abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47260090
quote:
Starbucks opent Nederlandse vestiging

AMSTERDAM - Wat al jaren boven de markt hing, is nu een feit: de Amerikaanse koffieketen Starbucks opent de deuren van een eerste vestiging in Nederland.
De eer valt te beurt aan Schiphol, en wel achter de douane. Daardoor is de zaak, die komende zomer open gaat, alleen bereikbaar voor mensen met een vliegticket.

Zuinig met informatie
Starbucks is altijd zuinig geweest met informatie over de plannen in Nederland. Ook nu wil het bedrijf niet zeggen of er na Schiphol meer vestigingen zullen volgen in ons land. ‘We zijn heel enthousiast over de mogelijkheden, maar doen verder geen mededelingen’, aldus woordvoerster Kate Bovey op elsevier.nl .

Starbucks-toeristen
Starbucks bezit in het Amsterdamse Westelijk Havengebied al geruime tijd een opslagplaats en branderij voor koffiebonen. De koffie van Starbucks is in Nederland louter verkrijgbaar in het hoofdkantoor van Nike in Hilversum en alleen bestemd voor het personeel aldaar. Diverse nieuwsgierige ‘Starbucks-toeristen’ waagden de trip naar Hilversum om dat met eigen ogen te aanschouwen.
Bron

Jammer dat het nu nog maar op Schiphol komt, maar met een beetje geluk komt het ook nog in de rest van Nederland! Heerlijk was het altijd in de VS om een koppie koffie daar te halen! Hoop alleen dat ze wel de normale prijzen gaan hanteren en niet de prijzen die ik in Sevilla ben tegengekomen met 5¤ voor een gewone cappucino!
pi_47260169
Laat die amerikanen met hun kutkoffie gewoon wegblijven
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_47260196
We hebben hier toch zelf normale koffie?
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:57:08 #4
154149 ManInLove
Real wisdom is a rare gift
pi_47260247
In het centrum van Aken zit al een starbucks. Vanaf Maastricht 20 minuten met de auto en je bent er... Je hebt er voor ongeveer ¤3,- een medium koffie, voor ¤4.20 een grande.

Voor wie er heen willen: Parkeren in garage "Rathaus" en dan nog 100 meter lopen over het plein.
pi_47260268
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:55 schreef lurf_doctor het volgende:
Moeten ze dan ook weg met MacDonalds, Burger King, Levi's, Apple, Motorola, Ford, de magnetron en ga zo nog maar even een paar uurtjes door?
pi_47260271
Coffee Company
pi_47260339
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:55 schreef Nouk het volgende:
We hebben hier toch zelf normale koffie?
Je hebt hier alleen bijna nergens een plek waar je een lekkere koffie kan halen om bijvoorbeeld op je werk ofzo op te drinken. Je kunt wel bij de V&D iets kopen wat zij koffie noemen, maar dat komt nog niet eens in de buurt van Senseo. In Breda zat een tijdje een Simon Levelt die koffie to go verkocht, maar die gingen ten onder aan "succes". Ze verkochten veel en gooiden toen de prijs omhoog, de inhoud en kwaliteit omlaag... Dus dat was daarna geen lang leven beschoren...
pi_47260384
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:57 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Moeten ze dan ook weg met MacDonalds, Burger King,
Deze mogen zeker dicht ja.

Amerikaanse producten vind ik meestal ok, maar hun 'food' mogen ze houden.
pi_47260422
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:53 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Bron

Jammer dat het nu nog maar op Schiphol komt, maar met een beetje geluk komt het ook nog in de rest van Nederland! Heerlijk was het altijd in de VS om een koppie koffie daar te halen! Hoop alleen dat ze wel de normale prijzen gaan hanteren en niet de prijzen die ik in Sevilla ben tegengekomen met 5¤ voor een gewone cappucino!
ik snap werkelijk niet waarom ze ervoor kiezen om een vestiging te openen achter de douane op schiphol. Lijkt me marketingtechnisch niet interessant, omdat het gros van de Nederlanders nu NOG niet naar de SB kan.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:03:09 #10
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_47260453
AH

Dat wordt wel koffie halen daar een keer
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:05:43 #11
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_47260518
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:57 schreef ManInLove het volgende:
In het centrum van Aken zit al een starbucks. Vanaf Maastricht 20 minuten met de auto en je bent er... Je hebt er voor ongeveer ¤3,- een medium koffie, voor ¤4.20 een grande.

Voor wie er heen willen: Parkeren in garage "Rathaus" en dan nog 100 meter lopen over het plein.
Zo zo, dat is nog een goedkope koffie Meneer starbucks rijd vast in een eend
pi_47260553
Dat wordt zo wel erg prijzig, met zo een vliegticket erbij.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_47260565
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:02 schreef octopussy het volgende:

[..]

ik snap werkelijk niet waarom ze ervoor kiezen om een vestiging te openen achter de douane op schiphol. Lijkt me marketingtechnisch niet interessant, omdat het gros van de Nederlanders nu NOG niet naar de SB kan.
Denk omdat ze weten dat ze internationaal een goede naam hebben en daar dus wel de omzet gaan halen plus dat er toch veel Nederlanders langs lopen per jaar en als die ook allemaal een bakkie pleur kopen ze toch wel meer bekendheid krijgen om daarna in steden te openen en dus wel meer kans op slagen te hebben!
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:07:37 #14
67174 Dos37
Come on Twente
pi_47260578
Kijken wat de hype is. Ga wel een keer koffie halen daar.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:07:39 #15
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_47260580
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:59 schreef -_Tommy_- het volgende:

Je hebt hier alleen bijna nergens een plek waar je een lekkere koffie kan halen om bijvoorbeeld op je werk ofzo op te drinken. Je kunt wel bij de V&D iets kopen wat zij koffie noemen, maar dat komt nog niet eens in de buurt van Senseo. In Breda zat een tijdje een Simon Levelt die koffie to go verkocht, maar die gingen ten onder aan "succes". Ze verkochten veel en gooiden toen de prijs omhoog, de inhoud en kwaliteit omlaag... Dus dat was daarna geen lang leven beschoren...
Eveneens in Breda zit een D.E. zaak, weet alleen niet of die ook aan 'to go' doen.
Als dat wel zo is dan snap ik best dat Starbucks niet zo nodig NL hoeft te veroveren... op vakantie in pak 'm beet Frankrijk is de Starbucks ideaal (want Fransen weten niks van koffie ) maar doe mij in Nederland maar gewoon een goeie Douwe Egberts .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:07:49 #16
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_47260587
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:06 schreef Biancavia het volgende:
Dat wordt zo wel erg prijzig, met zo een vliegticket erbij.
Maar je komt nog eens ergens!
pi_47260593
quote:

[..]

Daar vallen hun belachelijke prijzen niet zo op, want alles op Schiphol is overprized
pi_47260597
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:05 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Zo zo, dat is nog een goedkope koffie Meneer starbucks rijd vast in een eend
Vergeet niet dat de bekers redelijk groot zijn en wat betaal je tegenwoordig op een terras voor een kopje? ¤2,00 voor nog minder dan 2 slokken?
pi_47260653
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Eveneens in Breda zit een D.E. zaak, weet alleen niet of die ook aan 'to go' doen.
Als dat wel zo is dan snap ik best dat Starbucks niet zo nodig NL hoeft te veroveren... op vakantie in pak 'm beet Frankrijk is de Starbucks ideaal (want Fransen weten niks van koffie ) maar doe mij in Nederland maar gewoon een goeie Douwe Egberts .
True, maar die in Breda zit echt op een afgelegen plek (achteraan op de Markendaalseweg uit mijn hoofd dat ie heet). Ben daar een paar keer geweest en vond het alleen jammer dat het er ontzettend smerig was en veel meer gericht op de verkoop van kopjes etc die desperate housewives komen kopen van de gespaarde punten!
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:11:17 #20
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_47260697
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:10 schreef -_Tommy_- het volgende:

True, maar die in Breda zit echt op een afgelegen plek (achteraan op de Markendaalseweg uit mijn hoofd dat ie heet). Ben daar een paar keer geweest en vond het alleen jammer dat het er ontzettend smerig was en veel meer gericht op de verkoop van kopjes etc die desperate housewives komen kopen van de gespaarde punten!
Nee hoor, zit in het centrum (Veemarktstraat).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_47260720
Als het bij mij in de buurt komt zal ik het wel eens proberen. Is het goed, kom ik er vaker
@TS, ik denk dat de prijzen zullen meevallen. Ze moeten een concurrentiepositie hebben, en in toeristische streken is alles duurder.
pi_47260758
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:11 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee hoor, zit in het centrum (Veemarktstraat).
Dat is inderdaad de straatnaam, voorbij de Intersport daar in ieder geval, wist de naam niet meer zeker! Maar dat is in ieder geval (voor mij) buiten het "normale" centrum
pi_47260868
Hopelijk komen er snel meer! Starbucks is echt geweldig en hoort zonder meer thuis in Nederland, een koffieland bij uitstek.
pi_47261177
Starbucks

Tim Hortons

Helaas zal die keten wel nooit hierheen komen
pi_47261183
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:59 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]
Je kunt wel bij de V&D iets kopen wat zij koffie noemen, maar dat komt nog niet eens in de buurt van Senseo.
!!!

Senseo
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:27:23 #26
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_47261191
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:57 schreef ManInLove het volgende:

Dat is wel aan de prijzige kant zeg! Als ze in toekomstige Starbucks filialen in Nederland zulke prijzen durven te vragen dan hoeft het van mij niet!
In NYC heb ik vaak bij Starbucks koffie gehaald, maar daar betaal je voor een medium koffie $1.40 en voor een grote $1.70. Dat zijn nog normale prijzen!
pi_47261318
quote:
De koffie van Starbucks is in Nederland louter verkrijgbaar in het hoofdkantoor van Nike in Hilversum en alleen bestemd voor het personeel aldaar.
Een kennis van me werkt er en vind het onzin dat werknemers naar Starbucks gaan om een (te) duur kopje koffie te drinken, terwijl de koffie uit de automaten daar ook prima smaakt en gratis is...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_47261332
Oh alle mensen die zeggen ik koop hier wel normale koffie weten echt niet wat Starbucks is....weet je hoe lekkere dingen je daar allemaal hebt.....frappucino!!! da's iets van ijs met koffie ofzo....ben ik hier nog nooit tegen gekomen
lamaar komen die Starbucks!
Ik doe niet meer aan een signature
pi_47261378
Zou je dan eindelijk op Nederlandse bodem ook een stuk "Dutch Carrot Cake" kunnen kopen?!
People are like trash cans - step on their toes and their mouth opens up
pi_47261475
Meen me te herrinneren dat er al eentje is in nederland en wel in Hilversum op het Nike park. (arena park 2)
Deze was vorig jaar geopend.
Life's not over 'till you die.
pi_47261478
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:31 schreef Lakai het volgende:
Oh alle mensen die zeggen ik koop hier wel normale koffie weten echt niet wat Starbucks is....weet je hoe lekkere dingen je daar allemaal hebt.....frappucino!!! da's iets van ijs met koffie ofzo....ben ik hier nog nooit tegen gekomen
Frappocino ligt hier gewoon in het koelvak bij de AH...
pi_47261486
quote:
Exactly, al was hij in Amerika tig keer beter dan in Duitsland/Aken
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:38:35 #33
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_47261559
Ik ben voor koffie-zaken, maar tegen de onpersoonlijkheid daarvan...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:38:55 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_47261571
Mooi. Jammer dat het zo duur is, maar ze hebben een paar uitstekende koffieproducten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:44:59 #35
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_47261759
Joepie

Zo lekker is Starbucks ook weer niet, ik kan zo wel een hele lijst koffiemerken bedenken die hier in Nederland verkocht worden en veel beter smaken. Zeker alles waar melk op of in moet weten ze altijd flink te verknallen qua smaak.

Laat de Cheesecake Factory hier maar openen
pi_47261838
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:08 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de bekers redelijk groot zijn en wat betaal je tegenwoordig op een terras voor een kopje? ¤2,00 voor nog minder dan 2 slokken?
Nou heb liever een goede koffie op een terras uit kopje dan laffe amerikaanse koffie uit een kartonnen bekertje .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:50:28 #37
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_47261934
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou heb liever een goede koffie op een terras uit kopje dan laffe amerikaanse koffie uit een kartonnen bekertje .
precies, ik ga er ook met een grote boog omheen op Schiphol
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:51:18 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47261963
Nederlanders die Amerikaanse koffie gaan drinken. 't Is de omgekeerde wereld.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:51:28 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_47261969
quote:

[..]

De hele reden dat Starbucks zo groot geworden is in Amerika is omdat ze nou juist geen laffe koffie verkopen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_47261971
quote:

[..]

nou 9 van de 10 keer is de koffie ook niet te zuipen! je van die tenten die hebben die miklo koffie ofzo en dat is echt te groot bocht!
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:52:12 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47261991
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:35 schreef sonny het volgende:
Meen me te herrinneren dat er al eentje is in nederland en wel in Hilversum op het Nike park. (arena park 2)
Nou je hebt een primeur
pi_47262005
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:51 schreef speknek het volgende:

[..]

De hele reden dat Starbucks zo groot geworden is in Amerika is omdat ze nou juist geen laffe koffie verkopen.
Vond er in Sevilla niet veel aan. Kon je beter in een bar wat koffie drinken supersterk .
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:52:41 #43
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47262010
Ach gut, net alsof ze lekkerder koffie verkopen dan wel nu al hebben .

En dan tegen van die belachelijke prijzen . Maar goed, al die mensen die geilen op hypes en bekende merken zullen wel denken dat ze tof zijn als ze er heen gaan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47262021
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:51 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

nou 9 van de 10 keer is de koffie ook niet te zuipen! je van die tenten die hebben die miklo koffie ofzo en dat is echt te groot bocht!
Ach je meot wel de plekken uitkiezen inderdaad. Maar het smaakt al snel beter dan uit een kartonnen bekertje .
pi_47262025
quote:
frappacino,
chocacino
moccacino,
allemaal kinderdrankjes voor mensen die geen echte koffie lusten.

doe mij maar een goede espresso, maar daarvoor hoef ik niet naar starbucks.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:54:41 #46
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47262062
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:55 schreef lurf_doctor het volgende:
Ah kijk..iemand die niet weet waar 'ie het over heeft
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_47262211
Eindelijk.
pi_47262237
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:35 schreef sonny het volgende:
Eerst ff de OP lezen voordat je iets gaat posten.
Dat voorkomt jezelf belachelijk maken.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_47262241
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:53 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

frappacino,
chocacino
moccacino,

Ja man diehard koffie drinkers gaan toch niet naar zo'n hippe tent als Starbucks pfffffff...

ik denk dat het een groot succes kan worden
pi_47262282
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach je meot wel de plekken uitkiezen inderdaad. Maar het smaakt al snel beter dan uit een kartonnen bekertje .
probleem is ook dat 9 van de 10 keer de cappucino niet goed geschuimd is met als hoogte punt laatst bij een restaurant schuim uit een spuitbus!
  Redactie Games woensdag 14 maart 2007 @ 13:02:43 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_47262288
NL'se koffie blijft lekkerder...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_47262310
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:01 schreef Lakai het volgende:

ik denk dat het een groot succes kan worden
dat weet ik wel zeker. maar vooral omdat het hip is, en ze hippe koffiemixjes hebben. niet omdat ze zulke geweldige koffie hebben of een fantastische prijs-kwaliteit verhouding.
pi_47262314
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vond er in Sevilla niet veel aan. Kon je beter in een bar wat koffie drinken supersterk .
Starbucks is ook alleen maar prima koffie in Noord Amerika omdat de rest van de koffie er helemaal niet te zuipen is.
pi_47262316
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:52 schreef Posdnous het volgende:
Ach gut, net alsof ze lekkerder koffie verkopen dan wel nu al hebben .
waar koop jij dan koffie to go?
pi_47262355
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En nog iemand met zelfde probleem
pi_47262367
zijnde?
pi_47262390
Starbucks....
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:06:04 #58
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_47262418
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:53 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

frappacino,
chocacino
moccacino,

Ben het helemaal met je eens een lekkere doppio Expresso zonder suiker maar dan wel een glas water erbij daar je anders nog dorst heb . Er gaat niets boven Italiaanse koffie.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:06:31 #59
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47262435
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:04 schreef Pakspul het volgende:

[..]

En nog iemand met zelfde probleem

Als ik het aantal SB koffietjes moet gaan tellen die IK gedronken heb ben ik morgen nog bezig
Ik heb altijd al gezegd: SB koffie is niet BETER dan een doodnormaal bakkie pleur maar ANDERS.

Mensen die lompe uitspraken doen als "die amerikanen moeten oprotten" en "wat heb je nou aan slappe smaakjeskoffie" hebben het OF niet begrepen of vinden het gewoon niet lekker. Maar dat betekent niet dat SB niet lekker kan zijn.
pi_47262441
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Starbucks is ook alleen maar prima koffie in Noord Amerika omdat de rest van de koffie er helemaal niet te zuipen is.
precies

volgens mij zouden ze het in duitsland ook goed doen, hier hebben ze echt geen idee hoe je koffie drinkt. zelfs versgezette koffie smaakt als slap slootwater.
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:09:10 #61
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47262514
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:03 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

waar koop jij dan koffie to go?
Niet.

Je denkt hoop ik toch niet dat men in Nederland massaal coffee to go gaat halen he?
  Redactie Games woensdag 14 maart 2007 @ 13:09:54 #62
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_47262538
quote:

[..]

+ het feit dat je op elke hoek van de straat van een stad in Amerika wel een Starbucks kan vinden, dat je altijd koffie To Go hebt.

In NL mis je gewoon teveel locaties om je koffie te kopen onderweg. De Coffeeshops hier doen ook niet wat van ze verlangd wordt, goede koffie (voor onderweg) verkopen (alleen wiet ). In Amerika is een Coffeeshop ook echt een coffeeshop, waar je een ruime keuze aan verschillende soorten specialiteiten van koffie hebt en uiteraard kun je het meenemen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:11:31 #63
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47262601
Waarom zou je koffie willen meenemen? Ik kan me alleen de trein voorstellen en daar kun je op het perron al koffie halen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:15:37 #64
81237 releaze
best of both worlds
pi_47262721
Als nederlanders zo gek zijn van dat soort zaakjes waarom begint DE daar nou niet mee? Niks mis met koffie-zaken hoor, maar waarom nou weer Starbucks als we zelf een koffieland zijn?
pi_47262735
Omdat je door de stad loopt en je hebt toch zo'n zin in koffie!
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:16:42 #66
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47262762
in amsterdam dicht bij de dam zit ook een koffie to go! heeel lekker! en dat is zoiets als starbucks
The girl that lost her mind
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:17:18 #67
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_47262782
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:09 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

+ het feit dat je op elke hoek van de straat van een stad in Amerika wel een Starbucks kan vinden, dat je altijd koffie To Go hebt.

In NL mis je gewoon teveel locaties om je koffie te kopen onderweg. De Coffeeshops hier doen ook niet wat van ze verlangd wordt, goede koffie (voor onderweg) verkopen (alleen wiet ). In Amerika is een Coffeeshop ook echt een coffeeshop, waar je een ruime keuze aan verschillende soorten specialiteiten van koffie hebt en uiteraard kun je het meenemen.
Mag ik je dan aanraden esspresso te nemen *behalve eventueel bij een "echte" italiaan"
Omdat je anders alleen maar laffe bakjes kleurtjewater krijgt.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:17:34 #68
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47262795
NEEEE!! Anyway de reden waarom ik niet zo'n fan ben van de Starbucks is omdat de koffie er gewoon te slap is. ALS ik er een bakkie kom halen dan moet ik altijd vragen naar extra shots espresso in mn koffie zodat het een beetje sterker is

Ik ga hier in Londen het liefst naar de Caffe Nero en op de tweede plaats de Pret A Manger. Maar de lekkerste cappuchino haal je bij de Caffe Nero. Laten we hopen dat daar vestigingen in Nederland van komen
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:17:40 #69
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47262800
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:11 schreef Posdnous het volgende:
Waarom zou je koffie willen meenemen? Ik kan me alleen de trein voorstellen en daar kun je op het perron al koffie halen.
Omdat je een bak koffie wilt hebben maar je hebt niet een half uur de tijd om uitgebreid koffie te gaan zitten drinken...
  Redactie Games woensdag 14 maart 2007 @ 13:18:47 #70
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_47262848
's morgens vroeg door de stad of park naar je werk lopen met een bak koffie is gewoon goed...
pi_47262858
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:15 schreef releaze het volgende:
Als nederlanders zo gek zijn van dat soort zaakjes waarom begint DE daar nou niet mee? Niks mis met koffie-zaken hoor, maar waarom nou weer Starbucks als we zelf een koffieland zijn?
DE heeft dat toch al enkele jaren?
pi_47262863
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:58 schreef sjimz het volgende:
Coffee Company

Nu gaan de Nederlandse kinders ook ineens hip koffie op straat drinken en poseren met koffiebekers
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:19:39 #73
81237 releaze
best of both worlds
pi_47262886
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:15 schreef Lakai het volgende:
Omdat je door de stad loopt en je hebt toch zo'n zin in koffie!
overigens snap ik dat niet, maar ik neem aan dat dat ligt aan het verslavende gehalte van koffie. als ik in de stad loop en ik krijg dorst, dan maakt het me weinig uit welk flesje ik uit de schappen pak. ik kan me heel moeilijk voorstellen dat ik door de stad loop en me bedenk 'joh, ik heb toch zo'n zin in een beker melk/cola/jus d'orange/thee!' etc.
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:20:10 #74
81237 releaze
best of both worlds
pi_47262911
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

DE heeft dat toch al enkele jaren?
hebben ze dat? ik heb nog nooit een DE koffie-to-go gezien ergens, al helemaal niet in starbucks vorm?
  Redactie Games woensdag 14 maart 2007 @ 13:21:21 #75
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_47262959
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:17 schreef kless het volgende:

[..]

Mag ik je dan aanraden esspresso te nemen *behalve eventueel bij een "echte" italiaan"
Omdat je anders alleen maar laffe bakjes kleurtjewater krijgt.
Uhm, ik ben in NY geweest, koffiestad bij uitstek, op elke hoek wel te vinden. Ik heb dat slootwaterkoffie gehad ja en meteen weer omgeruild voor een "espresso", normale koffie dus...

Vanilla Latté vond ik trouwens ook wel een lekkere afwisseling...
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:21:38 #76
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47262966
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:15 schreef releaze het volgende:
DE klinkt niet zo cool als Starbucks. Starbucks lijkt op van die miepen uit kutseries als Sex and the City en dan is het opeens wel tof. .
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:21:58 #77
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47262977
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:17 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Omdat je een bak koffie wilt hebben maar je hebt niet een half uur de tijd om uitgebreid koffie te gaan zitten drinken...
Dus ga je er mee over straat lopen of zo?
pi_47263002
Starbucks is gewoon relaxed om ff snel koffie te halen en hem te smeren. Ik zou er niet speciaal heengaan om koffie te halen .
kaasboer
pi_47263004
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:21 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dus ga je er mee over straat lopen of zo?
Jahaaaa, dat doen ze in New York ook
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:23:07 #80
81237 releaze
best of both worlds
pi_47263014
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:21 schreef Posdnous het volgende:

[..]

DE klinkt niet zo cool als Starbucks. Starbucks lijkt op van die miepen uit kutseries als Sex and the City en dan is het opeens wel tof. .
en ik maar denken dat het om de koffie ging
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:24:17 #81
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47263050
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:22 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Jahaaaa, dat doen ze in New York ook
Ja, naar hun kantoor, waar ze zelf geen of een enorm kutkoffieapparaat hebben.

Wij hebben overal zelf apparaten staan dus is dat helemaal niet nodig.

Op straat zo'n hete bak koffie tijdens het lopen drinken, dat slaat echt nergens op .
pi_47263056
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:02 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

probleem is ook dat 9 van de 10 keer de cappucino niet goed geschuimd is met als hoogte punt laatst bij een restaurant schuim uit een spuitbus!
Dan kreeg 'ie 'm van mij gewoon terug.
  Redactie Games woensdag 14 maart 2007 @ 13:24:30 #83
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_47263065
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:20 schreef releaze het volgende:

[..]

hebben ze dat? ik heb nog nooit een DE koffie-to-go gezien ergens, al helemaal niet in starbucks vorm?
Kijk en als ze dat nou eens doen dan alleen maar op stations en hun soorten van koffie en specialiteiten uitbreiden, dan maak je alweer een extra stap. Ik geloof dat er best wel een markt voor is.

Vaak zat gehad dat ik in Rotterdam stond of Utrecht dat ik dacht godver nergens een koffie-to-go dinges in de buurt...
pi_47263068
quote:

[..]

Eerst exclusiviteit en dan naar de massa. Als die SB daar eenmaal geopend is wordt het heel hip om te zeggen dat je daar koffie hebt gedronken.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_47263159
-> CUL ???

Ik hoop dat ze de koffie bij Starbucks wel op de 'normale' (Nederlandse) manier zetten, want de koffie in Amerika is over het algemeen niet te zuipen (veel te slap). Als je deze in een doorzichtig glas schenkt, dan kun je er gewoon doorheen kijken...
pi_47263163
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:22 schreef Bafnek het volgende:
Starbucks is gewoon relaxed om ff snel koffie te halen en hem te smeren. Ik zou er niet speciaal heengaan om koffie te halen .
Er zijn zelfs mensen die er speciaal voor naar Duitsland rijden
pi_47263177
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:24 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Op straat zo'n hete bak koffie tijdens het lopen drinken, dat slaat echt nergens op .
Juist ja, koffie drink je zittend op een terrasje met een koekje d'rbij. Toppunt van de nederlandse gezelligheid en bovendien staat het in de wet... Wat een onzin, koffie kun je net zo goed 'to-go' meenemen. Lekker snel en makkelijk. Niets mis mee. Van mijn part is het niet SB maar DE; ik snap gewoon niet waarom koffie 'to-go' nog altijd niet geaccepteerd is?
pi_47263207
Overbodige drek. Koffie zetten kunnen we hier veel beter dan die Yanks.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_47263230
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:28 schreef Capt_Proton het volgende:

[..]

Juist ja, koffie drink je zittend op een terrasje met een koekje d'rbij. Toppunt van de nederlandse gezelligheid en bovendien staat het in de wet... Wat een onzin, koffie kun je net zo goed 'to-go' meenemen. Lekker snel en makkelijk. Niets mis mee. Van mijn part is het niet SB maar DE; ik snap gewoon niet waarom koffie 'to-go' nog altijd niet geaccepteerd is?
Ik vind het een beetje een 'nu' iets, nu moeten we ineens allemaal lopend koffie drinken, 2007, druk druk druk ik moet mijn koffie lopend opdrinken!!!
pi_47263272
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:30 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje een 'nu' iets, nu moeten we ineens allemaal lopend koffie drinken, 2007, druk druk druk ik moet mijn koffie lopend opdrinken!!!
"loop loop loop slurp ohjee gsm gaat en nu - nouja dat gaat nog want ik heb twee handen, wat zeg je? afspraak? even m'n PDA erbij hoor maar dan moet ik eerst m'n ipod afdoen EN VERDORIE WAAR LAAT IK NOU DIE KOFFIE!!!!!"
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_47263276
Wel humor om te lezen dat mensen naar Starbucks willen om coffee-to-go te halen en daarmee over straat te lopen naar <bestemming>.
Het probleem bij de Starbucks zoals omschreven in de OP, is dat je niet over straat kunt lopen met die koffie, omdat het achter de douane is...
Maar ja, koffie meenemen naar het vliegtuig is natuurlijk ook cool en hip!
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:31:45 #92
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47263280
Idd, wat een onzin zeg. En maar doen alsof het functioneel is.
pi_47263293
quote:

[..]

en in de andere hand een hip flesje veel te duur water

Koffie drink je bij voorkeur niet uit karton net zoals dat je bier niet uit plastic drinkt
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:34:28 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_47263361
Persoonlijk gaat het me niet om de Coffee to go, maar om de afwisseling. Starbucks heeft allemaal originele smaken die je kunt kopen. Het is zo nu en dan best leuk eens iets anders dan de Espresso of Senseo te drinken.
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:35:48 #95
41885 kless
pi_47263400
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

en in de andere hand een hip flesje veel te duur water

Koffie drink je bij voorkeur niet uit karton net zoals dat je bier niet uit plastic drinkt
Eens, een kopje samen met een krant of bespreking danwel ander leesvoer van enig belang gaat goed. en anders met een peukje in je pauze ofzo.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_47263461
quote:

[..]

Ik weet niet of het zo 'nu' is. Misschien voor Nederland, maar ik leerde SB kennen in Australië waar het de normaalste zaak van de wereld is om een koffie to-go mee te nemen. Ik vergelijk het zelf altijd met een ijsje: kun je ook kopen om tijdens het wandelen op te peuzelen. Zo kun je ook koffie meenemen om het onderweg op te drinken.
pi_47263486
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Want?
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:40:05 #98
41885 kless
pi_47263523
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:29 schreef Jarno het volgende:
Overbodige drek. Koffie zetten kunnen we hier veel beter dan die Yanks.
Ik zou het ook met alle liefde overlaten aan NL, italianen, danwel turkse/griekse koffie.
iGEM
pi_47263665
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:02 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Je moet dan ook vooral geen troep door je koffie heen doen .
pi_47263679
quote:

[..]

Dat zal het zijn inderdaad .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')