abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:54:12 #251
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48888187
Klop-Klop is toch gewoon versteviger voor slagroom? Ik gebruik het vaak voor bijv. taarten en daar zit geen speciale smaak ofzo aan
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_48889597
Heb onwijs leuke herinneringen aan 1 opa en oma

Elke kerst eerst zelfgemaakt tomatensoep zonder zout omdat opa zoutloos moest eten.
Daarna gekookte aardappels, gebraden kippepoot en groente (vaak rode kool)
Smaak van die soep vergeet ik nooit weer. Zo lekker en ik mis het enorm.
Of snert en kippesoep konden ze ook zo lekker maken

Poffert Heerlijk gewoon. Als het nog warm is een plakje met boter besmeren en genieten.

Gebakken aardappeltjes smaakten onwijs lekker bij hun net als een gebakken ei. Geen idee hoe ze het deden maar het smaakte gewoon anders dan als ik het nu doe en ik weet nog steeds niet waarom

Altijd een bakje jelliepudding en dan laten afkoelen op het aanrecht zonder deksel erop. Je hebt dus een harde laag erboven op die verdroogd is Onwijs goor maar toch eet je het op en schraap je de harde laag eraf.

En altijd bidden voor het eten

Ik mis ze enorm en niet alleen om hun eten
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:17:07 #253
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_48967213
Leuk topic.

Mijn Oma maakte altijd een gezichtje van bessensap in de vla. Verder had ze altijd Leerdammer kaas, vond ik maar raar. Oh ja, gomballen en kokindjes ook typisch en cola drinken uit hele kleine glaasjes.

Mijn Opa en Oma houden beiden van koken, ook vond ik hun gekookte aardappels koud altijd lekker, zij kookten ze met zout, wat mijn moeder nooit deed. En dan nog hun aardappelsalade, mijn opa's appeltaart en de Frankfurter Kranz en Rote Grutzen. Oh ja, en de lammetjespap .
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_48969709
Och ja, de Aromat Opa had dat ALTIJD. Op een tomaatje. Op een eitje. We noemden het trouwens Knorr
Mijn moeder heeft laatst een busje gekocht, haar allereerste. Ze zei dat het was omdat de Maggi steeds over de datum ging (te weinig gebruikt) maar ik denk dat het gewoon is omdat opa er niet meer is.

Denk ook niet dat het nu even lekker is als toen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_48972060
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Welke kook-herinneringen heb jij aan je oma('s)?
De ene: patat. Altijd patat, want kinderen horen patat te eten. Oja, en soep met soepstengels
De andere: knubbeltjestaart. Een soort van lichtgele suiker/boter pasta in een korstje, supervet, maar erg lekker. Nooit meer gevonden helaas. Iemand?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:27:41 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48972162
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:17 schreef La_Guiri het volgende:

Frankfurter Kranz en Rote Grutzen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48976008
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:54 schreef jellyrose het volgende:
Klop-Klop is toch gewoon versteviger voor slagroom? Ik gebruik het vaak voor bijv. taarten en daar zit geen speciale smaak ofzo aan
Nee, da's wat anders wat jij bedoelt, ik ben de naam even kwijt. Klop Klop is echt een soort van room, errug zoet ook!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_48976666
Klopfix!
pi_48977196
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:51 schreef ColdFeet het volgende:
Klopfix!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_49000399
quote:
Op woensdag 4 april 2007 07:46 schreef DAMH het volgende:
als ik dit zo lees allemaal. ben ik toch wel blij dat ik een spaans-baskische oma heb,,
Te denken aan paella, dikke vlees stoofschotels, vis op allerlei manieren, pasteien, tapas, zoete taarten van alles gekregen en krijg ik weer,, en als ik dan mensen zie glunderen over een waarschijnlijk in mijn ogen simpele gehaktbal (met waarschijnlijk alleen zout peper en gehakt) denk ik ja,, ik heb geluk gehad
Tuurlijk, ik benijd ook vooral de mensen met Indische oma's.
Maar het gaat niet alleen om het eten he. Het gaat om het eten bij oma, de geur van vette runderlapjes, zelfgemaakte appelmoes, bessensaus... En de etenswaren waarmee oma je verwende
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:30:20 #261
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49002116
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:51 schreef ColdFeet het volgende:
Klopfix!
Ah duh klop klop.. klopfix.. bijna hetzelfde
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:43:00 #262
153377 Jurk
Plurk!
pi_49040553
Oma bakte altijd zelf brood, heerlijk. Het hele huis rook ernaar. Als het dan klaar was en het was een beetje afgekoeld, sneed ze altijd het kontje af en die kreeg ik dan met boter.
Ook aten ze altijd warm tussen de middag, aardappels, groente en een stukje vlees, met de lekkerste jus die je je maar kunt voorstellen. En altijd had ze een schort aan, met een voorraadje tumtummetjes...
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:47:21 #263
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_49040676
Mijn Kookoma is niet meer Heerlijk ouderwets altijd daar kwam nooit iets te kort .
Mijn andere oma kan echter totaal niet koken (Ja die bestaan echt !)
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 6 mei 2007 @ 14:48:16 #264
109236 Moragh_DaughterofSune
Are you Shpongled?
pi_49062156
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 13:43 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon boerenjongens, rozijnen in rum?
Oh bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker nog eens over mn pannenkoekjes doen
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
pi_49063031
Kreeg jij boerenjongens bij je opa en oma? Ik kreeg idd ook advocaat op een leeftijd dat je nog niet precies weet waar dat branderige gevoel in je keel vandaan komt Opa's en oma's zijn echt leuk.
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:33:22 #266
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50211639
Slabberdebabs (een heel klein laagje koffie met heel veel melk en suiker)
Zelfgemaakte chocoladepudding met klontjes en een vel erop
Als iedereen propvol zat begon oma altijd te schudden met de restjes in de pan terwijl ze maar "wie maakt me los? riep
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')