oja, dat was hetquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waar moest Koeman hem van kennen dan? Da Costa speelde nooit tegen Benfica of zo. Naar mijn weten is Da Costa door Van der Zee veelvuldig gescout (al voor Toulon). Na Toulon hebben ze de knoop doorgehakt.
Nee ok, hij zal ook een bal goed moeten kunnen vasthouden e.d. maar toch zie ik in hem wel in goed aanspeelpunt. Koevermans zou geweldig zijn wat die positie betreft, jammer dat ie bij AZ speelt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat maakt hem nog geen aanspeelpunt.
Sjah het probleem bij Ajax is dat er geen warme sfeer rond de club hangt.Bij PSV heerst altijd een warme sfeer.En of dat nou door de brabantse gemoedelijkheid komt.Ik weet het niet.. maybe wel maybe niet.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:03 schreef Doc het volgende:
[..]
Kijk dan zie meteen dat PSV echt een famlieclub is. Gezellig en zo. Zoiets zouden ze bij Ajax nou nooit doen!
Alves vind ik wel een echte PSV spits.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:42 schreef ruud.nl het volgende:
Alves is net zo min een aanspeelpunt als Lazovic of Denneboom.
Dat zal waarschijnlijk ook wel gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:10 schreef rubbereend het volgende:
Kluivert kan maximaal 60 minuten spelen. Dus ik zou hem laten invallen.
PSV heeft al een flink aantal wedstrijden gespeeld de afgelopen 50 dagen, las laatst ergens hoeveelquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:42 schreef HL_Dog43 het volgende:
Logisch.Met PSV begon de carriëre van Ronaldo en daarbij is vrijwel iedere speler tevreden over dat degene bij PSV kwam/is gekomen.We zijn niet voor niets de warmste club van Nederland.
En toch blijf ik bij het punt dat Kluivert beter in kan vallen dan beginnen.Koné mag Liverpool dan wel halen maar als je niks aardigs achter de hand hebt als wissel tegen liverpool dan krijg je het een stuk moeilijker.Het is immers weer een druk seizoen voor de EIndhovenaren.
Met dank aan de KNVB en hun schijt play-offs.
Hij ook al overgestapt???quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:42 schreef Neoktheone het volgende:
Vanavond zit Harry van Raaij in Koppensnellers op Talpa/Tien. Hij speelt dat hamerspel (Kop van Jut of zoiets) tegen Michael van Praag met als thema natuurlijk de historische wedstrijden tussen PSV en Ajax. Misschien voor het eerst sinds tijden weer eens naar Jack van Gelder kijken
Ow en Afellay zit in Oranje![]()
quote:Ronald Koeman: Gomes ziet er positief uit
Hoofdcoach Ronald Koeman is vrij optimistisch gestemd over de fysieke gesteldheid van doelman Heurelho da Silva Gomes. De definitieve beslissing valt echter sowieso pas op zaterdag na de laatste training. Tot die tijd heeft Koeman negentien man op de lijst staan voor het duel met Ajax, inclusief keeper Ruud Boffin.![]()
Patrick Kluivert
Ook de jonge verdediger Dirk Marcellis (19) zit weer bij de groep, nu Alex (hamstring) even terug is naar Brazilië om daar te werken aan zijn herstel. Ronald Koeman heeft twee twijfelgevallen in zijn selectie, liet hij aan de pers weten op De Herdgang: Gomes en Patrick Kluivert. “Daar moet nog een beslissing over genomen worden. Voor Gomes geldt: is hij fit dan speelt hij, is hij niet fit dan speelt hij niet. Net als vorige week. Maar het ziet er positief uit.De beslissing valt pas zaterdag, na de laatste training in het Philips Stadion. Dat geldt ook voor Patrick Kluivert, die erop gebrand is om tegen zijn oude club te spelen. Hij trainde mee met de groep en ik heb gelezen dat hij er klaar voor is. Ik houd wel van geboren optimisten, heb ik hem gezegd.
Acht punten voor
We zullen afwachten wat voor type wedstrijd het wordt, zei Koeman over de topper tegen Ajax (zondagmiddag,14.30 uur). Ligt de druk bij PSV? Ik weet niet. Volgens mij staan we acht punten voor en niet acht punten achter. De druk van het móeten ligt bij Ajax. En als-als-als, dat is ook iets waar je weinig mee kunt. We weten allemaal dat het in Amsterdam vrij snel gaat, van nul naar honderd. Het resultaat van vorige week geeft ongetwijfeld een stuk vertrouwen. Maar ik denk dat ze ook wel weten dat PSV heel moeilijk te kloppen is in deze wedstrijd.De training van zaterdagmiddag in het Philips Stadion begint om 14.00 uur.
Inderdaad.quote:
quote:Denneboom verruilt NEC voor FC Twente
FC Twente heeft de strijd om Romano Denneboom gewonnen. De Tukkers kunnen vanaf komend seizoen beschikken over de 26-jarige aanvaller van NEC.
Denneboom tekende voor drie jaar bij Twente. 'Ik ben erg blij met zijn komst', vertelde coach Fred Rutten op de website van Twente. 'Hij is een aanvaller die op meerdere plaatsen inzetbaar is.'
Mede door zijn transfervrije status was Denneboom bij veel clubs in beeld. In de winterstop ondernam naast Twente ook PSV een poging hem in te lijven. Eerder dacht Willem II al rond te zijn met de snelle vleugelspits.
Denneboom is bezig aan zijn derde seizoen in Nijmegen. Hij staat na 27 competitieduels op zeven doelpunten. Zijn topscore dateert van 2003/04, toen de Schiedammer er tien maakte in de Eredivisie voor SC Heerenveen.
Heb zo'n gevoel dat ie gaat scoren tegen z'n oude clubje Zondagquote:Kluivert voor het eerst tegen Ajax: 'de druk ligt bij Ajax'
Patrick Kluivert zal zondag als hij speeltijd krijgt voor het eerst in het veld komen tegen zijn oude club Ajax. Hij denkt dat de druk zondag vooral bij Ajax ligt, zo liet hij voorafgaand aan de training weten tegenover Sportweek. “Veel mensen denken dat Ajax gaat winnen en dat is gunstig voor ons, denk ik. We hebben toch een selectie die heel erg goed naar een wedstrijd kan toeleven en ik denk dat de druk, die toch al bij Ajax ligt, er niet minder groot op wordt. Ik weet wel: als ze van ons willen winnen, zullen ze diep moeten gaan.”
'Ons'....quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:48 schreef PyTh het volgende:
Kluivert voor het eerst tegen Ajax: 'de druk ligt bij Ajax'
Patrick Kluivert zal zondag als hij speeltijd krijgt voor het eerst in het veld komen tegen zijn oude club Ajax. Hij denkt dat de druk zondag vooral bij Ajax ligt, zo liet hij voorafgaand aan de training weten tegenover Sportweek. “Veel mensen denken dat Ajax gaat winnen en dat is gunstig voor ons, denk ik. We hebben toch een selectie die heel erg goed naar een wedstrijd kan toeleven en ik denk dat de druk, die toch al bij Ajax ligt, er niet minder groot op wordt. Ik weet wel: als ze van ons willen winnen, zullen ze diep moeten gaan.”
En dan denk ik dat hij bij Twente ook nog genoeg op de bank zal zitten. Ben iig blij dat hij niet naar PSV komt maar alleen al het feit dat Koeman hém wilde halen doet mij beven van angst voor de komende transferperiodequote:
Wat is er zondagmorgen dan om 2.08?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 02:08 schreef sanni het volgende:
Yonog 24 uur voordat wij ook de besten van Eindhovu zijn.
![]()
Dan lijkt het tenminste nog alsof we aanvallend voetbal spelenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:41 schreef rubbereend het volgende:
waarom hebben we eigenlijk spitsen nodig met onze speelstijl?
Dit zou betekenen dat Lazovic naar PSV komt volgens een Servische kennisquote:Lazović se seli u PSV
Subota, 17. mart 2007. 13:19
Fudbaler Vitesea Danko Lazović nastaviće karijeru u PSV Ajndhovenu, prenosi "Sport" pozivajući se na pisanje holandske ¨tampe.
Holandski mediji navodno su razotkrili tajnu operaciju ¨ampiona iz Ajndhovena za letnji prelazni rok i dovodjenje srpskog reprezentativca iz Vitesea.
Lazović je i zimus bio jedna od neostvarenih ¸elja kluba iz Ajndhovena koju je tada ukočila i ambicija Vitesea. Tim iz Arnhema odbijao je i druge ponude za trećeg strelca lige, ali je prilika za dupliranu zaradu promenila mi¨ljenje čelnika.
Prema holandskim izvorima, PSV je platio Lazovića tri miliona evra, duplo vi¨e nego ¨to ga je kupio od Fejenorda, uz dogovor da se transfer obelodani tek posle 1. jula i zvaničnog početka letnjeg prelaznog roka.
Lazović je postigao svega devet prvenstvenih pogodaka u 41 meču u dresu Fejenorda, a u Viteseu je ove sezone u 27 susreta postigao već 17 pogodaka
Zouden ze dan toch genoeg betaald hebben?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:05 schreef AminBen het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat Lazovic naar PSV komt volgens een Servische kennis![]()
Ik ben geen Servier maar in dat stuk staat:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:09 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Zouden ze dan toch genoeg betaald hebben?
3 miljoen euro ?quote:PSV je platio Lazovića tri miliona evra
quote:Voor Farfán betekent PSV écht iets
door Frank van den Heuvel
EINDHOVEN - Het is Jefferson Farfán ten voeten uit. PSV traint op de Herdgang in de aanloop naar de topper tegen Ajax en de Peruaan oogt even afwezig als dromerig. Dan, in een split second, reageert hij op een dieptepassje, zet zijn voet onder de bal, scoort en loopt op zijn dooie akkertje en een gezichtsbrede glimlach terug naar zijn maten.
Als het 'm ook morgen lukt, zal hij met zijn handen een hart in het luchtledige tekenen, als ode aan zijn familie. Farfán kijkt uit naar de topper tegen de Amsterdammers. "Je kunt één van de twee concurrenten afschudden, dat is een hoge inzet. Zo is ook de beleving in de groep. Een overwinning is een mooie stap op weg naar een nieuw kampioenschap."
Het zou zijn derde titel in drie jaar PSV zijn en de bekroning van een seizoen dat voor Farfán iets minder voortvarend verloopt dan zijn voorlopige topjaar 2005/2006. "Het gaat iets moeizamer", beaamt hij. "Zeker na de winterstop, maar daarin zijn we als team minder dominant. Dat komt ook door de blessures van belangrijke spelers." Zoals die van Arouna Koné, waardoor Farfán tegen Ajax waarschijnlijk opnieuw de enige echte frontsoldaat is.
"Koné is een speler die meerdere spelers bezighoudt, Farfán kan daar heel goed van profiteren", vertelt trainer Ronald Koeman. "Nu moet hij zich ietwat aanpassen. Daar praten we over. Hoe hij zich moet bewegen, waar de ruimtes liggen, hoe hij kan loskomen van een tegenstander. Maar sowieso heeft Farfán de fantastische kwaliteit dat hij niet goed hoeft te spelen om toch te scoren."
De clubtopscorer - zestien goals alweer - beseft dat door het wegvallen van Koné nog meer ogen op hem gericht zijn, maar laat zich daardoor niet afschrikken. Verantwoordelijkheid krijgen en nemen, Farfán is eraan gewend en weet hoe hij daarmee moet omgaan. De aanvaller draagt op 22-jarige leeftijd enorm veel levenservaring met zich mee. "Het leven heeft hem al vroeg volwassen gemaakt", beaamt Pedro Salazar-Hewitt, hoofd perszaken van PSV, die als geboren Chileen veel contact heeft met Latijnse spelers van de landskampioen.
Opgegroeid in Villa el Salvador, een van de achterbuurten van Lima, heeft Farfán zich één groot doel gesteld: via zijn voetballoopbaan hoopt hij alle geldzorgen van zijn familie weg te nemen. In zijn vaderland wordt Farfán op handen gedragen. Hij is er populair en kan in Lima nauwelijks normaal over straat. Hij is er publiek bezit, veel mensen willen iets van hem. Farfán heeft goede adviseurs, maar wordt toch telkens geacht keuzes te maken. Salazar: "Op het veld doet hij tachtig procent op intuïtie, in het leven kan dat niet."
Het verklaart voor een deel ook de ingetogenheid van Farfán. In de spelersgroep van PSV is hij volledig zichzelf: vrolijk, open en humoristisch. Zijn lach is aanstekelijk. Buiten zijn vertrouwde omgeving kan hij verlegen overkomen en houdt hij liever even afstand totdat het vertrouwen daar is.
Vorige zomer wilden Portsmouth en Fulham hem naar Engeland halen. Hij kon er bakken met geld verdienen. Maar de financiën zijn niet altijd doorslaggevend, zegt Salazar. "Hier in West-Europa zijn de mensen materialistischer in hun benadering. Maar voor jongens als Farfán, Alex en Gomes betekent PSV ècht iets. Zij zijn hier groot geworden, voelen zich thuis en worden hier gewaardeerd. Daar hechten ze enorm aan, meer dan de mensen hier zich wel eens realiseren. Zeker bij een gevoelsmens als Farfán."
Gomesquote:Op zondag 18 maart 2007 13:44 schreef Leso_Varen het volgende:
De opstelling van PSV:
Gomes, Alcides, Da Costa, Salcido, Sun, Simons, Cocu, Culina, Mendez, Afellay, Farfán.
Wisselspelers:
Moens, Addo, Marcellis, Fehér, Väyrynen, Tardelli en Kluivert.
De opstelling van Ajax:
Stekelenburg, Heitinga, Stam, Emanuelson, Babel, Huntelaar, Sneijder, Davids, Gabri, Ogararu en Grygera.
Wisselspelers:
Gentenaar, Maduro, Perez, Roger, De Mul, Manucharyan en Van der Wiel.
Ja maar das verspilling, zoveel mensen willen daarheen en nu zijn die plaatsen gewoon vrijquote:Op zondag 18 maart 2007 13:49 schreef LuNaTiC het volgende:
ik ben zenuwachtig
En ik ben pissed omdat ik er eigenlijk heen zou gaan maar diegene waarmee zou ik gaan heeft afgezegd wegens griep (zijn kaartjes)
Wat een KUT kampioenschap, als we het nog worden dan...quote:Op zondag 18 maart 2007 16:08 schreef pascalheister het volgende:
ajax winnen en wij maar kampioen dan![]()
Dat zeg je alleen om je eigen club in te dekken indien ze geen kampioen worden.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:17 schreef DeTolk het volgende:
PSV wordt heus wel kampioen hoor.
Vind het wel begrijpelijk, verliezen mag maar niet met zon score en al helemaal niet van ajaxquote:Op zondag 18 maart 2007 16:17 schreef EdAtTheBar het volgende:
LOL wat een heerlijk publiek hebben jullie weer. Dat PSV supporters niet zo loyaal en trouw zijn was bekend, maar het hele stadion loopt leeg en ze worden keihard uitgebokt door het uitpubliek
Als er een ding van PSV supporters bekend is dan is het wel dat ze trouw zijn.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:17 schreef EdAtTheBar het volgende:
LOL wat een heerlijk publiek hebben jullie weer. Dat PSV supporters niet zo loyaal en trouw zijn was bekend, maar het hele stadion loopt leeg en ze worden keihard uitgebokt door het uitpubliek
Dat gebeurt overal man sjapquote:Op zondag 18 maart 2007 16:17 schreef EdAtTheBar het volgende:
Hij speelde toch 3-5-2 zoals jij voor ogen had?quote:
omg dat niveau van julliequote:Op zondag 18 maart 2007 16:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zullen we eindhoven Nieuw amsterdam gaan noemen? Boeren, de joden overrompelen jullie!
Nou ja, Da Costa, Vayrinen, Culina en Alcides waren behoorlijk debet aan de nederlaag hoor. Wat een amateursquote:
1-5quote:Op zondag 18 maart 2007 16:24 schreef SoupNazi het volgende:
Hoeveel is het geworden?
quote:Op zondag 18 maart 2007 16:20 schreef knep het volgende:
[..]
Als er een ding van PSV supporters bekend is dan is het wel dat ze trouw zijn.
Nee hoor. Väyrynen niet in de basisquote:Op zondag 18 maart 2007 16:23 schreef Panick het volgende:
[..]
Hij speelde toch 3-5-2 zoals jij voor ogen had?.
O ja, dat zal het geweest zijnquote:Op zondag 18 maart 2007 16:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee hoor. Väyrynen niet in de basis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |