abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 09:13:14 #151
8781 crew  Frutsel
pi_54278310
Spelen met lucifers oorzaak bosbrand Californië

LOS ANGELES - De politie in Los Angeles heeft een jongen gepakt die per ongeluk de recente grote brand rond Santa Clarita heeft gesticht. De jongen, wiens identiteit niet is bekendgemaakt, heeft toegegeven met lucifers te hebben gespeeld, aldus een politiewoordvoerder.

„We hebben een minderjarige geïdentificeerd als de persoon die de brand heeft gesticht. Onderzoekers hebben hem ondervraagd en hij heeft toegegeven dat hij met lucifers speelde en per ongeluk brand stichtte”, aldus zegsman Steve Whitmore volgens de krant Los Angeles Times. De brand rond Santa Clarita verwoestte ruim 15.000 hectare land en legde 21 woningen in de as.
  donderdag 1 november 2007 @ 00:42:19 #152
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_54294219
Bizar om dit te lezen zo allemaal zeg. Vorig jaar in Newport Beach stage gelopen dus herken veel foto's wel.
Fijn dat je alle berichten zo bij elkaar hebt gezet! Topwerk.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  Moderator donderdag 1 november 2007 @ 08:06:07 #153
8781 crew  Frutsel
pi_54295793
quote:
Op donderdag 1 november 2007 00:42 schreef Pat-man het volgende:
Bizar om dit te lezen zo allemaal zeg. Vorig jaar in Newport Beach stage gelopen dus herken veel foto's wel.
Fijn dat je alle berichten zo bij elkaar hebt gezet! Topwerk.
Tja, de één vind het fijn, de ander weer niet...
Ik vind het zelf wel prettig... maar als het straks weken/maanden weer niet van toepassing is.... kan het zijn dat er een nieuw topic komt in de toekomst. Gelukkig kunnen we die dan altijd nog mergen
  donderdag 1 november 2007 @ 17:29:31 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54301899
Ik wil proberen trouwens (als de wegen al weer open zijn) om a.s. zaterdag of zondag eens Santiago Canyon Road af te rijden, en te zien wat de schade is van het Santiago vuur dat nu geloof ik als laatste brand eindelijk ook bedwongen is.

Als het kan en de wegen zijn daar weer open, dan zal ik hier wel foto's plaatsen. Het zou kunnen dat ze helemaal niet willen dat een stel ramptoeristen komen koekeloeren, en dat respecteer ik uiteraard gewoon.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54327976
Is dat Cleveland Nat'l forest helemaal afgefikt?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 19:08:04 #156
8781 crew  Frutsel
pi_54831344
Opnieuw branden bij Malibu

LOS ANGELES - In de Amerikaanse staat Californië zijn zaterdag weer natuurbranden uitgebroken. Dat meldde de Los Angeles Times.

Opnieuw lopen de huizen van de superrijken in Malibu gevaar. Het vuur verwoestte al 35 huizen en nog eens 200 worden bedreigd door de vlammen. Tienduizend mensen zijn al geëvacueerd, maakten de autoriteiten bekend.

Brandweer

De brandweer is massaal uitgerukt om het vuur te bestrijden. Naast driehonderd brandweerlieden hebben de autoriteiten zes blushelikopters en twee blusvliegtuigen ingezet.

Het vuur breidt zich echter in een razend tempo uit door de harde wind en de kurkdroge omstandigheden.

Noodtoestand in delen Californië

MALIBU - De Amerikaanse gouverneur Arnold Schwarzenegger heeft in delen van Californië weer de noodtoestand afgekondigd nadat natuurbranden meer dan vijftig gebouwen in Malibu hadden verwoest. Dat meldde de nieuwszender CNN zondag.

De autoriteiten vermoeden dat het vuur, dat zaterdagmorgen uitbrak, is aangestoken.

Inmiddels is de beruchte Santa Ana-wind gaan liggen waardoor de brand beter kan worden bestreden. De brandweer verwacht zondag 50 procent van het vuur onder controle te krijgen.

Geëvacueerd

In totaal verwoestten de vlammen tot dusver 51 panden waaronder 49 huizen. Ruim 1900 hectare is in de as gelegd. Ongeveer 10.000 mensen zijn tijdelijk geëvacueerd.

Schwarzenegger beloofde alle hulp beschikbaar te stellen die hem ter beschikking staat. "De noodtoestand die ik vorige maand afkondigde is opnieuw van kracht zodat er geen tijd wordt verspild om de benodigde middelen ter plekke te krijgen om het vuur te bestrijden of om getroffen Californiërs te helpen", aldus de gouverneur.

Red Hot Chili Peppers

De autoriteiten zetten in totaal 1750 brandweermannen, 45 brandweerwagens, 23 blushelikopters en twee blusvliegtuigen in om het vuur te bestrijden. Zes brandweerlieden raakten lichtgewond.

In Malibu en omgeving wonen veel rijke mensen. Een van de getroffenen is Flea, de bassist van de Red Hot Chili Peppers. Zijn huis brandde tot de grond toe af.

Regen

Het is de tweede keer in korte tijd dat de Amerikaanse weststaat te kampen heeft met grote natuurbranden. Het is er kurkdroog omdat het al lang niet meer heeft geregend.

Vorige maand gingen bijna 2000 huizen in vlammen op, vooral rond San Diego. Toen kwamen zeventien mensen om het leven en moesten tussen een half en een miljoen mensen hun huizen verlaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')