abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47269775
hmm ben ik ff blij dat ik dat SB nooti gekocht heb

voel me nu al af en toe een suffe huistroela zonder leven *lach*
WEL met een fatsoenlijke huid en dito kapsel tho
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:47:29 #62
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_47269892
Maar even nieuwsgierig hoor, hoe werkt dat dan als je gestopt bent met roken? Ik eet normaal en redelijk gezond. Niet meer dan voor het stoppen. Toch ben ik al meer dan 5kg zwaarder. Meer eten lijkt me geen goed idee, aangezien mijn stofwisseling het kennelijk helemaal heeft opgegeven.

Eerst sporten en daarna meer eten? Of allebei tegelijk?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_47269952
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

Nee, meer common sense, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.
Ik vraag me af of je doordringt bij de jojo-ers
pi_47269974
meer sporten -> voeding verbranden -> honger dus ook dito meer eten

na verloop van tijd.. -> snellere stofwisseling -> duidelijkere behoefte aan hoeveel eten je wil

etc
jobensaskia.nl
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:50:49 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47270001
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:47 schreef k_i_m het volgende:
Maar even nieuwsgierig hoor, hoe werkt dat dan als je gestopt bent met roken? Ik eet normaal en redelijk gezond. Niet meer dan voor het stoppen. Toch ben ik al meer dan 5kg zwaarder. Meer eten lijkt me geen goed idee, aangezien mijn stofwisseling het kennelijk helemaal heeft opgegeven.

Eerst sporten en daarna meer eten? Of allebei tegelijk?
Meer bewegen, sporten, vaker de fiets pakken.
Enne, als je 5 kilo bent aangekomen eet je wel degelijk meer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:52:00 #66
37248 BertV
Klei indiaan
pi_47270039
Mensen willen een goeroe en een boek...
Mensen willen geloven in een ander om zichzelf te kunnen veranderen.

Voor zolang de hype gaat duren...
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:52:46 #67
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_47270066
he, bedankt voor de reacties op m'n is-fruitsap-gezond post
ik ben eigenlijk niet op dieet, maar vind het wel belangrijk om evenwichtig te eten. ik wist dus niet dat in fruitsap zó veel suiker zat. is dan toch ook niet goed als je gevoelige tanden hebt..
Screw you guys, I'm going home.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:52:53 #68
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47270071
quote:
Ik eet normaal en redelijk gezond. Niet meer dan voor het stoppen. Toch ben ik al meer dan 5kg zwaarder.
Hou voor de lol eens bij wat je echt eet per dag, als je aan het aankomen bent, wedden dat je structureel een stuk boven de 2000 kcal zit per dag?

Als je dat merkt, kun je, doordat je een tijdje echt hebt bijgehouden wat je eet, ook makkelijk zien waar je kunt minderen, of waar je andere producten kunt eten zodat je hongergevoel beter gestilt kan worden.
Confidence through competence
pi_47270073
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef BertV het volgende:
Mensen willen een goeroe en een boek...
Mensen willen geloven in een ander om zichzelf te kunnen veranderen.

Voor zolang de hype gaat duren...
ach daarna komt gewoon de volgende hype.. dus geen probleem
jobensaskia.nl
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:54:53 #70
45206 Pietverdriet
pi_47270141
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:49 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je doordringt bij de jojo-ers
Je kan met niet verwijten dat ik het probeer, niet? Maar goed, ik moet denk ik de kern van het verhaal verstoppen achter een complex verhaal met bijbehorend dieet, een boek schrijven, vol met kleurenfoto`s, een uitgever zoeken en een marketing campagne starten, persmappen, ontbijt en middag televisie doen, talkshows, etc etc.
Alleen heb ik daar absoluut maar dan absoluut geen zin in.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:54:54 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47270142
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou, controversiele onderzoeken (ongeveer net zo controversieel als die onderzoeken over die light frisdrank) hebben aangetoond dat roken alléén al verantwoordelijk is voor een flinke gewichtsvermindering. Dit effect wordt geweten aan twee zaken:
a) roken versnelt sowieso je stofwisseling, waardoor je minder calorieën opneemt.
b) roken vergiftigt je lichaam met allerlei stoffen die afgebroken moeten worden. Het afbreken daarvan kost behoorlijk wat energie.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:57:25 #72
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_47270222
Ik pakte net een worteltje ipv een Mars, toen ik dit topic opende, een hart onder de riem, dank je Piet!
Hij heeft groot gelijk, maar het is iets waar je eigenlijk niet van wil weten dat het klopt, hopen op een wonderdieet of een pil die de vetverbranding zo opjaagt dat je kan vreten wat je wil, is veel verleidelijker...
heb pas kort geleden aan mezelf toegegeven dat ik dat al jaren dus doe

Want het bekent natuurlijk wel dat ik minstens twee jaar of zo moet uittrekken om mijn overgewicht af te schudden (15 kilo moet er af, als ik op de lange termijn gezond wil blijven).
Maar als het dan ook weg BLIJFT (zolang ik gezond blijf eten) zonder dat ik de rest van mijn leven (nog een jaar of zestig minstens lijkt me wel leuk) honger hoef te hebben, is het het waard.
Ik hoef niet elke dag taart, maar wel af en toe!
Want ik ben net begonnen met de taarten uit het BlueBand kookboekje, en het is zo leuk om te doen, en zo lekker...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_47270234
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan met niet verwijten dat ik het probeer, niet? Maar goed, ik moet denk ik de kern van het verhaal verstoppen achter een complex verhaal met bijbehorend dieet, een boek schrijven, vol met kleurenfoto`s, een uitgever zoeken en een marketing campagne starten, persmappen, ontbijt en middag televisie doen, talkshows, etc etc.
Alleen heb ik daar absoluut maar dan absoluut geen zin in.
Ik vind het heel goed juist dat je het probeert
Piet Bakker
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:59:59 #74
169911 kebabkip
Heel Koosjer
pi_47270296
okee dan ga ik maar eens ontopic reageren.
Sinds januari dit jaar werk ik niet meer in diensten. Daarvoor heb ik 14 maanden onregelmatige diensten gewerkt in de verdeling zes dagen werken, drie dagen vrij. In die periode ben ik aangekomen van 86Kg tot (ja ik schaam me ook) 103 Kg.
Als ik in de spiegel die onderkin bekijk die er vorig jaar nog niet zat, dan heb ik wel een erg aanwezig gevoel van spijt. Kortom, ik wil er wat af maar dan uit ijdelheid.

wat ik momenteel kan verbeteren is dit:
ik eet 1 dag in de week friet (en dan ook alleen DIE dag)
ik drink gemiddel op een dag een 3 blikjes cola
in de pauze eet ik wel eens een broodje uit de kantine, en dat is dan meestal een broodje met filet americain, of kipkerrie salade, of warm gehakt ofzo en een kom soep.

Als ik nu stop met cola drinken, en zelf brood mee neem naar me werk. wat Zou ik dan aan winst kunnen halen?
pi_47270316

Ik dronk eerst alleen maar cola, vaak 1 fles per dag. Nu drink het haast niet meer, max 2 blikjes per dag. Ook eet ik geen chips, chocola ed meer.
Zulke dingen niet meer eten/drinken i.c.m. de sportschool is gewoon het beste wat je kunt doen
Ik fiets ook elke dag naar school.
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:01:38 #76
14746 k_i_m
pi_47270332
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Echnie .

Mijn vorige stoppoging was goed voor bijna 20kg extra. Alles stopt. Voornamelijk de stoelgang . Koffie helpt niet, pruimen niet, roggebrood niet. Ik heb altijd alles kunnen eten wat ik wilde, ben na mijn stoppoging weer keurig afgevallen en op gewicht gebleven (maar dus wel weer roken) en nu wil ik niet meer beginnen met roken, maar wel afvallen.

Ik doe alles op de fiets, ga alleen niet vaak genoeg naar de sportschool. Op mijn werk leg ik op een drukke dag ongeveer 4km te voet af.

Dus. Eerst bewegen, en daarna meer eten?
In my life
Why do I smile
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:02:31 #77
55709 Stereotomy
pi_47270363
quote:
Als ik nu stop met cola drinken (..) wat Zou ik dan aan winst kunnen halen?
450 kcal per dag per liter?

Maar 'stoppen met bepaalde dingen' is niet genoeg. Je valt pas af als je minder energie binnenkrijgt dan dat je verbrandt. Het kan goed zijn dat zelfs zonder de cola, je nog steeds te veel eet/drinkt en blijft aankomen.

Maar stoppen met 1 liter cola per dag, en beginnen met bewegen, is wel een goed begin.
pi_47270393
Hoe zit het qua drinken met halfvolle melk? Beter dan vruchtensap ondanks de vetten?
pi_47270395
@kebabkip: tuurljk haal je daar wist uit.. maar een deel van de oorzaak is ook onregelmatig eten
geen idee wat je daar aan kan doen "even"
heb het ook heel erg lang gehad en je weet gewoon waar het van komt.. maar tjs wisselende diensten blijven natuurlijk wisselende diensten

@capt. fabulous: in principe kun je 10kg per 3 maanden afvallen zonder bang te zijn voor een jojo-effect.
en het is een haalbaar streven
jobensaskia.nl
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:03:21 #80
45206 Pietverdriet
pi_47270396
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:59 schreef kebabkip het volgende:
okee dan ga ik maar eens ontopic reageren.
Sinds januari dit jaar werk ik niet meer in diensten. Daarvoor heb ik 14 maanden onregelmatige diensten gewerkt in de verdeling zes dagen werken, drie dagen vrij. In die periode ben ik aangekomen van 86Kg tot (ja ik schaam me ook) 103 Kg.
Als ik in de spiegel die onderkin bekijk die er vorig jaar nog niet zat, dan heb ik wel een erg aanwezig gevoel van spijt. Kortom, ik wil er wat af maar dan uit ijdelheid.

wat ik momenteel kan verbeteren is dit:
ik eet 1 dag in de week friet (en dan ook alleen DIE dag)
ik drink gemiddel op een dag een 3 blikjes cola
in de pauze eet ik wel eens een broodje uit de kantine, en dat is dan meestal een broodje met filet americain, of kipkerrie salade, of warm gehakt ofzo en een kom soep.

Als ik nu stop met cola drinken, en zelf brood mee neem naar me werk. wat Zou ik dan aan winst kunnen halen?
Geen cola drinken, volkorenbrood eten ipv broodjes, en op de fiets naar het werk.
pi_47270417
En wat vinden we van aanmaaklimonade ipv saai water?
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:04:17 #82
14746 k_i_m
pi_47270421
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hou voor de lol eens bij wat je echt eet per dag, als je aan het aankomen bent, wedden dat je structureel een stuk boven de 2000 kcal zit per dag?

Als je dat merkt, kun je, doordat je een tijdje echt hebt bijgehouden wat je eet, ook makkelijk zien waar je kunt minderen, of waar je andere producten kunt eten zodat je hongergevoel beter gestilt kan worden.
Ik eet uit mezelf niet eens meer dan 1500kcal. Ik eet alleen als ik honger heb, en dat valt keurig samen met de 3 maaltijden per dag.
In my life
Why do I smile
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:07:55 #83
55709 Stereotomy
pi_47270534
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:04 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik eet uit mezelf niet eens meer dan 1500kcal. Ik eet alleen als ik honger heb, en dat valt keurig samen met de 3 maaltijden per dag.
Je moet eigenlijk eten voordat je honger krijgt: honger is niet goed, dat is voor het lichaam een signaal om in de honger-mode te gaan opereren en je metabolisme omlaag te schroeven.

Daarnaast, weet je heeeeel eerlijk zeker dat je niet meer dan 1500 kcal eet? Zo ja, dan heeft je lichaam nu wel een *heel* laag metabolisme: 1500 kcal is voor een normaal, actief persoon eigenlijk te weinig. Als je structureel op 1500 kcal zit, zegt je lichaam: ja fuck you zeg, en gaat minder verbranden.

Ik denk dat je door meer te eten, rond de 1800-2000 kcal (ook meerdere kleinere maaltijden per dag) en meer beweging wel af gaat vallen
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:08:17 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_47270545
Een goede tip: 's Ochtends meer boterhammen eten, minstens 2. Brengt de spijsvertering extra op gang. Je eet meer, en weegt minder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:08:57 #85
55709 Stereotomy
pi_47270566
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Hoe zit het qua drinken met halfvolle melk? Beter dan vruchtensap ondanks de vetten?
Lees maar op de verpakking hoeveel energie melk je geeft, en vergelijk dat eens met vruchtensap. Denk zo'n factor 5-10 minder.
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:10:11 #86
45206 Pietverdriet
pi_47270607
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:04 schreef Whatashockr het volgende:
En wat vinden we van aanmaaklimonade ipv saai water?
Frisdrank is ook gewoon siroop met spuitwater, lood om oud ijzer.
Je kan alles drinken wat je wilt, maar bedenk je dat die suikers verbruikt moeten worden of anders aanzetten.
De reden dat ik afraad suikerwaters (Fris, limonade, sapjes) afraad is omdat je veel calorieen binnenkrijgt die je geen vol gevoel geven en waar je gewoon naast eet.
Het is een heel makkelijke manier veel calorieen binnen te krijgen.

Je kan bij wijze van spreken wel 10.000 Kcal per dag binnen krijgen zonder aan te komen, maar dan moet je verder weinig anders doen als sporten en nog eens sporten.
pi_47270675
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef SHE het volgende:
Ik geloof ook in de light fris theorie, en het is wel degelijk een feit dat je insulinespiegel flink stijgt.
Water is lekker , wijn ook
Ik geloof er ook in Zowel over gelezen als uit eigen ervaring. Als ik cola light drink krijg ik behoefte aan zoetigheid en daar pas ik voor. Ik drink dus volop water en thee
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47270683
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lees maar op de verpakking hoeveel energie melk je geeft, en vergelijk dat eens met vruchtensap. Denk zo'n factor 5-10 minder.
In het voordeel van de melk bedoel je?
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:13:52 #89
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_47270719
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:

Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.
Wat grappig, dit doe ik nu ruim vier weken zo. Gewoon goed eten. Geen bier, geen frisdrank, af en toe een wijntje. Geen zoutjes of koeken of chocola meer. Gewoon goed eten, drie keer per dag.

Scheelt een kilo per week

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:14:33 #90
14746 k_i_m
pi_47270743
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat grappig, dit doe ik nu ruim vier weken zo. Gewoon goed eten. Geen bier, geen frisdrank, af en toe een wijntje. Geen zoutjes of koeken of chocola meer. Gewoon goed eten, drie keer per dag.

Scheelt een kilo per week

V.
Je gaat er alleen scheef van printen .
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')