Ik dacht de aansmeerders en wervers ondertussen redelijk geweerd werden uit de straat. Het blijft een bud-straat natuurlijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:20 schreef lienelien het volgende:
[..]
Draaiorgels, NRCnext-aansmeerders, fondsenwervers![]()
dat vraag ik me nu ook afquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:34 schreef Z het volgende:
Hoe wordt de sprong van Deel 5 naar Deel 11 eigenlijk verklaard?
Het nieuwe ABC op het Spui lijkt vooral op een gewone boekhandel. De romantiek van het ouwe rommelige ABC in de Kalverstraat lijkt inderdaad een beetje te zijn verdwenen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:52 schreef Z het volgende:
Ze staat ook altijd voor deBijenkorf
. Ik kan ze heel goed afwimpelen overigens, ik ben ondertussen zover dat ze me niet eens meer aanspreken, it's all about body language.
Ik ben nog niet in de nieuwe ABC geweest. Het meest mytische aan de ABC was dat ze op de eerste verdieping als 'bericht' op het pinapparaatdisplay 'All Your Base Are Belong To Us' hadden staan, in plaats van zoiets als 'Welkom', briljant!
Wat is de nieuwe naam van Scheltema ook al weer?
Ik mis dat rommelige ook...quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:04 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het nieuwe ABC op het Spui lijkt vooral op een gewone boekhandel. De romantiek van het ouwe rommelige ABC in de Kalverstraat lijkt inderdaad een beetje te zijn verdwenen.
Scheltema heet nu 'Selexys',
,
,
,
.
huhquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:03 schreef Gellius het volgende:
Wat is dat, roi?
trieste mensenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:15 schreef jimjim1983 het volgende:
er lagen vanochtend een aantal flyers in de tram waarin opgeroepen werdt geen condooms te gebruiken![]()
omdat die niet 100% veilig zijn, algehele onthouding is beter
![]()
![]()
heb alles wat ik kon zien gepakt en verscheurd
Ja, lekkerquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:57 schreef Roi het volgende:
Iedereen die het niet met een studentenbudget leeft moet trouwens is zijn/haar brood bij het Vlaamsche Broodhuys halen![]()
Jaaaah! Het westerpark en het Westergasterrasquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:26 schreef Panick het volgende:
Toen het gister zo zonnig was, ben ik even door het Westerpark gefietst. Dat doe ik altijd als ik naar het centrum moet, maar door het zonnetje kreeg ik al weer helemaal zin in de lente.
En in Pacific Parc. Ik hoop dat het Westergasterras weer gauw open gaat.
Voor mij geen Vondelpark meer. Het oude-nieuwe Westerpark is mijn plek op de zonnige dagen. Soms is zo'n jarenlange renovatie best okay..
O gaaf, zeker een buitenproportioneel groot beeld?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:24 schreef Gellius het volgende:
Ik vond het tijdens mijn ommetje juist erg rustig. Maar goed, dat was in Oost. Ze waren net bezig het beeld voor Theo van Gogh in het Oosterpark te plaatsen.
Ik denk niet dat het deze zomer alweer opengaat. Het is nog steeds een bouwput. Maar ik heb uit betrouwbare bron dat ie weer opengaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:33 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Jaaaah! Het westerpark en het Westergasterras![]()
Laat de zomer maar komen![]()
Verhiptquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:36 schreef STING het volgende:
Mededeling.
MSN doet het niet in Amsterdam.
Einde bericht.
Oooh, interessant! waar staat ie ongeveer?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:24 schreef Gellius het volgende:
Ik vond het tijdens mijn ommetje juist erg rustig. Maar goed, dat was in Oost. Ze waren net bezig het beeld voor Theo van Gogh in het Oosterpark te plaatsen.
Ik helemaal gestressed, was bang dat iemand mijn e-mail geblockt had, dat zou namelijk best erg zijn, maar gelukkig!! Het was alleen maar MSN.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:36 schreef STING het volgende:
Mededeling.
Einde bericht.
Het is in ieder geval niet 'n erg fraai beeld. En erger nog: volgens mij hebben ze het beeld vanquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:36 schreef sefer het volgende:
[..]
O gaaf, zeker een buitenproportioneel groot beeld?
geen probleem hier hoorquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:36 schreef STING het volgende:
Mededeling.
Einde bericht.
Liefhebber van Nederlandse literatuur?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet 'n erg fraai beeld. En erger nog: volgens mij hebben ze het beeld vanNescio's Titaantjes
er gewoon voor aan de kant gezet
.
Helemaal boemdiggedie gasten zoals jij. Inderdaad, R'dam en Grunning zijn kankerlauw.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:52 schreef Chiponiz het volgende:
ROTTERDAM en GRONINGEN owne die Walle-Stad-op-palen a.k.a Amsterdam !![]()
En van Amsterdamse parkenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 00:32 schreef sefer het volgende:
[..]
Liefhebber van Nederlandse literatuur?
Je top 3? Beginnend bij de nummer 3...quote:
Hier (Bos en Lommer) schijnt de zon inmiddels enigszinsquote:Op zondag 18 maart 2007 08:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Deze heftige regenval is werkelijk vreselijk slecht voor mijn gemoedstoestand...
Ik ook, met een lichte afwijking naar Russische, als we het hebben over het eerste.quote:
ja jezus manquote:Op zondag 18 maart 2007 08:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Deze heftige regenval is werkelijk vreselijk slecht voor mijn gemoedstoestand...
08.00 uur sochtends is iets anders dan elf uur sochtendsquote:Op zondag 18 maart 2007 11:14 schreef Panick het volgende:
[..]
Hier (Bos en Lommer) schijnt de zon inmiddels enigszins.
normaal fiets ik ook altijd, maar mijn fiets was gelukkig (quote:Op zondag 18 maart 2007 13:45 schreef Roi het volgende:
Ik moest er doorheen fietsen
En toen was mijn band lek
En toen moest ik de halve stad doorlopen
Heb je het beeld al in het echt gezien? Is vandaag onthuld. De groote viel me echt flink mee (of moet ik tegen zeggenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet 'n erg fraai beeld.
Daar heb ik leren zwemmen!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:09 schreef lienelien het volgende:
Ik ben vanochtend in het Zuiderbad geweest![]()
Ja, zo schattigquote:Op zondag 18 maart 2007 17:50 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Daar heb ik leren zwemmen!
Staan die hokjes nog steeds aan de zijkanten? En is die fontein/waterval er nog steeds?
Belachelijkquote:Op zondag 18 maart 2007 17:12 schreef Roi het volgende:
[..]
Heb je het beeld al in het echt gezien? Is vandaag onthuld. De groote viel me echt flink mee (of moet ik tegen zeggen)
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/shiratski/425337770/
http://www.at5.nl/indexall.asp?newsid=25333quote:A'dam mogelijk ouder dan gedacht
17-3-2007 De stad Amsterdam is waarschijnlijk tweehonderd jaar ouder dan altijd werd gedacht. Tot die ontdekking kwam amateur-archeoloog Piet van Reenen.
Van Reenen, tot vorig jaar hoogleraar taalkunde, speurde in archieven en op oude kaarten en vond daar aanwijzingen dat een deel van de Amstel uitgegraven is en dus eigenlijk een kanaal is. Ook ontdekte Van Reenen dat de Linnaeusstraat (ooit de Oeterwalerdijk) de oudste straat van Amsterdam moet zijn.
Professionele archeologen zijn onder de indruk van zijn bevindingen, maar vinden wel dat er ook uitgebreid bodemonderzoek gedaan moet worden.
zag t op at5.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef Roi het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/indexall.asp?newsid=25333
Nou voor heel wat mensen wel heel wat!quote:Op zondag 18 maart 2007 21:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
zag t op at5.
maar wat maakt het uit
Nou ja, als je het zo presenteert - ik kan ook weer niet zeggen dat ik een liefhebber ben van de Nederlandse literatuur in zijn totaliteit, maar ik ben erg gesteld op Nescio en Slauerhoff. Slauerhoff is misschien wel de minst "Nederlandse" Nederlandse schrijver, en Nescio mogelijk de méést Nederlandse, op het onvertaalbare af.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:17 schreef sefer het volgende:
[..]
Ik ook, met een lichte afwijking naar Russische, als we het hebben over het eerste.
Wat onderscheidt volgens jou Nederlandse literatuur zich van anderstalige?
Ja, ik had al even gekeken toen ze het aan het plaatsen waren. De reden dat ik het niet zo mooi vind is denk ik, omdat al sinds mensenheugenis (mijne althans) een vergelijkbaar beeld in het Noorderplantsoen in Groningen staat (of heeft gestaan, ik heb er gestudeerd maar ben ik ben al een tijd wegquote:Op zondag 18 maart 2007 17:12 schreef Roi het volgende:
[..]
Heb je het beeld al in het echt gezien? Is vandaag onthuld. De groote viel me echt flink mee (of moet ik tegen zeggen)
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/shiratski/425337770/
Piet van Rheenen?quote:Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef Roi het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/indexall.asp?newsid=25333
Ik woon wel in Amsterdam, in het centrumquote:Op dinsdag 20 maart 2007 02:28 schreef MaJo het volgende:
Ik mis AmsterdamWoon nu in Utrecht en heb het er echt naar mijn zin, maar Amsterdam heeft toch net iets extra´s, vooral met uitgaan. Ik ga later ook zeker weer in Amsterdam wonen
En de Baarsjes is inderdaadvisje
Mijn oude buurt. Maar het centrum is toch wel een stuk leuker
ik ga met koninginnenacht naar studio 80 en TWSTD @ weteringsplantsoen, met koninginnedag ook weer naar TWSTD en naar Techfever en 's avonds naar club 11 en BGquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:43 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik ga met een groep vriendinnen op een boot rondhangen![]()
Ojaquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:51 schreef Z het volgende:
Varen op koninginnendag is niks, veels te druk en een enorm risico dat er over je heen wordt gepist.
ja tering hequote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Rondlopen probeer ik te voorkomen, want ik word altijd ontzettend ongelukkig van die mensenmassa's.
Twee jaar geleden probeerde ik alleen maar een blokje westerstraat-lijnbaansgracht-tussengracht-prinsengracht te maken en dat duurde al eeuwen. Ik mag 's ochtends al blij zijn als ik m'n huis uberhaupt nog uit kom. Daarom neem ik dit jaar een mooi plekje aan de bar in en heb ik me voorgenomen om daar niet vandaan te komen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja tering hesommige straten staat het zelfs helemaal vast
al die achterlijke boeren die naar museumplein e.d. gaan...
ik vermijd de drukte ook als t kan.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:41 schreef Roi het volgende:
Ik ga door de stad benjeren, eerst wat kopen en dan laten waarschijnlijk toch naar het () Museumplein!
Ah, je bent een Brabo?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:25 schreef De_Ananas het volgende:
Ik ga naar Brabant terug denk ik
Op wat voor dag valt het?
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:47 schreef Panick het volgende:
[..]
Ah, je bent een Brabo?.
Dat verklaart meteen je wansmaak mbt uitgaan enzo..
Ik (wij) hebben ons eigen feest weer @ de oude HBO bij Centraal.
Niks mis met uit Brabant geimporteerde Amsterdammersquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:47 schreef Panick het volgende:
[..]
Ah, je bent een Brabo?.
Dat verklaart meteen je wansmaak mbt uitgaan enzo..
Ik (wij) hebben ons eigen feest weer @ de oude HBO bij Centraal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |