Ja, het moet héél zachtjes koken. Ik zet de pan altijd op een vlamverdeler op het laagste pitje.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:12 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb nu de tomaten in de pan zitten, moet ik de wijn e.d. nu aan de kook brengen? Want dat begrijp ik niet helemaal ?
Wijn zat er al in voor de tomaten. Dat heb ik even doorgeroerd (maar het was dus nog koud) daarbij heb ik de tomaten gegooid.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:15 schreef borisz het volgende:
Ja wijn moet er bij. Of had er eigenlijk al in moeten zitten.
Ja de boel moet heel rustig koken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:27 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wijn zat er al in voor de tomaten. Dat heb ik even doorgeroerd (maar het was dus nog koud) daarbij heb ik de tomaten gegooid.
Af en toe zie ik een bubbeltje bovenkomen in het midden van de pan. Dat lijkt me oké toch?
En nu moet ik het gewoon een paar uur niet meer aanraken?
Sorry voor mijn vragen, maar ik heb nog nooit iets gekookt dat langer duurde dan 20 min
Even een kickje.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hey bedankt, ik ben de laatste tijd ook een beetje aan het klooien met zelf pasta saus maken omdat de k&k varianten me niet bevallen, dit is een mooie basissaus en gelijk een recept voor grote hoeveelheden, top, deze ga ik van het weekend proberen!.
Minder pepers.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:00 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Even een kickje.
Ik heb exact dezelfde gegevens aangehouden, maar die pepers zijn mij teveel. herejezus![]()
wat kan ik daar tegen doen?
Als het een soep was dan zou ik er room of craime freche doorheen gooien. Bij een pastasaus wordt het wat lastiger. Ik zou even geen oplossing weten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:06 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ja voor de volgende keer is dat een oplossing ja, maar voor nu?
Die bijsmaak zijn de conserveer en bindingsmiddelen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:38 schreef LennyKravitz het volgende:
Welke \"normale\" pastasaus vinden jullie het lekkerst?
Heb het dus over tomaten-basis pastasauzen, die je verpakt in de winkel kunt kopen...
Ik vind dat ze soms toch een bijsmaak hebben die ik niet kan plaatsen...
Ik gooi er zelf meestal nog wat extra gehakt doorheen of een paprika...
Tips?
Een scheut melk op het laatste moment erdoor is misschien een oplossing. Ik probeer het gewoon. Zonde om een pan saus weg te gooien.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als het een soep was dan zou ik er room of craime freche doorheen gooien. Bij een pastasaus wordt het wat lastiger. Ik zou even geen oplossing weten.
Probeer dat dan eerst met een klein beetje saus. Want als het gewoon goor is(en dat vermoed ik) dan kun je de saus beter in "hete toestand" aan iemand weggeven dan met melk erbij weggooien.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:45 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Een scheut melk op het laatste moment erdoor is misschien een oplossing. Ik probeer het gewoon. Zonde om een pan saus weg te gooien.
Gedaan.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Probeer dat dan eerst met een klein beetje saus. Want als het gewoon goor is(en dat vermoed ik) dan kun je de saus beter in "hete toestand" aan iemand weggeven dan met melk erbij weggooien.
Heb je de zaadlijsten wel verwijderd uit de pepers?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:00 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Even een kickje.
Ik heb exact dezelfde gegevens aangehouden, maar die pepers zijn mij teveel. herejezus![]()
wat kan ik daar tegen doen?
Ja. Uit allemaal zelfs.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Heb je de zaadlijsten wel verwijderd uit de pepers?
quote:????Op zondag 24 oktober 2010 14:58 schreef Rabbitproof het volgende:
5 tomaten (Roma)
1 pakje tomato frito van heinz
verse basilicum
buffalo mozzarella
en dan het liefst met farfalle of penne
quote:Als je wijn goor vindt, waarom doe je er dan wijn in?Op zondag 24 oktober 2010 20:11 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vond de saus van aschwin trouwens echt extreem smerig. Veel teveel de smaak van wijn en wijn vind ik goor![]()
Ik zal ongetwijfeld iets fout hebben gedaan maar het was imo echt een mislukking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |