Alle grote universiteiten en instanties die je maar kan bedenken van greenpeace tot een of andere japanse univ. kijk maar ff de eerste 10 minquote:Op zondag 11 maart 2007 11:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dat wordt beweerd door...?
De mens heeft toch maar zoveel tiende procent bij gedragen heb ik ooit ergens gelezen.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:42 schreef salutem het volgende:
De industriele revolutie heeft geen hol te maken met de opwarming vd aarde.
Oftewel Co2 is niet de boosdoener.
geen idee hoeveel procent maar als je het filmpje ziet dan zie je dat het iig geen ene drol is tov bv dode bladeren in de herfst.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
De mens heeft toch maar zoveel tiende procent bij gedragen heb ik ooit ergens gelezen.
Je kan em hier DL'equote:Op zondag 11 maart 2007 12:35 schreef dubidub het volgende:
Interessant, tvp'tje dus, ff kijken als ik tijd heb
Al Gort kan beter in een heeeeele diepe put springen met zn filmpje.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:33 schreef proteus het volgende:
Grappig ook die Al Gore die een correlatie ziet tussen CO2 en de temperatuur. Duh.
Wat jij wil, jij bent de modquote:Op zondag 11 maart 2007 13:57 schreef Drugshond het volgende:
De links moet ik nog bekijken, maar dit lijkt me meer een topic voor [DE].
Ik wil hem best terug in [NWS] kwakken, als e.e.a. mainstream is/wordt. Het is nog geen absoluut feit wat hier gepresenteerd wordt.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:03 schreef salutem het volgende:
[..]
Wat jij wil, jij bent de modmaar laat hem aub ff in NWS als je iets lijkt voordat je hem zomaar wegzet.
Maar aangezien dit nogal NIEUWE geluiden zijn die wij hier nog niet eerder hebben gehoord, lijkt mij de nieuwswaarde wel degelijk aanwezig !!
AUB als jij niet eens de moeite neemt deze doc te bekijken maar wel besluit dat het geen feit is ?!?!?!?!quote:Op zondag 11 maart 2007 14:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik wil hem best terug in [NWS] kwakken, als e.e.a. mainstream is/wordt. Het is nog geen absoluut feit wat hier gepresenteerd wordt.
Niet helemaal. Als al het geld dat nu wordt geïnvesteerd in het bewijzen van een theorie en het aanpassen van de geïndustrialiseerde levensstandaard zou worden geïnvesteerd in het ontwikkelen van oplossingen voor de gevolgen van de echte opwarming, hoe klein en kortstondig ook, zou dat veel meer resultaat opleveren voor de mensen die er last van hebben of gaan krijgen.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Toch raar dat op sommige van die sites gesuggereerd wordt dat een natuurlijke opwarming iets is om niet bang voor te zijn. Of het natuurlijk is of niet, het blijft ernstig. Het enige verschil is dat lieden zo kunnen zeggen: ach, we kunnen er toch niks tegen doen.
Wie zegt dat er niet geinvesteerd zal worden in duurzaamheid? Volgens mij zijn we allemaal de boodschap van Bill Clinton vergeten.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:44 schreef Tirion het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als al het geld dat nu wordt geïnvesteerd in het bewijzen van een theorie en het aanpassen van de geïndustrialiseerde levensstandaard zou worden geïnvesteerd in het ontwikkelen van oplossingen voor de gevolgen van de echte opwarming, hoe klein en kortstondig ook, zou dat veel meer resultaat opleveren voor de mensen die er last van hebben of gaan krijgen.
Een quote uit de film die toch vragen oproept: "One clear thing that emerges from the whole environmental debate is the point that there is somebody keen to kill the African Dream, which is to develop."
"I did not have sexual relations with that woman"?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niet geinvesteerd zal worden in duurzaamheid? Volgens mij zijn we allemaal de boodschap van Bill Clinton vergeten.
Nee, maar dat was ook een goeiequote:Op zondag 11 maart 2007 14:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
"I did not have sexual relations with that woman"?
Niemand?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niet geinvesteerd zal worden in duurzaamheid?
Jazeker. Er wordt telkens gezegd dat er geld over de balk wordt gesmeten en dat het de economie zal schaden als we Kyoto een andere maatregelen nemen. Het is juist een stok achter de deur voor die bedrijven en landen die milieuregels aan hun laars lappen om milieuvriendelijker te worden. Het is veel meer dan een klimaathype. Het gaat erom hoe wij straks in een overbevolkte wereld nog leefbaar kunnen wonen.quote:
Ik vind het altijd heel erg moeilijk om bij dit soort onderwerpen een goed onderbouwde mening te hebben. De één roept dit en klinkt aannemelijk en de ander roept het tegenovergestelde en ook dat klinkt aannemelijk. Ik heb er dan vervolgens te weinig verstand van om te weten wie er nou gelijk heeft. Beide partijen zijn vaak niet geheel onafhankelijk van bijv. industrie of andere belanghebbenden en er lijkt altijd wel een verborgen agenda te bestaan. Hoe kan je als leek nu weten wat er werkelijk aan de hand isquote:Op zondag 11 maart 2007 15:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Toch frapant dat media het nog niet voor elkaar hebben gekregen om een groot debat in Nederland te organiseren. Zou verhelderend zijn.
Idd het is uiterst stuitend dat men niet verder kijkt dan de schreeuwende massa en de echte wetenschappers over het hoofd ziet.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:35 schreef Boosoog het volgende:
En ondertussen spreken bollebozen als Angela Merkel en Blakenende zich uit om ingrijpende zeer kostbare maatregelen te nemen.
Tsja , je hoeft zelfs je school niet meer af te maken om een capabel bestuurderte zijn.![]()
8 en een halve minuut...quote:Op zondag 11 maart 2007 18:32 schreef zoalshetis het volgende:
samenvatting
de zon heeft meer invloed op de aarde qua temperatuur/global warming dan de mensheid.
wat is het aantal lichtjaren van de zon tov de aarde?
ts kan je deze link minder 'eigen topic verneukend' maken?quote:
Aangepastquote:Op zondag 11 maart 2007 19:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ts kan je deze link minder 'eigen topic verneukend' maken?
Erg interessant.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:38 schreef salutem het volgende:
Geweldig filmpje van geenstijl geplukt.
Komt van Channel 4 = nationale tv in the UKVideo Google channel4.com knack.be
Exact, en dat stelt deze docu heel juist aan de kaak.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Erg interessant.
"Groene bewegingen" zijn ooit heel klein begonnen met issues als schadelijke stoffen voor mensen en rechten voor dieren ed. Op een bepaald moment zijn ze gekaapt lijkt het.
zoveel macht hebben die antiglobalisten helemaal niet.quote:Op zondag 11 maart 2007 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
globalwarming=anti-globalisten.
en wat de antiglobalisten met hun mantel der liefde bereiken is een afrika dat zich niet kan ontwikkelen.
Het zijn onder andere de Rockefellers en Rothchilds die "global warming" promoten. Ze zijn al in de zeventiger jaren "groen gegaan". En nu de hersenbreker, tegelijkertijd hebben ze grote belangen in bijvoorbeeld de olie-industrie...quote:Op zondag 11 maart 2007 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
globalwarming=anti-globalisten.
True point !quote:Op zondag 11 maart 2007 20:58 schreef digitaLL het volgende:
The war on terror, the war on global warming, immigratie van tribale cultuur. Het is allemaal bedoelt om regeringen legitimatie te verlenen voor hun bestaan. Laat je niet langer gek maken en het geld uit je portemonee jatten.
Hehe, eindelijk iemand die dit ook ziet.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:43 schreef Schonedal het volgende:
Goed, laten we er van uitgaan dat de klimaatverandering niet veroorzaakt wordt door de mens, dat het CO2 gehalte van de atmosfeer er niets mee te maken heeft.
Is het zuiniger omspringen met energie dan een slechte zaak?
Is het niet beter voor iedereen dat we onafhankelijk worden van de aardolie?
Moeten we lage gebieden als het grootste deel van ons land dan maar prijs geven aan de zeespiegelstijging en er niets tegen ondernemen?
Het wordt warmer, dat feit is gewoon niet te ontkennen, het is vanuit de ruimte te zien dat de klimaatgordels opschuiven, de zeespiegelstijging is gewoon te meten.
Wat willen de ontkenners hiervan nu eigenlijk?
Is het een apres nous le deluge gedachte?
Dit zal ons nageslacht in de meest letterlijke zin des woords overkomen, kan het hun dan niks schelen misschien?
Kennelijk niet.
De vraag naar energie zal alleen maar toenemen (China/India) Je zult echt op zoek moeten naar alternatieven. En is er nou zoveel winst te behalen versus de kosten ? Zolang we het global niveau verprutsen hebben die kleine stapjes helaas pindakaas geen effect. Of je er een ideologische groene samenleving ervoor terug krijgt is vooralsnog maar de vraag.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:43 schreef Schonedal het volgende:
Goed, laten we er van uitgaan dat de klimaatverandering niet veroorzaakt wordt door de mens, dat het CO2 gehalte van de atmosfeer er niets mee te maken heeft.
Kleine stapjes? Hoeveel energie zei Merkel te kunnen besparen als heel Duitsland over gaat op spaarlampen? Dat is niet niks hoor.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De vraag naar energie zal alleen maar toenemen (China/India) Je zult echt op zoek moeten naar alternatieven. En is er nou zoveel winst te behalen versus de kosten ? Zolang we het global niveau verprutsen hebben die kleine stapjes helaas pindakaas geen effect. Of je er een ideologische groene samenleving ervoor terug krijgt is vooralsnog maar de vraag.
Maar niks doen is ook weer zo lame. Omdat je toch wel kunt spreken over technologische vooruitgang.
Ja, want het kost ontzettend veel geld. Geld dat anders zeer sterk ten goede zou komen van economische ontwikkeling, zeker in derdewereldlanden.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:43 schreef Schonedal het volgende:
Nee, zeker niet voor de landen die hieraan verdienen. Daarnaast zijn er uiteraard nog andere fossiele brandstoffen, zoals gas en kolen.quote:Is het niet beter voor iedereen dat we onafhankelijk worden van de aardolie?
Uiteraard niet. Maar deze opmerking slaat helemaal nergens op.quote:Moeten we lage gebieden als het grootste deel van ons land dan maar prijs geven aan de zeespiegelstijging en er niets tegen ondernemen?
Nee, wat wil jij bereiken met je ideologisch-gedreven valse wetenschap?quote:Het wordt warmer, dat feit is gewoon niet te ontkennen, het is vanuit de ruimte te zien dat de klimaatgordels opschuiven, de zeespiegelstijging is gewoon te meten.
Mwah.... en hoever rekken we de daarmee de energiebronnen op ...quote:Op zondag 11 maart 2007 21:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Kleine stapjes? Hoeveel energie zei Merkel te kunnen besparen als heel Duitsland over gaat op spaarlampen? Dat is niet niks hoor.
De energiebesparing zal een druppel op de gloeiende plaat zijn, het extra kwik wat erdoor in het milieu zal komen zal aanzienlijk zijn.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kleine stapjes? Hoeveel energie zei Merkel te kunnen besparen als heel Duitsland over gaat op spaarlampen? Dat is niet niks hoor.
Precies. Stijgende prijzen voor de winning van (vooral) olie en stijgende vraag, leiden tot een sterk stijgende prijs, zoals we al jaren zien op de wereldmarkten. Het gevolg hiervan is dat alternatieven en het ontwikkelen van alternatieven meer aantrekkelijk worden. Nog zo een leuk misverstand is dat mensen dat mensen denken dat olie, gas of kolen op zullen raken. Bullshit, op een geven moment zijn alternatieven gewoon goedkoper en zullen olie, gas of kolen niet meer worden geexploiteerd.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mwah.... en hoever rekken we de daarmee de energiebronnen op ...
Het verbranden van koolwaterstoffen als functie van de mensheid is een grote piek die snel uitsterft. Een spaarlampje meer of minder zal weinig helpen. Je moet echt over op een ander (nog niet bestaand ?!) procede.
Kijk de docu even en je zal een hoop meer begrijpen over zeespiegels en opwarming.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:43 schreef Schonedal het volgende:
Moeten we lage gebieden als het grootste deel van ons land dan maar prijs geven aan de zeespiegelstijging en er niets tegen ondernemen?
Het wordt warmer, dat feit is gewoon niet te ontkennen, het is vanuit de ruimte te zien dat de klimaatgordels opschuiven, de zeespiegelstijging is gewoon te meten.
Een beetje fatsoenlijk welwillend denkend mens doet het hele C02 verhaal allang af als debunked.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:23 schreef JohnDope het volgende:
Dat CO2-verhaal houdt niet meer lang stand.....
ik zeg het al tijden en nu komen de filmpjes pas
Exact, een van de dingen die ook in deze documentaire naar voren komt is dat het taboe op 'ouderwetse' energiebronnen en het slechts in zeer beperkte maten meehelpen met de bouw van energiecentrales het voor Afrikaanse landen allemaal veel te duur maakt. Ze kunnen van het geld dat ze hebben simpelweg geen groot zonne-energie park aan leggen en zonder elektrische energie is het ontstaan van een beetje moderne samenleving vrijwel onmogelijk.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:12 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ja, want het kost ontzettend veel geld. Geld dat anders zeer sterk ten goede zou komen van economische ontwikkeling, zeker in derdewereldlanden.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/59/index.htmlquote:Op maandag 12 maart 2007 02:21 schreef savelkoul het volgende:
Elsevier
Ik heb iig al een nieuwe SUV besteldquote:Op maandag 12 maart 2007 02:26 schreef Monidique het volgende:
Het wordt tijd dat de sceptici sceptisch worden...
Je kan natuurlijk ook zuinig met energie omgaan, dit staat los van de globale opwarmingdiscussie.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:04 schreef salutem het volgende:
[..]
Ik heb iig al een nieuwe SUV besteld
Sterker nog, de afgelopen paar honderd jaar zie je al een trend van op en neergaan van temperatuur, waarbij juist de industriele periode van 1945 tot 1975 een dip laat zien en bij de economische recessie in 1975 begint het weer te stijgen.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:53 schreef teamlead het volgende:
In z'n algemeenheid: ja duh.. natuurlijk is het een hoax. Iedereen die op school heeft opgelet, weet dat de temperatuur op aarde nu oploopt, omdat we van een ijstijd "af komen". Duurt nog een paar duizend jaar en dan wordt het vanzelf weer kouder
8uur journaal = NOS = Slinkse praatpaal = Marxismequote:Op maandag 12 maart 2007 11:57 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
stom dat ze hier nu mee komen, ik heb geen idee wat nu te geloven, pas als op het 8 uur journaal komt dat het allemaal gelul was zal ik het geloven maar dit zal tot een hoop discussie en verwarring leiden denk ik.
Punt is juist dat er nu vooral gefocust wordt op de manier waarop we dit proces zouden kunnen omkeren. Alleen: dat kunnen we dus niet. Verstandiger zou dus zijn om te concentreren op een manier om om te gaan met deze nieuwe realiteitquote:Op maandag 12 maart 2007 11:57 schreef wdn het volgende:
Zelfs op Mars gaat de temperatuur omhoogHet is dus gewoon de zon die feller licht uitstraalt.
Maar niettegenstaande: het probleem blijft. Er smelt veel meer water dan Nederland kan opvangen
Dat is inderdaad het grootste punt van discussie.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
Punt is juist dat er nu vooral gefocust wordt op de manier waarop we dit proces zouden kunnen omkeren. Alleen: dat kunnen we dus niet. Verstandiger zou dus zijn om te concentreren op een manier om om te gaan met deze nieuwe realiteit
Ecosystemen worden plaatselijk al op de kopgezet. Ik denk dat je iets anders bedoelt.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:08 schreef Oksel het volgende:
Kijk.. ik zou het een prestatie vinden als wij als mensheid een compleet ecosysteem op zijn kop kunnen zetten. Daar geloof ik niet in.
De enige optie is dat wij de druppel waren..
...omdat er mijarden geinvesteerd worden in dit 'probleem' terwijl wetenschappelijk bewezen is, dat het de zon is die de klimaatveranderingen veroorzaakt. Je doet er niets tegen en het zakt vanzelf weer. De co2 uitstoot door industrie & auto's is zo miniem dat het NIETS helpt aan de verandering. Dijken bouwen helpt wel, schonere auto's helpen geen zak.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:18 schreef Merkie het volgende:
Zonder de docu te hebben gezien wil ik graag kwijt dat ik me afvraag waarom mensen alles er aan doen om zich ertegen te verzetten. Misschien bang voor de waarheid? En wat is er mis met een begrip als 'better safe than sorry'? Kan heus geen kwaad.
Ik ben het volkomen eens met punt 1 & 3 hoor.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:48 schreef Hallulama het volgende:
2. CO2/andere giftige stoffen/fijnstof uitstoot reduceren is ALTIJD goed
't Is goed voor de economie.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:18 schreef Merkie het volgende:
Zonder de docu te hebben gezien wil ik graag kwijt dat ik me afvraag waarom mensen alles er aan doen om zich ertegen te verzetten. Misschien bang voor de waarheid? En wat is er mis met een begrip als 'better safe than sorry'? Kan heus geen kwaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |