abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:09:20 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54095692
Het enige waar ik hier last van heb is stank en as. Ik zie de rookwolken, en ik weet dat het flink fikt op 5 kilometer afstand, maar waar ik zit kan het vuur onmogelijk komen (teveel bebouwing) dus geen problemen hier.

Interstate 5 is volgens mij tussen Los Angeles en San Diego nog gewoon open, alleen ten noorden van Los Angeles is ie dicht vanwege de branden.

De lokale nieuwswebsite voor Orange County wordt vrij druk bezocht volgens mij..... erg langzaam allemaal

nog wel steeds sneller dan FOK!....

http://www.ocregister.com
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:18:35 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54095859
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:02 schreef Frutsel het volgende:
heel san diego??
Dat zal overdreven zijn, aangezien San Diego meer dan 2 miljoen inwoners heeft. Desalniettemin is er verplichte evacuatie voor 250.000 San Diegans.
quote:
cnn is er vol mee
-1 dode, 17 gewonden...
-honderden mensen zonder telefoon zitten vast, kunnen geen kant op
-90% van de branden nog niet onder controle
-weerbericht: heet en wind, geen regen
Dit gaat nog wel even duren voordat het onder controle is inderdaad. Ik heb hier ook de branden van 2003 meegmaakt, en die kostten uiteindelijk het leven aan bijna 30 personen, en vernietigden meer dan 5000 huizen in de hele regio Los Angeles / Orange County / San Diego.

Ik hoop dat het dit keer niet zo ver komt.....

Dit is een fotootje uit 2003, de lucht zoals ie bij mij uit de achtertuin gezien kon worden..... dit is dus midden op de dag met de zon hoog aan de hemel:

Ik denk dat het dit jaar niet zo erg word hier.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 20:50:57 #53
8781 crew  Frutsel
pi_54096267
hoop het niet voor jullie

hou ons op de hoogte razende reporters
pi_54097316

Net gemaakt met mijn telefoon, ik zit op mijn werk ongeveer 3 mijl van de Santiago Brand. Ik weet niet hoellang ik hier nog zit (net aan de andere kant van de 5 bij de 133)

Veel collegas zijn naar huis, de parkeerplaats hier staan een paar campers van personen die ge-evacueerd zijn. Een paar andere houden krampachtig hun telefoon in de gaten. Dit zuigt gewoon!

[ Bericht 15% gewijzigd door Vampier op 22-10-2007 22:05:23 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_54097505
Ik ben naar huis rond 14:00 (over een uurtje) stank is niet te harden
pi_54097734

Ge-update kaartje van Maartena
quote:
Fire stopped just short of homes in north Irvine

Firefighters suspect arson caused the wildfire, which has exploded in size because of fierce winds.
pi_54098751
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_54102282
Een aantal collegae van mij zijn al geevacueerd. Ik zit naar mijn idee nog wel veilig in Pacific Beach. Mensen zijn hier nog gewoon aan het surfen. Je ziet de rook wel hangen. Het is in de loop van de dag duidelijk erger geworden. Als ik zou moeten evacueren heb ik geen idee waar ik naar toe zou moeten? Heeft iemand nog een goede site met info.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:19:35 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54102747
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 01:25 schreef ssebass het volgende:
Als ik zou moeten evacueren heb ik geen idee waar ik naar toe zou moeten?
Hou de lokale nieuws zenders in de gaten. De meeste mensen gaan gewoon naar familie of vrienden, of gaan ergens in een hotel zitten. Hen die geen familie of vrienden in de buurt hebben, of al hun vrienden OOK in een evac-zone hebben zitten, die kunnen naar evacuatiecenters. Meestal zijn dit highschools, stadions, sportcentra, community centers, etc, etc..... ligt er een beetje aan welke bij jou in de buurt zit, maar middels de websites van de lokale gemeente en de lokale media kun je dat wel vinden.
-
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:22:59 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54102764
Ik blijf last hebben van de stank. Ik werk iets verder van de brand dan Vampier, dus ik zit nu nog op mijn werk, maar ik ga zo ook eens op huis aan.

We hadden vandaag wel een flinke stroomstoring van een half uur. Gelukkig hebben we een groot nood-aggregaat op de parkeerplaats staan, en bleven alle kritieke afdelingen gewoon doordraaien, inclusief de server room dus.

Ik verwacht dat branden nog wel wat aan zullen wakkeren vannacht. Helaas.....

Ik hoop echt dat het niet groter wordt dan 2003, want dat was echt heel erg.
-
pi_54103088
het lijkt erop dat de Irvine fik onder controle is... voor zover het gaat.
pi_54103103
http://www.liveleak.com/view?i=003_1193064548 zo zag het er vanmorgen ook in Irvine uit.

http://www.liveleak.com/view?i=298_1193075827 en hier is Irvine

[ Bericht 32% gewijzigd door Vampier op 23-10-2007 04:09:51 ]
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 04:04:25 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54103147
Zit CNN te kijken ziet er niet goed uit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_54103260
Je ziet hier ook veel mensen met een mondkapje rondlopen. De geur is wel veranderd, maar of het nou beter is. Het lijkt hier wat meer helder dan vanmiddag. Ik ga maar weer eens even het nieuws volgen. www.10news.com is wel een goede met live verslag.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:43:30 #65
8781 crew  Frutsel
pi_54104083
Deadly Wildfires Force Mass Evacuations in Southern California

SAN DIEGO — Wildfires blown by fierce desert winds Monday reduced scores of Southern California homes to ashes, forced hundreds of thousands of people to flee and laid a hellish, spidery pattern of luminous orange over the drought-stricken region.

One person was reported killed; at least 16 firefighters and 25 others were reported injured since the blazes began Sunday. At least 655 homes burned — about 130 in one mountain area alone — and 168 businesses and other structures were destroyed. Thousands of other buildings were threatened by more than a dozen blazes covering at least 240,000 acres, the equivalent of 374 square miles.

"The sky was just red. Everywhere I looked was red, glowing. Law enforcement came barreling in with police cars with loudspeakers telling everyone to get out now," said Ronnie Leigh, 55, who fled her home at a mobile home park as smoke darkened the sky over the nearby ridge line.

Firefighters — who lost valuable time trying to persuade stubborn homeowners to leave — were almost completely overwhelmed as gale-force winds gusting to 70 mph scattered embers on the dry brush. California officials pleaded for help from fire departments in other states.

A pair of wildfires consumed 128 homes in the Lake Arrowhead mountain resort area in the San Bernardino National Forest east of Los Angeles, authorities said.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,303881,00.html
  Moderator dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:54:59 #66
8781 crew  Frutsel
pi_54104210
Leger nodig bij branden Californië

LOS ANGELES - Gouverneur Arnold Schwarzenegger van de Amerikaanse staat Californië heeft maandag 1500 man van de Nationale Garde opgeroepen om de brandweer te helpen bij de bestrijding van talrijke natuurbranden. Al meer dan vijfhonderd huizen zijn verwoest.

Ook heeft de gouverneur het leger om blusvliegtuigen gevraagd. Dat maakte het kantoor van de gouverneur bekend. In de staat aan de westkust woeden zeker dertien grote branden.

Ongeveer driehonderd huizen gingen in Rancho Bernardo in het district San Diego in vlammen op, aldus brandweerlieden. In het nabijgelegen Fallbrook werden nog eens honderd woningen verwoest. En in Lake Arrowhead vielen 128 huizen ten prooi aan het vuur.

Meer dan een kwart miljoen mensen zijn op de vlucht geslagen. Bijna 5000 brandweerlieden bestrijden het vuur.

Vooral de regio rond de stad San Diego is zwaar getroffen. Hier zijn 250.000 mensen geëvacueerd. Er viel in dit gebied een dode en twintig mensen raakten gewond. Ziekenhuizen, bejaardenhuizen en gevangenissen zijn ontruimd. Volgens Lisa Blake van de brandweer van San Diego mist de brandweer de middelen om alle huizen te redden.

In totaal bestrijden 4900 brandweerlieden met 314 brandweerwagens het vuur. Verder gaan ze het vuur met negentien vliegtuigen, vijftien bulldozers en acht helikopters te lijf. De brandweer kan volgens Zev Jaroslavsky van de gemeente Los Angeles het werk nauwelijks aan. Buurstaten hebben extra brandweerlieden naar Californië gestuurd.

Een harde wind wakkert het vuur aan. Meteorologen verwachten niet dat de wind voor woensdag gaat liggen. „We hebben weersomstandigheden die perfect zijn voor enorme branden”, aldus gouverneur Schwarzenegger. Het land is bovendien bijzonder droog. In Californië is dit jaar slechts eenvijfde van de normale neerslag gevallen.

De gouverneur spreekt van een „tragedie” en heeft in zeven districten de noodtoestand uitgeroepen. President George Bush heeft Californië inmiddels federale hulp aangeboden. Zeker 80.000 hectare land is verwoest, tientallen huizen vielen ten prooi aan de branden. Alleen al in Fallbrook bij San Diego gingen honderd huizen in vlammen op.

In het welvarende Malibu worden veel huizen van filmsterren bedreigd. Onder de geëvacueerden zijn de acteurs Dick Van Dyke, Mel Gibson en actrice Olivia Newton John. Het nagebouwde kasteel Castle Kashan met een vloeroppervlak van 930 vierkante meter en dat te koop stond voor 17 miljoen dollar, werd in de as gelegd. Ook de presbyteriaanse kerk moest er aan geloven.

(Telegraaf 23-10 http://www.telegraaf.nl/b(...)en_Californi%EB.html )
pi_54107207
315.000 mensen nu geëvacueerd volgens Wikipedia. 1100km2 in vlammen opgegaan.

Ze noemen ook vaak "ten zuiden van San Diego". Volgens mij kan dat niet, aangezien volgens mijn atlas de stadsgrens van de stad doorloopt tot aan de Mexicaanse grens.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_54107299
Traffic.com geeft ook enorme opstoppingen aan op de 22, 210 en de 5. Vreemd, aangezien het 3 uur 's nachts is in Los Angeles.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_54108271
Staat ook flinke wind;

210 Frwy - Westbound
Between I-5 Frwy and 118/Ronald Reagan Frwy - Wind Advisory in effect until further notice

I-5 Frwy
Between Hwy-126/Henry Mayo Dr and Gorman Post Rd/Gorman School Rd - Wind Advisory in effect until further notice

118 Ronald Reagan Frwy - Westbound
Between Kuehner Dr and I-5 Golden State Frwy - Wind Advisory in effect until further notice
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:24:04 #70
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_54109795
tvp, zieke shit.

Hoop maar dat ze het snel onder controle krijgen, al denk ik dat het nog wel een tijdje zal duren!
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_54110721
Hier staan foto's
Echt heel bizar.
Life is Music
pi_54113905
I-405 San Diego Frwy - Southbound
Jammed 118/Ronald Reagan Frwy to Santa Monica Blvd Delay of 70 minutes

Is dat normaal, of komt dat door de branden? De file staat wel in bergachtig gebied.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:47:53 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54114308
De luchtkwaliteit hier is nu ongeveer te vergelijken met een kroeg waar gerookt wordt.

Ik wordt gek van die rook, en die stank....
-
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:59:36 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54114504
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:08 schreef highway101 het volgende:
Ze noemen ook vaak "ten zuiden van San Diego". Volgens mij kan dat niet, aangezien volgens mijn atlas de stadsgrens van de stad doorloopt tot aan de Mexicaanse grens.
Branden hebben geen paspoort nodig om de grens over te steken....
-
pi_54114625
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Branden hebben geen paspoort nodig om de grens over te steken....
Volgens mij was het in de context "1 dode in California ten zuiden van San Diego". Misschien Baja California
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_54114903
Hier in Pacific Beach ziet het er niet zo slecht uit. Wel sterke stank maar verder valt het wel mee. Ik verwacht niet dat het hier nog gevaarlijk wordt. Ik weet niet hoe het met de rest van San Diego zit want mijn internet is een beetje gaar. Gisteren alles live gevolgd op www.10news.com.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:13:39 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54116024
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:05 schreef highway101 het volgende:
Volgens mij was het in de context "1 dode in California ten zuiden van San Diego". Misschien Baja California
Tis een beetje optisch bedrog, want de "gemeente" San Diego loopt inderdaad tot de grens, maar heeft een flink gat er tussen zitten waar National City en Chula Vista zitten. En met name ten oosten van Chula Vista zijn vaak branden, en dat ligt ten zuiden van San Diego, maar er is ook nog een stuk San Diego aan de grens....

Voor de duidelijkheid:

Geel is dus San Diego.
-
pi_54118211
Aparte stadsgrens ja.
quote:
The California wildfires of October 2007 are an ongoing series of over 20 wildfires raging across Southern California, forcing the evacuation of over 500,000 residents, destroying at least 1,300 homes and structures and threatening at least 56,000 more.
Wikipedia
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_54118478
ik wist niet dat er brand was? wel vervelend voor de mensen die er wonen, maar levert wel leuke plaatjes op
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:09:35 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54118845
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:46 schreef highway101 het volgende:
Wikipedia
Wikipedia is een ontzettend onbetrouwbare nieuwsbron, dat weet je hoop ik toch wel
-
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:11:09 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54118887
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:55 schreef LoggedIn het volgende:
ik wist niet dat er brand was?
Tja, Amerikanen wordt wel eens verweten dat ze niet veel meekrijgen van Europees nieuws.... andersom is dat ook wel zo, het blijft denk ik bij een verhaaltje van 3 minuten bij het NOS journaal, maar dan wel NA de nieuwe uitspraken van Wilders of de capriolen van Verdonk.
-
pi_54120325
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Wikipedia is een ontzettend onbetrouwbare nieuwsbron, dat weet je hoop ik toch wel
CNN kwam net met 315.000
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:57:29 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54120365
Om je een klein beetje een idee te geven van de brand het dichtste bij mij..... gebaseerd op media rapportage en kaarten die ik online heb gevonden etc..... er zal e.e.a. niet kloppen, maar je kunt goed zien dat er nog aardig wat gebieden zijn die gevaar lopen.

-
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:01:33 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54120503
Hier trouwens een videostream van een lokale nieuws zender die live updates geeft.

mms://a463.l1190731971.c11907.n.lm.akamaistream.net/D/463/11907/v0001/reflector:31971
-
pi_54125136
Succes ermee maartena. Is geen ver van je bed show voor jou
  woensdag 24 oktober 2007 @ 00:47:42 #86
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54125475
Dat vuur is wel een beetje lelijk getekend.
2000 light years from home
pi_54125741
Ik kom net van Pasadena, vanaf de hoogste verdieping kon ik zo snel 3 grote vuren zien liggen. Arrowhead en Big Bear schijnen flink geraakt te zijn ... arrowhead zijn veel mensen vermist.
pi_54125775
http://www.sigalert.com/map.asp?Region=Greater+Los+Angeles

hier is een betere link voor Orange en LA county traffic.

Er zijn ook al mensen gearresteerd voor het plunderen van verlate huizen.... die moeten ze serieus aan hun klote opknopen.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 01:09:08 #89
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54125816
Hoe kan het nou dat er nog mensen "vermist" raken? Zijn dat mensen die weigeren hun huizen te verlaten ofzo? Kan me niet voorstellen dat zulke branden werkelijk slachtoffers eisen als het zo uitgebreid in het nieuws is.
pi_54125968
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 01:09 schreef Merkie het volgende:
Hoe kan het nou dat er nog mensen "vermist" raken? Zijn dat mensen die weigeren hun huizen te verlaten ofzo? Kan me niet voorstellen dat zulke branden werkelijk slachtoffers eisen als het zo uitgebreid in het nieuws is.
Het vuur gaat sneller dan jij denkt... ennuh... de haarden zijn ook groter dan jij denkt. Vamorgen op weg naar werk (6:15) zag ik bij het wegrijden de San Bernidino en Irvine fik.... San B is 75 mijl verderop.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 01:22:44 #91
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54126046
Onderschatting dus. Best triest . Hopen dat het snel gaat regenen, alhoewel dat niet zo vaak voorkomt in Cali volgens mij .
  woensdag 24 oktober 2007 @ 01:34:44 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54126200
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 01:09 schreef Merkie het volgende:
Hoe kan het nou dat er nog mensen "vermist" raken?
Het vuur kan in sommige gevallen 1 mijl (1.6 kilometer) in slechts 5 minuten afleggen. Dat kun je niet eens voorblijven door te RENNEN, zo snel gaat dat. Met name bergop kan het tot 15 keer sneller gaan dan bergaf.

En ja, je hebt mensen die weigeren hun huis te verlaten, denken dat ze het kunnen redden door met een tuinslang de boel nat te houden etc... en er zijn mensen die geëvacueerd hebben, maar waarvan niemand weet waar ze heen zijn vertrokken.

De meeste slachtoffers vallen doordat mensen toch hun huis willen blijven verdedigen, terwijl de branden zo groot zijn en zo snel, dat zelfs de professionele brandweer het niet meer kan redden..... en de politie kan nou eenmaal niet overal tegelijk zijn.

Het is in ieder geval 1 grote doffe ellende hier.

De laatste cijfers:

• Bijna 2000 "structures" vernietigd (dat houd in huizen, kantoren, winkels, maar ook garages, en andere losstaande gebouwtjes.
  • Meer dan 600.000 mensen zijn geevacueerd, meer dan 500.000 in de regio San Diego alleen.
  • 3 doden tot zover, en tientallen gewonden.
  • 17 grote branden, en hier en daar wat kleintjes.
  • In totaal is al meer dan 1200 vierkante kilometer verbrand. (Ter vergelijking: De provincie Utrecht)

En het is nog lang niet over. Het zal nog 2 weken duren voordat alle branden ook echt onder controle zijn, en zeker nog een paar dagen voordat huizen geen gevaar meer lopen.

Vampier: De DC-10 komt naar het Santiago Fire hoor ik net..... Ja, ze hebben hier dus een DC-10 die water kan dumpen, het grootste brandvliegtuig ter wereld!

De luchtkwaliteit is hier beroerd in ieder geval
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    -
      woensdag 24 oktober 2007 @ 01:35:35 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54126211
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 01:22 schreef Merkie het volgende:
    Hopen dat het snel gaat regenen

Phat chance.
    -
      woensdag 24 oktober 2007 @ 01:49:14 #94
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_54126351
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 21:55 schreef highway101 het volgende:

[..]

CNN kwam net met 315.000
    CNN heeft het nu ook over meer dan 500.000 mensen. Er is ook een tweede dode gevallen.
    quote:
    More than a half million people had been ordered from San Diego County homes Tuesday as wildfires rage from the Mexican border to north of Los Angeles.

Across Southern California, more than 1,300 homes had been reduced to ashes, officials said Tuesday.

About 1,000 homes have been destroyed in San Diego County alone.

A second civilian has died in the wildfires, the U.S. Forest Service said Tuesday afternoon. It provided no details.

Fears grew north of Los Angeles that the winds may fan three wildfires into one monster blaze. Some officials feared there were not adequate resources available to fight such a blaze.

-edit - Ben een beetje traag op de broege Singaporese morgen, MaartenA's post heeft meer info...
    pi_54126393
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 20:09 schreef maartena het volgende:
    Het enige waar ik hier last van heb is stank en as. Ik zie de rookwolken, en ik weet dat het flink fikt op 5 kilometer afstand, maar waar ik zit kan het vuur onmogelijk komen (teveel bebouwing) dus geen problemen hier.

Interstate 5 is volgens mij tussen Los Angeles en San Diego nog gewoon open, alleen ten noorden van Los Angeles is ie dicht vanwege de branden.

De lokale nieuwswebsite voor Orange County wordt vrij druk bezocht volgens mij..... erg langzaam allemaal

nog wel steeds sneller dan FOK!....

http://www.ocregister.com
    Damnz, k volg het nieuws op de voet mee, mijn tante woont in Costa mesa, zag dat de 133+241 al afgesloten zijn, en dat het brand nabij Santiago Canyon Road, gelukkig zit ze goed dichtbij de zee :p
      woensdag 24 oktober 2007 @ 01:54:21 #96
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_54126403
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 01:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Phat chance.
    Mijn nuance niet citeren, wat doe je .
      woensdag 24 oktober 2007 @ 01:56:33 #97
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_54126429
    Er is een groter tank vliegtuid dan de DC-10, namelijk een omgebouwde 747, maar helaas is deze nog niet goedgekeurd door de authoriteiten. Een plaatje

747

DC-10
      Moderator woensdag 24 oktober 2007 @ 08:31:56 #98
    8781 crew  Frutsel
    pi_54127656
    Bijna miljoen Californiërs op de vlucht

SAN DIEGO - In het zuiden van de Amerikaanse staat Californië hebben 900.000 mensen opdracht gekregen hun huizen te verlaten in verband met de al drie dagen durende natuurbranden.

Dat meldde CNN woensdag. Het zwaarst getroffen is de regio rond de stad San Diego. Hier zijn meer dan een half miljoen mensen geëvacueerd.

In de staat aan de westkust woeden zestien grote branden. Al 161.000 hectare is in vlammen opgegaan. Meer dan 1600 huizen en bedrijven zijn ten prooi gevallen aan het vuur. Ook in deze cijfers loopt San Diego voorop: hier verwoestten vlammen alleen al 1300 panden. De politie hier meldde verscheidene plunderaars te hebben opgepak
      Moderator woensdag 24 oktober 2007 @ 08:35:14 #99
    8781 crew  Frutsel
    pi_54127674
    Opnames CSI en 24 in problemen door branden

LOS ANGELES - Door de hevige natuurbranden in het zuiden van de Amerikaanse staat Californië zijn opnames van verscheiden televisieseries in de problemen gekomen.

Dat meldde Access Hollywood dinsdag. Opnames voor onder meer de politieseries CSI en 24 moesten worden geschrapt, aldus de website van de televisiezender.
      Moderator woensdag 24 oktober 2007 @ 09:11:43 #100
    8781 crew  Frutsel
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')