abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:25:55 #151
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47311090
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:30 schreef Syrena het volgende:
En uiteraard kauw sjotel . Met asperges in ham, gevulde eieren enzo.
O, ja dat maakte die van mij ook altijd in de zomer
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:26:45 #152
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_47311129
Stamppot raapsteeltjes, dat maakte mijn oma in de zomer altijd.
be nice or go away
pi_47315731
Mijn ene oma woonde al in het bejaardentehuis, zolang als ik haar kende.

Volgens mijn moeder moet ze wel lekker gekookt hebben:

Griesmeelpudding met cranberry saus

Biefstuk

Mijn andere oma was echt een AGV- oma :
Wat ik herinnerde:

Keiharde groente (daar heb ik geen moeite mee, want tot snot gekookte groente vind ik niet te eten).

Keiharde aardappels (lastig met prakken)

En slavinken, bij hoge uitzondering een gehaktbal.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:39:04 #154
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47315869
AGV-oma?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_47316100
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 21:39 schreef Nembrionic het volgende:
AGV-oma?
aardappelen groente vlees
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47316112
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 21:39 schreef Nembrionic het volgende:
AGV-oma?
Aardappels, Groente en Vlees?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47316530
mijn opa bakte altijd stiekem ( mn oma vond het stinken dus eigenlijk was ze tegen) kookworst met uitjes en paprikapoeder op. Dat ging daarna op een hele stapel boterhammen

ik doe het zelf ook nog wel eens moet ik toch altijd even aan opa denken en eet ik in gedachten een boterham voor hem
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_47317344
Mijn oma maakt de allerlekkerste watergruwel

Met bessensap, gort, rozijnen en verse bessen (uit de tuin). IJskoud en lekker vloeibaar. Niet van die kleffe pap als uit de winkel (Bessola )
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47317824
Bij mijn moderne (geen ido, gewoon nederlandse) oma krijg ik altijd 'roerbak'. Pasta, kipfilet, groente, ketjap, chilisaus en wat ze maar in de kast/koelkast heeft staan. 1 keer per jaar maken we samen een uitgebreide rijsttafel voor de rest van de familie.

Bij mijn andere oma kreeg ik altijd snitzel, gebakken aardappels en appelmoes of abrikozenmoes. Tegenwoordig is het voor haar helaas erg lastig om te koken. Daarom kook ik als ik nu bezoek ben zelf.
  donderdag 15 maart 2007 @ 22:28:25 #160
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47317961
Mijn oma maakte altijd broeder
En m'n andere altijd Haagse Bluf
pi_47320007
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 21:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Aardappels, Groente en Vlees?
Yup
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_47321339
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:59 schreef Tezz het volgende:

[..]

Als in de poffert die in de laatste nieuwe Allerhande stond?
Zou best kunnen, kzal die Allerhande eens doorkijken. Zo heerlijk is dat, met flink wat gesmolten boter en suiker erop, met gebakken spek Echt iets oud-hollands uit het Noorden, hier in Utrecht kent niemand het. Hier is het ook een flinke zoektocht om een goede Poffert "blik" te vinden, gelukkig hebben we nog een steenoude die perfect werkt. M'n moeders maakt em ook met liefde maar van oma istie toch het lekkerst
  vrijdag 16 maart 2007 @ 03:11:50 #163
165237 Leef
Sunny side up!
pi_47325058
Mijn oma, Bessien Ruiten, gezegend zij haar herinnering
Al 24 jaar geleden gestorven maar nog steeds als ik een petroleumstelletje ruik ben ik weer terug in haar keukentje.
Ga na veel omzwervingen binnenkort voor het eerst een dappere poging doen om te settlen.
En een van de dingen die ik uit m'n ouderlijk huis meekrijg voor m'n nieuwe huis:
Een petroleumstel. Heerlijk ik kan niet wachten.
Stoofpeertjes en bouillon en tutti frutti en gestoofde tong en stoofvlees.. fantastisch.
Als ik 1 ding zou moeten noemen dat voor mij het symbool van zorgzaamheid is, is het eten voor mensen klaarmaken op een petroleumstelletje.
pi_47326338
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:46 schreef Agrafes het volgende:

[..]

Zou best kunnen, kzal die Allerhande eens doorkijken. Zo heerlijk is dat, met flink wat gesmolten boter en suiker erop, met gebakken spek Echt iets oud-hollands uit het Noorden, hier in Utrecht kent niemand het. Hier is het ook een flinke zoektocht om een goede Poffert "blik" te vinden, gelukkig hebben we nog een steenoude die perfect werkt. M'n moeders maakt em ook met liefde maar van oma istie toch het lekkerst
hmm zo'n speciale pan met eh.. poffertjesvormpjes is dat toch?
voor zover ik weet kan je die gewoon bij de blokker halen

vind het heerlijk tho
maar maak het zelden
lijkt wel of je er van BLIJFT eten
haal ze wel soms in de stad
in r'dam centrum zit grote pofferstent met erg lekkere poffers
(en zomers met aardbeien )
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:22:15 #165
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_47326746
Ikan pepesan, dat kon mijn oma als geen ander klaarmaken. Zelfs van mijn moeder eet ik het niet.

Ikan pepesan: hete vis..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:22:49 #166
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47326762
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:46 schreef Agrafes het volgende:

[..]

Volgens mij is broeder (dat ik hierboven noemde) de West-Friese variant van de poffert. Je maakt dat ook met bloem, ei, gist. En dan in een katoenen zak of theedoek in een pan met water laten gaarstomen.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:26:38 #167
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_47326858
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:05 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[afbeelding]
Tantes om de grote tafel heen, met mijn opa aan het hoofd van de tafel. (kleine tafel staat dan vol met risolles, lemper etc.)

[afbeelding]
Mijn omaatje, moe maar voldaan na twee dagen in de keuken hebben gestaan.

Respect! Doet me ook denken aan de gezellige zondagen bij mijn oma's: kleine woning, propvol met familie en (INDISCH) eten.. zucht, those days are of the past
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:33:29 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47327002
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:22 schreef JMarsden het volgende:
Ikan pepesan, dat kon mijn oma als geen ander klaarmaken. Zelfs van mijn moeder eet ik het niet.

Ikan pepesan: hete vis..
Er zat een Indonesisch restaurant op Schiphol, tempo dulu, die een uitstekende Ikan Pepesan had,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 maart 2007 @ 09:52:32 #169
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47327501
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 08:58 schreef Uhmmie het volgende:

hmm zo'n speciale pan met eh.. poffertjesvormpjes is dat toch?
voor zover ik weet kan je die gewoon bij de blokker halen

vind het heerlijk tho
maar maak het zelden
lijkt wel of je er van BLIJFT eten
haal ze wel soms in de stad
in r'dam centrum zit grote pofferstent met erg lekkere poffers
(en zomers met aardbeien )
Een poffert is iets heel anders dan poffertjes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47327833
Oooh wat leuk om herrineringen aan oma's op te halen

Mijn oma van moeders kant verwende me altijd heel erg. Toen ik kind was was ik dol op gehaktballetjes, en als ik dan bij haar kwam logeren maakte ze een hele pan met minigehakballetjes waar ik dan s'middag's een schaaltje van mocht
Zoals zij ze kruidde kan niemand anders het, hoewel ik inmiddels het recept heb en ze ook zelf kan maken
En ze maakte vaak pannenkoeken en daar had ze dan rozijnen die geweld waren in rum bij, en dat wás lekker! Heb ze alleen nooit meer zo gezien daarna. En op zondag aten we kroketten op brood, geweldig vond ik dat..Ik mis mijn oma nog steeds als ik een broodje kroket eet. En als ze op bezoek kwam nam ze vaak chocola voor me mee, of koekjes, als ik iets lekker vond dan nam ze het altijd mee. Zo lief Helaas is ze er al 5 jaar niet meer

Mijn andere oma kan niet goed koken, en als je daar op bezoek gaat weet je precies wat je krijgt. Vooraf óf groentesoep met balletjes, óf garnalen of kipcocktail (kip/of garnaal met cocktailsaus en perzik) en daarna gebakken aardappeltjes met biefstuk of witvis met gekookte worteltjes en doperwtjes. Het is ál die jaren precies hetzelfde gebleven, en helaas vrij smakeloos. Maar ze bedoeld het goed en het is erg lief
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
pi_47328262
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Een poffert is iets heel anders dan poffertjes
leg eens uit dan?
jobensaskia.nl
pi_47335213
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 10:02 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[...]
En ze maakte vaak pannenkoeken en daar had ze dan rozijnen die geweld waren in rum bij, en dat wás lekker! Heb ze alleen nooit meer zo gezien daarna.
[...]
Dat is toch gewoon boerenjongens, rozijnen in rum?
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47335663
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 13:43 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon boerenjongens, rozijnen in rum?
jup.. en er bestaan ook boerenmeisjes
volgens mij is dat met abrikozen ofzo

maareh.. boerenjongens kan je gewoon kopen
alleen niet in de supermarkt
jobensaskia.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 maart 2007 @ 14:04:32 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47336046
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 10:19 schreef Uhmmie het volgende:
leg eens uit dan?
Poffert

Poffertjes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47336140
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 13:55 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

jup.. en er bestaan ook boerenmeisjes
volgens mij is dat met abrikozen ofzo

maareh.. boerenjongens kan je gewoon kopen
alleen niet in de supermarkt
Ik heb ze wel in de supermarkt (Hoogvliet) gezien hoor, stonden in een glazen pot bij de drank. naast de advocaat enzo.
pi_47337210
De gekookte aardappelen en de biefstuk bij mijn oma waren de bom.
pi_47337243
En bij mijn andere oma vooral de gevulde paprika's.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:42:51 #178
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_47337380
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zat een Indonesisch restaurant op Schiphol, tempo dulu, die een uitstekende Ikan Pepesan had,
Zat? Is weg?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_47352865
Van mijn oma kan ik me vooral de groentesoep herinneren, echte oma-soep-met-ballen en vooral met heel veel maggi!

En verder de sla met karnemelk-saus, en het ijs! Heel veel ijs!

En van mn opa ken ik vnl nog de vla. Gewone vanillavla, en dan met ranja een gezichtje erin teken. En dan niet met die nieuwerwetse Raak frambozenlimonade, maar met sinaasappelranja van de Groli, in een glazen fles, met een suikerrandje rond de dop zo hard dat alleen opa de dop kon openmaken.

Aah, vroeger was het leven zo lekker
pi_47427758
van het weekend nog soep van oma gegeten

jummie

kippensoep zo zout.. maakt alleen oma
maar ik vind het toch het allerlekkerst
jobensaskia.nl
  maandag 19 maart 2007 @ 11:27:41 #181
45206 Pietverdriet
pi_47428581
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:42 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zat? Is weg?
Geen idee, de laatste keren dat ik op Schiphol was heb ik het niet meer gevonden, ben trouwens al Jaren niet meer van Schiphol gevlogen, laatste keer was in April 2000 geloof ik, ik háát vliegen van schiphol, kutluchthaven, veel te groot, en voor je europesche vluchten moet je altijd naar het eind van de fucking D pier.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:28:02 #182
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_47430340
Soep van oma, mjammie, krijg em zelf nooit zo lekker....Weet niet wat em zo lekker maakte, de iets te zoute smaak, de iets te lang gekookte vermicelli of het laagje vet wat eropdreef zodat de soepbolletjes helemaal vettig werden...

Ennuh mijn oma deed ook altijd het theezakje de hele dag in de pot water laten hangen boven het theelichtje. Dus dan krijg je van die ontzettong donkere, zwarte thee die zonder suiker gewoon niet te zuipen is......en dan ook van die velletjes erop.....iets minder lekker....
It's all a blur!!!
pi_47430796
zelfde soep als bij mijn oma hoor ik alweer
jobensaskia.nl
pi_47436688
Mijn opa was bakker in de oorlog omdat hij door de duitsers te werk was gesteld (dus een bakker tegen wil en dank ...). Maar met oud en nieuw gingen we altijd daar sjoelen met als prijs dingen die je niet wilde hebben en zelfgemaakte worstenbroodjes hij is al een aantal jaar overleden en we waren bang dat het recept verloren was maar toevallig had een nicht van mijn moeder het opgeschreven inclusief hoe je het op de "opa-manier" moet maken (het werd altijd een grote troep omdat je een kuil maakte in het meel en daar alles voorzichtig in moet gooien en hopen dat de "dam" niet breekt).
En nu heb ik dus pasgeleden gehoord dat mijn oma eigenlijk alles voorbereidde omdat mijn opa dat niet kon die maakte het alleen als alle ingredienten al klaar stonden Verder maakte hij de beste beschuitenbollen en krentenbrood (zonder sucade speciaal voor mij).

Mijn oma maakte de beste taarten .. zij is vorige week overleden en niemand wist de recepten ... Maar nu zaten we in haar huis door de papieren en kookboeken te kijken en daar staan een aantal recepten in zonder titel .. maar de inhoud ziet eruit als taart dus het zou nog goed kunnen komen

Mijn andere oma kan niet bepaald goed koken, hoewel ze blijkbaar wel goeie erwtensoep kan maken (en dat vind ik ZO vies )

pi_47442600
quote:

[..]

Ja inderdaad! En dan ook nog Tete de Veau

Kauw sjotel maakte m'n moeder altijd. Met zelf getrokken bouillon en draadjesvlees.
Zelf maak ik wel eens de cheats versie met bouillon en draadjesvlees uit pot. Kan niet zeggen dat mijn versie minder lekker is.
pi_47448552
Hier is het traditie om elke winter snert te komen eten
En ik heb een hekel aan snert
Maar oma's toetjes zijn zo lekker
en verder weet ik het niet.
oh ja de zelf gemaakte appelmoes en de sate
  maandag 19 maart 2007 @ 20:24:24 #187
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_47448706
Groentensoep en rabarber

En! ! Zelfgemaakte appelsap
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_47449177
Als we er gingen slapen kregen we altijd een geraspte appel
Ook de pannenkoeken waren superlekker. De laatste keer dat we die hebben gegeten had oma per ongeluk yogi meegenomen in plaats van melk
En opa maakte de lekkerste gehaktballen. Dan stond hij eerst heel lang in de keuken en dan kreeg iedereen een gehaktbal

En bij m`n andere opa en oma kregen we eerst soep met lettertjes, daarna spaghetti en daarna zelfgemaakte bitterkoekjespudding. En allemaal uit hetzelfde bord!
pi_47449311
oh en stoofpeertjes
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:39:44 #190
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_47461353
Hachee, Groentensoep en dat soort dingen
Heb nog een oma die er trouwens niets van bakt mens ken totaal niet koken
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_47510914
Mijn oma (helaas op d'r zestigste al overleden) maakte meesterlijke groentesoep. Verder kookte ze vrijwel alles tot snot. Wel had ze de hele kelder volstaan met weckflessen met van alles en nogwat. Vooral de aardbeien..mmmmmmm

Mijn andere oma (over een maand 80) kookt er nog steeds vrolijk op los. Veel standaard hollandse pot. Maar de groenten niet te gaar en het vlees maakt ze ook prima klaar.

Als ze exotisch wil doen maakt ze pilav. Volgens mij gooit ze gewoon ketchup, perziken en rundvlees door de rijst en dat is het dan

Maar de mooiste herinneringen heb ik toch echt aan de pannenkoeken (ze deed er melk op ) en natuurlijk de kniepertjes! Mijn opa maakte deeg en daar mocht ik stiekem van snoepen. Soms maakte hij ze ook van beslag, dan werden ze dunner,

En wie kent spekkedikk'n nog? Dat maken noord-nederlandse oma's toch allemaal?
pi_47511167
Mijn opa z'n nasi. Bij mijn opa en oma thuis was opa namelijk degene die kookte en hier plezier in had. Dat heeft een generatie overgeslagen maar is geloof ik wel weer bij mij terechtgekomen. Maar goed, wat die man het liefste deed als we op bezoek kwamen, is een flinke pan nasi maken. Niks spectaculairs, geen uitspattingen, maar gewoon een flinke pan zoals-het-hoort-recht-door-zee-nasi. Heerlijk. Nou goed, het was dus ook een mooi compliment toen m'n ouders een keer kwamen eten (3 x raden...) en ze samen riepen dat ik in ieder geval één talent van opa had... .

Van m'n andere opa en oma kan ik me vooral enorme hoeveelheden boontjes herinneren, die haalde -ie zelf van het land en waren bijna standaard eten als we langskwamen. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:00:27 #193
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_47521083
- Zuurkoolstamppot die heel lekker was, maar wel heel ongezond: om de stamppot smeuïg te maken smolt ze er een stuk frituurvet in.
- Karbonaadjes, boontjes, gekookte aardappels en jus.
- Een broodmaaltijd, vaak met warme worst en aardbeien voor erbij.
- Kip uit de oven met verse patat en zelfgemaakte appelmoes
- Hetzelfde, maar dan met rosbief uit de oven
- Tussen de middag wentelteefjes, pannenkoeken of geroosterd brood met kaas.

Ik vond het altijd lekker eten bij mijn oma.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:02:09 #194
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_47550642
quote:

[..]

Ja inderdaad! En dan ook nog Tete de Veau

jaa!

tete de veau en kauwsjotel!

dat laatste maak ik nog regelmatig zelf. pleuris veel werk, maar absoluut de moeite waard. altijd een super gerecht om het asperge seizoen in te luiden! binnenkort is het weer zo ver.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_47550898
Mijn moeder maakt eigenlijk nooit kauw sjotel?! Zal wel omdat de oma die het maakte haar schoonmoeder was

Waar ik al tijden naar op zoek ben en niet kan vinden, het recept van zilveruitjes in zoet/zure saus. Met rozijnen erbij (geloof ik). Het wordt bij buffetten soms Madagascar uitjes genoemd, maar ik mis dus een recept.

Mijn gok is zilveruitjes, tomatenpuree (of ketchup?) en rozijnen en suiker en ????
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_47552390
De nasi van mijn Opa.. De kippensoep van mn Opa.. De bananenmelk
De koffiebonenmolen van mn Oma
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:55:14 #197
45206 Pietverdriet
pi_47552632
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:10 schreef Syrena het volgende:
kauw sjotel
Wasda?
pi_47552739
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wasda?
Oer-Limburgs gerecht. Vertaald betekent het koude schotel, maar de recepten die ik daarvan zie komen NIET overeen met wat mijn oma maakte. Het is ook geen huzarensalade, al lijkt het er qua substantie wel op.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:01:58 #199
45206 Pietverdriet
pi_47552915
Aha,
Ik moet ineens denken aan mijn moeder die ook salades zelf maakte, die had ooit eens gelezen dat je kappertjes (die ze nog nooit gegeten had, en dus ook niet kocht) eventueel kon vervangen door doperwten, sindsdien was ze van mening dat kappertjes een soort doperwten waren.
pi_47553021
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Aha,
Ik moet ineens denken aan mijn moeder die ook salades zelf maakte, die had ooit eens gelezen dat je kappertjes (die ze nog nooit gegeten had, en dus ook niet kocht) eventueel kon vervangen door doperwten, sindsdien was ze van mening dat kappertjes een soort doperwten waren.
Ieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')