's morgens eet ik 2 à 3 boterhammen als ontbijt, tijdens de eerste pauze op school eet ik niks. Tijdens de middagpauze variërend van 3 tot 4 boterhammen + een stuk fruit (vaak appel). Tijdens de volgende pauze eet ik ook niks. Na de laatste les meestal nog een stuk fruit (banaan ofzo). Ook drink ik op school alleen maar water, thuis ook. Soms pak ik er wel een frisdrankje bij, cola ofzo.
Maarjah, het probleem ligt eerder na school, als ik thuiskom eet ik pas heel laat. En soms is het moeilijk om toch niet een beetje te eten. Er zit dan ong 7 uur tussen 2 echte maaltijden, dus dan is het echt lastig. Ik kan er niets aan doen dat we zo laat eten, is vooral vanwege mijn ouders, laat klaar met werk en laat eten dus. Als ik me meer in controle kan houden tussen de 2 maaltijden dan zou het beter gaan. Tis niet dat ik hele tijd snack. Maar ik heb gewoon een routine nodig, op school heb ik dat. Thuis veel minder. Het is dat mijn vriendin niet zo vaak thuis is, want als ik langs ging dan at ik niks en kwam ik iets voor etenstijd thuis. Dus dat was wel ideaal.
Ook mis ik de routine tijdens het weekend en vakantie. Geen vaste uren enzo...
Denk dat als ik eenmaal ga werken en uit huis ben dat dan beter te combineren is. Heb ik zelf alles in de hand, en op werk heb je ook die routine.
Gelukkig dronk ik van kleins af aan altijd al water ipv frisdrank
![]()
edit:
Ik eet haast altijd tarwebrood
En vaak ook een klein blikje maïs, weet niet of dat goed is. Maïs eet ik dan bij het thuiskomen om zo te proberen mijn honger te stillen. Alleen of dat gezond is weet ik niet... Tis ook wel goed voor de stoelgang gok ik