Het is ook vaak hetzelfde dat naar voren komt, vaak denk ik dat het zinloos is om het steeds te herhalen maar ik ben in word dus ook bezig om het eens onder woorden te brengen zodat ik het niet hier constant doe opschrijven.
Een makkelijke fix is het zeker niet, omdat ook vaak vanzelf alles in werking wordt gesteld. Het lijkt vaak vanzelf te gaan allemaal en als het vanzelf gaat dan gaat het vanzelf. Zo gaat bij ieder mens alles in zekere zin vanzelf. En vanzelf gaan zegt ook dat er geen controle meer is, maar dan is even vastgrijpen okey. Het loopt vanzelf in de soep en ook gaat het vanzelf weer goed. En dan gaat het van de soep naar goed, en van goed naar soep. Lente, zomer, herfst en winter.
Ook vaak genoeg dat problemen als sneeuw voor de zon lijken te verdwijnen, dus in positieve zin gaat het ook wel eens vanzelf
![]()
Problemen komen en problemen gaan
![]()
Deze dag vandaag is dan 100 maal beter te verteren dan gisteren, dus ook zo gaat het vanzelf
![]()
Wie weet dat het ooit allemaal vanzelf gaat en dat het ooit op de juiste manier vanzelf gaat. Dan geloof ik stiekem toch in een wonder
![]()
Dat alles dat gebeurt is afgelopen tijd nodig is om het vanzelf te laten gaan. Ben nog jong dus heb nog jaren in het vooruitzicht waarbij het perfect karma kan worden. Wie weet ben ik wel aan het sleutelen aan mijn karma op dit moment
![]()
Het opstaan gaat dus op dit moment ook met zware moeite en het in slaap vallen ook en het dromen gaat niet lekker. In principe leef ik van dag tot dag in een fout ritme en gaat het sowieso moeizaam maar mijn hoop is dan alsnog dat het straks vanzelf gaat meer. Een leven dat vanzelf gaat is mijn doel maar dan weet ik dat zoiets toch vanzelf gaat zonder dat je er echt iets aan kan doen.
Wakker worden en meteen uit bed springen, zoiets komt aanwaaien. Ben nu al een tijd gestopt met alcohol dus wie weet gaat dat straks nog meer meespelen.
Het idee of de gedachte dat mijn leven ooit vanzelf gaat en vanzelf blijft gaan geeft mij dus hoop. Dat het vanzelf blijft gaan tot aan mijn dood en dat alle hindernissen en tegenslagen ook vanzelf overwonnen worden. Dat het vanzelf blijft gaan zonder hoge pieken en dalen. Dat het lekker vanzelf gaat nogmaals
![]()
Alleen al ervan uitgaan dat er een tijd komt dat het vanzelf gaat maakt mij een blijer mens. En dan is dat geen luiheid dat ik het leven vanzelf wil zien gaan. Het is makkelijker leven als het vanzelf gaat, iets ondernemen gaat makkelijker als het vanzelf gaat en alles gaat makkelijker als het vanzelf gaat.
Wat is er mis met een houding dat een leven beter is wanneer het vanzelf gaat? Vanzelf in de juiste versnelling dus ook
![]()
Perfect karma? Of zomaar een leven in het juiste vaarwater?
Een auto rijden doe je toch ook liever wanneer de motor blijft draaien? Je koopt toch geen auto waarbij de motor iedere 5 minuten afslaat?
Perfect hoeft niet, zolang het maar enigszins vanzelf gaat. Perfect is niet mijn streven. Vanzelf in de zin dat ik de schoenen aantrek en op pad ga, vanzelf in de zin dat ik opleiding oppak en afrond, vanzelf in de zin dat ik naar het werk ga en mijn werk goed doe. Vanzelf in de zin dat ik me goed voel zonder moeite. Vanzelf in de zin dat het een keer gaat zoals ik wil.
Niet om lui over te komen, gewoon omdat het vroeger ook vanzelf ging en toen voelde dat goed aan. Iedere dag moeten vechten om alleen al op te staan is niet dat je zegt een lekker ritme.
Maar nogmaals, wie weet wat de lente brengt
![]()
Nieuwe energie zal vast en zeker naar voren komen deze lente en zomer, en dan de kunst om niet boven de bovengrens uit te schieten
![]()
Vanzelf
Doet goed om eens uit te gaan van zo'n leven, uitgaan van de mogelijkheid tot zo'n leven. Om zodoende ook te voelen hoe het eventueel zou kunnen zijn.
[ Bericht 16% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 12-03-2007 17:03:26 ]