Ik vraag me af of je doordringt bij de jojo-ersquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, meer common sense, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.
Meer bewegen, sporten, vaker de fiets pakken.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:47 schreef k_i_m het volgende:
Maar even nieuwsgierig hoor, hoe werkt dat dan als je gestopt bent met roken? Ik eet normaal en redelijk gezond. Niet meer dan voor het stoppen. Toch ben ik al meer dan 5kg zwaarder. Meer eten lijkt me geen goed idee, aangezien mijn stofwisseling het kennelijk helemaal heeft opgegeven.
Eerst sporten en daarna meer eten? Of allebei tegelijk?
Hou voor de lol eens bij wat je echt eet per dag, als je aan het aankomen bent, wedden dat je structureel een stuk boven de 2000 kcal zit per dag?quote:Ik eet normaal en redelijk gezond. Niet meer dan voor het stoppen. Toch ben ik al meer dan 5kg zwaarder.
ach daarna komt gewoon de volgende hype.. dus geen probleemquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef BertV het volgende:
Mensen willen een goeroe en een boek...
Mensen willen geloven in een ander om zichzelf te kunnen veranderen.
Voor zolang de hype gaat duren...
Je kan met niet verwijten dat ik het probeer, niet? Maar goed, ik moet denk ik de kern van het verhaal verstoppen achter een complex verhaal met bijbehorend dieet, een boek schrijven, vol met kleurenfoto`s, een uitgever zoeken en een marketing campagne starten, persmappen, ontbijt en middag televisie doen, talkshows, etc etc.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je doordringt bij de jojo-ers
Nou, controversiele onderzoeken (ongeveer net zo controversieel als die onderzoeken over die light frisdrank) hebben aangetoond dat roken alléén al verantwoordelijk is voor een flinke gewichtsvermindering. Dit effect wordt geweten aan twee zaken:quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer bewegen, sporten, vaker de fiets pakken.
Enne, als je 5 kilo bent aangekomen eet je wel degelijk meer.
Ik vind het heel goed juist dat je het probeertquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan met niet verwijten dat ik het probeer, niet? Maar goed, ik moet denk ik de kern van het verhaal verstoppen achter een complex verhaal met bijbehorend dieet, een boek schrijven, vol met kleurenfoto`s, een uitgever zoeken en een marketing campagne starten, persmappen, ontbijt en middag televisie doen, talkshows, etc etc.
Alleen heb ik daar absoluut maar dan absoluut geen zin in.
Echniequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer bewegen, sporten, vaker de fiets pakken.
Enne, als je 5 kilo bent aangekomen eet je wel degelijk meer.
450 kcal per dag per liter?quote:Als ik nu stop met cola drinken (..) wat Zou ik dan aan winst kunnen halen?
Geen cola drinken, volkorenbrood eten ipv broodjes, en op de fiets naar het werk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:59 schreef kebabkip het volgende:
okee dan ga ik maar eens ontopic reageren.
Sinds januari dit jaar werk ik niet meer in diensten. Daarvoor heb ik 14 maanden onregelmatige diensten gewerkt in de verdeling zes dagen werken, drie dagen vrij. In die periode ben ik aangekomen van 86Kg tot (ja ik schaam me ook) 103 Kg.
Als ik in de spiegel die onderkin bekijk die er vorig jaar nog niet zat, dan heb ik wel een erg aanwezig gevoel van spijt. Kortom, ik wil er wat af maar dan uit ijdelheid.
wat ik momenteel kan verbeteren is dit:
ik eet 1 dag in de week friet (en dan ook alleen DIE dag)
ik drink gemiddel op een dag een 3 blikjes cola
in de pauze eet ik wel eens een broodje uit de kantine, en dat is dan meestal een broodje met filet americain, of kipkerrie salade, of warm gehakt ofzo en een kom soep.
Als ik nu stop met cola drinken, en zelf brood mee neem naar me werk. wat Zou ik dan aan winst kunnen halen?
Ik eet uit mezelf niet eens meer dan 1500kcal. Ik eet alleen als ik honger heb, en dat valt keurig samen met de 3 maaltijden per dag.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hou voor de lol eens bij wat je echt eet per dag, als je aan het aankomen bent, wedden dat je structureel een stuk boven de 2000 kcal zit per dag?
Als je dat merkt, kun je, doordat je een tijdje echt hebt bijgehouden wat je eet, ook makkelijk zien waar je kunt minderen, of waar je andere producten kunt eten zodat je hongergevoel beter gestilt kan worden.
Je moet eigenlijk eten voordat je honger krijgt: honger is niet goed, dat is voor het lichaam een signaal om in de honger-mode te gaan opereren en je metabolisme omlaag te schroeven.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik eet uit mezelf niet eens meer dan 1500kcal. Ik eet alleen als ik honger heb, en dat valt keurig samen met de 3 maaltijden per dag.
Lees maar op de verpakking hoeveel energie melk je geeft, en vergelijk dat eens met vruchtensap. Denk zo'n factor 5-10 minder.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Hoe zit het qua drinken met halfvolle melk? Beter dan vruchtensap ondanks de vetten?
Frisdrank is ook gewoon siroop met spuitwater, lood om oud ijzer.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:04 schreef Whatashockr het volgende:
En wat vinden we van aanmaaklimonade ipv saai water?
Ik geloof er ook inquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef SHE het volgende:
Ik geloof ook in de light fris theorie, en het is wel degelijk een feit dat je insulinespiegel flink stijgt.
Water is lekker , wijn ook![]()
In het voordeel van de melk bedoel je?quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lees maar op de verpakking hoeveel energie melk je geeft, en vergelijk dat eens met vruchtensap. Denk zo'n factor 5-10 minder.
Wat grappig, dit doe ik nu ruim vier weken zo. Gewoon goed eten. Geen bier, geen frisdrank, af en toe een wijntje. Geen zoutjes of koeken of chocola meer. Gewoon goed eten, drie keer per dag.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis
Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.
Je gaat er alleen scheef van printenquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat grappig, dit doe ik nu ruim vier weken zo. Gewoon goed eten. Geen bier, geen frisdrank, af en toe een wijntje. Geen zoutjes of koeken of chocola meer. Gewoon goed eten, drie keer per dag.
Scheelt een kilo per week
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |