Sorry, dacht dat het in NWS stondquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:51 schreef Frutsel het volgende:
?
quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:26 schreef ssebass het volgende:
Ik woon in San Diego Pacific Beach en vandaag werd ik gebeld dat niemand naar buiten mag. Iedereen wordt geadviseerd binnen te blijven met de airco aan. Gister rook ik de brand ook redelijk sterk en er vliegt hier wat as rond, maar verder merk ik er niet zoveel van. Ik ga gewoon van mijn vrije dag genieten en een beetje op het strand hangen, misschien nog even surfen. Santa Ana zal ook niet veel goeds doen voor de branden. Volgens mij is de interstate 5 ook afgesloten. Dus ik zit redelijk opgesloten nu.
Nee valt wel mee. Ik hoop alleen dat het niet nog dichterbij komt. Mijn vader belde net en zei dat hij op het rtl4 nieuws had gehoord dat ook San Diego geevacueerd moet worden. Dat zou wel kut zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]is dat niet eng? hele tijd nieuws volgen? buiten kijken?
foto's maken?![]()
Dat zal overdreven zijn, aangezien San Diego meer dan 2 miljoen inwoners heeft. Desalniettemin is er verplichte evacuatie voor 250.000 San Diegans.quote:
Dit gaat nog wel even duren voordat het onder controle is inderdaad. Ik heb hier ook de branden van 2003 meegmaakt, en die kostten uiteindelijk het leven aan bijna 30 personen, en vernietigden meer dan 5000 huizen in de hele regio Los Angeles / Orange County / San Diego.quote:cnn is er vol mee
-1 dode, 17 gewonden...
-honderden mensen zonder telefoon zitten vast, kunnen geen kant op
-90% van de branden nog niet onder controle
-weerbericht: heet en wind, geen regen
quote:Fire stopped just short of homes in north Irvine
Firefighters suspect arson caused the wildfire, which has exploded in size because of fierce winds.
Hou de lokale nieuws zenders in de gaten. De meeste mensen gaan gewoon naar familie of vrienden, of gaan ergens in een hotel zitten. Hen die geen familie of vrienden in de buurt hebben, of al hun vrienden OOK in een evac-zone hebben zitten, die kunnen naar evacuatiecenters. Meestal zijn dit highschools, stadions, sportcentra, community centers, etc, etc..... ligt er een beetje aan welke bij jou in de buurt zit, maar middels de websites van de lokale gemeente en de lokale media kun je dat wel vinden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:25 schreef ssebass het volgende:
Als ik zou moeten evacueren heb ik geen idee waar ik naar toe zou moeten?
Branden hebben geen paspoort nodig om de grens over te steken....quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:08 schreef highway101 het volgende:
Ze noemen ook vaak "ten zuiden van San Diego". Volgens mij kan dat niet, aangezien volgens mijn atlas de stadsgrens van de stad doorloopt tot aan de Mexicaanse grens.
Volgens mij was het in de context "1 dode in California ten zuiden van San Diego". Misschien Baja Californiaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Branden hebben geen paspoort nodig om de grens over te steken....
Tis een beetje optisch bedrog, want de "gemeente" San Diego loopt inderdaad tot de grens, maar heeft een flink gat er tussen zitten waar National City en Chula Vista zitten. En met name ten oosten van Chula Vista zijn vaak branden, en dat ligt ten zuiden van San Diego, maar er is ook nog een stuk San Diego aan de grens....quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:05 schreef highway101 het volgende:
Volgens mij was het in de context "1 dode in California ten zuiden van San Diego". Misschien Baja California![]()
Wikipediaquote:The California wildfires of October 2007 are an ongoing series of over 20 wildfires raging across Southern California, forcing the evacuation of over 500,000 residents, destroying at least 1,300 homes and structures and threatening at least 56,000 more.
Wikipedia is een ontzettend onbetrouwbare nieuwsbron, dat weet je hoop ik toch welquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:46 schreef highway101 het volgende:
Wikipedia
Tja, Amerikanen wordt wel eens verweten dat ze niet veel meekrijgen van Europees nieuws.... andersom is dat ook wel zo, het blijft denk ik bij een verhaaltje van 3 minuten bij het NOS journaal, maar dan wel NA de nieuwe uitspraken van Wilders of de capriolen van Verdonk.quote:
CNN kwam net met 315.000quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Wikipedia is een ontzettend onbetrouwbare nieuwsbron, dat weet je hoop ik toch wel
Het vuur gaat sneller dan jij denkt... ennuh... de haarden zijn ook groter dan jij denkt. Vamorgen op weg naar werk (6:15) zag ik bij het wegrijden de San Bernidino en Irvine fik.... San B is 75 mijl verderop.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 01:09 schreef Merkie het volgende:
Hoe kan het nou dat er nog mensen "vermist" raken? Zijn dat mensen die weigeren hun huizen te verlaten ofzo? Kan me niet voorstellen dat zulke branden werkelijk slachtoffers eisen als het zo uitgebreid in het nieuws is.
Het vuur kan in sommige gevallen 1 mijl (1.6 kilometer) in slechts 5 minuten afleggen. Dat kun je niet eens voorblijven door te RENNEN, zo snel gaat dat. Met name bergop kan het tot 15 keer sneller gaan dan bergaf.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 01:09 schreef Merkie het volgende:
Hoe kan het nou dat er nog mensen "vermist" raken?
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 01:22 schreef Merkie het volgende:
Hopen dat het snel gaat regenen
CNN heeft het nu ook over meer dan 500.000 mensen. Er is ook een tweede dode gevallen.quote:
quote:More than a half million people had been ordered from San Diego County homes Tuesday as wildfires rage from the Mexican border to north of Los Angeles.
Across Southern California, more than 1,300 homes had been reduced to ashes, officials said Tuesday.
About 1,000 homes have been destroyed in San Diego County alone.
A second civilian has died in the wildfires, the U.S. Forest Service said Tuesday afternoon. It provided no details.
Fears grew north of Los Angeles that the winds may fan three wildfires into one monster blaze. Some officials feared there were not adequate resources available to fight such a blaze.
Damnz, k volg het nieuws op de voet mee, mijn tante woont in Costa mesa, zag dat de 133+241 al afgesloten zijn, en dat het brand nabij Santiago Canyon Road, gelukkig zit ze goed dichtbij de zee :pquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:09 schreef maartena het volgende:
Het enige waar ik hier last van heb is stank en as. Ik zie de rookwolken, en ik weet dat het flink fikt op 5 kilometer afstand, maar waar ik zit kan het vuur onmogelijk komen (teveel bebouwing) dus geen problemen hier.
Interstate 5 is volgens mij tussen Los Angeles en San Diego nog gewoon open, alleen ten noorden van Los Angeles is ie dicht vanwege de branden.
De lokale nieuwswebsite voor Orange County wordt vrij druk bezocht volgens mij..... erg langzaam allemaal
nog wel steeds sneller dan FOK!....
http://www.ocregister.com
Als ze maar flink omlaag gaan, vind ik het prima.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:46 schreef Kiegie het volgende:
Lichtpuntje: al die verwoesting is natuurlijk wel goed voor de huizenprijzen.
In het Engels heet het "Fire Retardant", al weet ik daar de nederlandse naam zo niet voor.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:10 schreef Karstman het volgende:
Dat is een mengsel van water en een brandvertragend goedje. De naam is iets met een F, geen idee meer hoe het heet.
die moeten wel eng zijn? een brandende slurf?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:39 schreef maniack28 het volgende:
Sterkte... het zijn wel mooie beelden soms... paar fire tornadoes gezien ook
Yeah soort van... klein maar hoor.. moet je maar eens op youtube zoeken naar fire tornadoesquote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:44 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
die moeten wel eng zijn? een brandende slurf?
pics?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:15 schreef Vampier het volgende:
Vanmorgen 7:00 was de zon bloedrood. imc met de rook van Irvine die van de berg afkwam was het gewoon echt een akelig gezicht. Alle autos hier zijn bedekt met een laag as en de straten zijn hier en daar gewoon wit van het as. Voor mijn gevoel is deze brand erger dan in 2003
Als ik er aan denk neem ik morgen even de cam mee..... mijn telefoon neemt waardeloze foto'squote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:54 schreef LoggedIn het volgende:
pics?
FOX met zijn Al Qai'da links..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:14 schreef Frutsel het volgende:
ik moet zeggen dat FOX sensationele koppen houdt![]()
[ afbeelding ]
Daar hebben we het hier op het werk ook over gehad.... en wij kwamen tot de conclusie dat als ze op zo'n manier een terroristische aanslag wilden plegen, dat ze 20 jihadi's hadden gebruikt die allemaal tegelijk en op gevaarlijke punten branden aanstaken, en zolang ze nog vrijuit rondliepen de volgende dag weer op plekken brand stichten. Als ze dan gesnapt zouden worden, dan blazen ze zichzelf op voor de 70 maagden.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:20 schreef venomsnake het volgende:
FOX met zijn Al Qai'da links..![]()
klik
Neej, tis gewoon zichtbaarquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:54 schreef Puckzzz het volgende:
Ik kom veel op een Amerikaans fotografie forum. Een aantal leden wonen er erg dichtbij, niemand is volgens mij persoonlijk geraakt door de branden. Wel een aantal mooie foto's die heel goed weergeven hoe het daar nu is / was
http://www.dpchallenge.com/forum.php?action=read&FORUM_THREAD_ID=693083&page=4
(ik hoop dat de link het doet, en dat ie niet in het members only gedeelte staat)
whehe, ze hebben hun doel iig wel bereiktquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:57 schreef Ared het volgende:
Nog een stukje ironie: door inspanningen van natuuractivisten schijnen er er weinig toegangswegen te zijn, en geen stroken voor vuurvertraging, wat de branden moeilijker te bedwingen maakt.
Dat klopt, als je op de kaart kijkt van Los Angeles, dan zie je dat de berggebieden direct rondom de stad nauwelijks toegankelijk is. Dan kun je alleen nog blusvliegtuigen inzetten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:57 schreef Ared het volgende:
Nog een stukje ironie: door inspanningen van natuuractivisten schijnen er er weinig toegangswegen te zijn, en geen stroken voor vuurvertraging, wat de branden moeilijker te bedwingen maakt.
Ik merk het ook echt in mijn keel, en aan mijn ogen etc.... de lucht is lang niet zo rokerig als vorige week, maar ik woon dus in de buurt van het Santiago Fire, en die fikt nog steeds flink.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:01 schreef aloa het volgende:
Zeer zware luchtvervuiling na branden
De autoriteiten in de Amerikaanse staat Californië hebben de inwoners zaterdag gewaarschuwd voor een extreem gevaarlijke luchtvervuiling in de nasleep van de natuurbranden. De inwoners van vijf zuidelijke districten is aangeraden binnen te blijven.
Tja, de één vind het fijn, de ander weer niet...quote:Op donderdag 1 november 2007 00:42 schreef Pat-man het volgende:
Bizar om dit te lezen zo allemaal zeg. Vorig jaar in Newport Beach stage gelopen dus herken veel foto's wel.
Fijn dat je alle berichten zo bij elkaar hebt gezet! Topwerk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |