Bron: google cache / standaard.bequote:Hongaren willen geen Pireziėrs
Pirez is geen land en Pireziėrs bestaan niet. Toch is een meerderheid van de Hongaren tegen de komst van asielzoekende Pireziėrs.
Dat blijkt uit een opiniepeiling van het Hongaarse Tarki Instituut, dat onderzoek deed naar xenofobie in Hongarije. Het Hongaarse blad Népszabadsįg meldde dinsdag de resultaten. Volgens het instituut vindt 27 procent van de Hongaren dat geen enkele asielzoeker toegang tot Hongarije moet krijgen, ongeacht zijn herkomst en ongeacht de reden van zijn asielaanvraag. Zes procent wil juist alle asielzoekers toelaten. Het percentage Hongaren dat vindt dat immigranten een negatieve invloed uitoefenen op de eigen samenleving, is een van de grootste in Europa: alleen in Tsjechiė en Oostenrijk is het hoger.
Vooral de komst van Arabieren, Chinezen, Russen en Roemenen wordt afgewezen. Om te onderzoeken hoe de Hongaren staan tegenover de komst van mensen van wie ze absoluut niets weten (en tegen wie ze niets kunnen hebben), introduceerden de sociologen van het Tarki Instituut een etnische groep die niet bestaat, de Pireziėrs, en onderzochten ze of zij welkom zijn. Het antwoord is nee. En de afkeer van Pireziėrs groeit. In februari vorig jaar vond 59 procent van de ondervraagden dat asielzoekers uit Pirez in Hongarije niet welkom zijn. Nu is dat 68 procent.
De afkeer van Pirezische asielzoekers kan geen rationele oorsprong hebben; ze bestaan immers niet. Betekent dat dat persoonlijke ervaringen niets van doen hebben met xenofobie? De onderzoekers van het Tarki Instituut willen die vraag niet beantwoorden. Wel hebben ze onderzoek gedaan naar standpunten jegens homoseksuelen en Roma (zigeuners). Uit dat onderzoek bleek dat persoonlijke ervaringen met Roma de vooroordelen tegen hen niet duidelijk verminderen. Dat blijkt anders te liggen bij homo's en asielzoekers: Hongaren met homoseksuelen en asielzoekers in hun kennissenkring, zijn aanzienlijk toleranter dan Hongaren zonder zulke kennissen.
Gewoon die Pireziėrs het land uitzetten. Allemaal deporteren die hap!!quote:Op zondag 11 maart 2007 15:22 schreef teamlead het volgende:
jezus.. kan die achterlijke kleding niet gewoon verboden worden?
Dit stukje vond ik wel interessant ook.. bij de Roma liggen de vooroordelen dus heel dicht bij de oordelen, en bij homosexuelen en asielzoekers niet.quote:Wel hebben ze onderzoek gedaan naar standpunten jegens homoseksuelen en Roma (zigeuners). Uit dat onderzoek bleek dat persoonlijke ervaringen met Roma de vooroordelen tegen hen niet duidelijk verminderen. Dat blijkt anders te liggen bij homo's en asielzoekers: Hongaren met homoseksuelen en asielzoekers in hun kennissenkring, zijn aanzienlijk toleranter dan Hongaren zonder zulke kennissen.
quote:Op zondag 11 maart 2007 16:23 schreef InProduction het volgende:
Ze bestaan ééécht wel
Pireziėrs
Pireziė
[PC] GTA: Pireziė
Pirezische seks
Bedreigd door Pireziėrs
quote:Op zondag 11 maart 2007 15:30 schreef ConQuestator het volgende:
Heel normaal dat ze zo reageren hoor, want de meesten hebben significant bezien wel eens negatieve ervaringen gehad met Arabisch klinkende volkoren.
Hoezo xenofobie?
Klopt, jarenlang door de russen uitgemolken, monddood gemaakt en onderdrukt en nu door een regering gelijk de SP in NL worden bedrijven de nek omgedraaid d.m.v. hoge belastingen en dubbele tarieven voor alle nutsvoorzieningen waardoor het investeringsklimaat 0,0 is en de werkloosheid stijgt uiteraard door de vertrekkende ondernemers. Het MKB is al op sterven na dood.quote:Op zondag 11 maart 2007 20:42 schreef gelly het volgende:
Maar goed, Hongarije is nu ook niet het meest ontwikkelde land in de EU, de huidige regering is al tekenend.
Vreemd, ik heb Hongarije alleen maar zien bloeien de afgelopen 15 jaar.quote:Op maandag 12 maart 2007 08:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt, jarenlang door de russen uitgemolken, monddood gemaakt en onderdrukt en nu door een regering gelijk de SP in NL worden bedrijven de nek omgedraaid d.m.v. hoge belastingen en dubbele tarieven voor alle nutsvoorzieningen waardoor het investeringsklimaat 0,0 is en de werkloosheid stijgt uiteraard door de vertrekkende ondernemers. Het MKB is al op sterven na dood.
Het is ook iets van de laatste jaren dat hongarije er slecht voor staat. De staatsschuld is inmiddels hoger dan die van Frankrijk.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb Hongarije alleen maar zien bloeien de afgelopen 15 jaar.
Nou gaat het niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:30 schreef TranceAction het volgende:
Dit is weer zo'n links complot. Zou het geheel toeval zijn dat ze een naam hebben verzonnen die wat lijkt op Perziė? Dus Iran. Ik vraag me af wat de resultaten waren geweest als ze het fictieve volk "Angelnoren" hadden gebruikt.
He linkse rackers ik heb jullie door met jullie dictatoriale trekjes, en al die domme linkse rackers die er nog intrappen ook.
Ik had niet anders verwacht van jouquote:Op zondag 11 maart 2007 15:28 schreef djenneke het volgende:
Ze mogen allemaal bij me komen logeren.
De prijzen zijn inderdaad gestegen, maar ik heb geen benul wat het inkomen is van een gemiddelde Hongaar. Waarom zijn de linksen aan de macht gekomen? Het ging net zo goed daarquote:Op maandag 12 maart 2007 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het is ook iets van de laatste jaren dat hongarije er slecht voor staat. De staatsschuld is inmiddels hoger dan die van Frankrijk.
De prijjzen van levensonderhoud zijn inmiddels op het niveau van west europa terwijl het gemiddelde salaris van werknemers op 600 euro zit. Het minimumloon is 300 euro, dit is niet eens voldoende om je vaste maandlasten van te betalen.
Hoe zegt je Perzie en Angelsaksen en Noren in het Hongaars dan?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:30 schreef TranceAction het volgende:
Dit is weer zo'n links complot. Zou het geheel toeval zijn dat ze een naam hebben verzonnen die wat lijkt op Perziė? Dus Iran. Ik vraag me af wat de resultaten waren geweest als ze het fictieve volk "Angelnoren" hadden gebruikt.
Het is dus allemaal de schuld van links terwijl het, voor links aan de macht kwam, allemaal zo rooskleurig eruit zag begrijp ik dus.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het is ook iets van de laatste jaren dat hongarije er slecht voor staat. De staatsschuld is inmiddels hoger dan die van Frankrijk.
De prijjzen van levensonderhoud zijn inmiddels op het niveau van west europa terwijl het gemiddelde salaris van werknemers op 600 euro zit. Het minimumloon is 300 euro, dit is niet eens voldoende om je vaste maandlasten van te betalen.
Dat was toch dat met de Grote Leugen?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar zit wel iets in ja. Als in Duitsland de neo-nazi's het nieuws halen is het 9 van de 10 keer een gebeurtenis in Oost-Duitsland.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:32 schreef dVTB het volgende:
Misschien even een algemene opmerking: ze staan in Oost- en Centraal-Europa sowieso niet echt bekend om hun hoge tolerantie... - Uitkomst van dit onderzoek verbaast me dus niks.
Sterfquote:Op maandag 12 maart 2007 10:30 schreef TranceAction het volgende:
He linkse rackers ik heb jullie door met jullie dictatoriale trekjes, en al die domme linkse rackers die er nog intrappen ook.
quote:Op maandag 12 maart 2007 10:30 schreef TranceAction het volgende:
Ooooh, dus de Hongaren zijn niet bįng voor vreemdelingen, maar gewoon uit principe tegen vreemdelingen. Dan is het natuurlijk nķét erg!quote:Xenofobie is een angst voor vreemdelingen
(Wikipedia)
Klopt. Ik ben ook helemaal niet racistisch. Ik heb alleen een hekel aan negers.quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:01 schreef pberends het volgende:
Ze willen hun samenleving gewoon een beetje homogeen houden, niets mis mee. Dat zo'n groep niet bestaat, is een ander verhaal. Alsof elke aardbewoner de 300 nationaliteiten van deze aardkloot kent. Ze zijn gewoon tegen immigranten, doodnormaal. Dat is geen xenofobie.
Ik heb geen hekel aan negers, zolang er maar niet teveel (slechte, criminele, asociale) hier zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:26 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben ook helemaal niet racistisch. Ik heb alleen een hekel aan negers.
dus hier komen de Pireziėrs vandaanquote:Op zondag 11 maart 2007 14:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bron: google cache / standaard.be
Filmpje ervan op NOS headlines
De tekst is hetzelfde als in de NRC-next van 9 maart, pagina 6.
www.tarki.hu/en
Ja, die Pireziėrs bestaan dus niet. Maar in Hongarije hebben ze er een hekel aan. Interessant.
Wat denkt men van de Pireziėrs in Nederland?
Joh toch, op zo'n late leeftijd nog het licht gezien en het communisme omarmd? Iedereen gelijk!quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:37 schreef pberends het volgende:
Er is gewoon weinig mis mee om je samenleving een beetje homogeen te houden. Erg jammer dat het als xenofobisch wordt gezien.
Blaat. Ook Suriname is een mooie homogene samenleving.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Joh toch, op zo'n late leeftijd nog het licht gezien en het communisme omarmd? Iedereen gelijk!
Precies. Wie gaat nu de 300 nationaliteiten van de wereld onthouden.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:47 schreef nikk het volgende:
Ben ik de enige die dit logisch vind? "Hongaren zijn tegen de komst van asielzoekers" lijkt me een betere conclusie.
Echt wel.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Blaat. Ook Suriname is een mooie homogene samenleving.
Waarbij er 1 al 1 teveel is, dacht ik zo?quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan negers, zolang er maar niet teveel (slechte, criminele, asociale) hier zijn.
Waar zijn die mensen die altijd roepen 'als je het niet leuk vind ga je maar ergens anders heen' nu?quote:Er is gewoon weinig mis mee om je samenleving een beetje homogeen te houden. Erg jammer dat het als xenofobisch wordt gezien.
Dus omdat je niet in staat bent om 300 woorden te onthouden, is dat al een reden om andere mensen toegang te ontzeggen?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Precies. Wie gaat nu de 300 nationaliteiten van de wereld onthouden.
Elke crimineel is er 1 teveel, waarom zou je het risico lopen dat criminele volk in je land toe te laten terwijl je het ook kunt mijden.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarbij er 1 al 1 teveel is, dacht ik zo?
[..]
Kijk anders eens naar Ijsland, ook een prachtige homogene samenleving.quote:Waar zijn die mensen die altijd roepen 'als je het niet leuk vind ga je maar ergens anders heen' nu?
In Noord-Korea houdt men namelijk wel van dat soort praktijken. Al wil er nu ook geen hond wonen, letterlijk. Wél een homogene bevolking
Jij laat zeker ook allemaal vreemde buitenlanders die bij je aankloppen en waarvan je naam amper kan uitspreken, in je huis wonen of niet???quote:Dus omdat je niet in staat bent om 300 woorden te onthouden, is dat al een reden om andere mensen toegang te ontzeggen?
Als men het normaal vind om het vreemde niet te accepteren, zou men ook gewoon producten uit het buitenland, zoals een japanse auto, chinees eten, amerikaanse software etc. niet moeten accepteren.quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:25 schreef JohnDope het volgende:
Er is toch niks raars aan. Al komen ze van een andere planeet. Stick with your own kind!
Huillie topic![]()
Producten kan je weg doen wanneer je er mee klaar bent, mensen nietquote:Op donderdag 15 maart 2007 07:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als men het normaal vind om het vreemde niet te accepteren, zou men ook gewoon producten uit het buitenland, zoals een japanse auto, chinees eten, amerikaanse software etc. niet moeten accepteren.
Wel consistent blijven hč.
Nah, als rasechte redneck is pberends doodsbenauwd dat z'n dochters een relatie krijgen met een neger, marokkaan of een andere niet-nederlander, en dat ze (in zijn huis!) een potje gaan liggen sexen. En dat ze 't nog lekker vinden ook.quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:24 schreef Yildiz het volgende:
En wat het ineens in godsnaam te maken heeft met 'in je huis laten wonen'
doodsbenauwd dat zijn dochters meegenomen worden naar het loverboy circuit.quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, als rasechte redneck is pberends doodsbenauwd dat z'n dochters (in zijn huis!) gepenetreerd worden door negers, marokkanen of andere niet-nederlanders. En dat ze 't nog lekker vinden ook.
...en dan helemaal wordt uitgewoond door mannetjes zoals hijzelf, die 50 of 100 euro neer willen leggen voor een hoertje...quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:33 schreef JohnDope het volgende:
doodsbenauwd dat zijn dochters meegenomen worden naar het loverboy circuit.
Wat ben jij erg zegquote:Op donderdag 15 maart 2007 07:36 schreef gronk het volgende:
[..]
...en dan helemaal wordt uitgewoond door mannetjes zoals hijzelf, die 50 of 100 euro neer willen leggen voor een hoertje...
Tsja, de werkelijkheid is hard. Overigens vind ik 't wel erg dat jullie 't de loverboys kwalijk nemen dat ze een goede handelsgeest hebben.quote:
En vergeet de Joden niet he. Ik heb laatst de Protocollen van de Wijzen van Sion gelzenen, je gelooft je ogen niet!quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:26 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben ook helemaal niet racistisch. Ik heb alleen een hekel aan negers.
Door dit soort taal gaan veel mooie westerse samenlevingen kapot. Want door de grote instroom van immigranten in sommige westerse landen hebben ze niet eens een samen-leving meer over. Al je vergelijkingen slaan kant noch wal.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarbij er 1 al 1 teveel is, dacht ik zo?
[..]
Waar zijn die mensen die altijd roepen 'als je het niet leuk vind ga je maar ergens anders heen' nu?
In Noord-Korea houdt men namelijk wel van dat soort praktijken. Al wil er nu ook geen hond wonen, letterlijk. Wél een homogene bevolking.
[..]
Dus omdat je niet in staat bent om 300 woorden te onthouden, is dat al een reden om andere mensen toegang te ontzeggen?
Geimporteerde goede buitenlandse producten: wel de de lusten, niet de lastenquote:Op donderdag 15 maart 2007 07:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als men het normaal vind om het vreemde niet te accepteren, zou men ook gewoon producten uit het buitenland, zoals een japanse auto, chinees eten, amerikaanse software etc. niet moeten accepteren.
Wel consistent blijven hč.
Altijd grappig hoe "links" altijd een emotioneel debat weet te maken van het immigratie vraagstuk. Als je het gewoon zakelijk bekijkt weet elke autochtone Europeaan dat je zo weinig mogelijk immigranten moet binnenlaten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, als rasechte redneck is pberends doodsbenauwd dat z'n dochters een relatie krijgen met een neger, marokkaan of een andere niet-nederlander, en dat ze (in zijn huis!) een potje gaan liggen sexen. En dat ze 't nog lekker vinden ook.
Zo weinig mogelijk is niet helemaal waar, maar het is wel verstandig te selecteren op competenties.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Altijd grappig hoe "links" altijd een emotioneel debat weet te maken van het immigratie vraagstuk. Als je het gewoon zakelijk bekijkt weet elke autochtone Europeaan dat je zo weinig mogelijk immigranten moet binnenlaten.
Ziek ben je.... En ik zeg niet snel dat iemand ziek is, ik ben wel wat gewend namelijk....quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Tsja, de werkelijkheid is hard. Overigens vind ik 't wel erg dat jullie 't de loverboys kwalijk nemen dat ze een goede handelsgeest hebben.![]()
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:00 schreef AyaanHirsiAli het volgende:
wie heeft geen hekel aan hen. het klinkt in ieder geval als tuig uit het middenoosten en noordafrika.
klopt het ook ?
Ze raken je diep in je hart, lees ik. Daarnaast is een samenleving een non-begrip. Samenleving bestaat niet. Alsof jij vrijwillig een onbekende gaat helpen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Door dit soort taal gaan veel mooie westerse samenlevingen kapot. Want door de grote instroom van immigranten in sommige westerse landen hebben ze niet eens een samen-leving meer over. Al je vergelijkingen slaan kant noch wal.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:00 schreef AyaanHirsiAli het volgende:
wie heeft geen hekel aan hen. het klinkt in ieder geval als tuig uit het middenoosten en noordafrika.
klopt het ook ?
Duitsers?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:08 schreef Yildiz het volgende:
Denk jij bij Elgen aan Belgen, en bij Suidters aan Duitsers?
quote:Paraplu’s tegen rotte eieren in Boedapest
Politici worden bekogeld met eieren, de president geeft niet thuis en joden wordt aangeraden binnen te blijven. Polarisatie en onverdraagzaamheid tekenden de Hongaarse nationale feestdag. [..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |