Heel veel commentaar heb ik er eigenlijk nog niet op gehad. De meesten zien het niet meteen. en alleen voor de start kan het opvallen. TIjdens de wedstrijd heeft iedereen het veel te druk met andere dingen. Toen ik 'm een half jaar had, begon het de mensen op de club pas echt op te vallen dat ik een triple had. En nu zijn er af en toe nog wel mensen die zeggen "huh?, heb jij een triple."quote:Op maandag 30 april 2007 21:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een triple in een elite wedstrijd is wel degelijk stoer, da's durf
Bij mij keken ze destijds raar op in de wielerclub toen ik begin jaren '90 m'n compact inruilde voor een triple.
Er staan nog altijd 3 modellen triples in de catalogus van Campagnolo. En diverse verzendhuizen leveren ze nog gewoon. Desalniettemin ben ik nu wat triples aan het hamsteren via Ebay. Van de week een Stronglight LX 100 gekocht voor weinig, incl. 6 bladen waarmee ik een oude LX 100 weer helemaal goed kan krijgen.quote:Op maandag 30 april 2007 22:03 schreef Wombcat het volgende:
Rare is trouwens dat Campagnolo tegenwoordig niet eens meer triples levert, alleen nog compact crankstellen (en gewone natuurlijk). Dat betekent voor mij simpelweg dat als ik weer eens een nieuwe fiets koop, er geen Campa crankstel op komt (de rest het liefst wel, want ik ben niet zo'n Shimano-fan).
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:50 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dat echt dwaas, die aversie tegen triples.
Nu zie zie je dat die compactcranks opeens zo populair zijn. Eigenlijk is dat gewoon een face-saver voor mensen die altijd tegen triples geageerd hebben maar eigenlijk ook een kleiner kleinste blad willen hebben. Maar het middelste blad (dat je normaal gesproken het meeste gebruikt) ontbreekt dan dus je rijdt bijna altijd met een scheve ketting.
Als je even wat gaat rekenen met hellingen/ vermogen/ cadence dan kom je al gauw tot de comclusie dat 99% van de recreatieve fietsers beter af is met triple, zijnde de meest optimale overbrenging.
Enige voordeel van een double/ compact vind ik dat het iets mooier schakelt (ook achter, waarschijnlijk vanwege de kortere derailleur). En het is 100 gram lichter
Ik ook. Maar ik rijd daarom juist met een 42 binnenblad (en zou voor NL eigenlijk wel een 44 willen).quote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:16 schreef Trainspotter het volgende:
Zo'n 53 vind ik net te groot om het vlak altijd op het grootste blad te rijden.
Nee, dat niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, Ivo, 3 projectjes op stapel, ook nog singlespeeders of fixies daarbij?
Ook voor je fixie is hierin plek: Steel for real, retro racefietsenquote:Ik heb van het weekend weer op mn fixie gereden en het rijdt gewoon zo super! Stil, soepel, heel direct gevoel qua snelheid etc.... ik vind het zeker een verrijking van mijn fietsenverzameling
Wat versta je onder een beetje renner: iemand die een uur aan 6 W/kg kan stampen? Dat zijn er niet zo veel. Veel toerfietsers komen niet veel verder dan 4 W/kg en dan krijg je die verzetten nooit rond voor een lange tijd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:00 schreef horstjan het volgende:
Een beetje renner volstaat in de bergen met 52/39 voor en 25 achter en in de benelux een 45 voor en tot 23 achter als
Dit zijn de versnellingen die ik nu zelf hanteer als ik over de cols rijd, dus zie ik mezelf als een beetje renner en dat is geen vergelijk met wat ik vroeger kon. Toen hadden we maar 5 kransjes achter, dus was het altijd een discussie in étappewedstrijden welke versnellingen moesten worden gestoken.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:38 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Wat versta je onder een beetje renner: iemand die een uur aan 6 W/kg kan stampen? Dat zijn er niet zo veel. Veel toerfietsers komen niet veel verder dan 4 W/kg en dan krijg je die verzetten nooit rond voor een lange tijd.
Inderdaad, die gaan de Keutenberg aanvallen op het allerkleinste verzet .quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Op lange klimmen een triple wel van pas komen IMO.
Ik heb echter het idee dat heel veel toeristen (bij minder ervaren mountainbikers zie je dat ook heel vaak trouwens) zichzelf op korte klimmen juist tekort doen door veel te licht te schakelen. Ze zitten dan alleen maar 'slagroom te kloppen.' Als je wat groter schakelt en gewoon ff goed aanzet kan je veel meer power leveren en ben je in tien trappen boven.
Mijn Brooks Conquest begon na ca 300km lekker te zitten en bij ca 1000km echt lekker.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn Brooks is na een kilometer of 70 nog niet helemaal ingezeten trouwens
Heb m ook maar 3x ingevet met Proofide, mss moet er nog ff wat meer op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |