abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:23:54 #201
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47557501
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:10 schreef Syrena het volgende:
Waar ik al tijden naar op zoek ben en niet kan vinden, het recept van zilveruitjes in zoet/zure saus. Met rozijnen erbij (geloof ik). Het wordt bij buffetten soms Madagascar uitjes genoemd, maar ik mis dus een recept.
Ik ken dat als saus monogask tenminste dat lijkt er op. Piet heeft daar ooit een recept voor gepost in een van zijn Piet hoe maak ik het klaar topics.

Zal het van het weekend eens zoeken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47557617
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik ken dat als saus monogask tenminste dat lijkt er op. Piet heeft daar ooit een recept voor gepost in een van zijn Piet hoe maak ik het klaar topics.

Zal het van het weekend eens zoeken
Jaaaaaaa heel graag
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_47559178
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:57 schreef Syrena het volgende:

[..]

Oer-Limburgs gerecht. Vertaald betekent het koude schotel, maar de recepten die ik daarvan zie komen NIET overeen met wat mijn oma maakte. Het is ook geen huzarensalade, al lijkt het er qua substantie wel op.
In die van ons zit wat bouillon om het wat natter te maken er niet zo veel mayonaise in hoeft, draadjesvlees, erwten en wortelen, zilver uitjes, mayonaise, een beetje mosterd en gestampte aardappel natuurlijk.
pi_47699322
Oma
Haar gehaktballen. Haar salades. Haar draadjesvlees Tussen de middag in de pauze vissticks op brood met maggi. Haar soepjes.

dinsdag 27 maart 2007 @ 13:12:06 #205
105435 amarena
Just curious
pi_47709092
Mijn oma maakte de allerlekkerste gehaktballen.
Veni vidi vici
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:55:33 #206
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47717030
Wat een leuk/lief topic

Mijn Engelse oma maakte altijd heerlijke trifle en andere geweldige toetjes met vaak veel verse slagroom Ik kan me niet echt specifieke gerechten van haar hand herinneren, maar ik weet nog wel dat we er altijd nibb-its in een tupperware bakje kregen

Mijn Hollandse oma is ook echt een AGV oma, ik denk dat dat voornamelijk komt omdat ze 9 kinderen heeft en altijd op de boerderij heeft gewoond. Mijn moeder vertelt nog steeds het gruwelverhaal van haar eerste etentje bij mijn vader thuis, alwaar ze doodgekookte andijvie voorgeschoteld kreeg Maar een topper van oma's hand is toch wel 'stip in de pan' - het sap/jus van de karbonaadjes in de hete koekenpan laten zitten en daar dan wit brood in stippen zodat het knapperig (en vet..) werd Sinds de jaren 80 maakte ze altijd macaroni met smac vlees uit zo'n blikje voor ons, niet echt culinair hoogstaand, maar voor haar een revolutie in de keuken!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_47718240
Mijn oma kan heerlijke jus maken. Haar gehaktballen zijn verrukkelijk en ook maakt ze van die lekkere slasaus, zelf! Wat wij daar altijd graag eten is sla, gebakken aardappels met spekjes en iets van vlees (ook altijd zo lekker).
En zelfgemaakte aardappel-pannkoekjes (met zo molentje waar je de aardappels door drukt, en draaien enzo!).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:53:36 #208
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47719077
Ik moet ineens denken aan haar protserige , maar goedbedoelde schnitzels.
Bij ons was het traditie , dat wanneer je op reis ging, je een bak schnitzels ( koud ) en een homp brood mee op reis nam..voor onderweg
Nu maakte mammie ze altijd van mooie kalf, maar oma vond dat maar fancy schmancy en haalde altijd een paar kilo procureur uit de vriezer om die vervolgens nog doder te meppen
Je kreeg dus gerust 3,5 kg schnitzel mee als het tegen zat.

Zoals oma schnitzels maakte, maakte niemand ze
pi_47730782
Mijn oma d'r kookkunsten? Zoals Rowwen Heze ooit zong "Vuul, vet en ontiegelik zalt!" Veels te veel, in veels te veel boter, en iets te kwistig met de zoutpot. Maar daarom niet minder lekker.
pi_47735446
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:38 schreef fratsman het volgende:
Mijn oma d'r kookkunsten? Zoals Rowwen Heze ooit zong "Vuul, vet en ontiegelik zalt!" Veels te veel, in veels te veel boter, en iets te kwistig met de zoutpot. Maar daarom niet minder lekker.
Als mijn oma gehaktballen maakte, ging er anderhalf pakje Blue Band in de pan.
pi_47773924
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 00:44 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

En je snapt niet waar die mensen zo oud van worden.
  woensdag 28 maart 2007 @ 23:50:27 #212
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_47774138
ahh sweet dreams,, gelukkig ga ik binnenkort weer naar spanje om van het voedsel van me oma te genieten olé !!!!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 29 maart 2007 @ 00:53:40 #213
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47776140
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:53 schreef SHE het volgende:
Ik moet ineens denken aan haar protserige , maar goedbedoelde schnitzels.
Bij ons was het traditie , dat wanneer je op reis ging, je een bak schnitzels ( koud ) en een homp brood mee op reis nam..voor onderweg
Nu maakte mammie ze altijd van mooie kalf, maar oma vond dat maar fancy schmancy en haalde altijd een paar kilo procureur uit de vriezer om die vervolgens nog doder te meppen
Je kreeg dus gerust 3,5 kg schnitzel mee als het tegen zat.

Zoals oma schnitzels maakte, maakte niemand ze
Dus jouw oma is verantwoordelijk geweest voor onze middaglunch op schoolreis naar Berlijn?

Een koude schnitzel, een pakje Wycciedrink. Wat erg was dat
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_47781751
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 00:44 schreef BloodyLotte het volgende:

Dat doet mijn schoonmoeder nog steeds

En koude schnitzel lijkt me echt niet lekker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47781787
Mijn oma maakte veel Limburgse gerechten.

En aangezien mijn vader dat blijkbaar ook mistte, maakt hij ze sinds een tijdje. En eigenlijk net zo lekker. Mijn vader kookte als klein jongetje al veel samen met mijn oma, dus hij heeft ook veel van haar geleerd .
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:19:45 #216
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47790723
ik herriner mij de Jan in de Zak nog van mijn ene opa en oma, de frieten op woensdag de vis op vrijdag, en op zondag de overheerlijke groentensoep

bij de andere opa en oma moet ik aldoor terug aan kerst denken, kalkoen, met frieten, groenten, en heel veel fam in huis, zo een gezellige sfeer die er altijd hing

en de kermisvlaaien
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_47791255
Bij opa en oma eten was altijd leuk ja!
's Morgens kreeg ik dan altijd brood-met-thee-en-suiker. 3 boterhammen; boter erop, kristalsuiker erop en dan een kop thee erover gieten. Ik vind dat lekker (nog steeds eigenlijk).

En pap in hetzelfde bord waar net je aardappelen enzo in lagen ja... gatver dat vond ik altijd goor zeg! Dus likte ik eerst mijn bord af voordat er pap op kwam.

Mijn opa maakte als toetje vaak Klop-Klop, (kent iemand dat? Soort slagroom, mierzoet!) met aardbeien van z'n eigen akker.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_47791292
Klop-Klop !
pi_47791501
Wie is daar?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 maart 2007 @ 14:36:07 #220
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47791527
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:
Wie is daar?
Jij bent te jong voor Klop-Klop
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:13:10 #221
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_47793351
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:55 schreef jellyrose het volgende:
Sinds de jaren 80 maakte ze altijd macaroni met smac vlees uit zo'n blikje voor ons, niet echt culinair hoogstaand, maar voor haar een revolutie in de keuken!
Dit doen wij ook sinds jaar en dag, en dan ook nog verse lombok erin, paprika en allerlei Indonesische kruiden. Bij ons ook wel Indische macaroni genoemd.. (waar ook nog tig varianten van zijn)
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_47797760
Ranzige groentensoep met slappe prut die groenten moet voorstellen, ongekruid vlees en rijstepap
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:44:50 #223
165237 Leef
Sunny side up!
pi_47799375
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:
Wie is daar?
De postbode.
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:42:04 #224
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_47803187
Volgens mij zijn de meesten van ons het er wel over eens, dat onze oma's de dingen in de keuken nog vers (en zelf) wisten te maken, en geen genoegen namen met de kant en klare stuff. Sauzen en soepen werden niet met aanmaakblokjes en poederzakjes gemaakt, gerechten werden nooit voor 1 persoon gemaakt, maar gewoon een volle pan werd er gekookt en je kwam altijd volgepropt thuis. Ik zie het zelf om me heen, altijd mooie herinneringen over oma's die er inmiddels niet meer zijn, en het maakt niet uit uit welke cultuur je komt, it's all good
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_47816793
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:45 schreef fratsman het volgende:

[..]

En je snapt niet waar die mensen zo oud van worden.
Joh, je moet eens zien wat we vandaag bij het leeghalen van de kasten allemaal terugvonden. Lassierijst uit de jaren 70 (minstens), anjovis die ik niet eens durf open te maken zo oud, thee met een houdbaarheid tot 07-93.

Oh de herinneringen. Pijnlijk, maar oh zo fijn.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 01:57:32 #226
165237 Leef
Sunny side up!
pi_47817508
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:42 schreef JMarsden het volgende:
Volgens mij zijn de meesten van ons het er wel over eens, dat onze oma's de dingen in de keuken nog vers (en zelf) wisten te maken, en geen genoegen namen met de kant en klare stuff. Sauzen en soepen werden niet met aanmaakblokjes en poederzakjes gemaakt, gerechten werden nooit voor 1 persoon gemaakt, maar gewoon een volle pan werd er gekookt en je kwam altijd volgepropt thuis. Ik zie het zelf om me heen, altijd mooie herinneringen over oma's die er inmiddels niet meer zijn, en het maakt niet uit uit welke cultuur je komt, it's all good
nee man! wat maak je er nou van. Als ik het hier zo lees zijn de meesten van ons het er wel over eens dat onze oma's vreselijke ouwe fantasieloze rommel klaarmaakten, kapotgekookte groente, agv opdienden op hetzelfde bord als de vla, warme toetjes die koud hadden moeten zijn, dertig jaar oude lassie rijst in huis hebben, en in het algemeen niet wisten hoe ze eten moesten klaarmaken. Als ze tenminste niet dood waren.

Ik ben blij dat we die generatie voorbij zijn.

Niet romantischer doen dan nodig over een generatie die over het algemeen heel slecht eten maakte.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leef op 30-03-2007 02:05:53 ]
  vrijdag 30 maart 2007 @ 01:58:20 #227
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47817520
Ik las de TT een beetje anders
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:38:03 #228
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_47828251
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:57 schreef Leef het volgende:

Niet romantischer doen dan nodig over een generatie die over het algemeen heel slecht eten maakte.
Volgens mij ben jij niet van Indische afkomst of heb je niet bij Indische oudjes gegeten, anders was je het sowieso wel met me eens.. Wij Indische Nederlanders wisten en weten over het algemeen heel goed hoe je met beperkte middelen toch iets heel lekkers op tafel kon en kan zetten. Lees anders de posts in dit topic maar eens terug waarin gesproken wordt over Indische grootouders en of daar iets van 'vies' bij staat..
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:42:02 #229
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47828404
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:57 schreef Leef het volgende:

[..]

nee man! wat maak je er nou van. Als ik het hier zo lees zijn de meesten van ons het er wel over eens dat onze oma's vreselijke ouwe fantasieloze rommel klaarmaakten, kapotgekookte groente, agv opdienden op hetzelfde bord als de vla, warme toetjes die koud hadden moeten zijn, dertig jaar oude lassie rijst in huis hebben, en in het algemeen niet wisten hoe ze eten moesten klaarmaken. Als ze tenminste niet dood waren.

Ik geef je grotendeels gelijk. Hierbij kijk ik naar mijn eigen ervaringen met oma en mijn eigen moeder. Wat betreft koken gewoontedieren die zich niet erg verdiepten in het hoe of wat (huishoudschoolgeneratie?). Die gretig de 'innovaties' van de afgelopen jaar omarmen (Honig, Silvo). Wat dat betreft vind ik dat ik beter kan koken. Ik heb het dan wel niet van mijn moeder geleerd, maar uit boekenen van tv en vooral door mijn fantasie te gebruiken en veel uitproberen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:45:06 #230
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47828532
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:53 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dus jouw oma is verantwoordelijk geweest voor onze middaglunch op schoolreis naar Berlijn?

Een koude schnitzel, een pakje Wycciedrink. Wat erg was dat
Och, ik ben er nog steeds DOL op!
Als ik ze zelf maak, laat ik ze standaard afkoelen en flikker er dan 1 tussen een broodje, of het liefst 2 dikke plakken duits brood
Heeerlijk!

Toen ik met mijn vriend deze winter naar het Franse trok voor wintersport, had mijn moeder het ook gemaakt.
Voor we vertrokken reden we langs om mijn paspoort op te halen, en ja hoor ik kreeg een gigantische tupperware bak in mijn handen gedrukt gevuld met 9 turkse bollen en zeker 16 schnitzels
Mijn vriendje heeft zijn wenkbrauwen opgetrokken en vervolgens in de eerste 8 uur in de auto ze voor het grootste deel zelf opgegeten, de smeerlap!
pi_47834786
Nu het toch over oma's keuken hebben. Dit vonden we dus gistermiddag:

Check die Lassierijst!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:53:28 #232
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47835671
Ik vind die Terrox veel erger

Een maat van me huurt ook ergens een kamer met gedeelde keuken. Die keuken is NIETS aan gedaan sinds 1950 ofso..echt verschrikkelijk. Daar staan ook nog zulke pakken wasmiddel
pi_47835899
Die Terrox vonden we bovenop de wasmachine. 't Valt bijna uit elkaar van ellende. Geniaal
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:02:14 #234
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47835977
Welke datum staat er op die anjovis?
pi_47836114
Kon geen datum vinden, en durf het niet open te maken want ik denk dat ik dan van m'n stokje ga.
pi_47836192
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:06 schreef BloodyLotte het volgende:
Kon geen datum vinden, en durf het niet open te maken want ik denk dat ik dan van m'n stokje ga.
Die ansjovis kan onmogelijk een houdbaarheidsdatum boven de 1995 hebben.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:10:44 #237
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47836260
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:06 schreef BloodyLotte het volgende:
Op 1 April op het centraal station van Amsterdam neerleggen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:12:23 #238
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47836322
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:09 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: Royal Mail verkoopt nog steeds anjovisrolletjes maar de pakjes zijn blauw. En een huiskleur verander je niet vaak
pi_47836785
De snert van mijn oma rules! Drie dagen van te voren klaar gemaakt, opstijven in de koelkast inclusief harige varkenspoot en met mes en vork ( bij wijze van) op eten.
Greenspot! Sisi zonder prik toen er geen sisi was. Ik ben er in verzopen.
Koetjesrepen!
Schelvis! Gekookt uiteraard totdat het een soort weekdier werd, maar bij haar was het lekker.
Salade van komkommer, komkommer en komkommer! Met azijn!
Precies goed gekookt eitje bij het ontbijt!
Altijd snoep en appels mee voor onderweg, terwjl het maar een uurtje rijden was!
en zulks!
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_47837771
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:09 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Als de thee al een houdbaarheidsdatum heeft tot 1993, ga ik er inderdaad van uit dat deze houdbaarheid ergens in de jaren 70 of begin 80 moet liggen.
pi_47837783
Koetjesrepen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:17:43 #242
165237 Leef
Sunny side up!
pi_47840152
@JMarsden je hebt het goed dat ik niet van Indische afkomst ben (take a wild guess )

Indische mensen die koken, RePsEcT!!! rEsPcEt!!! ReSpEtC!!!! Het beste ingredient uit de Indische keuken is geduld. Indische mensen staan soms met alle liefde en aandacht 3 dagen in de keuken om 1feestmaal voor te bereiden en dat is dan ook fe no me naal.

Ik ben gek op Indisch eten. Als hier Indische mensen zijn die me een familierecept zouden willen leren koken, alstjeblieft! Mijn vijzel is er klaar voor.

p.s. nu ik erover nadenk, doe mij een Indische vrouw! als er nog 1tje beschikbaar is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leef op 30-03-2007 20:43:35 ]
pi_47986196
Mijn beide oma's zijn van de aardappels/groente/vlees-maaltijden. Dat hoort ook bij oma's.

Bij de ene oma kreeg ik peultjes te eten, echt goor vond ik dat. Inmiddels eet ik ze met plezier. En ik kreeg van haar altijd fristi uit een pakje, wat ze dan in een glas goot. Heel lief, maar eigenlijk wilde ik toen ik klein was liever gewoon uit het pakje drinken want dan kun je zo lekker slurpen Ander typisch oma-voedsel: froufroukoekjes en vruchtenhageltjes.

Andere oma maakt fantastische rundelapjes: lekker zout en met vette jus. Maar vooral haar onvolprezen vanillepudding in een visvomige puddingvom gemaakt, en dan met zelfgemaakte bosbessensaus
  woensdag 4 april 2007 @ 07:46:35 #244
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_47992860
als ik dit zo lees allemaal. ben ik toch wel blij dat ik een spaans-baskische oma heb,,
Te denken aan paella, dikke vlees stoofschotels, vis op allerlei manieren, pasteien, tapas, zoete taarten van alles gekregen en krijg ik weer,, en als ik dan mensen zie glunderen over een waarschijnlijk in mijn ogen simpele gehaktbal (met waarschijnlijk alleen zout peper en gehakt) denk ik ja,, ik heb geluk gehad
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:34:41 #245
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48802091
Wat een leuk topic, en wat een lekkere recepten allemaal!!
De geniale mod die dit topic bedacht heeft zou ik wel als medemod willen

M'n zusje en ik zijn de eerste die aandacht en tijd in koken steken. Dus ondanks dat ik een super leuke oma had, heb ik er culinair gezien geen bijzondere herinneringen aan..
Behalve dan dat ze altijd pannekoeken voor ons maakte.., maar ook dat kwam gewoon uit een pak geloof ik. Toch lekker hoor, daar niet van
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:09:40 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48810337
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:36 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jij bent te jong voor Klop-Klop
Klopperdeklopklopklop
Klopperdeklopklopklop
En het slaat niet stuk,
Klop Klop

* Pietverdriet heeft zin in een Kwatta
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48811380
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopperdeklopklopklop
Klopperdeklopklopklop
En het slaat niet stuk,
Klop Klop

* Pietverdriet heeft zin in een Kwatta
Echt ja, van die klopklop kreeg je toch een vette mond! Maar het was wel lekker inderdaad. Het bestaat nog steeds, ik heb het laatst gekocht om in een ijstaart te verwerken.

En ik heb zin in een knots!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:04:08 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48811435
Drie Musketiers, lang als een degen (flagrante leugen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48811512
Grappig dat het over Klop-Klop gaat, dat zag ik net hier (ben bij familie op de hond aan het passen) in de kast staan, alleen wel een jaar over datum.
pi_48887746
Van mijn ene oma kan ik me niet veel herinneren behalve de eeuwige schaal met koetjesrepen waar je eentje van mocht nemen als je naar huis ging... en neem er ook maar eentje voor je broertje mee kind!

Mijn andere oma kan niet koken, dat deed opa altijd. Opa maakte op zondag het vlees voor de hele week klaar, en alles wat oma dan hoefde te doen was het op te warmen. Je kunt je voor stellen dat het vlees standaard uitgedroogd was. Daarentegen was opa's macaroni geweldig! Weet niet hoe hij het deed, maar zo lekker heb ik hem nog nooit gegeten.
Verder inderdaad de dingen als
- chips in een koffiefilter
- garnalencocktail bij het kerstdiner
- overal en altijd de aromat naast het bord

Mijn overgrootmoeder heb ik ook nog mogen meemaken, daar was het inderdaad al je eten inclusief je toetje uit een bord. Overgrootopa likte zijn bord eerst nog schoon..
O ja, brood met roomboter en bruine suiker... Heerlijk!!
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')