http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/147132quote:UTRECHT - Een dodelijke schietpartij in de Utrechtse wijk Ondiep zorgde gisteravond voor veel onrust. De politie ging rond negen uur af op een melding van een vechtpartij in de Thorbeckelaan.
Volgens de politie werden twee motoragenten bij aankomst door een man bedreigd met een mes. Een van de twee agenten zou hebben gesommeerd het wapen neer te leggen. Toen de man dit niet deed, gebruikte hij zijn vuurwapen.
Direct na het incident kwamen veel buurtbewoners samen op het pleintje aan de Thorbeckelaan. Er ontstond een grimmige sfeer. De Rijksrecherche onderzoekt de schietpartij van gisteravond
Was jij er bij Meki?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/147132
In deze situatie had hij makkelijk op zijn been kunnen schieten. Hij kiest er zelf voor om dit niet te doen
je schiet altijd eerst op de been zodat ie moeilijk kan lopen. klaar punt uitquote:
Aha zo denk je erover dus.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Moet je maar geen agent bedreigen. Die gast vroeg er zelf om.
Doe eens even niet zo raar praten over zaken waar je geen enkel benul van hebt.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]
In deze situatie had hij makkelijk op zijn been kunnen schieten. Hij kiest er zelf voor om dit niet te doen
Hmm, als er iemand met een mes op je af komt die gesommeerd is zijn wapen weg te gooien vind ik dat het van de omstandigheden afhangt of de agent goed geschoten heeft, het was 's avonds dus donker en je weet niet of de man dichtbij stond of niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:
[..]
'de mes'quote:Op maandag 12 maart 2007 14:25 schreef OreO het volgende:
of je legt gewoon de mes neer?
quote:Op maandag 12 maart 2007 14:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, als er iemand met een mes op je af komt die gesommeerd is zijn wapen weg te gooien vind ik dat het van de omstandigheden afhangt of de agent goed geschoten heeft, het was 's avonds dus donker en je weet niet of de man dichtbij stond of niet.
In deze situatie denk ik niet dat je zomaar kunt zeggen dat die agent het anders had moeten doen, je kent per slot van rekening niet alle omstandigheden.
Niet huilen he. Was het je criminele broertje ofzo? De agent had al een waarschuwingsschot gelost en daar reageerde die man blijkbaar niet op. Als iemand al zwaaiend met een mes op je af gerend komt, heb je geen tijd om te richten. Pfff.... jij bent echt zo dom.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee een politieagent is hiervoor opgeleid en moet dus beslissingen maken. punt uit
Hier kon hij nog in zijn been schieten maar nee hij schiet hem gewoon dood.
het is een moordenaar
Het risico om iemand anders te raken word veel groter als je probeert in een arm of been te schieten, juist door zijn opleiding denk ik dat hij een weloverwogen oordeel heeft gevormd, natuurlijk moet dit wel onderzocht worden maar ik ga uit van het beoordelingsvermogen van de agent en jij van het slachtoffer.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:26 schreef Meki het volgende:
. politie agenten zijn getraind voor zulke voorgevallen, dus ze horen er mee om te horen gaan. desnoods schiet hij in zijn been,of in zijn armen. politieagenten komen er ook te makkelijk van af.
in dit geval was zijn beslissing dus om niet in zijn been te schieten, want blijkbaar kon het niet andersquote:Op maandag 12 maart 2007 14:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee een politieagent is hiervoor opgeleid en moet dus beslissingen maken. punt uit
het is een moordenaar
Jij moet niet huilen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:29 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Niet huilen he. Was het je criminele broertje ofzo? De agent had al een waarschuwingsschot gelost en daar reageerde die man blijkbaar niet op. Als iemand al zwaaiend met een mes op je af gerend komt, heb je geen tijd om te richten. Pfff.... jij bent echt zo dom.
Amen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:30 schreef jogy het volgende:
Eigen schuld, gat in je lijf.
Bij zulke gevallen leer je op de training dat je moet schieten om te doden. Iemand die vlucht schiet je in de benen (indien mogelijk), iemand die jou (of een omstander) direct dreigt te doden schiet je dood.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:26 schreef Meki het volgende:
. politie agenten zijn getraind voor zulke voorgevallen, dus ze horen er mee om te horen gaan. desnoods schiet hij in zijn been,of in zijn armen. politieagenten komen er ook te makkelijk van af.
Hij heeft een andere beslissing genomen dan jij kan bedenken op een forum. Dat maakt hem geen moordenaar maar een goede agent.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:27 schreef Meki het volgende:
[..]
het is een moordenaar
Nee je hoort gewoon een beslissing te nemen. ik neem aan dat de sitautie niet gevaarlijk was en dat de dader met een mes naar je toe komt moet je hem eerst in zijn been raken. punt uit.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het risico om iemand anders te raken word veel groter als je probeert in een arm of been te schieten, juist door zijn opleiding denk ik dat hij een weloverwogen oordeel heeft gevormd, natuurlijk moet dit wel onderzocht worden maar ik ga uit van het beoordelingsvermogen van de agent en jij van het slachtoffer.
Als blijkt dat de agent niet goed heeft gehandeld dan zal hij daar de gevolgen van moeten dragen maar ik ga er niet vantevoren van uit dat dit ook werkelijk zo is.
het maakt hem een moordenaar want de volgde de regels niet goed op.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:32 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Hij heeft een andere beslissing genomen dan jij kan bedenken op een forum. Dat maakt hem geen moordenaar maar een goede agent.
Was jij er bij , Meki?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:30 schreef Meki het volgende:
[..]
de Politieman schoot omdat hij bang was . hij schoot direct naar zijn hart.
Nee die schiet je ook niet dood. die schiet je niet gelijk richting zijn hart maar die schiet je eerst tegen zijn benen aan,quote:Op maandag 12 maart 2007 14:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Bij zulke gevallen leer je op de training dat je moet schieten om te doden. Iemand die vlucht schiet je in de benen (indien mogelijk), iemand die jou (of een omstander) direct dreigt te doden schiet je dood.
Ze zijn er dus inderdaad voor getraind, maar niet zo als jij denkt.
Bij het dikgedrukte deel gaat het al fout. Je was er niet bij, je neemt maar iets aan. Waarom is iemand die met een mes voor je staat niet gevaarlijk?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee je hoort gewoon een beslissing te nemen. ik neem aan dat de sitautie niet gevaarlijk was en dat de dader met een mes naar je toe komt moet je hem eerst in zijn been raken. punt uit.
Nee. Ik heb geen waarschuwingschot gelezen. en helemaal niet een schot tegen zijn been.quote:
De agenten die ik spreek denken daar anders over. Ook al tijdens de opleiding.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee die schiet je ook niet dood. die schiet je niet gelijk richting zijn hart maar die schiet je eerst tegen zijn benen aan,
Als je een tiende van een seconde hebt om te reageren, ga je niet eerst heel voorzichtig op het been mikken om dan schuin boven de knie te schieten, precies langs de slagaders. Daar is simpelweg geen tijd voor. Het was volgens jou wel oke geweest he, als de agent neergestoken was.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij moet niet huilen.
Politiemensen hebben een opleiding gehad. ze hebben trainingen gehad om zulke gevallen te vermijden.
je hebt genoeg tijd om de dader in zijn voet te raken. en niet in zijn hart.
de Politieman schoot omdat hij bang was . hij schoot direct naar zijn hart.
Waar haal jij vandaan dat er geen waarschuwingsschot was?quote:Volgens getuigen heeft de politieagent eerst een waarschuwingsschot gelost en daarna de aanvaller neergeschoten.
dan weet jij genoeg?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee. Ik heb geen waarschuwingschot gelezen. en helemaal niet een schot tegen zijn been.
Hij schoot hem direct dood en dan weet ik genoeg.
Meki is NOOIT ergens bij.quote:
1. Je hebt niets aan te nemen, je was er niet bij en kan er dus vrij weinig over zeggen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee je hoort gewoon een beslissing te nemen. ik neem aan dat de sitautie niet gevaarlijk was en dat de dader met een mes naar je toe komt moet je hem eerst in zijn been raken. punt uit.
de politieman is zeker nieuw of hij is een bangerik die niet weet hoe die in de praktijk moet reageren
ja en ....quote:Op maandag 12 maart 2007 14:39 schreef Meki het volgende:
de slachtoffer / de dader is een Nederlandse burger
Allereerst: het is HET slachtoffer.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:39 schreef Meki het volgende:
Het gaat er om dat die eikel de politie niet had moeten bedreigen en uberhaupt niet met een mes op zak had moeten lopen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:40 schreef Meki het volgende:
Maar het gaat mij om dat ie eerst in zijn benen moest schieten
en niet gelijk tegen zijn hart
bijdehandjequote:Op maandag 12 maart 2007 14:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Meki is NOOIT ergens bij.
Hij was er niet bij
Hij is niet bij zinnen
Hij is niet goed bij zijn hoofd
Hij is niet BIJster slim
Hij is er niet helemaal bij.
Het het beste geval is hij "bijzonder" te noemen.
Ja en?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:39 schreef Meki het volgende:
Nouquote:Op maandag 12 maart 2007 14:38 schreef Slarioux het volgende:
Trouwens, een schot in zijn been was net zo fataal geweest. Slagaders, anyone?
quote:Op maandag 12 maart 2007 14:40 schreef Meki het volgende:
wie zegt in zijn hart ?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:40 schreef Meki het volgende:
Godver! ophangen die agent, je gaat toch geen Nederlander doodschietenquote:Op maandag 12 maart 2007 14:39 schreef Meki het volgende:
Tja, als je niet doet wat er gevraagd wordt dan kunnen er consequenties aan zitten. Ik heb een teringhekel aan messentrekkers, men vergeet zeker eventjes dat dit ook een dodelijk wapen is. Gewoon neerknallen als er geen gehoor wordt gegeven aan dat soort gasten, dan kunnen ze verder ook geen kwaad meer doen in deze maatschappij. De volgende keer als een onschuldig iemand wordt neergestoken en dood gaat staan we hier ook te janken (en terecht), dat zijn dus wel vaak de slachtoffers van dit soort debielen die met messen staan te zwaaien.quote:Een van de twee agenten zou hebben gesommeerd het wapen neer te leggen. Toen de man dit niet deed, gebruikte hij zijn vuurwapen.
Wees niet gevreesd: Aboutaleb is ook een "Nederlander".quote:Op maandag 12 maart 2007 14:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Godver! ophangen die agent, je gaat toch geen Nederlander doodschieten![]()
.
Misschien had ie een tweede paspoort, dat kan ook nog.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Godver! ophangen die agent, je gaat toch geen Nederlander doodschieten![]()
.
Alleen als ie iets goeds doetquote:Op maandag 12 maart 2007 14:44 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Wees niet gevreesd: Aboutaleb is ook een "Nederlander".
quote:Op maandag 12 maart 2007 14:39 schreef Meki het volgende:
de slachtoffer is was een Nederlandse burger
een halve maarquote:Op maandag 12 maart 2007 14:44 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Wees niet gevreesd: Aboutaleb is ook een "Nederlander".
Als in teruggaan naar Marokko?quote:
Je ziet het bij de topsport, als een Medelander goed presteert mag de eerste letter van de voornoemde aanduiding een letter vooruit op de alfabetische ladder.quote:
Je doet nu net of iedere messentrekker bij z'n volle verstand is op het moment dat 'ie een mes trekt.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:43 schreef Lucille het volgende:
[..]
Tja, als je niet doet wat er gevraagd wordt dan kunnen er consequenties aan zitten. Ik heb een teringhekel aan messentrekkers, men vergeet zeker eventjes dat dit ook een dodelijk wapen is. Gewoon neerknallen als er geen gehoor wordt gegeven aan dat soort gasten, dan kunnen ze verder ook geen kwaad meer doen in deze maatschappij. De volgende keer als een onschuldig iemand wordt neergestoken en dood gaat staan we hier ook te janken (en terecht), dat zijn dus wel vaak de slachtoffers van dit soort debielen die met messen staan te zwaaien.
quote:
Niet zo letterlijk nemen lapzwansquote:Op maandag 12 maart 2007 14:48 schreef Slarioux het volgende:
Fout. Hij is een hele Nederlander. Of heeft ie soms een half paspoort? Oh nee...
De meeste mensen die moorden begaan zijn niet bij hun volle verstand als ze hun daad verrichten. Maakt dat hun daden minder erg? Die vraag zou je even voor moeten leggen aan de familieleden van slachtoffers.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je doet nu net of iedere messentrekker bij z'n volle verstand is op het moment dat 'ie een mes trekt.
Maar er zijn legio redenen waarom iemand een mes kan trekken. Dat betekent nog niet dat je niet hoeft te proberen die knakker eerst in z'n poot te schieten. Iemand hoeft niet gelijk dood. Het is gewoo niet nodig.
Voor een agent is het lastig. Die heeft niet zoveel tijd als ons om erover na te denken en beslist op dat moment. Die moet je dus niet te snel veroordelen.
quote:Op maandag 12 maart 2007 14:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee. Ik heb geen waarschuwingschot gelezen. en helemaal niet een schot tegen zijn been.
Hij schoot hem direct dood en dan weet ik genoeg.
Als er iemand met een mes op je af komt rennen heb je echt niet de tijd om eerst een waarschuwingsschot te lossen en daarna nog rustig op z'n been te mikken.quote:Een politieagent heeft in Utrecht een man doodgeschoten die hem bedreigde met een mes. De agent en zijn collega beantwoordden een melding over overlast rond negen uur op de zondagavond. Volgens een woordvoerder van de politie werden de twee agenten direct bij aankomst bedreigd door twee mannen.
Volgens getuigen heeft de politieagent eerst een waarschuwingsschot gelost en daarna de aanvaller neergeschoten. Het slachtoffer zou een buurtbewoner zijn die over de overlast had geklaagd, maar de politie kan dit nog niet bevestigen. Op het moment van schrijven doet de recherche onderzoek op de plek van de schietpartij.
Dat maakt hun daden niet minder erg. Maar je moet jezelf afvragen wat de oorzaak is. Is iemand echt gek? Zit die persoon aan de drugs. Of geestelijk enorm in de put omdat 'ie z'n kinderen niet mag zien? Of hardstikke labiel?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:52 schreef Lucille het volgende:
[..]
De meeste mensen die moorden begaan zijn niet bij hun volle verstand als ze hun daad verrichten. Maakt dat hun daden minder erg? Die vraag zou je even voor moeten leggen aan de familieleden van slachtoffers.
Zie boven.quote:En dat het niet nodig is kunnen we vanaf hier niet beoordelen, wij waren er niet bij. Feit is wel dat die knakker met een mes staat te dreigen en dat hij geen gehoor geeft aan de eis om het mes te laten vallen. En als iemand vrij dicht op een ander persoon staat is het vrij lastig om even in de benen te schieten. Dus zolang wij niet weten hoe het precies is gebeurd blijft het speculeren of er wel of geen andere mogelijkheid was.
De hand..het kleinste onderdeel van je lichaamquote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
Nogmaals omdat het hier over een andere onderwerp gaat.
de politie heeft een fout gemaakt. een domme namelijk.
je kon hem eerst in zijn hand etc. raken maar niet gelijk doodschieten
kom op we zijn allemaal mensen met hetzelfde bloed
we gaan met zijn allen naar de WC en gaan allemaal dood.
Hoe weet jij nou dat dat kon?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
kutquote:Op maandag 12 maart 2007 14:39 schreef Meki het volgende:
Ik weet niet hoe het in de woestijn is, maar hier in Nederland gaan we meestal alleen naar de wc.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:06 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de woestijn is, maar hier in Nederland gaan we meestal alleen naar de wc.
zelfverdedigingquote:Op maandag 12 maart 2007 14:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Aha zo denk je erover dus.
Dus als iemand mensen bedreigt mogen wij hem doodschieten. toch
nee, het slachtoffer heeft een fout gemaakt. Tweemaal dezelfde zelfs...quote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
Als het slachtoffer in het donker donkere kleding draagt, het mes voor zich houd en beweegt dan is er naar mijn mening geen mogelijkheid om rustig te richten en NA HET WAARSCHUWINGSSCHOT, want dat was er blijkbaar wel degelijk, weloverwogen op een arm of been te richten.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:55 schreef Meki het volgende:
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:06 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de woestijn is, maar hier in Nederland gaan we meestal alleen naar de wc.
Dat lijkt me ook het meest logischequote:Op maandag 12 maart 2007 15:23 schreef BrandX het volgende:
Ik wil zelfs zover gaan dat de agent, na het lossen van het waarschuwingsschot, gewoon schoot, en niet eens heeft bedacht waar hij precies ging raken, omdat hij die tijd simpel weg niet meer had.
Hij heeft waarschijnlijk na het waarschuwingsschot gericht naar de messenzwaaier als geheel, niet specifiek naar een onderdeel. Nogmaals, die tijd zal hij ook never nooit hebben gehad. Het gaat allemaal zo snel!.
En als die messentrekker nog maar een paar meter van je vandaan is, is het bijna onmogelijk nog op een andere plek het schot te laten landen dan in het torso. Uit uiteindelijke zelfverdediging zal de agent 'gewoon' geschoten hebben.
Jongen, jij weet nog niet eens wat het gevaarlijke eind van een wapen is. Pas als jij in die situatie bent kun je erover oordelen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:23 schreef Meki het volgende:
[..]
je schiet altijd eerst op de been zodat ie moeilijk kan lopen. klaar punt uit
je gaat hem niet gelijk vermoorden/dood schieten
Ik denk dat de achtergronden er weinig toe doen op het moment dat er een dreigende situatie is. Als iemand met een mes staat te zwaaien en hij legt het niet neer als er om gevraagd wordt door de politie die met getrokken pistool voor je staat dan ben je fout bezig en een gevaar voor je omgeving.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat maakt hun daden niet minder erg. Maar je moet jezelf afvragen wat de oorzaak is. Is iemand echt gek? Zit die persoon aan de drugs. Of geestelijk enorm in de put omdat 'ie z'n kinderen niet mag zien? Of hardstikke labiel?
Er zijn dus zat aanleidingen die verholpen kunnen worden waarder iemand niet elke week datzelfde pad opgaat en een mes trekt...en dus geen bedreiging meer vormt.
Dus om nou te stellen dat je iedere idioot die een mes trekt maar neer moet schieten is gewoon hardstikke en kortzichtig.
Maar, zoals ik al zei: een agent moet in een split second beslissen wat 'ie doet. Dat is gewoon hardstikke moeilijk. Maar het gaat me nu puur om het feit dat je achter je computer zit en BIJ VOORBAAT zegt dat je ze maar gewoon moet neerknallen.
[..]
Zie boven.
En als je mijn post GOED heb doorgelezen...dan kun je zien dat ik dat al 2x keer had aangegeven.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:54 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik denk dat de achtergronden er weinig toe doen op het moment dat er een dreigende situatie is. Als iemand met een mes staat te zwaaien en hij legt het niet neer als er om gevraagd wordt door de politie die met getrokken pistool voor je staat dan ben je fout bezig en een gevaar voor je omgeving.
Hoe kan je dit nu in godsnaam zeggen??quote:Op maandag 12 maart 2007 15:48 schreef Hathor het volgende:
Tsja, ik ben het min of meer wel met Meki eens voor de verandering. Hij had ook gewoon uitgeschakeld kunnen worden met een welgericht schot op de benen of de schouder
Was jij er bij dan?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:
Dat armen/benen schieten is onzin in een levensbedreigende situatie.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:48 schreef Hathor het volgende:
Tsja, ik ben het min of meer wel met Meki eens voor de verandering. Hij had ook gewoon uitgeschakeld kunnen worden met een welgericht schot op de benen of de schouder, het zal wel een puisterig jong agentje zijn geweest die geintimideerd was door de omgeving, het Ondiep kan een vrij "onvriendelijke" buurt zijn als je de mensen tegen hebt.![]()
Ik zeg toch ook dat ik er niet bij was. Ik bedoel alleen te zeggen dat als er geen directe dreiging was, omdat ie op enige afstand stond, en hij eigenlijk alleen maar weigerde het mes neer te leggen, is doodschieten gewoon geen goede keus, en riekt naar angsthazerij. Voor een soortgelijk incident is in Den Bosch ooit een keer gigantisch de pleuris uitgebroken, de jongen in kwestie toen was ook geen directe bedreiging en stond zelfs achter een deur. Iemand doodschieten zou altijd de allerlaatste optie moeten zijn, en niet de makkelijkste uitweg. Dan moeten ze die kneuzen maar eens een keer echt opleiden, of uitrusten met stunguns of iets dergelijks. Als ie echt op ze af gestormd kwam, dan begrijp ik dat er weinig andere opties zijn, maar dat weten we dus nog niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:14 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Hoe kan je dit nu in godsnaam zeggen??![]()
Je bent er niet bij geweest en toch heb je je oordeel klaar over de rechtmatigheid..
Van Meki snap ik het nog, die is zeer zwak begaafd en gewoon niet goed bij zijn hoofd, maar van een iedere andere weldenkende burger mag je toch wel iets meer inzicht verwachten.
Stel dat die vent met dat mes van 30 centimeter op minder dan 1 meter van de agent stond.. (niet geheel ondenkbaar)
Hoelang denk jij dat het duurt voor je dat mes in je strot hebt hangen?
Dat is binnen de seconde, en dan helpt een schot in de benen echt niet meer..
Daar is een mooie uitspraak voor: 'Suicide by police'quote:Op maandag 12 maart 2007 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Met een mes naar een agent lopen zwaaien is natuurlijk gewoon een open sollicitatie naar een schotwond (of erger)
Ik heb woordje maar even dikgedrukt.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:57 schreef Hathor het volgende:
Ik bedoel alleen te zeggen dat als er geen directe dreiging was, omdat ie op enige afstand stond, en hij eigenlijk alleen maar weigerde het mes neer te leggen, is doodschieten gewoon geen goede keus, en riekt naar angsthazerij.
Jep!quote:Op maandag 12 maart 2007 19:57 schreef Hathor het volgende:
Voor een soortgelijk incident is in Den Bosch ooit een keer gigantisch de pleuris uitgebroken, de jongen in kwestie toen was ook geen directe bedreiging en stond zelfs achter een deur.
Dit is dé manier hoe er opgeleid wordt.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:57 schreef Hathor het volgende:
Dan moeten ze die kneuzen maar eens een keer echt opleiden, of uitrusten met stunguns of iets dergelijks.
Nee, dat weten we inderdaad niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:57 schreef Hathor het volgende:
Als ie echt op ze af gestormd kwam, dan begrijp ik dat er weinig andere opties zijn, maar dat weten we dus nog niet.
je keert het verhaal om (zoals gewoonlijk) die kerel had gewoon zijn mes neer moeten leggen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat weet ik snel genoeg, zoals ik al eerder zei, ik ken een hoop mensen in die buurt, maar het zal wel een poosje duren voordat de ware toedracht aan het licht komt, aangezien mensen nogal eens een loopje met de werkelijkheid nemen. Je kan dus rekening houden met een versie of 10 op zijn minst.quote:
Een politieagent heeft in Utrecht een man doodgeschoten die hem bedreigde met een mes. De agent en zijn collega beantwoordden een melding over overlast rond negen uur op de zondagavond. Volgens een woordvoerder van de politie werden de twee agenten direct bij aankomst bedreigd door twee mannen.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:32 schreef Crazy-M het volgende:
volgens NOS is er geen waarschuwingsschot gelost :s
maar dan nog vind ik het niet erg dat er geschoten is
Zegt wmb al genoegquote:Op maandag 12 maart 2007 21:52 schreef BillGates het volgende:
iets na 8 uur vanavond is de politiepost ondiep aan de amsterdamse straatweg aangevallen door zo'n 200 mensen. alle ruiten zijn ingegooid, en er is met molotov cocktails naar binnen gegooid. Er heeft een tijdje een flinke brand gewoed. Brandweer is ter plekke, en er rijdt nu ME rond in de wijk. Er is nog steeds veel volk op straat, maar de sfeer is relatief rustig.
Lekker gedurfd.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:52 schreef BillGates het volgende:
iets na 8 uur vanavond is de politiepost ondiep aan de amsterdamse straatweg aangevallen door zo'n 200 mensen. alle ruiten zijn ingegooid, en er is met molotov cocktails naar binnen gegooid. Er heeft een tijdje een flinke brand gewoed. Brandweer is ter plekke, en er rijdt nu ME rond in de wijk. Er is nog steeds veel volk op straat, maar de sfeer is relatief rustig.
Als dit maar geen Parijs wordt...quote:Op maandag 12 maart 2007 21:52 schreef BillGates het volgende:
Mwah, eerder een tweede Graafsewijk, dat duurde ook een dag of 5 geloof ik.quote:
quote:Brandstichting in Utrechtse wijk Ondiep
In de Utrechtse wijk Ondiep hebben onbekenden maandagavond brand gesticht in een wijkcentrum. Het pand, een voormalige politiepost, liep daardoor ernstige schade op.
Het incident deed zich voor in de wijk waar een politieagent zondagavond een man doodschoot. Volgens een woordvoerder van de politie zijn er veel mensen op straat. De politie houdt een peleton mobiele eenheid paraat. Zij heeft nog geen arrestaties verricht.
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 12 maart 2007 22:12 schreef BillGates het volgende:
er zijn overigens 2 peletons ME ingezet, niet 1 zoals de politie zelf beweert.
Zou wel veel zijn, een peleton is een kleine 50 man.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:12 schreef BillGates het volgende:
er zijn overigens 2 peletons ME ingezet, niet 1 zoals de politie zelf beweert.
Sterker nog, precies 50quote:Op maandag 12 maart 2007 22:19 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Zou wel veel zijn, een peleton is een kleine 50 man.
Volgens Meki niet, dus ik denk dat het geen allochtoon is, anders had hij nog veel harder geschreeuwd...quote:Op maandag 12 maart 2007 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
was het slachtoffer nou een allochtoon?
quote:Mulder ergerde zich wild aan ’ettertjes’
Dat een agent iemand overhoopt schiet is zonder twijfel goed. Hoe durft men te twijfelen aan mogelijk menselijk falen bij agenten. Tsssk.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat goed proberen te praten altijd. 'Het was zo'n lieve jongen'...
Mwah..quote:Op maandag 12 maart 2007 22:15 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
2 peletons is vrij veel, maar ik heb dan ook geen idee wat voor chaos het daar is![]()
Dat gaat natuurlijk ook nergens overquote:Op maandag 12 maart 2007 23:09 schreef kevin85 het volgende:
Ajax - Feyenoord: 5 peletons.
In ieder geval nergens omquote:Op maandag 12 maart 2007 23:11 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk ook nergens over.
Dit staat los van die agent. Ik heb het over die verhalen altijd die nakomen waarmee ze proberen het 'slachtoffer' goed neer te zetten.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat een agent iemand overhoopt schiet is zonder twijfel goed. Hoe durft men te twijfelen aan mogelijk menselijk falen bij agenten. Tsssk.
Wat men al eerder zei hier, ik wacht het wel even af, er zullen wel 10 versies komen en uiteindelijk zal daar iets uit rollen.
De belangrijkste wedstrijd van het jaar gaat altijd ergens over.quote:
quote:UTRECHT - In de Utrechtse wijk Ondiep zijn ongeregeldheden uitgebroken.
Aan de Plantage is brand gesticht in winkels. De brandweer heeft het vuur inmiddels gedoofd. Op verschillende plaatsen in de wijk zijn ruiten ingegooid en gooiden omstanders met stenen. Op de Boerhaavelaan zijn auto's vernield.
Aan het begin van de avond verzamelde zich een grote groep in de buurt van de Thorbeckelaan, waar gisteravond een man werd doodgeschoten door de politie.
Nog altijd zijn grote groepen mensen op straat. Onder hen zijn ook hooligans van FC Utrecht. Burgemeester Brouwer zegt dat de ME probeert de wijk te beschermen tegen jongeren van buitenaf.
quote:Op maandag 12 maart 2007 23:27 schreef BrandX het volgende:
waarom doe je dan een foto erbij van het slachtoffer van de schietpartij? Ik vind dat onnodig opruiend dan.
Ik wou dat ik dat kon, het topic sluiten ja.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Oow dan sluit je deze topic en ga je dan een andere topic lezen
Oh, ik dacht even dat de agent in het nauw gedreven werd door die tokkies. Maar dat deden 'de Marokkanen' dus ook begrijp ik.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
En weet je waar ze in die wijk zoveel last van hebben Meki?? Weet je wat de oorzaak van spanningen zijn in die wijk? Wat de oorzaak gister was dat het uit de hand liep???
Dat waren marokkanen....Meki.....maar daar hoor ik je niet over, vuile hond
Hij moet immers iemand anders de schuld geven.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh, ik dacht even dat de agent in het nauw gedreven werd door die tokkies. Maar dat deden 'de Marokkanen' dus ook begrijp ik.
Politie hequote:
Hoe verklaren we nu de 3 dagen durende rellen in Den Bosch?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
En weet je waar ze in die wijk zoveel last van hebben Meki?? Weet je wat de oorzaak van spanningen zijn in die wijk? Wat de oorzaak gister was dat het uit de hand liep???
Dat waren marokkanen....Meki.....maar daar hoor ik je niet over, vuile hond
en bij deze is het gemergedquote:Op maandag 12 maart 2007 23:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik wou dat ik dat kon, het topic sluiten ja.
quote:UTRECHT - In de Utrechtse wijk Ondiep zijn maandagavond ongeregeldheden uitgebroken.
Aan de Plantage is brand gesticht in het wijkcentrum, het voormalige politiebureau. De brandweer heeft het vuur gedoofd. Op verschillende plaatsen in de wijk zijn ruiten gesneuveld en gooiden omstanders met stenen. Op de Boerhaavelaan zijn auto's vernield.
Aan het begin van de avond verzamelde zich een grote groep in de buurt van de Thorbeckelaan, waar gisteravond een man werd doodgeschoten door de politie.
De hele avond waren veel mensen op straat, waaronder ook hooligans van FC Utrecht. De mobiele eenheid is aanwezig, volgens burgemeester Brouwer om de wijk te beschermen tegen jongeren van buitenaf. Op dit moment lijkt de situatie rustig.
Het is niet bekend of er aanhoudingen zijn verricht.
Je gaat die lui van SBS6 beroven van hun camera?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:59 schreef Hathor het volgende:. iemand nog een leuke camera nodig toevallig ?
Dat is toen in de Graafsewijk in Den Bosch ook gebeurd. Niet alleen de camera's, maar zo'n beetje alles wat er in hun busje zat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Je gaat die lui van SBS6 beroven van hun camera?
zou wel een bak zijn![]()
Ze hebben over het algemeen wel grotere patroonhouders ja...quote:Op maandag 12 maart 2007 23:36 schreef gronk het volgende:
In amerika hadden ze zo'n pauper neergeschoten met minstens 50 kogels. Maar ja, daar doen ze dan ook alles beter
grappig.. 't verhaal klinkt zo gelijk al heel anders als een maniak die met een mes op de politie afrent, zoals het in 1e instantie werd voorgeschilderd..quote:Op maandag 12 maart 2007 23:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Buurtbewoner
De rellen volgden op het doodschieten door de politie zondagavond van een buurtbewoner. De man had geklaagd over hangjongeren en zou de de politie hebben bedreigd met een mes.
De buurt zou zich in de steek gelaten voelen door de politie en de gemeente, omdat er al heel lang sprake zou zijn van overlast.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is toen in de Graafsewijk in Den Bosch ook gebeurd. Niet alleen de camera's, maar zo'n beetje alles wat er in hun busje zat.![]()
Eigenlijk gewoon gerechtigheidquote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is toen in de Graafsewijk in Den Bosch ook gebeurd. Niet alleen de camera's, maar zo'n beetje alles wat er in hun busje zat.![]()
Mijn idee, ze stonden daar letterlijk te hopen dat het weer los zou gaan. Als er geen nieuws is, creeren ze het zelf wel zal het credo wel geweest zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:26 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon gerechtigheidde verdiende loon voor het sensatiezoekertje spelen.
iemand die een myte / profeet zogenaamd beledigd door krtisch over te zijn en die al 1500 jaar dood is mag je wel afslachten op straat ?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Aha zo denk je erover dus.
Dus als iemand mensen bedreigt mogen wij hem doodschieten. toch
Nee. Wel twee pireziers.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:56 schreef vliegende_dutchman het volgende:
Zijn er moslims bij betrokken?
Helaas nietquote:Op dinsdag 13 maart 2007 01:56 schreef vliegende_dutchman het volgende:
Zijn er moslims bij betrokken?
Je zal een broer hebben met de naam Ijsklont.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 00:45 schreef De_Ananas het volgende:
Mijn broer IJsklont woont er in de buurt
Helaas wel, ze waren de oorzaak van de problemen. Krijg je als je de zwangere vriendin van een Utrecht hooligan gaat lastig vallen.quote:
Je was erbij? Zowel de gedode man was een autochtoon als de rellers waren autochtoon (wat je trouwens ook op RTL nieuws kon zien/horen). Waarom probeer je toch krampachtig alles te verleggen? Dat het niet past in je wereldbeeld, betekend nog niet dat het niet gebeurd is.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:55 schreef LENUS het volgende:
[..]
Helaas wel, ze waren de oorzaak van de problemen. Krijg je als je de zwangere vriendin van een Utrecht hooligan gaat lastig vallen.
Goh, ken ik nog wel van mijn tijd in de Mercatorbuurtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Man bedreigt agent met mes, agent schiet man neer en rellen.
Ik was er niet bij, alleen heb ik deze info. wel uit de eerste hand. Ik ken mensen die daar wonen en die zijn wat beter op de hoogte dan de RTL journalisten die jou een verhaaltje op de mouw willen spelden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je was erbij? Zowel de gedode man was een autochtoon als de rellers waren autochtoon (wat je trouwens ook op RTL nieuws kon zien/horen). Waarom probeer je toch krampachtig alles te verleggen? Dat het niet past in je wereldbeeld, betekend nog niet dat het niet gebeurd is.
Man bedreigt agent met mes, agent schiet man neer en rellen.
heeft ie van arabieren / moslims geleerdquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:02 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom probeer je toch krampachtig alles te verleggen?
Behalve als ze staan te flitsen uiteraard.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat een agent iemand overhoopt schiet is zonder twijfel goed. Hoe durft men te twijfelen aan mogelijk menselijk falen bij agenten. Tsssk.
Als een idioot met een mes op me af komt lopen / rennen zou ik hem gewoon voor zn harses schieten hoor. Geen reden om extra risico te lopen voor een messentrekker; plus er is het gevaar dat als je hem niet gelijk velt en hij jou wel, dat er een idioot rond loopt met een mes EN een pistool. Ik wens de agent iig sterkte; absoluut geen prettig idee iemand neer te hebben geschoten.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:23 schreef Meki het volgende:
[..]
je schiet altijd eerst op de been zodat ie moeilijk kan lopen. klaar punt uit
je gaat hem niet gelijk vermoorden/dood schieten
Je was er niet bij je hebt het van iemand gehoordquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:08 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, alleen heb ik deze info. wel uit de eerste hand. Ik ken mensen die daar wonen en die zijn wat beter op de hoogte dan de RTL journalisten die jou een verhaaltje op de mouw willen spelden.![]()
De rellers waren inderdaad Utrecht hooligans, wat ik net al vertelde. De gedode man is ook autochtoon, nadat hij ZELF de politie had gebeld omdat zijn zwangere vriendin was lastig gevallen door een stelletje cultuurverrijkers. Hij was doorgedraaid omdat er onderhuids al langer dingen spelen tussen asociale nederlanders en de cultuurverrijkers.
Dat icoon van je zegt eigenlijk wel weer genoeg. Ik had geen andere reactie van je verwacht.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je was er niet bij je hebt het van iemand gehoord. Dan nog hebben de cultuurverrijkers geen drol met de rellen noch met het neerschieten van deze aggresieve man te maken. Als de man zogenaamd zelf had gebeld, was dit direct door de politie/burgemeester naar buiten gebracht. Dit is helemaal niet het geval geweest. Een typisch geval van eigen schuld. (Net als toen op het mercatorplein). De man bedreigde de agent en voila een kogel tegen z'n koppie. Ook al heeft er een hond op z'n portiek lopen schijten...dat boeit geen ruk.
De meest logische reactie tot nu toe.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:22 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat icoon van je zegt eigenlijk wel weer genoeg. Ik had geen andere reactie van je verwacht.
Je moet niet zo ouwehoeren dat die cultuurverrijkers er niets mee te maken hebben. Die hebben er alles mee van doen. Je moet er anders eens even een paar maanden gaan wonen. Dan lullen we daarna wel weer verder.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De meest logische reactie tot nu toe.![]()
Zeg maar wat de cultuurverrijkers ermee te maken hebben dan? Hebben zij de rellen gestart? Hebben zij tegen de agent gezegd dat de man neergeschoten moest worden? Kom maar met feiten en niet van "ik heb horen zeggen", want DAT is pas ouwehoeren. Hquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:26 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Je moet niet zo ouwehoeren dat die cultuurverrijkers er niets mee te maken hebben. Die hebben er alles mee van doen. Je moet er anders eens even een paar maanden gaan wonen. Dan lullen we daarna wel weer verder.
Ben je al uitgescholden voor linkse boomknuffelaar, of moet dat nog komen?quote:
Misschien kan jij dat voor me doen, dan heb ik het al gehadquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:30 schreef gronk het volgende:
[..]
Ben je al uitgescholden voor linkse boomknuffelaar, of moet dat nog komen?
Jij bent dus zo'n mannetje die alles uit de media als waarheid beschouwt? Mijn informatie komt uit de eerste hand. Jouw bron (RTL) komt uit de tweede of derde hand, derhalve minder betrouwbaarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg maar wat de cultuurverrijkers ermee te maken hebben dan? Hebben zij de rellen gestart? Hebben zij tegen de agent gezegd dat de man neergeschoten moest worden? Kom maar met feiten en niet van "ik heb horen zeggen", want DAT is pas ouwehoeren. H
Als je serieus wilt worden genomen, hou dan eens op met te zeiken over cultuurverrijkersquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:41 schreef LENUS het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n mannetje die alles uit de media als waarheid beschouwt? Mijn informatie komt uit de eerste hand. Jouw bron (RTL) komt uit de tweede of derde hand, derhalve minder betrouwbaarDaarnaast hebben die cultuurverrijkers zij zijn immers de oorzaak van alle ellende in Ondiep. Waarom? Nou die hooligans staan ook niet bepaald bekend om hun intelligentie, dus op gezond verstand zul je ze niet snel betrappen. Dat zijn mensen denken en handelen in fysiek geweld. Dus als je de zwangere vriendin van het slachtoffer gaat lastig vallen zijn de rapen gaar.
Vind je dat ze onze cultuur niet verrijken dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je serieus wilt worden genomen, hou dan eens op met te zeiken over cultuurverrijkers
waarom zou ik jouw verhaal wel geloven? Er wordt aan de ene kant van de straat wat gezegd, dat wordt doorgegeven aan de buurman en zo voort en aan het einde van de straat is het een volledig ander verhaal, as usual! Welk versie heb jij gehoord en welke versie RTL?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:41 schreef LENUS het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n mannetje die alles uit de media als waarheid beschouwt? Mijn informatie komt uit de eerste hand. Jouw bron (RTL) komt uit de tweede of derde hand, derhalve minder betrouwbaarDaarnaast hebben die cultuurverrijkers zij zijn immers de oorzaak van alle ellende in Ondiep. Waarom? Nou die hooligans staan ook niet bepaald bekend om hun intelligentie, dus op gezond verstand zul je ze niet snel betrappen. Dat zijn mensen denken en handelen in fysiek geweld. Dus als je de zwangere vriendin van het slachtoffer gaat lastig vallen zijn de rapen gaar.
Ik heb geen idee wat je er mee wilt zeggen, als je het over allochtonen hebt, zeg dat dan gewoon.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:46 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vind je dat ze onze cultuur niet verrijken dan?![]()
Niks over etnische spanningen.quote:N i e u w bericht, meer informatie
UTRECHT (ANP) - De politie heeft maandagavond in de Utrechtse wijk Ondiep twee mensen gearresteerd, nadat daar rellen waren uitgebroken. Ook is een agent lichtgewond geraakt. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.
Aanleiding voor de ongeregeldheden was de dood van een buurtbewoner zondagavond. De man werd doodgeschoten door een politieagent die zich bedreigd voelde.
Burgemeester Annie Brouwer-Korf zei in een reactie de emoties rondom het overlijden van de buurtbewoner te begrijpen, maar de ongeregeldheden te betreuren.
Volgens de politie begonnen de rellen maandagavond nadat een grote groep jongeren zich had verzameld rond het Boerhaaveplein. Ze liepen met stenen door de wijk en stichtten verschillende brandjes. Zo werd het bureau Halt in brand gestoken en werden verschillende ruiten ingegooid. De politie zegt dat een groot deel van de jongeren niet uit de wijk afkomstig was.
Later richtte de verzamelde meute zich tegen de aanwezige mobiele eenheid van de politie. Een agent raakte lichtgewond door stenen die door de ruiten van een politieauto werden gegooid. Rond middernacht keerde de rust in de wijk terug.
Er waren wel degelijk relklonen aanwezig uit andere wijken, die het als een goede optie zagen politie aan te vallen. Niet eens uit de wijk zelf. Leuke kansenjongeren, uit kansenzones zoals Kanaaleiland.quote:De politie zegt dat een groot deel van de jongeren niet uit de wijk afkomstig was.
DIe etnische spanningen speelden ook daarvoor. Lees even mijn MSN conversatie van 2 minuten geleden. Ik denk ik ga niet op het nieuws af maar vraag het meteen aan de bron.quote:
quote:Monno zegt:
wat is er nu echt gebeurd in utreg te ondiep? of weet jij dat ook niet? die fokkers denken het weer allemaal te weten namelijk
***zegt:
ja, ik ga vanavond ook rellen
*** zegt:
al mn matties waren present
***zegt:
is een vent doodgeschoten die liep te zeiken op marokkaanse hangjeugd
*** zegt:
pliesie deed al maanden nix
Monno zegt:
ja ok
*** zegt:
dus hij is er zelf op af gegaan
*** zegt:
pliessie kwam
*** zegt:
hij stond daar met zn mes
*** zegt:
agent bang, moet waarschuwingsschot danwel beenschot lossen
*** zegt:
en hij schiet m hartstikke deaud
*** zegt:
Maar er zijn alleen rellen geweest omdat we elkaar liepen op te fokken
*** zegt:
ga jij? ga jij? ga jij ook? zullen we kankeren? gaan we rellen
*** zegt:
op die manier dus
Monno zegt:
moet je dan niet gewoon de pliesie schoppen en niet die maroks?
Monno zegt:
of allebei?
*** zegt:
alles wordt gepakt
*** zegt:
die marocs kwamen opeens de huizen nie meer uit
*** zegt:
ze hebben de stenen door de ramen gegooit en autos in de fik gezet
Monno zegt:
die maroks of jullie?
*** zegt:
us
Monno zegt:
ok, ik ga je even quoten en je naam eruit wissen
*** zegt:
aight
fc utrecht hooligans zitten doorgaans niet in kanaleneiland.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:57 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Er waren wel degelijk relklonen aanwezig uit andere wijken, die het als een goede optie zagen politie aan te vallen. Niet eens uit de wijk zelf. Leuke kansenjongeren, uit kansenzones zoals Kanaaleiland.
Bron? Als er een of andere ezel op je afrent met een mes ga je niet eerst op je gemak even mikken op zijn benen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:28 schreef Posdnous het volgende:
Tja, beetje debiele danwel onkundige politie-agent natuurlijk, wat niet wegneemt dat je ook wel vraagt om problemen als je een agent bedreigt.
Goede bronquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:59 schreef Armageddon het volgende:
[..]
DIe etnische spanningen speelden ook daarvoor. Lees even mijn MSN conversatie van 2 minuten geleden. Ik denk ik ga niet op het nieuws af maar vraag het meteen aan de bron.
[..]
Gaat ze echt niet meer lukken nu.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:04 schreef Armageddon het volgende:
Even nog een update:
Vanavond is de moskee aan de beurt voor stenen en brand. Vraag niet wie mijn bron is want die geef ik toch niet vrij.
Hoeveel hersencellen heeft ie eigenlijk, wat een mongeaulquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:06 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Hoe dichtbij wil je het hebben mafketel? Die gozer was er zelf bij!![]()
lijkt mij ook, dat lijkt mij nou een gebouw dat je als eerste gaat bewaken.quote:
Jij dacht echt dat er hooggeschoold volk rondloopt bij die rellen?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoeveel hersencellen heeft ie eigenlijk, wat een mongeaul
die spanningen dateren al voor 2001, het is niet bepaald een nieuw verschijnselquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:59 schreef Armageddon het volgende:
[..]
DIe etnische spanningen speelden ook daarvoor. Lees even mijn MSN conversatie van 2 minuten geleden. Ik denk ik ga niet op het nieuws af maar vraag het meteen aan de bron.
[..]
SCH weet wel meer niet. Kan ie ook niets aan doen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Jij dacht echt dat er hooggeschoold volk rondloopt bij die rellen?
Woon zelf nog maar een jaar in Ondiep maar kan wel melden dat de laatste maanden er betrekkelijk minder onrust was. Minder hangjeugd en ook veel vaker politie door de wijk. Moet zelf zeggen dat ik persoonlijk weinig tot geen overlast heb ondervonden van de "hangjeugd" Tot gisteravond danquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef releaze het volgende:
[..]
die spanningen dateren al voor 2001, het is niet bepaald een nieuw verschijnsel
Hoe de vork verder in de steel zit weet ik niet meer precies. Ik meen me te herinneren dat er in de tijd van het grote buurthuizen dichtgooien veel spanningen zijn geweest in ondiep, veel inbraken en vandalisme. Wat ik heb begrepen waren die spanningen nu minder dan eerst, de jongeren begonnen er weer een beetje aan te wennen, oid. (ga vanavond eens proberen meer info te winnen daarover, mn vader zit in die omgeving al 20 jaar in het welzijns & politiewerk)
Nee hoorquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Jij dacht echt dat er hooggeschoold volk rondloopt bij die rellen?
Er is veel veranderd in Ondiep - is niet echt de meest heftige probleemwijk op het moment.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:11 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Woon zelf nog maar een jaar in Ondiep maar kan wel melden dat de laatste maanden er betrekkelijk minder onrust was. Minder hangjeugd en ook veel vaker politie door de wijk. Moet zelf zeggen dat ik persoonlijk weinig tot geen overlast heb ondervonden van de "hangjeugd" Tot gisteravond dan![]()
Er zal genoeg politie op de been zijn , dus ik denk nietsquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef RoaRRR het volgende:
ben idd benieuwd wat er vanavond allemaal gaat gebeuren....
blaat blaat. Jij gaat dus zelf ook zo maar overal vanuit. Wie zegt dat dit een tokkie is? Je moest eens weten!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor
Maar om de analyse van dat soort tokkies nou als bron op te voeren.![]()
Joh ik ken hem heel goed en zijn zoontje ken ik ook heel goed. Het zijn aardige mensen ..zeker geen tokkie volk .. heb altijd met plezier kaartje gelegd met hem of zijn zoon.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:19 schreef Armageddon het volgende:
[..]
blaat blaat. Jij gaat dus zelf ook zo maar overal vanuit. Wie zegt dat dit een tokkie is? Je moest eens weten!
idd veel politie in de wijk. ik loop er zelf nu al een tijdje stage en het blauw is, zoals zoveel hollanders dat graag zouden willen, altijd wel op straat. overdag in ieder geval wel, weet niet hoe het met de avondbezetting zit.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:11 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Woon zelf nog maar een jaar in Ondiep maar kan wel melden dat de laatste maanden er betrekkelijk minder onrust was. Minder hangjeugd en ook veel vaker politie door de wijk. Moet zelf zeggen dat ik persoonlijk weinig tot geen overlast heb ondervonden van de "hangjeugd" Tot gisteravond dan![]()
Er gaat nu zelfs het gerucht dat de agent in kwestie een Marokkaan is. Weet niet waar dat vandaan komt maar dat zal ook wel weer een hoop gezeik gaan geven.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Joh ik ken hem heel goed en zijn zoontje ken ik ook heel goed. Het zijn aardige mensen ..zeker geen tokkie volk .. heb altijd met plezier kaartje gelegd met hem of zijn zoon.
Ik wens zijn famillie veel sterkte.
Er is maar 1 Marokkaanse motoragent.. lange Mo zoals we hem noemen. Ik weet niet of hij op ondiep komt want die werkt op het Marcopolo geloof ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:23 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Er gaat nu zelfs het gerucht dat de agent in kwestie een Marokkaan is. Weet niet waar dat vandaan komt maar dat zal ook wel weer een hoop gezeik gaan geven.
Marocpoloplein.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is maar 1 Marokkaanse motoragent.. lange Mo zoals we hem noemen. Ik weet niet of hij op ondiep komt want die werkt op het Marcopolo geloof ik.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:19 schreef Armageddon het volgende:
[..]
blaat blaat. Jij gaat dus zelf ook zo maar overal vanuit. Wie zegt dat dit een tokkie is? Je moest eens weten!
Dat kan zo overkomen ja. Je moet de MSN conversaties eens zien van gymnasium meisjes tegenwoordig. Dan zou je ook denken dat je met een domme breezah te maken hebt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:27 schreef SCH het volgende:
[..]Je post toch zelf die conversatie, zoals hij praat komt hij nogal sneu over.
is het Monno?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:04 schreef Armageddon het volgende:
Even nog een update:
Vanavond is de moskee aan de beurt voor stenen en brand. Vraag niet wie mijn bron is want die geef ik toch niet vrij.
Als dat gebeurt is sitautie Parijs snel aan de beurtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:04 schreef Armageddon het volgende:
Even nog een update:
Jij hebt er al weer zin in zo te horen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Als dat gebeurt is sitautie Parijs snel aan de beurt
Onzin, in Frankrijk krijgen de moslimjongeren weinig kansen in tegenstelling tot in Nederland waar er voor iedereen kansen genoeg worden geboden. De kans is dan ook marginaal dat excessen zoals in Parijs naar Nederland zal overwaaien.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Als dat gebeurt is sitautie Parijs snel aan de beurt
Je zal maar op GS zitten en een stoere pauper zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:31 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Je zal een broer hebben met de naam Ijsklont.
Denk dat je hier eerder de situatie autochtoon - allochtoon meppen kan gaan krijgen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:52 schreef LENUS het volgende:
[..]
Onzin, in Frankrijk krijgen de moslimjongeren weinig kansen in tegenstelling tot in Nederland waar er voor iedereen kansen genoeg worden geboden. De kans is dan ook marginaal dat excessen zoals in Parijs naar Nederland zal overwaaien.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:04 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je zal maar op GS zitten en een stoere pauper zijn
En dat naar aanleiding van een nederlander die door de politie is doodgeschoten omdat hij een mes had...........quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:16 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Denk dat je hier eerder de situatie autochtoon - allochtoon meppen kan gaan krijgen.
De cultuurverrijkers hadden een behoorlijke vinger in de ongeregeldhedenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En dat naar aanleiding van een nederlander die door de politie is doodgeschoten omdat hij een mes had...........![]()
Hij had dat mes omdat hij na jarelange overlast van marokkaanse liefjes nu flipte, men is de overlast van deze schatjes die nooit een vlieg kwaad doen daar ,zat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En dat naar aanleiding van een nederlander die door de politie is doodgeschoten omdat hij een mes had...........![]()
wat is dat toch met het woord cultuurverrijker?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:21 schreef LENUS het volgende:
[..]
De cultuurverrijkers hadden een behoorlijke vinger in de ongeregeldheden
en dus botvier je je aggressie op een politieagentquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hij had dat mes omdat hij na jarelange overlast van marokkaanse liefjes nu flipte, men is de overlast van deze schatjes die nooit een vlieg kwaad doen daar ,zat.
Daarom zijn veel mensen ook zo verontwaardigd, hij had waarschijnlijk een goede reden om zo kwaad te worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hij had dat mes omdat hij na jarelange overlast van marokkaanse liefjes nu flipte, men is de overlast van deze schatjes die nooit een vlieg kwaad doen daar ,zat.
Tja, dat verhaal is sneu zat, zijn vvriendin is nu zwanger en alleen, jammer dat hij over de rooie raakte en niet zijn mes weggooide toen de politie dat zei....quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Vind je niet dat Marocs onze cultuur verrijken dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wat is dat toch met het woord cultuurverrijker?
Wat ben je ook een sneuequote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:28 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vind je niet dat Marocs onze cultuur verrijken dan?![]()
Ik weet niet waar je het over hebt. Heb een prima leven, ben goed opgeleid, heb een goede baan, heb genoeg vrienden, heb een mooie/leuke vriendin. Ik heb daarom een hoop te verliezen. Mensen die misbruik maken van onze goedheid en ons sociale stelsel moeten in mijn ogen keihard gestraft worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:32 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Wat ben je ook een sneue![]()
Wat moet het triest zijn, een bestaan zoals jij, waarbij je alles maar afschuift op de allochtoon, terwijl er ZO veel dingen meer mee spelen.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:38 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt. Heb een prima leven, ben goed opgeleid, heb een goede baan, heb genoeg vrienden, heb een mooie/leuke vriendin. Ik heb daarom een hoop te verliezen. Mensen die misbruik maken van onze goedheid en ons sociale stelsel moeten in mijn ogen keihard gestraft worden.
En ik weet waar ik over praat omdat ik al mijn hele leven in Utrecht woon, op school heb gezeten en gestudeerd heb. Jij komt waarschijnlijk uit een dorp met 1 goed geïntergreerde Turk die bij de bakker werkt![]()
hmmm een tokkie wordt terecht doodgeschoten en het is de schuld van de geintegreerde Turk... dat zal het zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:38 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt. Heb een prima leven, ben goed opgeleid, heb een goede baan, heb genoeg vrienden, heb een mooie/leuke vriendin. Ik heb daarom een hoop te verliezen. Mensen die misbruik maken van onze goedheid en ons sociale stelsel moeten in mijn ogen keihard gestraft worden.
En ik weet waar ik over praat omdat ik al mijn hele leven in Utrecht woon, op school heb gezeten en gestudeerd heb. Jij komt waarschijnlijk uit een dorp met 1 goed geïntergreerde Turk die bij de bakker werkt![]()
Begrijpend lezen is moeilijk he?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:49 schreef Re het volgende:
[..]
hmmm een tokkie wordt terecht doodgeschoten en het is de schuld van de geintegreerde Turk... dat zal het zijn
Stoere manse praatjes waar toch niks van terrecht komt..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:59 schreef Armageddon het volgende:
[..]
[..]
Waarom heb je een highkick aan je vader gegeven?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:13 schreef freddygonzales het volgende:
Godverdomme wou ik naar huis terug gisteravond werd de bus omgeleid omdat een stelletje tokkies en islamitische reljongeren het nodig vonden om met de politie en de ME op de vuist te gaan.
Stelletje klerelijers!! Dat de politie jullie allemaal deaud knalt!
gaaf he ? ik zie het slijm uit je snavel lopenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
Tja als de moskee in de fik staat komen er pas echte rellen... zullen al die kansloze jongeren uit andere wijken mee komen doen.
Had ik effkes zin in. Maar het misluktequote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:18 schreef LENUS het volgende:
[..]
Waarom heb je een highkick aan je vader gegeven?
jij bent ook niet echt een aanwinst voor de maatschappij hequote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:20 schreef MrVVD het volgende:
[..]
gaaf he ? ik zie het slijm uit je snavel lopen
oww zijn er weer verkiezingenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:23 schreef MrVVD het volgende:
volgens de hond staat PVV op 17 zetels.
en terecht!!
nee jij bent een aanwinst voor de maatschappij. ezelquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:22 schreef Re het volgende:
[..]
jij bent ook niet echt een aanwinst voor de maatschappij he
ja hoor, ik welquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:25 schreef MrVVD het volgende:
[..]
nee jij bent een aanwinst voor de maatschappij. ezel
nou en?... die verhoging komt vast omdat wilders zich heeft uitgesproken over standvastiger politieoptreden bij messentrekkende hollandersquote:
voor types als ik, mutan, chadi, kirmizi beyaz, bullshitboy en meki ben je te zwak als punt bij paaltje komt. dus pleurt op hippyquote:
te zwak voor wat?... Dr hippy voor jou trouwensquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:28 schreef MrVVD het volgende:
[..]
voor types als ik, mutan, chadi, kirmizi beyaz, bullshitboy en meki ben je te zwak als punt bij paaltje komt. dus pleurt op hippy
Ik ben blij dat jij jezelf al in het rijtje met Meki zet, anders had iemand anders het moeten doenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:28 schreef MrVVD het volgende:
[..]
voor types als ik, mutan, chadi, kirmizi beyaz, bullshitboy en meki ben je te zwak als punt bij paaltje komt. dus pleurt op hippy
Ja dat suggereer ik ook echtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:24 schreef Re het volgende:
[..]
en dus botvier je je aggressie op een politieagent
nee maar ik dacht dat dit topic over iemand ging die doodgeschoten is door de politie... althans het leek er even op hoor...quote:
Klopt en die man deed dat ( de politie aanvallen)nadat hij jarenlang getreiterd is door marokkaantjes , heeft direct verband met elkaar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:50 schreef Re het volgende:
[..]
nee maar ik dacht dat dit topic over iemand ging die doodgeschoten is door de politie... althans het leek er even op hoor...
Gelukkig werk jij daar ook niet aan meequote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:47 schreef Posdnous het volgende:
Opmerkelijke discussie, net alsof er een partij of politieke beweging of kabinetsleden of 2de kamerleden of users hier op FOK of whatever zijn die het normaal vinden wat die rellertjes doen.
Hier op FOK kun je maar twee dingen zijn: of een buitenlanderhatende Wildersvolger of iemand die het heel tof vindt wat die relmarokkaantjes doen.
Zo sad.![]()
.
En welk stereotype mag dat zijn?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Gelukkig werk jij daar ook niet aan mee, want als er iemand is wie die stereotype bevestigt ben jij het wel
neuh vind ik niet... maar ja als je het zo wilt rechtvaardigen... de marokkaantjes hebebn hem vermoordtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:53 schreef N.icka het volgende:
[..]
Klopt en die man deed dat ( de politie aanvallen)nadat hij jarenlang getreiterd is door marokkaantjes , heeft direct verband met elkaar.
Ik rechtvaardig niks , ik leg verbanden uit, jij vindt het kennelijk steeds leuk om iemand woorden express verkeerd uit te leggen .quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:57 schreef Re het volgende:
[..]
neuh vind ik niet... maar ja als je het zo wilt rechtvaardigen... de marokkaantjes hebebn hem vermoordtdat verdient wel een feestje in utrecht
Dat klopt, samengevat: een man vond het niet leuk dat zijn zwangere vriendin werd getreiterd, hij belde de politie, werd ondertussen door een paar man in elkaar geslagen, ging over de rooie en legde zijn mes niet neer toen de politie hem sommeerde dat te doen, vervolgens was de situatie zo bedreigend dat de politie hem gericht heeft neergeschoten en hij is daardoor overleden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:50 schreef Re het volgende:
[..]
nee maar ik dacht dat dit topic over iemand ging die doodgeschoten is door de politie... althans het leek er even op hoor...
ok ik gebruik jij/men nogal eens door elkaar maar moettoch iemand quoten hequote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:59 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik rechtvaardig niks , ik leg verbanden uit, jij vindt het kennelijk steeds leuk om iemand woorden express verkeerd uit te leggen .
Ga je gang , kleuter
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat klopt, samengevat: een man vond het niet leuk dat zijn zwangere vriendin werd getreiterd, hij belde de politie, werd ondertussen door een paar man in elkaar geslagen, ging over de rooie en legde zijn mes niet neer toen de politie hem sommeerde dat te doen, vervolgens was de situatie zo bedreigend dat de politie hem gericht heeft neergeschoten en hij is daardoor overleden.
Blijkbaar is er al langer een probleem in deze wijk waar verschillende partijen debet aan hebben en is dat nu ge-escaleerd.
Of de politie nu wel of niet terecht heeft geschoten is nog niet bekend en er worden nu over en weer vernielingen aangericht en mensen beschuldigd.......![]()
Tja als je alleen het gevolg wil bekijken en niet de oorzaak dan heb je gelijk, de man had een mes en de politie schoot, ik denk dat de oorzaak ligt in het feit dat er al langer problemen zijn daar en dat dit de lont in het kruitvat heeft gegooid.quote:
Dat is nou precies wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ach ja... sinds Pierre Bouley (of hoe die ook heette) in z'n huis werd doodgeschoten in zijn eigen huis, dwars door de gangdeur heen, heb ik er zeker geen 100% vertrouwen meer in dat de agent correct heeft gehandeld.
Maar dat blijkt over een jaartje wel weer. Het kan me eigenlijk ook niet zoveel schelen.
ach, het geeft het tuig van elke kant een toffe aanleiding om elkaar de hersens in te slaan, van mij mogen ze, hoe meer slachtoffers hoe beter eigenlijkquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja als je alleen het gevolg wil bekijken en niet de oorzaak dan heb je gelijk, de man had een mes en de politie schoot, ik denk dat de oorzaak ligt in het feit dat er al langer problemen zijn daar en dat dit de lont in het kruitvat heeft gegooid.
Net wat Armageddon zegt, maar zien wat er achter weg komt, dit zat er al langer aan te komen, de oorzaak is niet binnen een dag begonnen en het zal ook wel even duren voor het opgelost is.
Tja, het is zo jammer dat je er geen hek om kunt zetten en ze het onderling kunt laten uitvechten, er vallen altijd onschuldige slachtoffers en er worden dingen vernield van mensen die er niets mee te maken hebben.....quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:55 schreef Re het volgende:
[..]
ach, het geeft het tuig van elke kant een toffe aanleiding om elkaar de hersens in te slaan, van mij mogen ze, hoe meer slachtoffers hoe beter eigenlijk
Mwah, de meeste hobbyrellers doorzien dat soort dingen een stuk beter dan het klootjesvolk hier op fok dat zichzelf zo wijs vindt. Geloof mij nou, fok is op geen enkele wijze intelligenter. En ik zit hier ondertussen ook alweer een jaartje of watquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor
Maar om de analyse van dat soort tokkies nou als bron op te voeren.![]()
nou voor het eerst dat ik dan ff voor de ID plicht ben.... van al dat tuig alles opschrijven en excommunicerenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:21 schreef SCH het volgende:
Het ziet er nu wel grimmig uit.
Huis van de burgemeester wordt permanent bewaakt.
Veel van dat tuig komt uit andere steden: de gearresteerden kwamen uit Amsterdam en Abcoude.
Weet je al iets meer over de toedracht?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:33 schreef SCH het volgende:
Mijn idee Re.
Dat gebeurt nu ook wel - je komt er niet in als je oma er niet woont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |