abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47238169
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:57 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik blijf dit een vreemde zin vinden
Omdat in het Nederlandse politieke landschap moslims de linkse hoek kiezen?

Kijk hoe ze "thuis" stemmen, dan snap je me misschien.
Hier zijn ze in de minderheid en kijken wie het minste aanpassing van ze vraagt, in hun thuislanden zijn ze in de meerderheid en wel plots erg rechts, nationalistisch, tegen rechten voor minderheden etc...

Ik ben thuis. Mij boeien de rechten van moslims me niet meer dan die van vrouwen, homo's, hindu's etc.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:12:33 #202
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47238191
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hier gaat kamerlid Agema inderdaad erg diep in op een gezondheidszorg"probleem" :

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=704&Itemid=73

Ik begrijp dat ze daar bij de groep Wilders geen denktank hebben, maar ze zouden toch op z'n minst adviesrapporten door kunnen lezen in plaats van louter Elsevier, HP/De Tijd en krantenberichten?

Nu ik die kamervragen zo doorlees, valt me op dat 99% van die vragen zich op (on)veiligheid richt, wat Wilders een echte handelaar in angst maakt.
Hij heeft wel een denktank achter zich staan, namelijk de Edmund Burke stichting, welke weer overlegt met o.a. de Project for the New American Century. Je weet wel, die denktank die de Irak-oorlog bedacht en zo.
Klik, klik, klik en klik.

Over hoe Wilders zich opstelt zal ongetwijfeld heel goed nagedacht zijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:12:59 #203
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47238205
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:11 schreef teamlead het volgende:
klopt, daar heb ik een paar jaar gewoond en woonde precies 1 Marokaans gezin (misschien 2, maar die 2e was dan goed verstopt ) en in dat gezin had moeder de touwtjes stevig in handen. Die kinderen werden regelmatig met een "corrigerende tik" met een pantoffel tot de orde geroepen als ze de neiging hadden om rottigheid uit te halen
Ik zit nu in het Eikenderveld en op zich gaat het daar ook nog best. De moslims die er wonen, veroorzaken geen problemen.
Woonde je in wit of in rood?
quote:
Maar ik kom ook regelmatig in het centrum en daar is de problematiek misschien niet zo erg als in de randstad, maar zeker wel aanwezig.
Het centrum van Heerlen vind ik sowieso een rampgebied. Ik kom er niet graag, lijkt Rotterdam wel.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:13:15 #204
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47238211
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:12 schreef Masterix het volgende:

[..]

Omdat in het Nederlandse politieke landschap moslims de linkse hoek kiezen?

Kijk hoe ze "thuis" stemmen, dan snap je me misschien.
Hier zijn ze in de minderheid en kijken wie het minste aanpassing van ze vraagt, in hun thuislanden zijn ze in de meerderheid en wel plots erg rechts, nationalistisch, tegen rechten voor minderheden etc...

Ik ben thuis. Mij boeien de rechten van moslims me niet meer dan die van vrouwen, homo's, hindu's etc.
meer omdat de linkse partijen in Nederland de moslimhoek kiezen eigenlijk.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:14:00 #205
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47238238
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Woonde je in wit of in rood?
[..]
rood, van Maerlantstraat
quote:
Het centrum van Heerlen vind ik sowieso een rampgebied. Ik kom er niet graag, lijkt Rotterdam wel.
Er zit de laatste tijd wat verbetering in gelukkig, maar tis nog steeds geen echt prettig gebied nee
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47238377
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hij heeft wel een denktank achter zich staan, namelijk de Edmund Burke stichting, welke weer overlegt met o.a. de Project for the New American Century. Je weet wel, die denktank die de Irak-oorlog bedacht en zo.

Die hadden toch ook de handen van Wilders afgetrokken onderhand?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:17:53 #207
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47238421
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die partij trekt een hoop intellectuelen aan die zich meestal goed hebben ingelezen in alle dossiers.
Dat klopt, in lezen zijn ze erg goed, daar bij GL. Maar van praktijkervaring hebben ze weinig kaas gegeten, en dat nekt hen. Ik verwacht niet dat deze partij ooit regeringspartij zal worden. Veel te elitair.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47238428
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:10 schreef Lemmeb het volgende:
In elk geval weet ik dat een vriend van me die bijna gediplomeerd verpleegkundige is en nu stage loopt, in 6 maanden tijd z'n EHBO-skills al meerdere keren heeft kunnen gebruiken. Zowel op de afdeling als op straat.
Ik zeg niet dat EHBO geen nut heeft hoor, integendeel (zie de nieuwjaarsbrand in Volendam), maar daar is toch gewoon voldoende geschikt personeel voor? Los van de vele vrijwilligers die om de zoveel tijd weer een EHBO-cursus volgen, is het ambulancepersoneel en ander eerste hulp personeel volgens mij uitermate goed geschoold in EHBO. Ik vind het alleen een beetje overbodig om iedere chirurg (die volgens mij nooit op de plek des onheils is) ook maar meteen zo'n cursus aan te smeren. Wat wordt daar per saldo mee bereikt? Natuurlijk is het een kleine moeite om een EHBO-gedeelte in hun studie te verwerken, maar om daar nou kamervragen over te stellen, mwah.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47238445
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

meer omdat de linkse partijen in Nederland de moslimhoek kiezen eigenlijk.
...en zich daardoor hebben laten corrumperen.
Alles voor de kiezer.

PvdA kan nu niet meer zonder hen als achterban. Hun klassieke achterban voelt zich verraden en in de steek gelaten en stemden allemaal op Pimmeke.
VVD-ers hebben geen last van straat-tuig: die zitten lekker in villawijken. Het zijn de arbeiders die door de scooter-schoffies worden geterroriseerd. Die geen baan krijgen omdat Marokkanen positief gediscrimineerd worden.

Nee, eerlijk gezegd snap ik juist niet waarom rechts zich druik maakt over buitenlanders/islam/Marokkanen.

Kan iemand MIJ dat uitleggen?
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47238463
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Heeft de Burke-stichting niet gebroken met Wilders toen zijn partij in de PVV veranderde?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:20:32 #211
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47238538
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:18 schreef Masterix het volgende:
...Nee, eerlijk gezegd snap ik juist niet waarom rechts zich druik maakt over buitenlanders/islam/Marokkanen.

Realisme?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:22:30 #212
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47238624
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die hadden toch ook de handen van Wilders afgetrokken onderhand?
@ du_ke & cultheld.

Hmm ja, dat kan wel ja. Neemt niet weg dat zijn partij zo een aardige opstart heeft gekregen. Volgens mij is die Burke Stichting (icm PNAC) ook niet echt arm ofzo.
pi_47238652
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

@ du_ke & cultheld.

Hmm ja, dat kan wel ja. Neemt niet weg dat zijn partij zo een aardige opstart heeft gekregen. Volgens mij is die Burke Stichting (icm PNAC) ook niet echt arm ofzo.
Ik heb het al gevonden.
quote:
In de eerste helft van 2006 was Spruyt aangesloten bij de Groep Wilders, waar hij officieel voltijds in dienst was van Geert Wilders. Hij werkte mee aan het verkiezingsprogramma en aan de inhoudelijke training van de kandidaten voor de kieslijst van Wilders' Partij voor de Vrijheid, de naam waaronder de Groep Wilders de komende verkiezingen voor de Tweede Kamer ingaat. Op 17 augustus 2006 verlaat hij de partij weer, volgens een vraaggesprek op die datum in het Reformatorisch Dagblad omdat er te veel verdeeldheid aan de rechterflank van de politiek zou zijn.

Over zijn vertrek zegt Spruyt: "Ik ben zwaar teleurgesteld in wat er is bereikt. Ik had goede gronden te verwachten dat er, na de afscheiding van Wilders van de VVD, een brede conservatieve beweging zou ontstaan waaraan tal van fatsoenlijke, capabele mensen, zoals Marco Pastors en Joost Eerdmans, zouden meedoen. Maar dat is niet gebeurd. Zoals iedereen zien kan, ligt de rechterflank van het politieke spectrum er versplinterder bij dan ooit."

Later noemde hij de PVV op zijn weblog 'de belichaming van een paniekerig soort van conservatisme' met een 'natuurlijke neiging' tot fascisme.[1]

Bart Jan Spruyt is tegenwoordig werkzaam als freelance journalist, o.a. voor HP/De Tijd en Binnenlands Bestuur. Daarnaast is hij blijvend actief op het conservatieve terrein door het organiseren van Summer Schools voor studenten in het kader van de Burke Stichting.
pi_47238719
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Realisme?

Nee serieus...

(mijn VVD-idee is dat de enige realiteit van de gemiddelde rechtse bal eigenbelang is. Rechtvaardige inkomensverdeling snappen ze niet, dat betekent voor hem meer belasting betalen.
Dus zoek ik naar welk eigenbelang rechts Nederland heeft om dit vooral probleem-voor-arbeiders aan te kaarten)
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:25:25 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47238725
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:18 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat EHBO geen nut heeft hoor, integendeel (zie de nieuwjaarsbrand in Volendam), maar daar is toch gewoon voldoende geschikt personeel voor? Los van de vele vrijwilligers die om de zoveel tijd weer een EHBO-cursus volgen, is het ambulancepersoneel en ander eerste hulp personeel volgens mij uitermate goed geschoold in EHBO.
Je hebt wel een beetje een vreemd idee van hoe het er in een noodsituatie aan toegaat. Als iemand een zware hartaanval heeft, of iets anders zeer ernstigs en accuuts (stikken ofzo), dan is het belangrijk dat er meteen hulp verleend wordt en niet na 5 minuten als de ambulance gearriveerd is.
quote:
Ik vind het alleen een beetje overbodig om iedere chirurg (die volgens mij nooit op de plek des onheils is) ook maar meteen zo'n cursus aan te smeren. Wat wordt daar per saldo mee bereikt?
Een afgestudeerde medcijnenstudent is niet meteen chirurg hoor. Daar gaat een heel traject aan vooraf waarbij hij grote kans loopt in allerlei noodsituaties terecht te komen.
quote:
ijk is het een kleine moeite om een EHBO-gedeelte in hun studie te verwerken, maar om daar nou kamervragen over te stellen, mwah.
Och, waarom niet. Zoals je gezien hebt worden over onnozeler zaken, zoals het treinstation in Kutjebroek-Oost, ook kamervragen gesteld, nota bene door gevestigde partijen. En daar hoor ik je ook niet over.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:26:03 #216
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47238754
quote:
Nee, eerlijk gezegd snap ik juist niet waarom rechts zich druik maakt over buitenlanders/islam/Marokkanen.
De PVV is geen rechtse partij. Het is een samenraapsel van conservatieve volksnationalisten. Niets meer.
pi_47238821
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

De PVV is geen rechtse partij. Het is een samenraapsel van conservatieve volksnationalisten. Niets meer.
Is toch wel rechts te noemen?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:27:58 #218
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47238839
quote:

Waarschijnlijk omdat links het niet doet en de zetels dus voor het oprapen liggen? Je kunt je beter afvragen waarom gevestigd links zich al die jaren nog nooit druk gemaakt heeft om buitenlanders/islam/Marokkanen.
pi_47238935
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je hebt wel een beetje een vreemd idee van hoe het er in een noodsituatie aan toegaat. Als iemand een zware hartaanval heeft, of iets anders zeer ernstigs en accuuts (stikken ofzo), dan is het belangrijk dat er meteen hulp verleend wordt en niet na 5 minuten als de ambulance gearriveerd is.
[..]

Een afgestudeerde medcijnenstudent is niet meteen chirurg hoor. Daar gaat een heel traject aan vooraf waarbij hij grote kans loopt in allerlei noodsituaties terecht te komen.
[..]

Och, waarom niet. Zoals je gezien hebt worden over onnozeler zaken, zoals het treinstation in Kutjebroek-Oost, ook kamervragen gesteld, nota bene door gevestigde partijen. En daar hoor ik je ook niet over.
Ik heb niet gelezen welke vragen er zijn gesteld over die treinstations (dat werd er niet bij gepost) maar ik ga ervan uit dat deze vragen betrekking hadden op problemen met economische gevolgen. Dat vind ik niet bepaald onnozele kamervragen, zulke gevallen moeten juist onder de aandacht worden gebracht. Maar ik ben het met je eens dat er genoeg onzinvragen worden gesteld (bijvoorbeeld over concertgebouwen of over de hoeveelheid Vlaamse Gaaien in één of ander wazig gesubsidieerd natuurgebied).
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:30:53 #220
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47238972
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Mweuh, eerder communistisch. Het liefst dat woord omdat er nogal wat zelfbenoemde anti-communisten zich kunnen vinden in de PVV. Maar zoals al eerder aangegeven door o.a. Spruyt, is het een samenraapsel van niets. Versplintert.
pi_47238979
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

@ du_ke & cultheld.

De Burke-stichting is idd allang uit de picture.

Trouwens, van de tientallen clubs en denk-tanks die scenario's genmaakt hebben voor een Irak-oorlog is de Burke-groep er niet één met veel invloed op de Bushs' neo-cons denk ik.

Hert leukste plan uit die categorie kwam van een Texaanse skulls 'n' bones-achtige club die de Ba'ath zag als de facistische internationale Arab-style, en die hadden gewoon de militaire plannen van Ike met de economische van Marshall gecombineert en wilden in Irak effe herhalen wat ooit in Duitsland/Japan gedaan was: machthebbers afzetten, volk heropvoeden een democratie introduceren.
pi_47239030
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat links het niet doet en de zetels dus voor het oprapen liggen? Je kunt je beter afvragen waarom gevestigd links zich al die jaren nog nooit druk gemaakt heeft om buitenlanders/islam/Marokkanen.
Zou jij in de hand die je voedt bijten?
pi_47239121
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:32 schreef cultheld het volgende:

[..]

Juist.

(terwiijl de meest kanslozen der Marokkanen nu juist wel keihard aantrappen tegen dit land, hebben die hand-bijten opmerking nooit gehoord of niet begrepen)
pi_47239157
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nog nooit druk gemaakt?
Nee, niet op de hysterische manier van nieuw rechts gelukkig.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:36:16 #225
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47239182
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:32 schreef cultheld het volgende:

[..]

Men heeft die hand zelf gecreëerd. Toen men erin had moeten bijten, ruime 30 jaar geleden, kwam er nog weinig voeding uit. Maar toen heeft men het nagelaten, misschien bewust, omdat men in al die simpele moslimzieltjes mooi nieuw makkelijk te indoctrineren stemvee zag, of misschien onbewust, omdat het onderwerp simpelweg niet bespreekbaar was in politiek correcte linkse kringen. Of misschien een beetje van allebei.
pi_47239204
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Nog nooit druk gemaakt?
Bolkestein werd een racist genoemd toen hij op uitermate genuanceerde wijze problemen omtrent de integratie op de agenda wilde zetten. Daar kun je toch niet omheen lijkt me?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:38:29 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47239271
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Nog nooit druk gemaakt?
Niet op die manier inderdaad, en ook niet op enige andere manier. Links heeft zich tot 2002 nog nooit serieus met zulke zaken beziggehouden. Men deed liever of er geen problemen bestonden, en trok stiekem aan de achterkant een blik met geld open om weer wat hulpverlenende en allochtone zielepoten zoet te houden.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:38:31 #228
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47239275
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:27 schreef SCH het volgende:
Een partij die:
- Coffeeshops wil sluiten
- Het internet aan banden wil leggen
- Preventief fouilleren landelijk wil invoeren
- Religieuze grondslag in de grondwet op wil nemen
- Grenzen zo lang mogelijk dicht wil houden voor Oost-Europese werknemers
- Schengen-visa af wil schaffen

Is totáál niet rechts/liberaal. Dat is een conservatieve volksnationalistische partij.

Bovendien kan ik een nationalistische inslag absoluut niet rijmen met liberalisme. In een werkelijk liberale samenleving vervallen juist landsgrenzen.
pi_47239290
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Bolkestein werd een racist genoemd toen hij op uitermate genuanceerde wijze problemen omtrent de integratie op de agenda wilde zetten. Daar kun je toch niet omheen lijkt me?
Door wie werd Bolkestein een racist genoemd dan?
Zo genuanceerd vond ik hem niet hoor. Als er nou 1 studeerkamergeleerde is, wat GroenLinks altijd wordt verweten, dan is het Frits B. wel
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:40:05 #230
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47239329
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:38 schreef Lithion het volgende:

[..]

Een partij die:

Is totáál niet rechts/liberaal. Dat is een conservatieve volksnationalistische partij.

Bovendien kan ik een nationalistische inslag absoluut niet rijmen met liberalisme. In een werkelijk liberale samenleving vervallen juist landsgrenzen.
Och, dat hangt maar net van je definitie van 'rechts' af. Volgens mijn definitie is Wilders wel rechts, maar niet liberaal in elk geval.
pi_47239333
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:38 schreef Lithion het volgende:

[..]

Een partij die:

Zeker, maar rechts staat niet alleen voor liberaal. Kijk naar Nieuw Rechts e.d. Dat noemt zichzelf nou eenmaal rechts. Met liberalisme heeft het weinig te maken idd.

Het is eerder de vraag of je liberaal wel rechts moet noemen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:40:54 #232
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47239355
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:38 schreef SCH het volgende:
Door wie werd Bolkestein een racist genoemd dan?
Je kunt beter vragen: door wie niet?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:41:04 #233
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47239364
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:40 schreef Lemmeb het volgende:
Och, dat hangt maar net van je definitie van 'rechts' af. Volgens mijn definitie is Wilders wel rechts, maar niet liberaal in elk geval.
Wat is dan jouw definitie van rechts?
pi_47239448
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen: door wie niet?
Bronnen graag.
pi_47239509
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:41 schreef Lithion het volgende:

[..]

Oh, dat is zo multi-intepretabel. GroenLinks noemt zich tegenwoordig ook liberaal bijvoorbeeld. Volgens mij zijn er geen sluitende definities voor, is verder ook niet zo relevant volgens mij.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:44:30 #236
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47239512
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:41 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waarom meteen die ?

Wat mijn exacte definitie is doet er niet zoveel toe. Ik vind die termen links/rechts sowieso een beetje achterhaald, maar het is in het dagelijkse spraakgebruik wel makkelijk om ze te gebruiken omdat iedereen weet wat ermee bedoeld wordt. Maar in elk geval kun je stellen dat 'liberaal' er niet zoveel mee te maken heeft, aangezien GL zichzelf ook 'ontzettend liberaal' noemt, terwijl die partij toch echt links is.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:45:42 #237
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47239559
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, zijn achterban is tot nu toe zeer tevreden met wat Wilders allemaal al in deze korte tijd en met zijn kleine aantal zetels heeft bereikt.
heeft hij iets bereikt? .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:46:14 #238
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47239578
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
Zeker, maar rechts staat niet alleen voor liberaal. Kijk naar Nieuw Rechts e.d. Dat noemt zichzelf nou eenmaal rechts. Met liberalisme heeft het weinig te maken idd.
Ja, leuk, maar hoe een splinterpartijtje als Nieuw Rechts zich zelf noemt doet natuurlijk niet ter zake. WIlders' partij heet ook Partij voor de Vrijheid, maar zijn speerpunten hebben geen zak met vrijheid te maken.

Als je per sé zo beperkt links-rechts wil denken (wat op een enorme geestelijke armoede duidt imo), dan staat rechts voor maximalisatie van de individuele vrijheid (progressief én liberaal) en links voor maximalisatie van het collectivistische gelijkheidsideaal (conservatief én socialistisch). Het enige wat er dan buiten blijft (en daarom is het ook beperkt) zijn de puur ethische thema's zoals abortus en euthanasie, waar geen clear cut indeling voor te maken is. Die zie je bij verschillende partijen in verschillende hoedanigheden terugkomen.
quote:
Het is eerder de vraag of je liberaal wel rechts moet noemen.
Ja.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:46:24 #239
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47239583
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Bronnen graag.
Vrijwel iedereen noemde Bolkestein toen een racist, behalve die paar zieners (zoals ikzelf uiteraard) die hem 100% gelijk gaven en vonden dat hij eigenlijk nog niet ver genoeg ging.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:46:58 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47239604
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:45 schreef Posdnous het volgende:

[..]

heeft hij iets bereikt? .
Jep. Al veel meer dan de SP bijvoorbeeld.
pi_47239641
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen noemde Bolkestein toen een racist, behalve die paar zieners (zoals ikzelf uiteraard) die hem 100% gelijk gaven en vonden dat hij eigenlijk nog niet ver genoeg ging.
Dan zal dat makkelijk quoten zijn. Ik wacht rustig af.

Je lult namelijk. Er was veel kritiek op hem, maar volgens mij is hij niet zo vaak voor racist uitgemaakt.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:48:05 #242
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47239660
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:44 schreef SCH het volgende:
Oh, dat is zo multi-intepretabel. GroenLinks noemt zich tegenwoordig ook liberaal bijvoorbeeld. Volgens mij zijn er geen sluitende definities voor, is verder ook niet zo relevant volgens mij.
Op bepaalde vlakken is GroenLinks ook uitermate liberaal, maar op economische gebied juist helemaal niet en in die combinatie zit voor mij juist de crux.
pi_47239662
quote:

[..]

pi_47239701
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:48 schreef Lithion het volgende:

[..]

Op bepaalde vlakken is GroenLinks ook uitermate liberaal, maar op economische gebied juist helemaal niet en in die combinatie zit voor mij juist de crux.
Dat is ook weer een definitiekwestie. Ik denk dat GroenLinks verreweg de meest liberale partij uit het parlement is momenteel. D66 komt in de buurt en dan heel lang niks.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:49:16 #245
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47239711
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:34 schreef gelly het volgende:

[..]

De gematigde rechtse kiezer moet ook niks hebben van Wilders en z'n fans. Islamofobie en xenofobie hebben ook bijzonder weinig met links of rechts te maken.
Precies, zo'n beetje alle VVD'stemmers die ik ken (en dat zijn er veel) vinden Wilders maar een rare idioot met onzinnige plannetjes).
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:49:20 #246
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47239714
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik bedoelde uiteraard gedurende de afgelopen maanden, sinds de verkiezingen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:49:57 #247
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47239746
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:44 schreef Lemmeb het volgende:
Wat mijn exacte definitie is doet er niet zoveel toe. Ik vind die termen links/rechts sowieso een beetje achterhaald
Pffrt, LUL niet zo slap menneke, je wéét het gewoon niet. Als je ze ècht achterhaald zou vinden zou je ze namelijk ook niet te pas en te onpas gebruiken zoals jij placht te doen.
quote:
maar het is in het dagelijkse spraakgebruik wel makkelijk om ze te gebruiken omdat iedereen weet wat ermee bedoeld wordt.
Nee, dat weet niet iedereen, want jij hanteert bijvoorbeeld al jouw eigen definitie. Vandaar ook dat ik naar jouw definitie vraag. Moeilijk hè?
pi_47239751
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik bedoelde uiteraard gedurende de afgelopen maanden, sinds de verkiezingen.
De PVV heeft veel deining veroorzaakt, maar concreet iets bereikt???
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:50:13 #249
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47239757
quote:

[..]

En wat heeft Wilders dan allemaal bereikt voor zijn achterban in deze paar weekjes?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:52:04 #250
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47239830
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:49 schreef SCH het volgende:
Dat is ook weer een definitiekwestie. Ik denk dat GroenLinks verreweg de meest liberale partij uit het parlement is momenteel. D66 komt in de buurt en dan heel lang niks.
Dan heb je in mijn ogen een wel héél beperkt beeld van liberalisme of beschouw je slechts een heel beperkt deel van de standpunten van GroenLinks om tot jouw conclusie te komen. GroenLinks is bijvoorbeeld fel gekant tegen liberalisering van de gezondheidszorg. Dat maakt ze juist niet liberaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')