abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:25:29 #151
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47236593
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat komt natuurlijk niet van een kant. Als er in Overijse tegen verkeersdrempels wordt gestemd, niet omdat ze tegen drempels zijn, maar omdat het VB het voorstel geschreven heeft, dan kun je de andere partijen toch zeker van idioterie beschuldigen.
absoluut. Dat hele cordon is natuurlijk een aanfluiting in een zichzelf respecterende democratie, maar het zou me niet verbazen als de gevestigde Nederlandse partijen op dezelfde manier gaan reageren. En wat je verder ook van zijn standpunten vindt: als eenmansfractie kon je hem nog wel negeren, nu niet meer
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47236650
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Beetje simplistisch, vind je niet? Het gaat niet eens zo zeer om regeren, maar om meerderheden te vindne om de allochtonenproblematiek aan te pakken. En 20 zetels kun je niet zo makkelijk meer negeren, vooral als die van CDA en VVD zelf afkomstig zijn. Let maar op, als dit doorzet, komt er een draai op rechts, wat nog niet betekent dat er een coalitie komt.

Veel CDA'ers en VVD'ers kotsen namelijk op de multikul en herkennen zich bv. in het standpunt over de dubbele nationaliteit. Dit negeren kan voor volkspartijen niet al te lang goed gaan. You can't fool all of the people all of the time. En de PvdA, die zit diep in de shit vanwege de SP en de multicul.
Ik analyseer het gedrag van Wilders en zijn mede-clowns gewoon. Wat mij opvalt aan hun gedrag is dat ze zich vooral met randzaken bezig houden. Je ziet ze nooit zo'n media-ophef over gezondheidszorg, financieel beleid of landbouw maken (gebrek aan dossierkennis?). Wel reageren ze als gieren op ieder simpel persberichtje over allochtonen (in het bijzonder persberichten m.b.t. islamitische allochtonen) en ontsnapte TBS'ers omdat ze weten dat dat scoort. Een serieuze politieke partij maakt zich het meest druk om serieuze zaken en geeft de randzaken logischerwijs wat minder aandacht. Geert Wilders zijn Unique Selling Point is het totaal aan randzaken waar hij kamervragen over stelt en veelvuldig de pers mee voert. Fortuyn was m.i. inhoudelijk een stuk sterker en completer dan Wilders.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:27:48 #153
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47236669
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat cordon sanitaire ligt buiten de invloedssfeer van die partij zelf. Anyway, waarom stel je dit soort vragen niet voor de SP? Die hebben toch precies hetzelfde probleem? Grootse ideeën, maar nog nooit geregeerd.
omdat dit topic niet over de SP gaat Ik begrijp ook van hen niet dat ze zo makkelijk afstand nemen van de verantwoordelijkheid naar hun achterban, en het lijkt er op dat hoe groter de SP wordt,. hoe sneller ze weglopen van verantwoordelijkheid.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:30:06 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47236753
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

absoluut. Dat hele cordon is natuurlijk een aanfluiting in een zichzelf respecterende democratie
Ik vind het geen aanfluiting van de democratie. Zoiets kunnen partijen gezamelijk gewoon afspreken, niks mis mee. Ik snap alleen niet dat de kiezer niet protesteert, met name de gematigd rechtse kiezer. Blijkbaar werkt dat cordon tot nu toe redelijk en slikt men het maar.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:30:21 #155
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47236758
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:25 schreef teamlead het volgende:
absoluut. Dat hele cordon is natuurlijk een aanfluiting in een zichzelf respecterende democratie, maar het zou me niet verbazen als de gevestigde Nederlandse partijen op dezelfde manier gaan reageren. En wat je verder ook van zijn standpunten vindt: als eenmansfractie kon je hem nog wel negeren, nu niet meer
Je kan hem helemaal niet negeren als je eigen kiezers het deels met hem eens zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:30:32 #156
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47236764
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:27 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik analyseer het gedrag van Wilders en zijn mede-clowns gewoon. Wat mij opvalt aan hun gedrag is dat ze zich vooral met randzaken bezig houden. Je ziet ze nooit zo'n media-ophef over gezondheidszorg, financieel beleid of landbouw maken (gebrek aan dossierkennis?). Wel reageren ze als gieren op ieder simpel persberichtje over allochtonen (in het bijzonder persberichten m.b.t. islamitische allochtonen) en ontsnapte TBS'ers omdat ze weten dat dat scoort. Een serieuze politieke partij maakt zich het meest druk om serieuze zaken en geeft de randzaken logischerwijs wat minder aandacht. Geert Wilders zijn Unique Selling Point is het totaal aan randzaken waar hij kamervragen over stelt en veelvuldig de pers mee voert. Fortuyn was m.i. inhoudelijk een stuk sterker en completer dan Wilders.
Ik denk dat je Wilders nu tekort doet. Ik ben ooit bij een bijeenkomst geweest waar hij sprak (toen nog als VVD'er) en hij hield daar een goed onderbouwd betoog. Hij kan het dus wel.
Maar om de een of andere reden is het in Nederland al een hele tijd hip om politiek te bedrijven op basis van reportages in Hart voor Nederland of koppen in de telegraaf in plaats van inhoudelijk op basis van een visie proberen te regeren. En helaas geldt dat niet alleen voor Wilders en de zijnen
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:32:26 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47236833
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

omdat dit topic niet over de SP gaat Ik begrijp ook van hen niet dat ze zo makkelijk afstand nemen van de verantwoordelijkheid naar hun achterban, en het lijkt er op dat hoe groter de SP wordt,. hoe sneller ze weglopen van verantwoordelijkheid.
Wat ik bedoel is: je vraag doet gewoon niet ter zake. Niemand verwacht van Wilders dat hij van alles en nog wat voor elkaar krijgt met 9 zetels. Alles wat hij desondanks wèl voor elkaar krijgt is gewoon mooi meegenomen. Hetzelfde geldt voor de SP of de Partij van de Dieren of voor elke andere oppositiepartij.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:33:43 #158
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47236871
quote:
Ze stellen genoeg kamervragen over andere zaken, maar die zijn minder omstreden of minder gevoelig en halen het nieuws gewoon niet. Op de site van de PVV zie je ze gewoon staan.

De media zijn ook gewoon verslaafd aan dit spelletje, en dat buit de PVV handig uit. Die ophef komt er omdat hij een snaar raakt en er heftige discussies ontstaan, versterkt door de media. Het heeft ook te maken met wie de woordvoering doet: Wilders is fractievoorzitter en doet migratiebeleid samen met Sietse Fritsma, over het werk van de anderen hoor je nauwelijks wat.
pi_47236887
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

Ik denk dat je Wilders nu tekort doet. Ik ben ooit bij een bijeenkomst geweest waar hij sprak (toen nog als VVD'er) en hij hield daar een goed onderbouwd betoog. Hij kan het dus wel.
Maar om de een of andere reden is het in Nederland al een hele tijd hip om politiek te bedrijven op basis van reportages in Hart voor Nederland of koppen in de telegraaf in plaats van inhoudelijk op basis van een visie proberen te regeren. En helaas geldt dat niet alleen voor Wilders en de zijnen
Wilders kan bepaalde onderwerpen inderdaad goed onderbouwen. Hij is in veel islamitische landen geweest en hij heeft zich behoorlijk ingelezen omtrent Salafisme, Wahabisme en andere fundamentalistische stromingen van de islam. Maar laat hem eens verkeers- of gezondsheidszorgproblematiek bespreken? Dat lukt hem niet. Hij is een one-issue politicus.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47236901
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind het geen aanfluiting van de democratie. Zoiets kunnen partijen gezamelijk gewoon afspreken, niks mis mee. Ik snap alleen niet dat de kiezer niet protesteert, met name de gematigd rechtse kiezer. Blijkbaar werkt dat cordon tot nu toe redelijk en slikt men het maar.
De gematigde rechtse kiezer moet ook niks hebben van Wilders en z'n fans. Islamofobie en xenofobie hebben ook bijzonder weinig met links of rechts te maken.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:36:12 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47236943
quote:

[..]

Tsja, da's ook meteen het verschil tussen jou en iemand die op Wilders stemt: jij vindt de zaken waar hij vragen over stelt 'randzaken', zijn achterban vindt het halszaken.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:36:55 #162
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47236965
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:34 schreef gelly het volgende:
De gematigde rechtse kiezer moet ook niks hebben van Wilders en z'n fans.
Bron?
quote:
Islamofobie en xenofobie hebben ook bijzonder weinig met links of rechts te maken.
Jij wil het maar niet begrijpen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:37:23 #163
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47236975
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:34 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wilders kan bepaalde onderwerpen inderdaad goed onderbouwen. Hij is in veel islamitische landen geweest en hij heeft zich behoorlijk ingelezen omtrent Salafisme, Wahabisme en andere fundamentalistische stromingen van de islam. Maar laat hem eens verkeers- of gezondsheidszorgproblematiek bespreken? Dat lukt hem niet. Hij is een one-issue politicus.
hij gebruikt maar one-issue, dat is wat anders Dat ik zijn standpunten op dat ene punt kortzichtig en walgelijk vind, wil nog niet zeggen dat ik de man helemaal diskwalificeer als politicus. Die spreekbeurt van hem over de plaats van Nederland in Europa zat destijds goed doortimmerd in elkaar.
Wel als politicus die ooit mijn stem zal krijgen, maar ik geloof niet dat Geert daar een nacht slaap door zal missen
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:38:48 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_47237026
Ach, democratie is natuurlijk ook een achterhaald instituut. In de tijd van de Grieken had het nog bestaansrecht; toen kon je met goed fatsoen vrouwen en slaven buiten het bestuur houden -- tegenwoordig mag iedereen zich verkiesbaar stellen, de eerste de beste plebejer met een grote muil mag doen alsof-ie verstand van zaken heeft. In combinatie met het algemeen kiesrecht (ook al zo'n juweeltje van maatschappelijke decadentie) levert dat vooral een hoop ellende op.

Gezien de huidige stand van zaken, zou politieke muilkorving van het plebs nog het beste zijn. Voorkomen is beter dan genezen.

De macht moet terug bij de elite.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:39:37 #165
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47237049
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:34 schreef gelly het volgende:

[..]

De gematigde rechtse kiezer moet ook niks hebben van Wilders en z'n fans.
Het is maar net hoe je gematigd rechts definieert. Ik meen me te herinneren dat jij jezelf ooit als 'gematigd rechts' zag, terwijl ik jou maar een vervelende linkse bomenknuffelende provinciaal vind. In elk geval zijn veel VVD-stemmers en ook flink wat CDA-stemmers het in meer of mindere mate met bepaalde denkbeelden van Wilders eens. Dat dat voor sommige zogenaamd 'gematigd rechtsen' niet geldt, zegt waarschijnlijk meer over hun rechtsheid dan over Wilders.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:41:48 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47237118
quote:

[..]

Och, hij heeft een paar voor hem zeer belangrijke issues als pijlers, en andere issues komen zo nu en dan ook aan bod. De Partij van de Dieren, da's pas een echte one-issue partij.
pi_47237146
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze stellen genoeg kamervragen over andere zaken, maar die zijn minder omstreden of minder gevoelig en halen het nieuws gewoon niet. Op de site van de PVV zie je ze gewoon staan.

De media zijn ook gewoon verslaafd aan dit spelletje, en dat buit de PVV handig uit. Die ophef komt er omdat hij een snaar raakt en er heftige discussies ontstaan, versterkt door de media. Het heeft ook te maken met wie de woordvoering doet: Wilders is fractievoorzitter en doet migratiebeleid samen met Sietse Fritsma, over het werk van de anderen hoor je nauwelijks wat.
Hier gaat kamerlid Agema inderdaad erg diep in op een gezondheidszorg"probleem" :

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=704&Itemid=73

Ik begrijp dat ze daar bij de groep Wilders geen denktank hebben, maar ze zouden toch op z'n minst adviesrapporten door kunnen lezen in plaats van louter Elsevier, HP/De Tijd en krantenberichten?

Nu ik die kamervragen zo doorlees, valt me op dat 99% van die vragen zich op (on)veiligheid richt, wat Wilders een echte handelaar in angst maakt.
pi_47237299
quote:

[..]

Hij kan dat donders goed.
Hij doet het echter niet. In plaats daarvan valt hij moslims persoonlijk aan.

Nee, hij weet echt donders goed waar hij mee bezig is. Daar horen geen (voor zijn achterban) te moeilijke betogen over staatsfinanciering bij...
Damn, stel je voor dattie dan per ongeluk iets slims zegt en men, de kamerleden, het met hem eens zullen zijn? Daar gaat zijn zorgvuldig gecreëerde slachtofferrolletje "ze willen niet eens met me praten".
Wilders doel is de islam en hij ziet in dat hij dat alleen kan doen door hun houding, hun methodes, hun instelling over te nemen: star, zielig en als puntje bij paaltje komt hard en gevoelloos.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:47:48 #169
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47237301
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:42 schreef cultheld het volgende:
Hier gaat kamerlid Agema inderdaad erg diep in op een gezondheidszorg"probleem" :

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=704&Itemid=73
Wat is er mis met die vraag? Heb je alle idiote vragen over NS-stations al eens gezien?
quote:
Vragen van het lid Jonker (CDA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over station Maarheeze (6 februari)

Vragen van het lid Gerkens (SP) aan minister van Verkeer en Waterstaat over het treinstation Eijsden (15 september)

Vragen van het lid Van Hijum (CDA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over een tijdelijk station in Nijverdal-West (27 september)

Vragen van de leden Van Dijken en Dijksma (beiden PvdA) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over de hoogte van treinperrons in Groningen en Friesland (5 oktober)
quote:
Ik begrijp dat ze daar bij de groep Wilders geen denktank hebben, maar ze zouden toch op z'n minst adviesrapporten door kunnen lezen in plaats van louter Elsevier, HP/De Tijd en krantenberichten?
Wat moet je met die rapporten? Wordt toch alleen de eigen sector mee beschermd.
quote:
Nu ik die kamervragen zo doorlees, valt me op dat 99% van die vragen zich op (on)veiligheid richt, wat Wilders een echte handelaar in angst maakt.
Woon jij niet in de achterhoek?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:48:17 #170
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47237315
quote:

tsja.. wat is oorzaak en wat gevolg? Blijkbaar vinden zijn kiezers dit een belangrijk issue en dus stelt hij vragen. Of hij stelt vragen en zijn kiezers gaan het belangrijk vinden..
Wat dat betreft kun je Wilders niet meer verwijten dan je ook de SP, Partij voor de Dieren, Seniorenpartij, SGP of elk willekeurig ander kutpartijtje dat we ooit hadden kunt verwijten

misschien met uitzondering van D66, maar ja.. die hebben dan ook geen eigen mening
pi_47237354
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat is er mis met die vraag? Heb je alle idiote vragen over NS-stations al eens gezien?
[..]

[..]

Wat moet je met die rapporten? Wordt toch alleen de eigen sector mee beschermd.
[..]

Woon jij niet in de achterhoek?
Zo idioot vind ik die vragen niet hoor.

Die adviesrapporten zijn inhoudelijk in ieder geval stukken beter onderbouwd dan een paar loze krantenberichtjes.

Nee, ik woon in Arnhem en ik woonde vorig jaar in Den Haag, jij in een dorp bij Eindhoven toch?
pi_47237398
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:48 schreef teamlead het volgende:

[..]

tsja.. wat is oorzaak en wat gevolg? Blijkbaar vinden zijn kiezers dit een belangrijk issue en dus stelt hij vragen. Of hij stelt vragen en zijn kiezers gaan het belangrijk vinden..
Wat dat betreft kun je Wilders niet meer verwijten dan je ook de SP, Partij voor de Dieren, Seniorenpartij, SGP of elk willekeurig ander kutpartijtje dat we ooit hadden kunt verwijten

misschien met uitzondering van D66, maar ja.. die hebben dan ook geen eigen mening
Dat vind ik eigenlijk ook allemaal kutpartijen, al heeft D66 toch nog wel "iets" vind ik . Maar dat blijven luchtfietsers. Voor mij bestaan er maar een paar serieuze partijen: PvdA, CDA, VVD en GL.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:51:45 #173
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47237406
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:49 schreef cultheld het volgende:
Zo idioot vind ik die vragen niet hoor.
Ik heb nog veel meer idiote vragen op voorraad. Echt, er worden heel wat belachelijke vragen gesteld.
quote:
Die adviesrapporten zijn inhoudelijk in ieder geval stukken beter onderbouwd dan een paar loze krantenberichtjes.
Dat vraag ik me af. Ze dienen vaak belangengroeperingen, geschreven door "ons kent ons".
quote:
Nee, ik woon in Arnhem en ik woonde vorig jaar in Den Haag, jij in een dorp bij Eindhoven toch?
Eindhoven zelf, Woensel-West.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:52:22 #174
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47237431
quote:

[..]

Ik begrijp je -smiley niet helemaal. Wat is er mis met die kamervraag? Ja het is politiek met een kleine p, die waarschijnlijk de kranten niet haalt. Zoals de meeste van al die andere vragen, gesteld door uiteenlopende politieke partijen, de krant niet halen. Nee, het heeft weinig om het lijf, maar alledaagse politiek heeft nu eenmaal weinig om het lijf.
quote:
Wie zegt dat ze dat niet doen?
quote:
Dat hangt er maar net vanaf waar je woont. Het is niet Wilders zelf die bepaalde buurten erg onveilig maakt. Mensen laten zich echt niet bangmaken zonder dat er weldegelijk wat aan de hand is.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:54:01 #175
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47237497
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk ook allemaal kutpartijen, al heeft D66 toch nog wel "iets" vind ik . Maar dat blijven luchtfietsers. Voor mij bestaan er maar een paar serieuze partijen: PvdA, CDA, VVD en GL.
serieuze partijen als in "serieus met hun werk bezig" of serieus als in "in principe mogelijk om op te stemmen"?
in dat laatste geval verbaast het rijtje me nogal nl.
pi_47237507
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bron?
[..]

Jij wil het maar niet begrijpen.
Nee, heeft andere mening

Ik ben zelf erg links, en DUS anti-islam.

Links komt voor moslims op omdat die vaker economisch zwak zijn, maar tegelijkertijd zie ik moslims als erg rechts: van de harde aanpak, intolerant, niet blij met alle rechten die minderheden hier allemaal verworven hebben, eigen volk/geloof eerst, ga maar door.

Links zijn ze hier alleen, en alleen voor pragmatische redenen. Maar de islam is voor mij extreem-rechts.
(Net als Wilders)
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:55:08 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47237539
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:
Eindhoven zelf, Woensel-West.
Is dat niet die wijk van die SBS6 serie "Probleemwijken"? Ik dacht trouwens dat jij in Limboland woonde.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:55:17 #178
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47237547
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:52 schreef Lemmeb het volgende:
Mensen laten zich echt niet bangmaken zonder dat er weldegelijk wat aan de hand is.
Dat is ook al zo'n vaak herhaalde denkfout: dat mensen anti-islam zijn omdat Wilders er iets over zegt.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:56:16 #179
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47237580
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:55 schreef Lemmeb het volgende:
Is dat niet die wijk van die SBS6 serie "Probleemwijken"? Ik dacht trouwens dat jij in Limboland woonde.
De helft van de week in Limburg, de andere helft in Woensel-West. Idd, tuigwijk.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:56:23 #180
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47237582
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is ook al zo'n vaak herhaalde denkfout: dat mensen anti-islam zijn omdat Wilders er iets over zegt.
ik denk dat de toenemende aandacht voor de problematiek rond de islam in Nederland in iedergeval niet bijdraagt aan een positiever imago....
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:57:11 #181
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47237608
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:54 schreef Masterix het volgende:

Ik ben zelf erg links, en DUS anti-islam.
ik blijf dit een vreemde zin vinden
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:57:26 #182
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47237616
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:56 schreef teamlead het volgende:
ik denk dat de toenemende aandacht voor de problematiek rond de islam in Nederland in iedergeval niet bijdraagt aan een positiever imago....
Denk je niet dat onthoofdingsvideo's, stenigingen en achterlijk gedrag in Libanon wat meer effect hebben?
pi_47237623
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik begrijp je [afbeelding]-smiley niet helemaal. Wat is er mis met die kamervraag? Ja het is politiek met een kleine p, die waarschijnlijk de kranten niet haalt. Zoals de meeste van al die andere vragen, gesteld door uiteenlopende politieke partijen, de krant niet halen. Nee, het heeft weinig om het lijf, maar alledaagse politiek heeft nu eenmaal weinig om het lijf.
[..]

Wie zegt dat ze dat niet doen?
[..]

Dat hangt er maar net vanaf waar je woont. Het is niet Wilders zelf die bepaalde buurten erg onveilig maakt. Mensen laten zich echt niet bangmaken zonder dat er weldegelijk wat aan de hand is.
Dat had meer betrekking op de simpelheid van die vragen en de "problematiek" waar ze over gaan. Als een treinstation ergens in Limburg niet goed functioneert, dan is dat schadelijker dan een aantal artsen dat in een "stel dat situatie" een slachtoffer op straat niet kan helpen (in de praktijk wordt toch meteen 112 gebeld en hoe vaak zal dit nou echt voor komen: 1 keer per jaar?).
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:58:58 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47237671
quote:

[..]

Sterker nog: ik denk dat heel veel mensen op het eerste gezicht helemaal niks van dat rare figuur moeten hebben. Totdat ze horen wat 'ie te zeggen heeft, dan is het van "hé, zo denk ik er ook al járen over, eindelijk eens een politicus die voor mijn ideeën opkomt ".
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:59:58 #185
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47237698
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:57 schreef cultheld het volgende:
Dat had meer betrekking op de simpelheid van die vragen en de "problematiek" waar ze over gaan. Als een treinstation ergens in Limburg niet goed functioneert, dan is dat schadelijker dan een aantal artsen dat in een "stel dat situatie" een slachtoffer op straat niet kan helpen (in de praktijk wordt toch meteen 112 gebeld en hoe vaak zal dit nou echt voor komen: 1 keer per jaar?).
Een basisarts moet echt wel EHBO kunnen. Waar studeer je anders zes jaar (voor de specialisatie) voor? Dat is net als een onderwijzer die niet leert rekenen en spellen, oh wacht, dat gebeurt ook...
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:00:49 #186
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47237731
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Denk je niet dat onthoofdingsvideo's, stenigingen en achterlijk gedrag in Libanon wat meer effect hebben?
Dat zal zeker bijdragen, maar dat blijft voor de meeste mensen toch echt een ver-van-mijn-bed show. Net zo goed als de meeste mensen heel relaxed konden kijken naar een bombardement op Bagdad.
Het wordt pas een reeële dreiging voor de meeste mensen als extremisme hier de kop op steekt of als ze er constant aan herinnerd worden dat Moslims zich niet willen aanpassen aan "onze normen en waarden" whatever die dan ook zouden zijn.
Hoeveel mensen in Nederland hebben bijvoorbeeld daadwerkelijk mensen in hun omgeving die een burka dragen? Toch heeft opeens heel Nederland daar een mening over, terwijl het jarenlang geen probleem leek te zijn
pi_47237738
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:54 schreef teamlead het volgende:

[..]

serieuze partijen als in "serieus met hun werk bezig" of serieus als in "in principe mogelijk om op te stemmen"?
in dat laatste geval verbaast het rijtje me nogal nl.
Geen van beiden. Ik zal nooit op GL en de PvdA stemmen en het CDA vind ik te christelijk. Alleen de VVD en eventueel D'66 (jammer dat 't luchtfietsers zijn) zijn partijen waar ik me ideologisch in kan vinden. Maar GL, VVD, CDA en PvdA lijken mij wel de partijen die zich op elk beleidsterrein goed in hebben gelezen. De SP werkt zich ook op ieder beleidsterrein drie slagen in de rondte, maar die vind ik weer te absoluut in hun standpunten om ze echt als een serieuze regeringspartij te zien. GL zie ik best een aantal kabinetten regeren in de toekomst, zeker nu Halsema een liberale en pro-Europese koers wil varen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:01:57 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47237772
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Tsja, dat is jouw mening. Ik ben van mening dat treinstations in Limboland totaal niet belangrijk zijn, en ik vind het kunnen redden van mensenlevens door zoiets eenvoudigs en goedkoops als het geven van een EHBO-cursus aan mensen die sowieso al enige medische kennis (behoren te) hebben veel nuttiger en belangrijker. Wist je dat dit voor de meeste verpleegkundigen al wel geldt, zo'n EHBO-cursus, en dat daar heel veel levens mee worden gered?
pi_47237811
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een basisarts moet echt wel EHBO kunnen. Waar studeer je anders zes jaar (voor de specialisatie) voor? Dat is net als een onderwijzer die niet leert rekenen en spellen, oh wacht, dat gebeurt ook...
Ik vind het belangrijker dat een arts de dingen waar hij in is gespecialiseerd goed uitvoert. Voor EHBO heb je EHBO-medewerkers en verpleegsters.
pi_47237847
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, dat is jouw mening. Ik ben van mening dat treinstations in Limboland totaal niet belangrijk zijn, en ik vind het kunnen redden van mensenlevens door zoiets eenvoudigs en goedkoops als het geven van een EHBO-cursus aan mensen die sowieso al enige medische kennis (behoren te) hebben veel nuttiger en belangrijker. Wist je dat dit voor de meeste verpleegkundigen al wel geldt, zo'n EHBO-cursus, en dat daar heel veel levens mee worden gered?
Hoeveel extra levens worden er gered wanneer een hartchirurg een EHBO-cursus aan de broek krijgt?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:04:40 #191
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_47237888
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:00 schreef cultheld het volgende:

[..]

Geen van beiden. Ik zal nooit op GL en de PvdA stemmen en het CDA vind ik te christelijk. Alleen de VVD en eventueel D'66 (jammer dat 't luchtfietsers zijn) zijn partijen waar ik me ideologisch in kan vinden. Maar GL, VVD, CDA en PvdA lijken mij wel de partijen die zich op elk beleidsterrein goed in hebben gelezen. De SP werkt zich ook op ieder beleidsterrein drie slagen in de rondte, maar die vind ik weer te absoluut in hun standpunten om ze echt als een serieuze regeringspartij te zien. GL zie ik best een aantal kabinetten regeren in de toekomst, zeker nu Halsema een liberale en pro-Europese koers wil varen.
GL aan het regeren? Dan zal mevrouw Halsema toch echt haar kop eens uit het zand moeten halen!
Expertus dico
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:05:24 #192
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47237906
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:00 schreef teamlead het volgende:
Dat zal zeker bijdragen, maar dat blijft voor de meeste mensen toch echt een ver-van-mijn-bed show. Net zo goed als de meeste mensen heel relaxed konden kijken naar een bombardement op Bagdad.
OK, maar ik denk dat november 2004 toch wel een eye-opener had moeten zijn.
quote:
Het wordt pas een reeële dreiging voor de meeste mensen als extremisme hier de kop op steekt of als ze er constant aan herinnerd worden dat Moslims zich niet willen aanpassen aan "onze normen en waarden" whatever die dan ook zouden zijn.
Tja, in Heerlen zie je dat niet, de enige moslims daar hebben shoarmazaken. Maar in E'hoven echt wel hoor.
quote:
Hoeveel mensen in Nederland hebben bijvoorbeeld daadwerkelijk mensen in hun omgeving die een burka dragen? Toch heeft opeens heel Nederland daar een mening over, terwijl het jarenlang geen probleem leek te zijn
Ik zie ze wel eens lopen. Niet veel, maar ze zijn er.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:06:36 #193
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47237949
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:02 schreef cultheld het volgende:
Ik vind het belangrijker dat een arts de dingen waar hij in is gespecialiseerd goed uitvoert. Voor EHBO heb je EHBO-medewerkers en verpleegsters.
Weet je waar de Londense bus in 2005 ontplofde? Voor de deur van de British Medical Association. Die hebben dus meteen kunnen helpen en goed werk verricht.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:06:50 #194
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47237961
de enige moslims hier hebben shoarma zaken

man, schei uit.. ik woon bij een moskee in de buurt.. zoveel shoarma krijgen we hier nooit weggegeten
pi_47237984
quote:

[..]

Ik ben drie keer overvallen in mijn leven: drie keer mocht ik bij de daderbeschrijving niet noemen dat het naar mijn indruk om Marokkanen ging, wilde de agent gewoon niet in het proces-verbaal hebben.
Ik heb een Iraanse vriendin gehad die er nogal Arabisch uitzag: ik ben bedreigd en in elkaar geslagen door Marokkanen die me zeiden "van hun meisjes af te blijven". Ik heb niet eens aangifte proberen te doen...
Het eerste waar ik aan dacht toen ik las dat een Marokkaanse inbreker uit zijn cel werd gehaald om een reisje van ¤4000,- te maken met belastinggeld was aan de ellende die ik hier zelf van een indraak gehad heb: naast hoge kosten, 10x zo hoog als de buit, ook jarenlang een naar gevoel...

Maar goed, sinds 9/11 en Fortuijn mag je eindelijk wat zeggen als witte Nederlander. Niet als mijn nichtje in Utreg op straat "hoerrrrrr" nageroepen wordt omdat zij de enige in haar straat is die geen hoofddoekje draagt want we zijn er nog niet, maar we komen er wel...

Ik bedoel: er is een enorme hoop frustratie, walging en woede tegen de islam die er decennia-lang onder gehouden is. Die komt er nu uit.

Het is geen hekel hebben aan Pireziërs, maar aan de vervelende gewoontes van de moslim-buurman.
pi_47237989
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:04 schreef zulthoofd het volgende:

[..]

GL aan het regeren? Dan zal mevrouw Halsema toch echt haar kop eens uit het zand moeten halen!
Die partij trekt een hoop intellectuelen aan die zich meestal goed hebben ingelezen in alle dossiers. Dat ik het op veel terreinen niet met ze eens ben is een ander verhaal, maar ik zie zeker regeringspotentie in die partij. Ze lijken me ook zakelijk genoeg om discussies niet te laten eindigen door idealistisch gewauwel.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:07:49 #197
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47237993
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:06 schreef teamlead het volgende:
de enige moslims hier hebben shoarma zaken

man, schei uit.. ik woon bij een moskee in de buurt.. zoveel shoarma krijgen we hier nooit weggegeten
Op de Molenberg bijvoorbeeld valt het allemaal best mee.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:08:38 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47238028
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:03 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hoeveel extra levens worden er gered wanneer een hartchirurg een EHBO-cursus aan de broek krijgt?
Het gaat niet om die ene hartchirurg. Het gaat om alle artsen. Ik vind het volkomen logisch dat deze mensen verstand moeten hebben van EHBO, en ik vermoed dat de (aanstaande) artsen zelf dat ook vinden. Ik heb eerlijk gezegd geeneens zin om dat helemaal uit te leggen. Als jij het treinstation Kutjebroek-Oost in Limboland al belangrijker vindt dan het redden van levens in noodsituaties (zoals die zich juist in een ziekenhuis nogal eens voordoen), dan houdt het wat mij betreft gewoon op.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:10:22 #199
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47238114
In elk geval weet ik dat een vriend van me die bijna gediplomeerd verpleegkundige is en nu stage loopt, in 6 maanden tijd z'n EHBO-skills al meerdere keren heeft kunnen gebruiken. Zowel op de afdeling als op straat.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:11:17 #200
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47238144
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Op de Molenberg bijvoorbeeld valt het allemaal best mee.
klopt, daar heb ik een paar jaar gewoond en woonde precies 1 Marokaans gezin (misschien 2, maar die 2e was dan goed verstopt ) en in dat gezin had moeder de touwtjes stevig in handen. Die kinderen werden regelmatig met een "corrigerende tik" met een pantoffel tot de orde geroepen als ze de neiging hadden om rottigheid uit te halen
Ik zit nu in het Eikenderveld en op zich gaat het daar ook nog best. De moslims die er wonen, veroorzaken geen problemen.

Maar ik kom ook regelmatig in het centrum en daar is de problematiek misschien niet zo erg als in de randstad, maar zeker wel aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')