Ook dat jaquote:
Dit is begrijpelijk, maar volgens mij voor velen toch reden om het niet te doen. Het is toch een stukje inbreuk op de privacy in mijn ogen.quote:Kijk, als je elke zomeravond zit te bieren in de tuin tot diep in de nacht dan denk ik dat je wel wat hoort ja....
Dat snap ik; dan vraag ik er ook omquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:09 schreef Marsepein het volgende:
Ervaring leert dat ook als je niet naast ouders of schoonouders woont er regelmatig langs gekomen wordt. Dus maakt niet veel verschil. Als het duidelijk is dat jouw huisje is (huur) en dat je gewoon een eigen leven hebt is er niets aan de hand.
Proberen kan toch altijd?
Kijk, als je elke zomeravond zit te bieren in de tuin tot diep in de nacht dan denk ik dat je wel wat hoort ja....
Dat intieme moment is nu ( thuiswonend ) soms ook wel een probleem (quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:29 schreef sanger het volgende:
Ik zie het probleem niet zo.
Maar bedenk wel dat je goede afspraken maakt met je ouders over die sociale controle. Als jij en je vriendin bv een intiem moment hebben op een wat ongebruikelijk tijdstip, en je moeder komt binnen om je post te ordenen en je planten water te geven of weet ik veel wat.....dan wordt je niet vrolijk. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw ouders daar tegenoverstaan en of je ouders nieuwsgierig zijn danwel bemoeizuchtig.
Ik woon 150 meter van mijn schoonouders (tov voorheen 300 meter) en zie ze ook niet dagelijks.
Of: Ligt het aan mij of piept/kraakt jullie bed zo ergquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Zeker bij nieuwsgierigheid zou ik het niet doen.
Dan krijg je van dat soort vragen 'wat waren de gordijnen nog lang dicht gisteren'.
Als ze me uitnodigenquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat snap ik; dan vraag ik er ook om; dat zou jij van je buren ook niet graag zien of verwachten
[..]
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord hequote:Dat intieme moment is nu ( thuiswonend ) soms ook wel een probleem (![]()
).
Mijn ouders zijn erg nieuwsgierig; vooral mijn moeder en ik vrees dat die mij dan nog in de gaten houdt als ik naast hun woon![]()
Van die kleine dingen waar je je in de lengte van dagen aan gaat irriteren; een soort van big brother gevoel heb ik er op dit moment bij
"Wat kwamen jullie toch laat thuis vanacht"quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Zeker bij nieuwsgierigheid zou ik het niet doen.
Dan krijg je van dat soort vragen 'wat waren de gordijnen nog lang dicht gisteren'.
Hij is mooi tnimble!quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:21 schreef tnimble het volgende:
Ik ken ook mensen die heel snel bij hun ouders zijn weggegaan omdat ze het niet uithuilden en zelfs het contact helemaal verbroken hebben.
ik geef je 100% gelijkquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:21 schreef tnimble het volgende:
Licht er helemaal aan hoe je zelf bent en vooral je ouders. Kan me goed voorstellen ddat er genoeg mensen zijn die het lieft zoveel mogelijk kilometers er tussen willen hebben.
Door de omstandigheden woont mijn moeder nu 1 kamer bij me vandaan. Erg veel problemen geeft dat niet ook is het in dit geval maar zo gekomen door de omstandiheden.
Mijn opa en oma hebben ook lange tijd naast ons gewoont en dat was ook erg leuk en soms best handig.
Een collega van me is nu net 30 en woont ook nog
steeds bij zijn ouders heeft daar een goede verstandhouding mee. Hij is wel op zoek naar een eigen sekkei maar veel haast heeft hij niet.
Een andere iemand die ik ken woont net zoals Sanger net om de hoek bij zijn ouders. De woning is zelfs van zijn ouders.
Ik ken ook mensen die heel snel bij hun ouders zijn weggegaan omdat ze het niet uithuilden en zelfs het contact helemaal verbroken hebben.
Dus ja.... Wat Marsepijn zegt proberen kan altijd
Ik wou wat mogelijke antwoorden geven, maar ik ga er vanuit dat je goed contact met jou ouders wilt behoudenquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
"Wat kwamen jullie toch laat thuis vanacht"
"Wie waren dat die gisteravond zo en zo laat bij jullie weggingen
"Je moet de ramen ook eens nodig lappen"
"De tuin mag je ook wel wat onderhoud aan plegen"
Dat idee heb ik gewoon; dat moeders dan 2 keer op een dag om en rond het huis loopt om te kijken wat we mogelijk wel niet zouden kunnen doen![]()
zichzelf samenwonen uit het hoofdpraat![]()
Niet helemaal, maar ik heb samengewoond met een meisje die dagelijks met haar moeder optrok. En die moeder bemoeide zich zo met ons leven en huishouden. Heel irritant.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
Sanger spreekt uit ervaring? :p
Mjah, het contact met mijn ouders in huis is niet slecht te noemen; af en toe komt het wel eens tot een verhitte discussie over het een of anderquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:21 schreef tnimble het volgende:
Licht er helemaal aan hoe je zelf bent en vooral je ouders. Kan me goed voorstellen ddat er genoeg mensen zijn die het lieft zoveel mogelijk kilometers er tussen willen hebben.
Door de omstandigheden woont mijn moeder nu 1 kamer bij me vandaan. Erg veel problemen geeft dat niet ook is het in dit geval maar zo gekomen door de omstandiheden.
Mijn opa en oma hebben ook lange tijd naast ons gewoont en dat was ook erg leuk en soms best handig.
Een collega van me is nu net 30 en woont ook nog
steeds bij zijn ouders heeft daar een goede verstandhouding mee. Hij is wel op zoek naar een eigen sekkei maar veel haast heeft hij niet.
Een andere iemand die ik ken woont net zoals Sanger net om de hoek bij zijn ouders. De woning is zelfs van zijn ouders.
Dus ja.... Wat Marsepijn zegt proberen kan altijd
Het hangt er vanaf hoe je zoekt natuurlijk. Er wordt vooral veel op topictitel gezocht. En er zijn legio mensen die het verkeerd schrijven, ik zie het zelfs op busjes van stucadoorsbedrijven verkeerd staan.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:17 schreef Sugar het volgende:
Euh, dit topic komt met de zoekfunctie van Fok! ook echt wel boven water als je met stucen zoekt, hoor. Ook zonder dat foute woord in de titel.![]()
Je hebt helemaal gelijk, en het is weggehaald door BE.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:11 schreef Sugar het volgende:
Sja. En toch vind ik het nogal krom om vanwege de zoekfunctie een fout in een topictitel te zetten.
Je kunt er misschien ook op vertrouwen dat mensen beide zoek-opties proberen: dus zowel zoeken op titel als op trefwoord. En uiteraard zal dat vaak gebeuren met 'stucen', 'stucken' of zelfs 'stuuken/stuucen'.Maar om nou al die foute variaties maar in de topictitel te zetten...
Wanneer had jij weer stroom? Wij hadden hier in 'de Berg' om 19:00 gisteravond weer stroom, ik hoorde dat de rest van Neede tot vannacht zonder stroom hebben gezeten. Ze hadden in Borculo een lus gemaakt zodat we hier weer stroom hadden.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo en toen hadden we weer wel stroom![]()
We hebben hier echt de stroomvoorziening van een derderangs bananenrepubliek(Is maar de 5de keer ofzo dat de stroom hier in Neede, Eibergen, Rekken en Haaksbergen uitviel
)
Gisteravond uur of 6 alweerquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:42 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wanneer had jij weer stroom? Wij hadden hier in 'de Berg' om 19:00 gisteravond weer stroom, ik hoorde dat de rest van Neede tot vannacht zonder stroom hebben gezeten. Ze hadden in Borculo een lus gemaakt zodat we hier weer stroom hadden.
Bronquote:Woningwet drama klussers
Boete bij te luide wasmachine
AMSTERDAM - Door een nieuwe wet wordt het geven van een feestje thuis zonder voldoende frisse lucht strafbaar. Als daarbij de muziek te hard staat, zijn de rapen helemaal gaar. Wasmachine te luid? boete!
Een nieuwe, algemene zorgplicht in de woningwet maakt huiseigenaren namelijk aansprakelijk voor vaag omschreven veiligheids- en gezondheidsrisico's.
De nieuwe woningwet wordt de doodsteek voor klussend Nederland. Huiseigenaren moeten namelijk per 1 april kunnen aantonen dat klussen en verbouwingen professioneel zijn uitgevoerd en kloppen met de bouwregels, anders kunnen ze een forse boete tegemoetzien.
De algemene zorgplicht is bedoeld om gevaarlijke toestanden in de horeca te voorkomen en om huisjesmelkers het leven zuur te maken. Maar ook voor de doorsnee-huizenbezitter komen brandveiligheid, inbraakveiligheid, ventilatie, geluidshinder en vochtbestrijding nu onder het strafrecht.
Wasmachine
"Als de buren gaan klagen over het geluid van je wasmachine, ben je vanaf aankomende zaterdag in principe strafbaar", zegt bouwpatholoog Abele Reitsma.
Hij geldt als deskundige op het gebied van bouwregels.
Volgens Vereniging Eigen Huis zal gezond verstand de overhand houden.
Same here.....quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:15 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat het vanaf het moment geldt dat de wet van kracht is. Aan de ene kant juich ik het toe dat de zelfklusser zich ook aan alle regelgeving moet houden (Bouwbesluit), aan de andere kant staat dat mezelf wel in de weg, als ik een net iets andere oplossing verzin asl toegestaan.
Vergeet de bouwtekeningen niet, de keuringsrapporten van de schroeven, de millieuvriendelijk verf, ideale ophanghoogte, en de onderzochte kattenpopulatie in de omringende kilometer.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
Moet ik dan een aannemer laten komen om m'n vogelhokje op te hangen??
Veel vogelhokjes hoeven heel geen stokje, het hangt er vanaf welk soort vogel je wilt, dus misschien kun je daaronder uit komen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
En het stokje voor het gaatje moet ook arbo gekeurd zijn zeker, anders krijgt het koolmeesje nog een hernia
Onder dat artikel staan een berg reacties dat het vast een 1-aprilgrap is, gezien de vermelde invoerdatum van de wet. Maar als je iets verder op internet zoekt, lijkt het geen grap te zijn!quote:
Ik hoop voor jullie dat het een grap isquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Onder dat artikel staan een berg reacties dat het vast een 1-aprilgrap is, gezien de vermelde invoerdatum van de wet. Maar als je iets verder op internet zoekt, lijkt het geen grap te zijn!
Dat zal niets uitmaken Mmach, wij Nederlanders klagen toch welquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:58 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik hoop voor jullie dat het een grap is, niet normaal, wat een Gestapo toestanden. Alsof een professional onfeilbaar is en nooit knoeiwerk aflevert.
Toch opvallend dat een land dat zo bekend staat om zijn vrijheid (drugsbeleid enzo), zo betuttelend is met z'n burgers. Ik heb zo niet het gevoel dat het daar erg goed gaat in Nederland, veel geklaag en gezaag. Misschien maar es een keer niet voor Harry Potter stemmen?
idd. er is altijd wel een percentage wat het er toch nooit mee eens isquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat zal niets uitmaken Mmach, wij Nederlanders klagen toch wel
daar ben ik het niet mee eens !quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
idd. er is altijd wel een percentage wat het er toch nooit mee eens is![]()
Is het nog steeds dik (vocht) of stijf (spier)??quote:Op woensdag 4 april 2007 10:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Poe, poe...![]()
Leuk hoor al die fysiotherapie die ik krijg (twee keer in de week en oefeningen thuis) maar na twee weken kan ik nou niet zeggen van goh wat vordert mijn herstel toch goed![]()
Loop nog steeds mank omdat mijn enkel niet wil wat ik wil![]()
Meer stijve spieren dan vochtquote:Op woensdag 4 april 2007 10:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Is het nog steeds dik (vocht) of stijf (spier)??
Ik ken het. Beide keren toen ik aan mijn knie werd geopereerd moest ik dagelijks 2x een uur, en daarbuiten 4 weken plat op de bank/bed. En bewoog ik me voort in een rolstoel
Regel een rolstoel en ga het dorp in!quote:Op woensdag 4 april 2007 10:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Meer stijve spieren dan vocht![]()
Ik moet dagelijks minimaal 30 keer die oefeningen doen die ik mee heb gekregen van de fysiotherapeut
Opzich is dat best prima te doen; maar ik ben zo godsgruwelijk verveeld na 8 weken thuiszitten![]()
Hehe ik heb er ook wel één maar die stoepen hier in Neede zijn bijna levendsgevaarlijkquote:Op woensdag 4 april 2007 10:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Regel een rolstoel en ga het dorp in!
Ik heb destijds bij thuiszorg een rolstoel gehuurd, en later overgekocht. Dat was goedkoper. Nadat ik weer kon lopen heb ik die rolstoel aan mijn oma gegeven.
Breek je zometeen je arm omdat je van de stoep af rijdtquote:Op woensdag 4 april 2007 10:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hehe ik heb er ook wel één maar die stoepen hier in Neede zijn bijna levendsgevaarlijk![]()
Stel je voor zeg !quote:Op woensdag 4 april 2007 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Breek je zometeen je arm omdat je van de stoep af rijdt
En de auto's rijden over de stoep?quote:Op woensdag 4 april 2007 11:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Stel je voor zeg !Dan loop ik mank en met mijn arm in het gips !
![]()
Nee, de stoepen hier in de gemeente zijn behoorlijk scheef zeg maar; ouderen met rollators e.d. lopen hier gewoon over de straat omdat de stoep levensgevaarlijk is![]()
De meeste stoepen liggen idd scheef hier, en als het een keer recht ligt zijn de stoepen wel zo smal dat je niet eens fatsoenlijk met zn tweeen naast elkaar kan lopen.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Stel je voor zeg !Dan loop ik mank en met mijn arm in het gips !
![]()
Nee, de stoepen hier in de gemeente zijn behoorlijk scheef zeg maar; ouderen met rollators e.d. lopen hier gewoon over de straat omdat de stoep levensgevaarlijk is![]()
En dat terwijl er daar toch echt meer ruimte is als hierquote:Op woensdag 4 april 2007 11:31 schreef taxibabe het volgende:
[..]
De meeste stoepen liggen idd scheef hier, en als het een keer recht ligt zijn de stoepen wel zo smal dat je niet eens fatsoenlijk met zn tweeen naast elkaar kan lopen.
De meeste wijken zijn best wel oud hier. Ik woon in een wijk dat in de jaren 50 is gebouwd, alles is best wel smal hier. Ook de wegen in deze wijk zijn smal.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:34 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat terwijl er daar toch echt meer ruimte is als hier
Vandaar de scheve stoepenquote:Op woensdag 4 april 2007 11:39 schreef taxibabe het volgende:
[..]
De meeste wijken zijn best wel oud hier. Ik woon in een wijk dat in de jaren 50 is gebouwd, alles is best wel smal hier. Ook de wegen in deze wijk zijn smal.
Ik heb geen parkeerplaats voor de deur, ik moet mn auto op de openbare parkeerplaats zetten, uit het zicht. Als ik em voor mijn huis op de weg zet, moet een passerende auto over de stoep rijden.
Dat is hier in iets mindere mate het geval; het is hier wat breder; en wat ruimer; het is ook niks voor niks een doorgaande wegquote:Op woensdag 4 april 2007 11:39 schreef taxibabe het volgende:
[..]
De meeste wijken zijn best wel oud hier. Ik woon in een wijk dat in de jaren 50 is gebouwd, alles is best wel smal hier. Ook de wegen in deze wijk zijn smal.
Ik heb geen parkeerplaats voor de deur, ik moet mn auto op de openbare parkeerplaats zetten, uit het zicht. Als ik em voor mijn huis op de weg zet, moet een passerende auto over de stoep rijden.
Gaat dus de goede kant uit.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo, vanmiddag voor het eerst weer auto gereden (in 10 weken tijd).
Moet zeggen dat dat wel best lekker is hoor![]()
Beetje vrijheid weer terug enzo![]()
Nu zo ik ook wel weer een keer fatsoenlijk willen kunnen lopen; maar dat zou nog wel weken duren![]()
Just keep on moving; ik weet, ik probeer zoveel mogelijk te bewegen al loop ik nog steeds mankquote:Op donderdag 5 april 2007 23:02 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Gaat dus de goede kant uit.
Ik heb me is een keer met een hamer behoorlijk hard tegen mijn knie geslagen bij het vloerplanken leggen.
Nou dat doet pijn. Mijn knie kon ik dus niet meer bewegen.
Maar toch. Doen. Bewegen. Als er een lift was in gebouw of in de metro met roltyrappen.
Jammer miet met de lift of roltrap maar met de trap. Jezelf dwingen om te bewegen.
Lopen. En veel trappen lopen. Probeer dat maar eens. Opeens heb je er geen erg meer in en voel je niks meer.
Het gaat nu toch al beter dan de vorige week![]()
Done!quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:13 schreef becky27 het volgende:
Vooral blijven doorgaaaaaan, vonkenboer!
Aan de moderator, mag mijn topictitel veranderd worden naar: Becky's portiekwoning: nog wel even bezig!
thanx
helemaal toppie Bedankt!quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:45 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Done!![]()
Ik heb wel 'Deel II' in de titel laten staan, ok?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |