* owlet een briefje op het prikbord priktquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:55 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind het geweldig om al die draagfoto's te zien! Dankjewel Magneet, Yppy en Martineke voor de aanvulling![]()
Vandaag bij de Ikea een Brallis broekhanger gezien en maar meteen aangeschaft om mijn doeken zo aan de kapstok te hangen. En ja, het werkt!
[afbeelding]
Ik heb een tricot doek, een ringsling, een mei-tai en een storchenwiege.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:07 schreef YPPY het volgende:
Bedankt voor de complimenten.Ik vond het leuk dat ik nu wat foto's heb van Anna en mij samen.
Hebben jullie zo veel doeken dan? Ik heb maar 1 'echte' en die vouw ik gewoon op in die gaat in een bak in de kast.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:41 schreef Macka66 het volgende:
een baby cuddle (paars, rekkend), een EllaRoo Maija (dunne knoopdoek, 5 m.), een Storchenwiege Albert (5.20 m), een Storchenwiege Johannes I (4.10 m), een Hoppediz Osaka (4.60 m), een zelfgemaakte ringsling en een Ergo drager.
Brallisquote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:41 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik heb een tricot doek, een ringsling, een mei-tai en een storchenwiege.
Die nu allemaal overal en nergens verstopt liggen![]()
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:24 schreef YPPY het volgende:
Die vraag heb ik nog niet gehad owlet, maar Anna is nog klein natuurlijk.Mensen zijn wel verbaasd te horen hoe oud ze is. Ze schatten haar altijd jonger.
Op verzoek
[afbeelding]
[afbeelding]
Met vermomde schoonvader.
Beentjes wijd is niet het grootste probleem vind ik, al zou ik tot een maand of drie niet de beentjes spreiden. Liggend of met gevouwen beentjes is dan beter.(het begint er zelfs op te lijken dat er vroegâh, toen de kinderen door de katoenen luiers hun benen altijd wat wijder hadden staan minder heupproblemen voorkwamen dan nu), het is meer dat het kindje recht naar beneden hangt en al het gewicht dus op het kruis hangt:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:34 schreef FoN het volgende:
Wat zijn de voordelen van een doek t.o.v. zo'n ding
[afbeelding]
Ja hoor, geen probleem. De stof rekt mee met zijn gewicht. Hoewel soms een beetje te veel.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:26 schreef Macka66 het volgende:
Bass-Miss, past je Fonzel nog wel goed in de tricotti? Ik heb nog nooit een tricotti in het echt gezien, maar ik heb de indruk dat 'ie eigenlijk voor kleine babietjes is.
Grappig dat je zegt dat jij te hoog zit als hij net gewassen is. Ik krijg al rugpijn als ik alleen maar kijk naar de foto van Fons op het strand, zo laag hangt hij voor mijn gevoel daar terwijl dat blijkbaar voor jou weer geen probleem is! Zo zie je maar hoe het per drager kan verschillen.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:46 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja hoor, geen probleem. De stof rekt mee met zijn gewicht. Hoewel soms een beetje te veel.
Ik heb er twee, een S en een M. En de M zit perfect als hij net gewassen is en gaat nadien iets te ruim zitten en de S spant iets te veel en daardoor zit Fons iets te hoog als de doek gewassen is. Maar die zit dan goed als hij weer een beetje uitgerokken is.
Nee hoor, de maten hangen af van de drager, niet van het kind. de stof rekt namelijk mee.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:38 schreef Macka66 het volgende:
Ah, verschillende maten tricotti. Dan moet je niet te knieperig zijn als je je kind langer dan een paar maanden wilt dragen
Mja, te laag is idd ook niet ideaal. Ik krijg geen pijn maar heb het gevoel dat Fons te los zit en ik zo te veel in mijn bewegingsvrijheid beperkt ben.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:24 schreef owlet het volgende:
[..]
Grappig dat je zegt dat jij te hoog zit als hij net gewassen is. Ik krijg al rugpijn als ik alleen maar kijk naar de foto van Fons op het strand, zo laag hangt hij voor mijn gevoel daar terwijl dat blijkbaar voor jou weer geen probleem is! Zo zie je maar hoe het per drager kan verschillen.
Er zijn niet zoveel draagfoto's van Lucie en mij, maar hier dan toch een paar (bijna chronologisch).quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:27 schreef kozakken het volgende:
Macka doe je wat showen?
Ik heb nog niet helemaal een beeld van al die verschillende mooie doeken van je en hoe je ze draagt.
(EllaRoo is met losse banden oid? Zoiets zag ik in ieder geval)
Maar een GOEDE framerugdrager (dus eentje van een buitensportwinkel, met verstelbare ruglengte zodat je hem allebei goed kan gebruiken) kan je langer gebruiken dan een draagdoek is mijn ervaring- zowel in tochtlengte als in leeftijd. Jongste is nu ruim 3 en op lange wandelingen kan ik die nog goed aan in de rugdrager, en dat hou ik echt beter vol dan in de draagdoek, namaaklifter, of de adhoc-rugzakdraagmethode uit het vorige deeltje. Vanaf ongeveer een/anderhalf jaar gaven de heren ook de voorkeur aan de rugdrager: ze zitten hoger, er hangt speelgoed of een boekje aan, en (niet onbelangrijk) je kan de staart van je moeder er uithalen, hoera hoera. We hebben hem vrij veel in het OV gebruikt in plaats van een buggy, en natuurlijk bij lange wandelingen.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:02 schreef YPPY het volgende:
Zo'n rugdrager lijkt me sneller oncomfortabel, zeker als je niet allebei ongeveer even groot bent. Is een doek niet 'stoer of makkelijk' genoeg? Ik denk dat dat bij veel mannen het probleem is. Zo'n installatie ziet er een stuk ingewikkelder en technischer uit.
Ik vind dat niet schijterig, maar realistischquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:10 schreef Noli. het volgende:
CM is een Mei Tai of een Lifter dan niks voor je?
Hanne weegt zo'n 12 kilo en vind het in de Mei Tai heerlijk.
Een Mei Tai zou je zelf (of met hulp) kunnen maken. En is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk om te doen. Stof kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb die van mij bijvoorbeeld gemaakt van een katoenen dekbedovertrek wat ik hier nog had liggen (eigenlijk om er zomerjurkjes van te maken) met een stuk steviger (gordijn)stof ertussen. (voor de zekerheid, ik ben een schijterd)
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:02 schreef Macka66 het volgende:
CM, misschien is er hier wel iemand die tegen een redelijke prijs een Mei Tai voor je wil maken, een handige beginnende work at home moeder ofzo?en nee, dat ben ik dus niet
De Ergo en Lifter op MarktPlaats.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:02 schreef Macka66 het volgende:
De Ergo is wel heel anders dan een Lifter. Hij heeft gevulde banden en allerlei gespen, meer een rugzakachtige toestand. Je vouwt 'm daardoor ook niet lekker op. Een Lifter is veel makkelijker meenemen. En zowat de helft goedkoper dan een Ergo. Maar ik ben wel heel erg gesteld op m'n Ergo
Op Marktplaats staan momenteel een Ergo en een Lifter te koop. De laatste is tweedehands. Het is daarbij wel belangrijk dat je 'm ziet voor je 'm koopt, in verband met eventuele slijtage aan de lussen waar je de banden doorhaalt.
CM, misschien is er hier wel iemand die tegen een redelijke prijs een Mei Tai voor je wil maken, een handige beginnende work at home moeder ofzo?en nee, dat ben ik dus niet
NIet warmer dan een normale (trektocht)rugzak, en minder warm dan een draagmethode waarmee je het kind echt fysiek tegen je aanhebt. Dat geeft bij ons althans nogal zweetplekken op het contactpunt 's zomersquote:Op maandag 19 maart 2007 16:34 schreef YPPY het volgende:
Is die rugdrager niet warm? Dat lijkt me in de zomer weer minder als het echt warm is. Voorlopig nog niets nieuws kopen, eerst maar veel meer onderzoek doen.
ik heb het vast ergens gemist, maar gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:22 schreef anneja het volgende:
Dat gaat vanaf september hopelijk veranderen, want dan komt nummer drie
Ik ben wel eens bij de mevrouw in Assen geweest, en precies dat vond ik ook heel fijn. Ik was daar om een Ergo uit te proberen en ze was ook heel duidelijk in dat ik me absoluut niet verplicht moest voelen 'm te kopen, zonder dat ik uberhaupt had gezegd dat ik me een beetje opgelaten voelde dat ze zoveel tijd aan mij besteedde en dat misschien wel voor niksquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:30 schreef PM-girl het volgende:
Verder is ze (van enkele doeken) ervaringsdeskundige maar ook eerlijk als ze iets niet wist, ipv een verkooppraatje zoals bijvoorbeeld bij Prenatal!
uhhh welke zoon op de onderste foto?quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:25 schreef anneja het volgende:Ach, ze houden elkaar in ieder geval in evenwicht
zoon hangt op de onderste foto denk ik te laag om lang comfortabel te kunnen dragen
Het eerste, helaas. En ik denk dat Lucie meer zal hebben met een van de andere poppen. Dus dat excuus vervalt ook alquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:05 schreef PM-girl het volgende:
Hihi Macka! Ennuh, blut als in: ik kan hem nu niet kopen, of als in: ik heb hem gekocht en daarom blut?
Iemand trouwens ervaring met bv in de Storch? Het zou moeten kunnen volgens de beschrijving, maar tot nu toe ben ik daar dan fysiek ongeschikt voor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |