http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/147132quote:UTRECHT - Een dodelijke schietpartij in de Utrechtse wijk Ondiep zorgde gisteravond voor veel onrust. De politie ging rond negen uur af op een melding van een vechtpartij in de Thorbeckelaan.
Volgens de politie werden twee motoragenten bij aankomst door een man bedreigd met een mes. Een van de twee agenten zou hebben gesommeerd het wapen neer te leggen. Toen de man dit niet deed, gebruikte hij zijn vuurwapen.
Direct na het incident kwamen veel buurtbewoners samen op het pleintje aan de Thorbeckelaan. Er ontstond een grimmige sfeer. De Rijksrecherche onderzoekt de schietpartij van gisteravond
Was jij er bij Meki?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/147132
In deze situatie had hij makkelijk op zijn been kunnen schieten. Hij kiest er zelf voor om dit niet te doen
je schiet altijd eerst op de been zodat ie moeilijk kan lopen. klaar punt uitquote:
Aha zo denk je erover dus.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Moet je maar geen agent bedreigen. Die gast vroeg er zelf om.
Doe eens even niet zo raar praten over zaken waar je geen enkel benul van hebt.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]
In deze situatie had hij makkelijk op zijn been kunnen schieten. Hij kiest er zelf voor om dit niet te doen
Hmm, als er iemand met een mes op je af komt die gesommeerd is zijn wapen weg te gooien vind ik dat het van de omstandigheden afhangt of de agent goed geschoten heeft, het was 's avonds dus donker en je weet niet of de man dichtbij stond of niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:19 schreef Meki het volgende:
[..]
'de mes'quote:Op maandag 12 maart 2007 14:25 schreef OreO het volgende:
of je legt gewoon de mes neer?
quote:Op maandag 12 maart 2007 14:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, als er iemand met een mes op je af komt die gesommeerd is zijn wapen weg te gooien vind ik dat het van de omstandigheden afhangt of de agent goed geschoten heeft, het was 's avonds dus donker en je weet niet of de man dichtbij stond of niet.
In deze situatie denk ik niet dat je zomaar kunt zeggen dat die agent het anders had moeten doen, je kent per slot van rekening niet alle omstandigheden.
Niet huilen he. Was het je criminele broertje ofzo? De agent had al een waarschuwingsschot gelost en daar reageerde die man blijkbaar niet op. Als iemand al zwaaiend met een mes op je af gerend komt, heb je geen tijd om te richten. Pfff.... jij bent echt zo dom.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee een politieagent is hiervoor opgeleid en moet dus beslissingen maken. punt uit
Hier kon hij nog in zijn been schieten maar nee hij schiet hem gewoon dood.
het is een moordenaar
Het risico om iemand anders te raken word veel groter als je probeert in een arm of been te schieten, juist door zijn opleiding denk ik dat hij een weloverwogen oordeel heeft gevormd, natuurlijk moet dit wel onderzocht worden maar ik ga uit van het beoordelingsvermogen van de agent en jij van het slachtoffer.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:26 schreef Meki het volgende:
. politie agenten zijn getraind voor zulke voorgevallen, dus ze horen er mee om te horen gaan. desnoods schiet hij in zijn been,of in zijn armen. politieagenten komen er ook te makkelijk van af.
in dit geval was zijn beslissing dus om niet in zijn been te schieten, want blijkbaar kon het niet andersquote:Op maandag 12 maart 2007 14:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee een politieagent is hiervoor opgeleid en moet dus beslissingen maken. punt uit
het is een moordenaar
Jij moet niet huilen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:29 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Niet huilen he. Was het je criminele broertje ofzo? De agent had al een waarschuwingsschot gelost en daar reageerde die man blijkbaar niet op. Als iemand al zwaaiend met een mes op je af gerend komt, heb je geen tijd om te richten. Pfff.... jij bent echt zo dom.
Amen.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:30 schreef jogy het volgende:
Eigen schuld, gat in je lijf.
Bij zulke gevallen leer je op de training dat je moet schieten om te doden. Iemand die vlucht schiet je in de benen (indien mogelijk), iemand die jou (of een omstander) direct dreigt te doden schiet je dood.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:26 schreef Meki het volgende:
. politie agenten zijn getraind voor zulke voorgevallen, dus ze horen er mee om te horen gaan. desnoods schiet hij in zijn been,of in zijn armen. politieagenten komen er ook te makkelijk van af.
Hij heeft een andere beslissing genomen dan jij kan bedenken op een forum. Dat maakt hem geen moordenaar maar een goede agent.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:27 schreef Meki het volgende:
[..]
het is een moordenaar
Nee je hoort gewoon een beslissing te nemen. ik neem aan dat de sitautie niet gevaarlijk was en dat de dader met een mes naar je toe komt moet je hem eerst in zijn been raken. punt uit.quote:Op maandag 12 maart 2007 14:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het risico om iemand anders te raken word veel groter als je probeert in een arm of been te schieten, juist door zijn opleiding denk ik dat hij een weloverwogen oordeel heeft gevormd, natuurlijk moet dit wel onderzocht worden maar ik ga uit van het beoordelingsvermogen van de agent en jij van het slachtoffer.
Als blijkt dat de agent niet goed heeft gehandeld dan zal hij daar de gevolgen van moeten dragen maar ik ga er niet vantevoren van uit dat dit ook werkelijk zo is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |