abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47189915
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
UTRECHT - Een dodelijke schietpartij in de Utrechtse wijk Ondiep zorgde gisteravond voor veel onrust. De politie ging rond negen uur af op een melding van een vechtpartij in de Thorbeckelaan.

Volgens de politie werden twee motoragenten bij aankomst door een man bedreigd met een mes. Een van de twee agenten zou hebben gesommeerd het wapen neer te leggen. Toen de man dit niet deed, gebruikte hij zijn vuurwapen.

Direct na het incident kwamen veel buurtbewoners samen op het pleintje aan de Thorbeckelaan. Er ontstond een grimmige sfeer. De Rijksrecherche onderzoekt de schietpartij van gisteravond
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/147132

In deze situatie had hij makkelijk op zijn been kunnen schieten. Hij kiest er zelf voor om dit niet te doen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 12 maart 2007 @ 14:21:07 #2
92279 N.icka
Windforce 11
pi_47189971
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:

--------------------------------------------------------------------------------
[..]

In deze situatie had hij makkelijk op zijn been kunnen schieten. Hij kiest er zelf voor om dit niet te doen
Was jij er bij Meki?
pi_47190030
Tjah .. ik vind het best.. moete ze maar nie zo achterlijk doen.
  Donald Duck held maandag 12 maart 2007 @ 14:23:33 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47190049
Moet je maar geen agent bedreigen. Die gast vroeg er zelf om.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47190058
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:21 schreef N.icka het volgende:

[..]

Was jij er bij Meki?
je schiet altijd eerst op de been zodat ie moeilijk kan lopen. klaar punt uit
je gaat hem niet gelijk vermoorden/dood schieten
pi_47190096
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Moet je maar geen agent bedreigen. Die gast vroeg er zelf om.
Aha zo denk je erover dus.

Dus als iemand mensen bedreigt mogen wij hem doodschieten. toch
  maandag 12 maart 2007 @ 14:25:38 #7
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_47190105
quote:

[..]

Doe eens even niet zo raar praten over zaken waar je geen enkel benul van hebt.

Of heb je soms een kristallen bol.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_47190111
of je legt gewoon de mes neer?
  maandag 12 maart 2007 @ 14:25:52 #9
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_47190118
quote:

[..]

Hmm, als er iemand met een mes op je af komt die gesommeerd is zijn wapen weg te gooien vind ik dat het van de omstandigheden afhangt of de agent goed geschoten heeft, het was 's avonds dus donker en je weet niet of de man dichtbij stond of niet.
In deze situatie denk ik niet dat je zomaar kunt zeggen dat die agent het anders had moeten doen, je kent per slot van rekening niet alle omstandigheden.
be nice or go away
pi_47190132
. politie agenten zijn getraind voor zulke voorgevallen, dus ze horen er mee om te horen gaan. desnoods schiet hij in zijn been,of in zijn armen. politieagenten komen er ook te makkelijk van af.
pi_47190165
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:25 schreef OreO het volgende:
of je legt gewoon de mes neer?
'de mes'
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 12 maart 2007 @ 14:27:18 #12
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_47190166
Ik reageerde op Meki...

Jawohl Herr Kaloin!
pi_47190172
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:25 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hmm, als er iemand met een mes op je af komt die gesommeerd is zijn wapen weg te gooien vind ik dat het van de omstandigheden afhangt of de agent goed geschoten heeft, het was 's avonds dus donker en je weet niet of de man dichtbij stond of niet.
In deze situatie denk ik niet dat je zomaar kunt zeggen dat die agent het anders had moeten doen, je kent per slot van rekening niet alle omstandigheden.

Nee een politieagent is hiervoor opgeleid en moet dus beslissingen maken. punt uit
Hier kon hij nog in zijn been schieten maar nee hij schiet hem gewoon dood.

het is een moordenaar
  maandag 12 maart 2007 @ 14:28:43 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47190204
Tja, beetje debiele danwel onkundige politie-agent natuurlijk, wat niet wegneemt dat je ook wel vraagt om problemen als je een agent bedreigt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47190212
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee een politieagent is hiervoor opgeleid en moet dus beslissingen maken. punt uit

het is een moordenaar
Niet huilen he. Was het je criminele broertje ofzo? De agent had al een waarschuwingsschot gelost en daar reageerde die man blijkbaar niet op. Als iemand al zwaaiend met een mes op je af gerend komt, heb je geen tijd om te richten. Pfff.... jij bent echt zo dom.
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
  maandag 12 maart 2007 @ 14:29:57 #16
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_47190245
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:26 schreef Meki het volgende:
. politie agenten zijn getraind voor zulke voorgevallen, dus ze horen er mee om te horen gaan. desnoods schiet hij in zijn been,of in zijn armen. politieagenten komen er ook te makkelijk van af.
Het risico om iemand anders te raken word veel groter als je probeert in een arm of been te schieten, juist door zijn opleiding denk ik dat hij een weloverwogen oordeel heeft gevormd, natuurlijk moet dit wel onderzocht worden maar ik ga uit van het beoordelingsvermogen van de agent en jij van het slachtoffer.
Als blijkt dat de agent niet goed heeft gehandeld dan zal hij daar de gevolgen van moeten dragen maar ik ga er niet vantevoren van uit dat dit ook werkelijk zo is.
be nice or go away
  maandag 12 maart 2007 @ 14:30:06 #17
34586 kepler
No bounce, no play
pi_47190251
quote:

[..]

het is een moordenaar
in dit geval was zijn beslissing dus om niet in zijn been te schieten, want blijkbaar kon het niet anders
The line is a dot to you!
  maandag 12 maart 2007 @ 14:30:15 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47190256
Eigen schuld, gat in je lijf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_47190272
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:29 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Niet huilen he. Was het je criminele broertje ofzo? De agent had al een waarschuwingsschot gelost en daar reageerde die man blijkbaar niet op. Als iemand al zwaaiend met een mes op je af gerend komt, heb je geen tijd om te richten. Pfff.... jij bent echt zo dom.
Jij moet niet huilen.

Politiemensen hebben een opleiding gehad. ze hebben trainingen gehad om zulke gevallen te vermijden.
je hebt genoeg tijd om de dader in zijn voet te raken. en niet in zijn hart.

de Politieman schoot omdat hij bang was . hij schoot direct naar zijn hart.
pi_47190276
zo dat is er weer 1 minder
zo meoten ze vorotaan optreden, lekker bikkelhard die kansloze crimineeltjes een keer bang laten worden van de politie.

Ik vind het terecht dat hij geschoten heeft.
Die gast kiest er toch voor om met een mes te gaan zwaaien :s
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 12 maart 2007 @ 14:31:13 #21
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_47190290
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:30 schreef jogy het volgende:
Eigen schuld, gat in je lijf.
Amen.
Jawohl Herr Kaloin!
  maandag 12 maart 2007 @ 14:31:57 #22
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_47190312
Zeg, ik zie eigenlijk nergens staan dat hij niet gewoon het been raakte en dat de beste man door een gescheurde slagader is gestorven?
Beetje stemmingmakerij?
  maandag 12 maart 2007 @ 14:32:13 #23
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_47190319
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:26 schreef Meki het volgende:
Bij zulke gevallen leer je op de training dat je moet schieten om te doden. Iemand die vlucht schiet je in de benen (indien mogelijk), iemand die jou (of een omstander) direct dreigt te doden schiet je dood.

Ze zijn er dus inderdaad voor getraind, maar niet zo als jij denkt.

Jouw hele tijd zat verhaal weet je alleen zeker als jij er bij geweest. Dus Meki: Was je erbij?
Volgens mij heeft die agent zijn "tijd zat" gebruikt om het waarschuwingsschot te lossen namelijk. De bedreiger had toen ook gewoon zijn mes kunnen laten vallen.
  maandag 12 maart 2007 @ 14:32:32 #24
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_47190335
quote:

[..]

het is een moordenaar
Hij heeft een andere beslissing genomen dan jij kan bedenken op een forum. Dat maakt hem geen moordenaar maar een goede agent.
pi_47190337
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:29 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Het risico om iemand anders te raken word veel groter als je probeert in een arm of been te schieten, juist door zijn opleiding denk ik dat hij een weloverwogen oordeel heeft gevormd, natuurlijk moet dit wel onderzocht worden maar ik ga uit van het beoordelingsvermogen van de agent en jij van het slachtoffer.
Als blijkt dat de agent niet goed heeft gehandeld dan zal hij daar de gevolgen van moeten dragen maar ik ga er niet vantevoren van uit dat dit ook werkelijk zo is.
Nee je hoort gewoon een beslissing te nemen. ik neem aan dat de sitautie niet gevaarlijk was en dat de dader met een mes naar je toe komt moet je hem eerst in zijn been raken. punt uit.

de politieman is zeker nieuw of hij is een bangerik die niet weet hoe die in de praktijk moet reageren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')