Ik woon aan een typische optochtroute, en op een bepaald moment werd ik er wel gek van. Had je net weer een optocht met NCPN-vlaggen gehad en kwam er weer het hindoestaanse nieuwjaar langs of zo. Maar goed, de laatste tijd zie ik eigenlijk nog maar heel weinig mensen. Straks ga ik ze nog missen.quote:
Wat is er gebeurd met de traditionele tolerantie van de Amsterdammers?quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik woon aan een typische optochtroute, en op een bepaald moment werd ik er wel gek van. Had je net weer een optocht met NCPN-vlaggen gehad en kwam er weer het hindoestaanse nieuwjaar langs of zo. Maar goed, de laatste tijd zie ik eigenlijk nog maar heel weinig mensen. Straks ga ik ze nog missen.
ik vind t ook wel geinig, als ze t maar niet 's ochtends bij mij in de straat doenquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:53 schreef rameijer het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met de traditionele tolerantie van de Amsterdammers?![]()
Is toch hardstikke leuk man, dat soort dingen?![]()
Hij is dan ook geen echt Amsterdammer.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:53 schreef rameijer het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:04 schreef lienelien het volgende:
trouwens Jimjim, wat een mooie foto van paradiso in je fobo!
woningnet?quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:25 schreef anti-virus het volgende:
Na achtien jaar in het ouderlijkhuis wil ik wel eens het huis uit
Maar dan wil ik wel in Amsterdam blijven wonen
Waar zal ik me inschrijven?
Woningnet idd.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:25 schreef anti-virus het volgende:
Bij De Key. Kan je aardige kamers krijgenquote:Op dinsdag 3 april 2007 16:25 schreef anti-virus het volgende:
Wacht maar tot je zelf al die geluidswagens langs je huis hebt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:53 schreef rameijer het volgende:
[..]
Oh, dat schiet dan nog wel op. Mijn kamer aan de rozengracht zal ik toch op afzienbare termijn moeten opgeven, en ik ben toch te verwend geraakt om naar de bijlmer te gaan of zo.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:11 schreef Panick het volgende:
[..]
Woningnet idd.
Heb je rond je 22ste een huis in de Bijlmer en rond je 25ste waar je zelf wil..
Kom eens een keer langs, zou ik zeggen!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is nog eens een nuttig beroep. Ik zit al 3 jaar 2 dagen per week achter een beeldscherm. Wel in een mooi grachtenpand aan de singel, en met gratis lunch en iedere week een bedrijfsborrel in Van Zuylen (vlammertjes!) maar toch is het niet echt bevredigend.
Gezien zijn spelling is hij dat ook niet waardquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:04 schreef Panick het volgende:
[..]
Hij is dan ook geen echt Amsterdammer.
Volgens mij is dat een buurt met erg veel schotels, gezinnen met kinderen en hangjeugd.quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:24 schreef Detroit het volgende:
Ik woon nou al een aantal jaren in het immer gezellige Slotermeer, maar omdat ik daar maar 35m2 tot mijn beschikking heb, en ik niet echt vrolijk wordt van het stadsdeel, vind ik dat het nu wel een beetje tijd wordt voor een wat groter huus op een leukere plek... Ik ben eigenlijk in Bos&Lommer aan het kijken omdat dat goed betaalbaar is, en omdat ik er bekend ben, dus ik denk dat het best een goede plek is om te wonen...
Maar nu ben ik ook in Oost aan het kijken, en in de Indische buurt worden ook her en der huizen gerenoveerd waar ik in geinteresseerd ben, maar in die buurt ben ik totaal onbekend... Weet iemand of het wat is daarzo? Ik ben vooral wezen kijken in panden die te koop (gaan) staan in de Borneostraat, Timorstraat en Balistraat. Any hints? Mijn dank is groot..
True, das inderdaad Zeeburg in plaats van Oost. Ik kom namelijk uit West, en heb de neiging om alles wat oostelijker dan de wibautstraat ligt met Oost aan te duiden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:05 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Weinig tot geen groen, en volgens mij ligt het in stadsdeel Zeeburg en niet Oost!
Ik kom uit aan de buitenkant van Zeeburg en ik moet altijd door die buurt fietsen om naar school te gaan.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:36 schreef Detroit het volgende:
[..]
True, das inderdaad Zeeburg in plaats van Oost. Ik kom namelijk uit West, en heb de neiging om alles wat oostelijker dan de wibautstraat ligt met Oost aan te duiden..
Ik heb in Zeeburg enkele huizen gezien die er best netjes uitzien. In de Balistraat bijvoorbeeld, aan de kant waar de trein gaat, ziet het er bijvoorbeeld best netjes en leuk uit. Al ben ik er al eens met de fiets doorheen gereden, en dan blijken er voldoende plekken te zijn waar het er ineens heel erg woest en ongezellig uitziet... Bedankt voor je antwoord in ieder geval..
Ik vrees dat ik toch niet echt het pilates-type ben. Ik heb al heel veel moeite om zo nu en dan te gaan fitnessen bij het USC.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Kom eens een keer langs, zou ik zeggen!
Is dat aleen kamers of ook woningen?quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:17 schreef lienelien het volgende:
[..]
Bij De Key. Kan je aardige kamers krijgen![]()
Maar je moet wel eerst een maandje of 7 á 8 ingeschreven staan om op een beetje leuke locatie terecht te komen![]()
Je wordt er niet moe van, alleen wel voldaan!!!quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik toch niet echt het pilates-type ben. Ik heb al heel veel moeite om zo nu en dan te gaan fitnessen bij het USC.
Waar in Zeeburg woon jij dan ergens? Snap dat je niet je exacte locatie wil prijsgeven, dus ben benieuwd welke straten er in de buurt liggen, benieuwd of ik er langsgeweest ben...quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ik kom uit aan de buitenkant van Zeeburg en ik moet altijd door die buurt fietsen om naar school te gaan.
Ik heb er geen goed gevoel bij en zou er nooit willen wonen!!!![]()
Dan maar wat verderop waar ik dat gevoel niet heb!!!
daar heb ik beide in gewoondquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:55 schreef jimjim1983 het volgende:
precies, als ik nog thuis zou wonen zou ik alles dat niet al te klein is aannemen, ongeacht welke buurt (behalve noord en zuid-oost)
zuid-oost is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiquote:
ik ben geboren in noord en opgegroeid in zuid-oost. best of both worldsquote:
Het is Pilates voor iedereen: Lieve schattige oude dametjes, studenten, bakfietsmoeders (niet zelf bedachte term, wel grappig) en nog veel meer mensen zijn welkom.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:24 schreef Aventura het volgende:
Ik overweeg om Pilateslessen te nemenIk doe nu Yoga, maar ik wil iets met meer 'power' en minder 'zweef'. Geef jij alleen les aan studenten, Sweetsixteen?
Sorry, maar ik woon op een dergelijke locatie dat je gelijk weet waar ik woon, dus die geef ik niet prijs. Wel kan ik je vertellen het water over te moeten vanaf Oost dus.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:38 schreef Detroit het volgende:
[..]
Waar in Zeeburg woon jij dan ergens? Snap dat je niet je exacte locatie wil prijsgeven, dus ben benieuwd welke straten er in de buurt liggen, benieuwd of ik er langsgeweest ben...
Probleem is wel een beetje in Amsterdam dat je overal wel een aantal huizen in straten hebt waarvan je zegt: "hmm, dat ziet er minder gezellig uit.", behalve in bepaalde buurten dan waar de prijzen weer dusdanig astronomisch hoog liggen dat je daar als student of enkele-jaren-student-af alleen maar van kan dromen.
.
Ik ben erg moe, dus even een quote van de website:quote:Op woensdag 4 april 2007 00:17 schreef lienelien het volgende:
Hmm, maar ik zie nog niet echt voor me wat je dan doet?
Petitie is geen gastenboek!quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:49 schreef Roi het volgende:
http://www.jordaanfestival.nl/
Net van At5, op de site staat een petitie (gastenboek?) dat het Jordaan festival in de Jordaan moet blijven!
Ik zag het al jaquote:Op woensdag 4 april 2007 00:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ik ben erg moe, dus even een quote van de website:
Hihi, iddquote:Op woensdag 4 april 2007 00:24 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik zag het al ja
Door die foto's krijg ik wel weer helemaal heimwee naar mijn voegere balletcarrière![]()
Ach ja, dat clichebeeld blijft natuurlijk wel leuk, ja!quote:Op woensdag 4 april 2007 00:29 schreef lienelien het volgende:
[..]
echt schattig, die meisjes met die roze pakjes enzo![]()
Ook woningen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:59 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Is dat aleen kamers of ook woningen?
beide ja. Maar je moet wel studerenquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:59 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Is dat aleen kamers of ook woningen?
Dat is natuurlijk onzin, want op dit moment wordt het Jordaan Festival ook niet in de Jordaan gehouden. Die begint namelijk pas aan de andere kant van de Prinsengracht.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:49 schreef Roi het volgende:
http://www.jordaanfestival.nl/
Net van At5, op de site staat een petitie (gastenboek?) dat het Jordaan festival in de Jordaan moet blijven!
Westermarkt is toch Jordaan?quote:Op woensdag 4 april 2007 11:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, want op dit moment wordt het Jordaan Festival ook niet in de Jordaan gehouden. Die begint namelijk pas aan de andere kant van de Prinsengracht.
Verder vind ik het overigens altijd wel leuk, al is er wel een heel hoog paupers-uit-Almere-Purmerend-of-Den-Helder gehalte.
maar ook ditquote:De Jordaan wordt begrensd door de Brouwersgracht, Raamstraat, Lijnbaansgracht en Prinsengracht. De wijk maakte onderdeel uit van de grote 17e-eeuwse stadsuitbreiding.
quote:ten noorden de
Brouwersgracht
ten westen de
Lijnbaansgracht
ten oosten de
Prinsengracht
(grachtengordel)
ten zuiden de
Leidsegracht
(geen foto)
Nope, snap het nu. Dat is het iets oudere deel.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vanaf de andere kant van de Prinsengracht is het grachtengordel, ook wel logisch natuurlijk.
Dan zijn we elkaar vast weleens tegengekomen alquote:Op woensdag 4 april 2007 00:19 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik woon op een dergelijke locatie dat je gelijk weet waar ik woon, dus die geef ik niet prijs. Wel kan ik je vertellen het water over te moeten vanaf Oost dus.
Ik fiets altijd door de Insulindeweg, zo richting Muiderpoort.
PM is geactiveerd!quote:Op woensdag 4 april 2007 12:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dan zijn we elkaar vast weleens tegengekomen al
Ik ga bijna dagelijks via de Insulindeweg naar het station
Maareh, je PM doet het niet en ik wilde je wat vragen![]()
quote:Op donderdag 5 april 2007 19:35 schreef De_Ananas het volgende:
Originele Amsterdammers in de minderheid
tja, dat krijg je met het huidige woningaanbod.... in Almere kan je wel een Vinex woning met tuin betalen.quote:Op donderdag 5 april 2007 19:35 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb net een kersvers Amsterdammertje gemaakt!quote:Op donderdag 5 april 2007 19:35 schreef De_Ananas het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |