abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:13:23 #51
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47462023
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het bij de kosten van onderhoud hoort, maar als je weet wat voor kosten ik in het afgelopen jaar al gehad heb aan dat ding dan zou je wel snappen waarom ik zo diep zucht (en die kosten waren geen normaal onderhoud of benzine e.d. zaken)

Het was een beetje een kneusje qua auto en dat blijft het volgens mij ook; het is iedere keer maar weer afvragen wat er defect gaat
Wat voor auto is het?? VW??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 10:10:58 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_47463567
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Wat voor auto is het?? VW??
Het is een peugeot 106 1.4 XSI Le Man uit 1995, deze heeft een vrij luxe uitvoering met leren bekleding , leren stuurwiel, sportstoelen, centrale vergrendeling en hij weegt maar 845 kg. In combinatie met een 1400 injectie motor gaat dat ding als de spreekwoordelijke brandweer

Zodra ik in een VW, Ford of Slopel ga rijden dan moet iemand mij echt ff een schop onder me hol verkopen

dinsdag 20 maart 2007 @ 10:24:41 #53
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47464044
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:10 schreef Vonkenboer het volgende:

Zodra ik in een VW, Ford of Slopel ga rijden dan moet iemand mij echt ff een schop onder me hol verkopen
Met liefde

Maaruh, de spreekwoordelijke brandweer gaat in mijn beleving toch wat sneller hoor
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:43:18 #54
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47464608
Leuke sportieve bak Vonkie!

Jammer dat je dezelfde (elektronische?) problemen hebt als ik met mijn Clio.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47469618
haha vonkie, heb je je auto zo mooi laten glimmen voor de foto? of ziet ie er altijd zo uit?
die van ons is pas voor zn beurt naar de garage geweest ze hebben hem met liefde voor 120 eurie 3x gewassen van binnen en van buiten.
we dachten even dat hij zwart was, maar nu issie weer zilverkleurig.
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 14:23:48 #56
92034 crew  Vonkenboer
pi_47471593
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:22 schreef truttebosje het volgende:
haha vonkie, heb je je auto zo mooi laten glimmen voor de foto? of ziet ie er altijd zo uit?
die van ons is pas voor zn beurt naar de garage geweest ze hebben hem met liefde voor 120 eurie 3x gewassen van binnen en van buiten.
we dachten even dat hij zwart was, maar nu issie weer zilverkleurig.
We hadden hem toen inderdaad verschrikkelijk opgepoetst; voor die tijd was die ook echt meer zwart dan rood . Rood is wel een kleur die je heel mooi op kan poetsen; verder is de kleur ook niet verweerd dus
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 14:30:57 #57
92034 crew  Vonkenboer
pi_47471852
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:43 schreef sanger het volgende:
Leuke sportieve bak Vonkie!

Jammer dat je dezelfde (elektronische?) problemen hebt als ik met mijn Clio.
Hij heeft één keer technische problemen gehad met de ontsteking waar zelfs een goede garage niet meer uit kwam; Ik hoor het de beste man nog zo zeggen : "Hij moet het nu toch echt doen" *sleutel omdraait* "klik, klik, nooit starten Na 2 verschillende injectiecomputers, 2 keer de bekabeling na gelopen te hebben op beschadigingen, de krans waarop de timings van de ontsteking worden uitgelezen keer eruit gehaald en schoongemaakt; bijna alle sensors vervangen te hebben ... en nog veel meer van dat soort ongein6 weken verder en evenveel experts verder ... bleek het een sensortje te zijn ergens op een bijna onbereikbare plaats; die de ontsteking verkeerd aanstuurde

Totale kosten plaatje; er zit voor dikke ¤ 400,- aan onderdelen aan excl. de nodige manuren.
Totaal betaald : ¤ 200,- incl. het monteren van een sensortje van ¤ 90,- de rest van de onderdelen en manuren hoefde ik niet te betalen (De garagehouder zag het als een leermoment waar de klant niet de dupe van moet worden )

Als ik nu met deze auto bij dezelfde garage kom voor dingen als de apk; dan trekt hij al een beetje wit weg
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 09:38:53 #58
92034 crew  Vonkenboer
pi_47500418
Nou, dat is vandaag hier dan ook weer lekker wakker worden
Staat er om negen uur smorgens iemand op de stoep dat een bekende van ons hier in de buurt plotseling op 83 jarige leeftijd is overleden (Ik zie hem nog zo lopen rond het huis en in de tuin bezig; ik hoor hem nog zo zeggen... ik wordt op deze manier wel 90 jaar...

Ik ga hem missen; zijn geniale humor en zijn manier van doen...
Jammer Jo; het heeft niet zo mogen zjin
pi_47503784
Sterkte Vonk ....
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:28:45 #60
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_47508180
Hij is toch 83 geworden, das al een mooie leeftijd vind ik. Maar toch sterkte natuurlijk, fijn is het nooit.

En nu we toch over auto's bezig zijn, de camionette is door de keuring

De schokdempers presteerden stukken beter. Ik weet niet direct wat de cijfers willen zeggen, maar de vorige keer waren de waardes: links 20, rechts 17, lager is slechter, en je hebt minimaal 20 nodig, het verschil tussen beide waardes max 50%.
Met de nieuwe schokdempers: 50 links, en 48 rechts, which is great, or so it seems.

Gisteren was ik gegaan, maar ik had de batterij gewoon met zo'n beugeltje vastgezet. Ze kon een beetje bewegen maar in mijn ogen was dat toch al beter dan dat ze gewoon los stond. De originele bevestigingsbeugels zijn al jaren geleden verloren dus was het improviseren. Maar daargekomen begon die vent te sleuren aan de batterij en hij vond ze teveel bewegen. Ik moest gelukkig niet betalen voor die vaststelling en dus heb ik gisterenavond maar 2 van die ladingssjorbanden gekocht en daarmee de batterij vastgemaakt.

( ). Ze zit muurvast en wonder boven wonder vonden ze het goed.
Nu kan ik dus volledig legaal met m'n trouwe beestje op pad.

Sinds de 4-5 maanden dat ik die gebruik (daarvoor gebruikte ik de andere auto van m'n broer, maar hij was bang dat ik ermee zou botsen en had liever dat ik het busje gebruikte) zijn er al 5553 kmtjes van mij.
Ik vind dat wel een mooie illustratie van de degelijkheid van VW (of toch van de oudere modellen). 20 jaar oud and still going strong. (hout vasthouden )

Jammer van de bluts achteraan en de verfsporen opzij , beide veroozaakt door mn broer.

Luxueze uitvoering van geen leren zetels, en geen leren stuurwiel

[ Bericht 11% gewijzigd door MMach op 21-03-2007 13:34:42 ]
pi_47514651
Mmach, dat ding is goud waard. Daar zul je nog veel plezier van hebben.
En wie weet mss staat hij later bij jou in jouw museum( tussen al die Ferraries)
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 18:02:44 #62
92034 crew  Vonkenboer
pi_47518934
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:28 schreef Marsepein het volgende:
Sterkte Vonk ....
Ik denk maar zo; het is wat dat betreft een mooie manier van heengaan; beter dit dan jarenlang lijden en aftakkelen waarna er een zielig hoopje mens overblijft wat nog jaar of jaren leeft.

Als ik 83 jaar mag worden en dan nog zoveel dingen kan doen als hij deed; dan wil ik er wel voor tekenen
pi_47662317
Ondanks dat het hier geen KLB is klaag ik toch even over de zomertijd. Als ik nog 1 keer ergens een berichtje lees dat het uurtje niet veel uitmaakt....

Gister niet in bed te slaan, vanmorgen met geen duizend olifanten er uit te trekken.
En dat herhaalt zich nog een paar nachten ws.
pi_47682499
Ik vind het ook niets hoor. Van mij mogen ze het weer afschaffen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 04:12:07 #65
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47700159
quote:
Op maandag 26 maart 2007 08:11 schreef Marsepein het volgende:
Ondanks dat het hier geen KLB is klaag ik toch even over de zomertijd. Als ik nog 1 keer ergens een berichtje lees dat het uurtje niet veel uitmaakt....

Gister niet in bed te slaan, vanmorgen met geen duizend olifanten er uit te trekken.
Kan je nagaan hoe het op dit tijdstop voeld...

* Automatic_Rock heeft een hekel aan zomertijd
pi_47700570
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 04:12 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Jij staat net zo laat op, als dat ik zondag (Of beter gezegd maandag) naar bed ging
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:12:27 #67
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47700651
Ik typ ook lekker om 4:12 zie ik
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:41:27 #68
65960 sanger
pi_47700916
* sanger was een uur te laat op zijn afspraak zondag

Zomertijd
pi_47701543
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik typ ook lekker om 4:12 zie ik
Het is allemaal de schuld van de zomertijd, er moet iets zijn om tegenaan te schoppen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:22:07 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47701556
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 04:12 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

En dat voor een TTK mod!

Die o-die-een-i-moet-zijn vergeef ik je, dat is gewoon typtyfus, maar die d...
pi_47701647
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En dat voor een TTK mod!

Die o-die-een-i-moest-zijn had ik nog geeneens gezien
pi_47702658
Ik krijg juist meer energie van de zomertijd

Heerlijk dat het na het avondeten nog licht is, en je gewoon nog ff buiten kan rommelen / grasmaaien / auto wassen / tuinmeubels schilderen / aardappels rooien / luieren / naborrelen / sporten / klussen / enz zonder verlichting erbij te regelen.
  Moderator dinsdag 27 maart 2007 @ 10:52:08 #73
92034 crew  Vonkenboer
pi_47704096
quote:
Op maandag 26 maart 2007 08:11 schreef Marsepein het volgende:

Moet ik zeggen dat ik daar absoluut eigenlijk geen last van heb
En ook nog nooit gehad heb ook
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:05:56 #74
65960 sanger
pi_47704514
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:04 schreef Gurb het volgende:
Ik krijg juist meer energie van de zomertijd

Heerlijk dat het na het avondeten nog licht is, en je gewoon nog ff buiten kan rommelen / grasmaaien / auto wassen / tuinmeubels schilderen / aardappels rooien / luieren / naborrelen / sporten / klussen / enz zonder verlichting erbij te regelen.
Daar hoor je me ook nooit over klagen, maar doe er wat meer mee in de media

Bij ons stond het in (jawel) de zondagskrant. Deze wordt normaal op zaterdagavond bezorgt maar deze keer zondag in de naochtend pas. Terwijl we om 11 uur eigenlijk een afspraak hadden waar we dus om 12 uur waren (nieuwe tijd).
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:21:18 #75
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47705035
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En dat voor een TTK mod!

Ja, dat zei ik dus: ik typ lekker om 4:12
Maar niks geen typtyfus, het is allemaal de schuld van die achterlijke zomertijd!!
Welke poppedokter dat ooit verzonnen heeft
pi_47735902
Voor Charisma : kweetniet of je dit topic hebt gezien.
Via de buren weet ik dat het topic je ms wel interesseert ?

zelfgemaakte sieraden

* mag toch wel even crossposten? mod.
  woensdag 28 maart 2007 @ 08:59:50 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47738111
Tuurlijk, daar is het een SC voor hoor!
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 11:05:11 #78
92034 crew  Vonkenboer
pi_47741723
Gisteravond een leuke discussie gehad met een kameraad van mij op msn.
Het ging over samenwonen e.d. zaken (Niet dat daar nu al plannen voor zijn maar binnen 2 á 3 jaar (dan ben ik 25) wil ik het huis wel uit zijn ).

Het wil zo zijn dat mijn ouders een twee-onder-één-kap woning; waarvan beide kanten van mijn ouders zijn. Nu was de stelling of het wel zo verstandig is om naast je ouders / schoonouders samen te gaan wonen.
Mijn kameraad vind van niet, je kunt het beste zo ver mogelijk van je ouders af wonen; anders krijg je van die grote sociale controle

Ik ben alleen in huis, ik heb geen broers of zusters , ik weet dat het dan voor mij goedkoop wonen is (¤ 350,- p.m. voor een woning met drie slaapkamers).

Maar is het eigenlijk wel zo'n goed idee om naast je eigen ouders te gaan wonen ? Ik kan het wel goed vinden met mijn ouders. Hoe denken jullier hier in K&W daarover ?
Ik weet dat dit een beetje een R&P georienteerd topic is; maar ik wil graag jullie reactie
pi_47741858
Ervaring leert dat ook als je niet naast ouders of schoonouders woont er regelmatig langs gekomen wordt. Dus maakt niet veel verschil. Als het duidelijk is dat jouw huisje is (huur) en dat je gewoon een eigen leven hebt is er niets aan de hand.

Proberen kan toch altijd?

Kijk, als je elke zomeravond zit te bieren in de tuin tot diep in de nacht dan denk ik dat je wel wat hoort ja....
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:29:07 #80
65960 sanger
pi_47742441
Ik zie het probleem niet zo.

Maar bedenk wel dat je goede afspraken maakt met je ouders over die sociale controle. Als jij en je vriendin bv een intiem moment hebben op een wat ongebruikelijk tijdstip, en je moeder komt binnen om je post te ordenen en je planten water te geven of weet ik veel wat.....dan wordt je niet vrolijk. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw ouders daar tegenoverstaan en of je ouders nieuwsgierig zijn danwel bemoeizuchtig.

Ik woon 150 meter van mijn schoonouders (tov voorheen 300 meter) en zie ze ook niet dagelijks.
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:30:58 #81
65960 sanger
pi_47742491
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:09 schreef Marsepein het volgende:

Ook dat ja
quote:
Kijk, als je elke zomeravond zit te bieren in de tuin tot diep in de nacht dan denk ik dat je wel wat hoort ja....
Dit is begrijpelijk, maar volgens mij voor velen toch reden om het niet te doen. Het is toch een stukje inbreuk op de privacy in mijn ogen.
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 14:23:59 #82
92034 crew  Vonkenboer
pi_47748943
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:09 schreef Marsepein het volgende:
Ervaring leert dat ook als je niet naast ouders of schoonouders woont er regelmatig langs gekomen wordt. Dus maakt niet veel verschil. Als het duidelijk is dat jouw huisje is (huur) en dat je gewoon een eigen leven hebt is er niets aan de hand.

Dat snap ik; dan vraag ik er ook om ; dat zou jij van je buren ook niet graag zien of verwachten
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:29 schreef sanger het volgende:
Ik zie het probleem niet zo.

Maar bedenk wel dat je goede afspraken maakt met je ouders over die sociale controle. Als jij en je vriendin bv een intiem moment hebben op een wat ongebruikelijk tijdstip, en je moeder komt binnen om je post te ordenen en je planten water te geven of weet ik veel wat.....dan wordt je niet vrolijk. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw ouders daar tegenoverstaan en of je ouders nieuwsgierig zijn danwel bemoeizuchtig.

Ik woon 150 meter van mijn schoonouders (tov voorheen 300 meter) en zie ze ook niet dagelijks.
Dat intieme moment is nu ( thuiswonend ) soms ook wel een probleem ( ).
Mijn ouders zijn erg nieuwsgierig; vooral mijn moeder en ik vrees dat die mij dan nog in de gaten houdt als ik naast hun woon

Van die kleine dingen waar je je in de lengte van dagen aan gaat irriteren; een soort van big brother gevoel heb ik er op dit moment bij
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:26:08 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47749030
Zeker bij nieuwsgierigheid zou ik het niet doen.
Dan krijg je van dat soort vragen 'wat waren de gordijnen nog lang dicht gisteren'.
pi_47749142
ik zou het nooit willen, maar das mijn mening.
ik hou van mn privacy...lijkt me vreselijk als je ouders alleen al kunnen zien wie of wat er bij je komt en op welke tijdsippen.
of wanneer je uitgebreid op bed wilt blijven liggen, dat ze zien dat de gordijnen nog dichtzitten ofzo.
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:44:46 #85
65960 sanger
pi_47749677
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Dan krijg je van dat soort vragen 'wat waren de gordijnen nog lang dicht gisteren'.
Of: Ligt het aan mij of piept/kraakt jullie bed zo erg
pi_47751988
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat snap ik; dan vraag ik er ook om ; dat zou jij van je buren ook niet graag zien of verwachten
[..]
Als ze me uitnodigen
quote:
Dat intieme moment is nu ( thuiswonend ) soms ook wel een probleem ( ).
Mijn ouders zijn erg nieuwsgierig; vooral mijn moeder en ik vrees dat die mij dan nog in de gaten houdt als ik naast hun woon

Van die kleine dingen waar je je in de lengte van dagen aan gaat irriteren; een soort van big brother gevoel heb ik er op dit moment bij
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord he
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 16:56:17 #87
92034 crew  Vonkenboer
pi_47755252
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
"Wat kwamen jullie toch laat thuis vanacht"
"Wie waren dat die gisteravond zo en zo laat bij jullie weggingen
"Je moet de ramen ook eens nodig lappen"
"De tuin mag je ook wel wat onderhoud aan plegen"

Dat idee heb ik gewoon; dat moeders dan 2 keer op een dag om en rond het huis loopt om te kijken wat we mogelijk wel niet zouden kunnen doen

zichzelf samenwonen uit het hoofdpraat
pi_47759407
Samen wonen lijkt me heerlijk ergens maar wel met de juiste persoon dan
pi_47762892
Licht er helemaal aan hoe je zelf bent en vooral je ouders. Kan me goed voorstellen ddat er genoeg mensen zijn die het lieft zoveel mogelijk kilometers er tussen willen hebben.

Door de omstandigheden woont mijn moeder nu 1 kamer bij me vandaan. Erg veel problemen geeft dat niet ook is het in dit geval maar zo gekomen door de omstandiheden.

Mijn opa en oma hebben ook lange tijd naast ons gewoont en dat was ook erg leuk en soms best handig.

Een collega van me is nu net 30 en woont ook nog
steeds bij zijn ouders heeft daar een goede verstandhouding mee. Hij is wel op zoek naar een eigen sekkei maar veel haast heeft hij niet.

Een andere iemand die ik ken woont net zoals Sanger net om de hoek bij zijn ouders. De woning is zelfs van zijn ouders.

Ik ken ook mensen die heel snel bij hun ouders zijn weggegaan omdat ze het niet uithuilden en zelfs het contact helemaal verbroken hebben.

Dus ja.... Wat Marsepijn zegt proberen kan altijd
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:23:18 #90
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47762989
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:21 schreef tnimble het volgende:
Ik ken ook mensen die heel snel bij hun ouders zijn weggegaan omdat ze het niet uithuilden en zelfs het contact helemaal verbroken hebben.
Hij is mooi tnimble!
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:24:39 #91
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47763059
Ik woon iets minder dan 10 minuutjes (per auto) bij m'n ouders vandaan.
Ideale afstand wat mij betreft. Je kan elkaar snel bezoeken, maar je ziet niet iedere dag je vader door het raam naar binnen turen als hij de hond uitlaat
pi_47763972
quote:
Licht er helemaal aan hoe je zelf bent en vooral je ouders. Kan me goed voorstellen ddat er genoeg mensen zijn die het lieft zoveel mogelijk kilometers er tussen willen hebben.

Door de omstandigheden woont mijn moeder nu 1 kamer bij me vandaan. Erg veel problemen geeft dat niet ook is het in dit geval maar zo gekomen door de omstandiheden.

Mijn opa en oma hebben ook lange tijd naast ons gewoont en dat was ook erg leuk en soms best handig.

steeds bij zijn ouders heeft daar een goede verstandhouding mee. Hij is wel op zoek naar een eigen sekkei maar veel haast heeft hij niet.

Een andere iemand die ik ken woont net zoals Sanger net om de hoek bij zijn ouders. De woning is zelfs van zijn ouders.

ik geef je 100% gelijk
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:58:22 #93
65960 sanger
pi_47764747
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

"Wat kwamen jullie toch laat thuis vanacht"
"Wie waren dat die gisteravond zo en zo laat bij jullie weggingen
"Je moet de ramen ook eens nodig lappen"
"De tuin mag je ook wel wat onderhoud aan plegen"

Dat idee heb ik gewoon; dat moeders dan 2 keer op een dag om en rond het huis loopt om te kijken wat we mogelijk wel niet zouden kunnen doen

zichzelf samenwonen uit het hoofdpraat
Ik wou wat mogelijke antwoorden geven, maar ik ga er vanuit dat je goed contact met jou ouders wilt behouden

Samenwonen is heerlijk, bijna net zo heerlijk als alleen wonen. Alleen als ik de reacties hierboven zo zie denk ik niet dat het verstandig is naast je ouders te gaan wonen. Niet alleen omwille van de ouders/zoon relatie maar ook vanwege de druk die het op je relatie met je kan leggen. Zij kan zich namelijk eraan gan irriteren, en dat reageert ze waarschijnlijk op jou af.

Maar het is en blijft natuurlijk jullie eigen keuze
pi_47772111
Sanger spreekt uit ervaring? :p
  donderdag 29 maart 2007 @ 08:06:13 #95
65960 sanger
pi_47779229
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
Sanger spreekt uit ervaring? :p
Niet helemaal, maar ik heb samengewoond met een meisje die dagelijks met haar moeder optrok. En die moeder bemoeide zich zo met ons leven en huishouden. Heel irritant.
  Moderator donderdag 29 maart 2007 @ 09:43:28 #96
92034 crew  Vonkenboer
pi_47780789
quote:

Mjah, het contact met mijn ouders in huis is niet slecht te noemen; af en toe komt het wel eens tot een verhitte discussie over het een of ander maar dat komt omdat voornamelijk ik en mijn vader even eigenwijs zijn

Mijn vriendin kwam laatst met de uitspraak "Het lijkt soms wel alsof ik met je vader praat , zo stronteigenwijs kan jij zijn".

Proberen kan altijd; als de tijd rijp is ga ik het ook vast en zeker wel op die manier proberen
pi_47799836
Mijn ouders (en ik en mn zus dus ook) woonden rechtover mijn grootouders (langs moeders kant) en ik heb dat als kind altijd ongelooflijk leuk gevonden, in mn pyjama de straat over in de zomer om bij mn meme te ontbijten,...

Mn moeder heeft er volgens mij nooit problemen mee gehad, integendeel. Ze kwam natuurlijk wel heel goed overeen met haar ouders. Mn grootouders hebben zich nooit negatief gemoeid met ons gezin, maar ze waren er wel als wij ze nodig hadden: ikke of zus ziek s morgens, even meme wakker maken en mn ouders konden met gerust hart naar het werk. Ik denk dat mn vader er ook niet echt problemen mee had, t is natuurlijk een gemakkelijk mens & ideale schoonzoon . Dat scheelt een hoopje :-)
En je kan naast elkaar wonen niet vergelijken met samenwonen denk ik. Toen mn grootouders hele erg ziek waren hebben ze bijna 2 jaar bij ons gewoond & dat was soms wel lastig, maar dat kan natuurlijk ook voor n groot deel te wijten zijn aan het ziekzijn.

Ik denk dat het eigenlijk vooral afhangt van de relatie met je ouders/schoonouders. Gaat alles goed, dan lijkt het mij geen slecht idee. En t is natuurlijk heel belangrijk om goede afspraken te maken: elkaars privacy respecteren en zo. Maar als die 2 zaken goed zitten lijkt het mij eerder voordelen dan nadelen hebben. tScheelt ook n stuk in kosten eh, huisje bouwen is, naar t schijnt (als student ben ik daar nog nt mee bezig) behoorlijk duur.

Ik heb ergens ook iets van: je gaat sowieso buren hebben, en soms heb je kloteburen, en als je naast je ouders woont, weet je toch al dat je langs een kant gene problemen zal hebben (tenzij je klote-ouders hebt natuurlijk :-) ) Bovendien ga k er ook van uit dat ouders het beste voor hebben met hun kinderen en ze op ene gegeven moment echt wel zullen inzien dat kun kind op eigen benen kan staan en dat ze hem/haar privacy moeten geven (hebben zij toch ook gekregen van hun ouders).

En woon je er en lukt het niet... beetje destop in hun drankje :-) of verhuizen
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:28:44 #98
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_47800755
Volgens mij ist idd zoals Leonidas zegt, afhankelijk van de relatie met je ouders/schoonouders.
Je weet intussen toch wel al of je ouders/schoonouders bemoeizuchtig zijn of niet? Heb je extreem bemoeizuchtige, verstikkende ouders, dan lijkt het mij duidelijk dat je er niet naast moet gaan wonen.
Heb je een goede relatie met je ouders, geven ze je de vrijheid die je met jouw leeftijd verdient, dan zie ik geen enkele reden om er niet naast te wonen, in tegendeel, als de locatie ook goed is in het opzicht van woon-werkverkeer, dan zou ik dat zeker een aantrekkelijke optie vinden. Je hebt je kinderopvang, en ook als zij je nodig hebben, ben je er. Vergeet dat maar niet wat je ouders allemaal voor jou hebben gedaan, ik vind het maar logisch dat je er later ook bent als zij je nodig hebben (natuurlijk in de mate van het mogelijke).
Dat ze dan zien wie er op bezoek komt, who cares? Als jij besluit SM feestjes te geven met de gordijnen open, tot een gat in de nacht, dan gaan je ouders misschien raar kijken (of net niet, wie weet ) maar ze gaan alleszins niet overdreven klagen over het lawaai, wat een normale buur wel zou doen .
Het is maar om te zeggen dat je ouders waarschijnlijk wel goede buren zijn.
Ik persoonlijk zou er niks op tegen hebben om naast m'n toekomstige schoonouders te wonen, vooropgesteld dat het goede mensen zijn. Mijn oudste zus daarentegen heeft een tijdje bij haar schoonouders gewoond, en haar relatie met haar vriend had het bijna niet overleefd. Het zijn schoonouders vol goede bedoelingen, maar zeer verstikkend door hun hulpvaardigheid en bezorgdheid. Iedereen van ons familie zou het daar wel moeilijk mee hebben, want dat is niet iets wat we gewoon zijn, en gewoon in ons ogen wat teveel van het goede is.
Maar ja, mijn standpunt is lichtelijk uniek, dus ik weet niet hoe dat normaal zit met ouders enzo.
pi_47819286
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 08:17 schreef Sugar het volgende:
Euh, dit topic komt met de zoekfunctie van Fok! ook echt wel boven water als je met stucen zoekt, hoor. Ook zonder dat foute woord in de titel.
Het hangt er vanaf hoe je zoekt natuurlijk. Er wordt vooral veel op topictitel gezocht. En er zijn legio mensen die het verkeerd schrijven, ik zie het zelfs op busjes van stucadoorsbedrijven verkeerd staan.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:11:37 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47819985
Sja. En toch vind ik het nogal krom om vanwege de zoekfunctie een fout in een topictitel te zetten.
Je kunt er misschien ook op vertrouwen dat mensen beide zoek-opties proberen: dus zowel zoeken op titel als op trefwoord. En uiteraard zal dat vaak gebeuren met 'stucen', 'stucken' of zelfs 'stuuken/stuucen'. Maar om nou al die foute variaties maar in de topictitel te zetten...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')