snelwandelen was ook iets best kan vallen onder eens lopend naar je werk of je boodschappies hequote:Op maandag 19 maart 2007 11:51 schreef SHE het volgende:
@ Uhmmie; het wertk niet alleen voor mij, het werjt voor iedereen. En biochemie is geen leugen, maar wetenschap.
125 KG is niet zo monsterlijk dat je niet kan sporten; dat is je reinste onzin.
Er zijn tal van sporten die je kunt beoefenen.
Een knieblessure is ook geen excuus; ik heb links al mijn banden doorgescheurd ( zowel kruis als knie ) en mijn knieschijf was verbrijzeld.
Volgens een dokter mag je dan niet hardlopen, niet fietsen, niet teveel wandelen en weet ik veel wat niet meer.
Bleh!
Hardlopen kan wel degelijk, ook met een kapotte knie. Ok, ik zal geen marathon meer lopen, maar in de marge is alles haalbaar
Met 125 kg is snelwandelen een supersport om te doen; en saillant detail: je verbrand meer vetjes door te snelwandelen, dan door hard te lopen
Dus je eet geen brood en pasta (en andere meelprodukten)?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:27 schreef SHE het volgende:
[..]
dat bedoel ik. laat dan ook niet overkomen dat een dieet van patat en cola ok is, want dat is het niet. Ook voor Lemmeb niet![]()
Ik ga 'm er weer doorgooien, mijn eeuwenoude levensmotto:
Ik eet alleen:
- dat wat heeft gebloed
- dat wat aan een struik groeit
- dat wat uit de grond komt
- dat wat aan een boom hangt.
Dat hoor ik wel vaker, maar ik vind het zó onlogisch.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:23 schreef Fastmatti het volgende:
Op mijn vorige sportschool raadde ze aan om het allebei te doen. De training eerst beginnen met cardio, voornamelijk om een goede conditie op te bouwen en iets te verbranden. Daarna krachttraining met de voordelen die je hierboven al beschrijft.
Ik denk dat dat valt onder het kopje 'wat uit de grond komt'.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Dus je eet geen brood en pasta (en andere meelprodukten)?
Ja okee, maar een snee wittebrood staat nogal ver af van de tarwe waarvan het is gemaakt.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:59 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik denk dat dat valt onder het kopje 'wat uit de grond komt'.
Sonja Bakker raadt als alternatief voor bier aan: cola light met een scheutje jeneverquote:Op maandag 19 maart 2007 13:49 schreef fee-tje het volgende:
Witte wijn met bronwater is best te drinken ja, en idd veel minder aanzettend dan bier.
Helaas, wat er het laatst bijkomt gaat er het eerst af.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:07 schreef Fastmatti het volgende:
Zijn er trouwens nog manieren om vet op bepaalde plekken weg te krijgen? Of moet je dan gewoon verder afvallen en wachten tot de goede 'plek' aan de beurt komt;
http://www.slank-en-sterk.nl/quote:Op maandag 19 maart 2007 13:58 schreef Curiosity het volgende:
Ik doe ook altijd eerst krachttraining en dan pas cardio.
Waarom zou ik wit brood eten?quote:Op maandag 19 maart 2007 14:31 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja okee, maar een snee wittebrood staat nogal ver af van de tarwe waarvan het is gemaakt.
Ik geloof trouwens zeker dat hoe minder geraffineerd (=hoe minder verwerkt) het voedsel is, hoe beter dat is voor 'de lijn'.
Dat vreesde ik al. Nog maar een paar maanden doorzetten dan.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Helaas, wat er het laatst bijkomt gaat er het eerst af.
Ik zou liever willen weten hoe zwaar ze ooit is geweestquote:Op maandag 19 maart 2007 13:49 schreef Oksel het volgende:
Hey maar SHE, na al die wijsheid van jouw.. hoeveel weeg jij nou eigenlijk?
Oj je bent een vent.quote:
Maar je moet dan wel de mazzel hebben dat die 'curves' in proportie zijn; een zandloperfiguur is mooi in zowel maatje 36 als maat 40 maar een dikke reet, dikke benen en een smal bovenlijfje zijn lelijk zowel in maat 36 als maat 40quote:Op maandag 19 maart 2007 14:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Oj je bent een vent.![]()
Maar m'n reply blijft wel geldig trouwens.
Klopt, maar dat geldt ook voor de dunne mensen: En recht lichaam zonder enige vorm, dus ook niet de juiste proporties, is ook niet om aan te zien.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Maar je moet dan wel de mazzel hebben dat die 'curves' in proportie zijn; een zandloperfiguur is mooi in zowel maatje 36 als maat 40 maar een dikke reet, dikke benen en een smal bovenlijfje zijn lelijk zowel in maat 36 als maat 40
75 kg bij 1.76m... Chubby volgens SHEquote:Op zondag 18 maart 2007 22:31 schreef SHE het volgende:
[..]
Aannames!
Ik ken als geen ander de verleidingen en weet wat het is om een sportlichaam ( 52 kg puur spier bij 1.76 m ) en om chubster ( 75 kg, bij dezelfde lengte ) te zijn.
Ik heb in de jaren topsport en jaren verslavingen maar 1 ding geleerd: STOP WHINING
als je wilt, heb ik echt een waterdicht eetschema, en beweegschema voor je en ben jij al over een half jaar in een veel betere staat.
vraag is alleen of je wilt? echt wilt...zo hard wilt dat je bereid bent om slappe smoezen, onzinnige gewoonten en de slachtofferrol opzij te zetten.
Ik ben nu eenmaal iemand die iets of goed doet, of niet. Dat gerommel in de marge vind ik zinloos.
en nee lieverd, met fris en snoep ga je niet komen waar je wilt zijn. Je moet namelijk een heel mens aan gewicht verliezen.
Wat is het nu eigenlijk? Pure luxe!
Eten en drinken, doe je om je lichaam te voeden en te onderhouden. de rest is pure luxe en wie nog denkt dat iedereen zich luxe kan veroorloven, leeft niet op dezelfde planeet.
quote:Op maandag 19 maart 2007 15:10 schreef Sjeen het volgende:
Bluezz, hier staat het...
[..]
75 kg bij 1.76m... Chubby volgens SHE![]()
Heb je gelijk in... Want wat Piet aangeeft is juist de manier om je prettig te voelen en blijven af te vallenquote:Op maandag 19 maart 2007 15:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach SHE heeft daar aparte ideeen over maar dat moet ze elf weten.
Jammer trouwens dat zo'n topic toch een beetje de verkeerde kant opgaat.
Het hangt denk ik van je bouw af en de verhouding vet/spieren? Ik ben 70 kilo bij 1.70 m, en ik ben echt wel een beetje chubby. Mijn vetpercentage is veel te hoog. En spieren wegen meer dan vet.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:10 schreef Sjeen het volgende:
Bluezz, hier staat het...
[..]
75 kg bij 1.76m... Chubby volgens SHE![]()
Daar sta je dan met je 80 kilo bij 1.70men maar blij zijn dat ik 25 kilo kwijt ben
Ik ben niet chubby, ook niet afgetraind overigens... Ik ben nu gewoon iets te zwaar ipv obees.
Ow en ik heb in de periode dat ik echt afviel gewoon gesnoept hoor... Want juist daardoor, het veranderen van eetpatroon ipv rigoureus alles schrappen, ben ik blijvend afgevallen.
En ja, ik wil misschien nog wel 5 kilo kwijt, maar dan vind ik het echt welletjes hoor![]()
Het ligt ook aan interpretatie hoor... Ik voel mezelf niet dik meer nu, omdat ik echt dik geweest ben. Het kan best zijn dat anderen die me zien er heel anders overdenken. Maar daar trek ik me sowieso vrij weinig van aanquote:Op maandag 19 maart 2007 15:17 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het hangt denk ik van je bouw af en de verhouding vet/spieren? Ik ben 70 kilo bij 1.70 m, en ik ben echt wel een beetje chubby. Mijn vetpercentage is veel te hoog. En spieren wegen meer dan vet.
Misschien ben jij heel gespierd?
Anyway de theorie uit de OP klopt natuurlijk, heb vorige week 5 dagen geskied, gegeten als een bootwerker (maar geen snoep!) en me rot geskied en gewandeld en ben 1,5 kilo afgevallen....
Normaal gesproken eet ik minder, beweeg ik nauwelijks en snoep ik teveel.
75 was de ergste piek ooit (medische oorzaakquote:Op maandag 19 maart 2007 14:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zou liever willen weten hoe zwaar ze ooit is geweest
Inderdaad.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:14 schreef popolon het volgende:
Tja, Modjes, doe er eens wat aan.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach SHE heeft daar aparte ideeen over maar dat moet ze zelf weten. Die lengte met dat gewicht is een prima verhouding.
quote:Op maandag 19 maart 2007 14:33 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Sonja Bakker raadt als alternatief voor bier aan: cola light met een scheutje jenever
Maar volgens mij schiet je met dit soort kunstgrepen niets op.
Of je neemt minder van wat je echt lekker vindt, of je schrapt het helemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |