Platini: ,,Met de FIFA zijn we akkoord om dit idee dit seizoen al tijdens jeugdtoernooien te testen. Met een hoofdscheidsrechter, twee grensrechters en twee extra arbiters krijg je twee paar extra ogen op het veld. Het moet nog beslist worden waar we die twee extra man positioneren. Dat kan speciaal voor het strafschopgebied zijn, achter het doel of ergens anders. Ook wordt met vijf man de fysieke last voor de hoofdscheidsrechter minder.

Daardoor stel je de toppers in staat om bijvoorbeeld tot hun vijftigste door te gaan.”

Tot slot nog een plan dat Nederland raakt. Zijn idee om voor het WK 2018, waarvoor ons land zich met België kandidaat wil stellen, één Europese kandidaat naar voren te schuiven. Platini: ,,Engeland en Nederland/België hebben aangegeven dit WK te willen organiseren. Terwijl de kans op een Europese organisator groter is als alle UEFA-leden unaniem op één kandidaat gaan stemmen. Daarom zal er straks met alle kandidaten gesproken moeten worden om te kijken wie de sterkste bid heeft. Doen we dat niet dan ben ik bang, dat de kans op een WK in Europa wordt verkleind.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')