Dat vond ik gelijk al een vreemd verhaal, alsof ze die relschoppers geinterviewd hebben/quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Eerder waren het toch voetbalhooligans? Dat lijkt de nieuwste methode om autochtone woede mee af te doen...
Ach mien jong, die papen zijn hier nog niet eens aanbeland.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Vind je dat grappig? Wacht maar totdat jij aan de beurt bent. Binnenkort hebben autochtonen niks meer te vertellen in Nederland, ook niet in dat dorp waar jij je verschanst hebt.
Aha, ene Paardestaart (paardestaart@chello.nl) die post op weblog Hoeiboei.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
http://hoeiboei.web-log.n(...)brusse.html#comments
Papen slaan denk ik wel terug, als het breekpunt bereikt wordt. Althans, dat is mijn inschatting.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:53 schreef sigme het volgende:
Ach mien jong, die papen zijn hier nog niet eens aanbeland.
Ik ga maar weer eens vredig slapen in mijn rustige buurtje.
bronquote:donderdag 15 maart 2007
Vova (7) stort hart uit bij Annie
Door BRAM LOGGER
UTRECHT - ,,Alstublieft burgemeester, zorg ervoor dat er geen oorlog meer komt in onze wijk.’’ Een schreeuw om ...
...hulp uit het hart van een jonge Ondieper. Vova Movsessian (7), een Nederlands-Armeense leerling uit groep 4 van basisschool Jules Vernes in Ondiep sprak burgemeester Brouwer gistermiddag aan nadat ze een onverwacht bezoek had gebracht aan de Al Aksa moskee, net buiten de afzetting.
Daar sprak Brouwer met de voorzitter van de Turkse moskee onder meer over de problemen met jongeren van Turkse afkomst in Ondiep.
Verlegen stapte Vova onder het toeziend oog van zijn vader op Brouwer af. ,,Ik hoop dat er niet meer zo gevochten wordt voor ons huis, zoals afgelopen maandag,’’ zei hij zacht.
De burgemeester sprak dezelfde hoop uit. Vova’s vader Sayad over de ongeregeldheden van afgelopen maandag: ,,Voor onze deur stond een brandende auto. De ramen van de woonkamer werden steeds heter, ik was bang dat ze zouden springen of dat de auto zou ontploffen. Ik heb mijn twee kinderen naar boven gebracht en ze in mijn kamer aan de achterkant van het huis gelegd. De meest veilige plek.’’
Vova heeft maandagnacht geen oog dicht gedaan. ,,Tot vier uur ’s nachts waren we op, bang voor nieuwe rellen. ’s Morgens om zes uur zat Vova naar herhalingen van het Journaal te kijken. Papa, vroeg Vova me, waarom schiet de politie gewone mensen neer? Zoiets kun je niet uitleggen aan een kind van 7.’’
Jonge politieagenten zouden niet zo snel met een wapen de straat op mogen, zei hij. ,,Agenten die burgers doodschieten, dat mag in Nederland niet voorkomen.’’
Ik bedoelde meer dat voordat de woeste horde der moslims hier is aanbeland, we eerst de tsunami van papen nog moeten krijgen. Zolang zelfs *die* hier nog niet aanbeland zijn maakt ik me niet te sappel over de uitrol van de moslims. Nog afgezien van dat ik de komst ervan niet als rampspoed zie.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Papen slaan denk ik wel terug, als het breekpunt bereikt wordt. Althans, dat is mijn inschatting.
Ik begrijp het wel, ik maak alleen nog maar even een relevante opmerking over papen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:01 schreef sigme het volgende:
Ik bedoelde meer dat voordat de woeste horde der moslims hier is aanbeland, we eerst de tsunami van papen nog moeten krijgen. Zolang zelfs *die* hier nog niet aanbeland zijn maakt ik me niet te sappel over de uitrol van de moslims. Nog afgezien van dat ik de komst ervan niet als rampspoed zie.
'truste!
We zijn missiegebied.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach mien jong, die papen zijn hier nog niet eens aanbeland.
Ik ga maar weer eens vredig slapen in mijn rustige buurtje.
volgens mij zie jij door de Katholieken de papen niet meer...quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:01 schreef sigme het volgende:
we eerst de tsunami van papen nog moeten krijgen. Zolang zelfs *die* hier nog niet aanbeland zijn
Jij hoopt op rassenrellen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat breekpunt komt er welNog voor 2010 zal het goed misgaan.
Waarom sluit je de bomen op in een hek?quote:
beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:
Ik wel. Liever dat dan islamisering. Wat mij betreft gaat heel Nederland in de hens, als het voorkomt dat we hier straks onder de sharia moeten leven.quote:
Dan krijg je er een ander totalitair systeem voor in de plaats terwijl de kans op een sharia in Nederland de binnen de komende zo ongeveer 0 is.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik wel. Liever dat dan islamisering. Wat mij betreft gaat heel Nederland in de hens, als het voorkomt dat we hier straks onder de sharia moeten leven.
Dat hek om die bomen zal tegen vraat zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom sluit je de bomen op in een hek?
Die lopen niet weg hoor.
Gun de boom de vrijheid! Bomen vrij!![]()
Verder mot je het gras weer eens maaien.
Wel groot..
Structuurverbetering kan altijd, en ook bodemsamenstelling. Plantjes zijn veeleisendquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:31 schreef Napalm het volgende:
[..]
Vette klei is toch goed genoeg.?
Althans dat dacht ik maar mijn braam heeft het heel moeilijk gehad.
[..]
Zaad meot je voorzichtig mee zijn; niet op de rotsen storten en ok niet zomaar op elk vruchtbaar gebied waar je eigenlijk niets wil laten groeien.
Verder is het lastig spul; ik zie het verschil tussen zaailingen en onkruid niet.
Ik ben erg trots op mezelf dat ik mezelf gister heb weerhouden een braam te kopenquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Braam? Welke oen zet er nou bráám uit? Ik ben gister uren bezig geweest braam uit te roeien.
Moet je wel mee opletten anders raak je het nooit meer kwijt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:13 schreef Elseetje het volgende:
Zaad strooi ik eerst uit in zo'n kweekbakkie, en dan in bakken aan de schutting. Ben bang dat ik ze anders kwijtraakVerder blijft bij mij alles staan totdat ik het zat ben, dus ook onkruid
![]()
Er zit verband tussen dit al. Ja, het is groot. Vééls te groot om te maaien. Dus heb ik automagische (quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom sluit je de bomen op in een hek?
Die lopen niet weg hoor.
Gun de boom de vrijheid! Bomen vrij!![]()
Verder mot je het gras weer eens maaien.
Wel groot..
Frambóós! Veel plezier ermee.. Die woekeren ondergrondsquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:16 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben erg trots op mezelf dat ik mezelf gister heb weerhouden een braam te kopen(om precies die reden overigens, ik geloof dat ik straks de vruchten van de braamstruik van m'n buren kan plukken
)
Maar framboos vind ik nog wel gaanEn bessen (rood-wit-blauw, kruis-), aardbeitjes, paprika, courgette, tomaatjes, wat kruiden... Druiven wil ik ook nog
cel·lo·faan (het ~)quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:04 schreef Godslasteraar het volgende:
fruit en groente koop je als modern mens gewoon netjes in een cellufaanverpakkinkje bij de A&H.
Zo is dat. En de tuin vol grind en bierkratjes.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:04 schreef Godslasteraar het volgende:
fruit en groente koop je als modern mens gewoon netjes in een cellufaanverpakkinkje bij de A&H.
vitaminen kun je overigens ook prima uit een pillenpotje halenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zo is dat. En de tuin vol grind en bierkratjes.
wat moet je anders? serieus reageren?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:07 schreef sigme het volgende:
Mogge Godslasteraar. Tsja, niet iedereen komt hier alleen nog maar om wat te zieken & te zuigen.
............
Waar haal je ze anders vandaan danquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:15 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
vitaminen kun je overigens ook prima uit een pillenpotje halen
uit A&H appeltjes in een cellofaan verpakkinkje natuurlijkquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waar haal je ze anders vandaan dan
Uitwijken naar ONZ? Bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:18 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wat moet je anders? serieus reageren?![]()
Gadverdamme zeg. Vrijwillig?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:25 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
uit A&H appeltjes in een cellofaan verpakkinkje natuurlijk
Ik heb helaas niet zo'n grote tuin als jij, dus ik moet m'n soorten fruit een beetje beperkt houdenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:16 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen! Al iemand wakker?
[..]
Er zit verband tussen dit al. Ja, het is groot. Vééls te groot om te maaien. Dus heb ik automagische () grasmaaiertjes; op 4 poten. Toevallig zijn die dol op jonge boompjes, vooral wilgen, dus die moeten beschermd worden tegen de grazers.
[..]
Frambóós! Veel plezier ermee.. Die woekeren ondergronds. Ik heb ze ook; in de moestuin, maar die wordt dan ook jaarlijks gefreesd. Dat houdt ze binnen de perken. Ik heb bessenstruiken in de kleuren en soorten die je noemt; je vergeet nog de roze bessen, en een jostabes kan ik je ook aanraden. Ik heb geloof ik een kleine 20 bessensoorten staan. Een paar weken geleden hebben we een tweede druif gekocht; een blauwe voor in de kas, een witte die goed buiten kan staat er al een jaar.
Ik wil een grotere tuinquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moet je wel mee opletten anders raak je het nooit meer kwijt.
De braamvariant Wijnbes is ook erg lekker woekert niet zo heel erg volgens mij.
Ach mijn tuin bestaat uit niet meer dan het onkruid op het balkonquote:
Wat voor appelboompje?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:44 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik heb helaas niet zo'n grote tuin als jij, dus ik moet m'n soorten fruit een beetje beperkt houdenIk heb wel nog een appelboompje ook
Framboos staat voorlopig in een pot en komt achter een terras te staan, dus die kan hopelijk niet al te veel aan de wandel... Hoogstens naar de buren
![]()
In de achtertuin heb ik een jonge Elstar staan, in de voortuin een Prunus nogwat, sierappeltje dus. Die blijft ook redelijk smal, maar ze zijn natuurlijk ook altijd in vorm te snoeienquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat voor appelboompje?
Ik heb (samen met die nieuwe druif) nog een paar appelbomen bijgekocht , waaronder een ballerina. Benieuwd hoe dat uitpakt: die worden niet breed (maar geeft helaas ook geen echte eetappels, meer sierappeltjes).
Die wijnbes die du_ke noemt: ik ken alleen de Japanse wijnbes. Die woekert wél, maar is in toom te houden. Heel mooi, zowel bloei als vrucht (heb helaas hier geen foto's bij de hand), en heel lekker. Veel lekkerder dan braam.
De mijne komt bij de batterijen vandaan, sowieso een kweker die wel aan te raden is. In de Betuwe ergens, ik weet niet in welke regio jij zit.
Ja de Japanse wijnbes inderdaad en ik vind ze erg lekker. Maar je moet elk jaar snoeien inderdaad.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:51 schreef sigme het volgende:
Die wijnbes die du_ke noemt: ik ken alleen de Japanse wijnbes. Die woekert wél, maar is in toom te houden. Heel mooi, zowel bloei als vrucht (heb helaas hier geen foto's bij de hand), en heel lekker. Veel lekkerder dan braam.
Een prunus is een steenvrucht, dus geen appel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:11 schreef Elseetje het volgende:
[..]
In de achtertuin heb ik een jonge Elstar staan, in de voortuin een Prunus nogwat, sierappeltje dus. Die blijft ook redelijk smal, maar ze zijn natuurlijk ook altijd in vorm te snoeien
De kweker loopt niet weg..quote:Ik woon een stuk dichter bij de betuwe dan jij denk ik (maar da's niet zo moeilijk), maar m'n lief heeft een stop op m'n tuinaankopen gezet
Ik heb er drie, een snoei-experimentje leerde me dat je ze niet bij de grond af moet snoeien, vruchten komen niet op eenjarig hout.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja de Japanse wijnbes inderdaad en ik vind ze erg lekker. Maar je moet elk jaar snoeien inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |