Over KSM en zijn arrestatie:quote:It was reported on BBC news on the 15th of March 2007, "Transcripts of his testimony were translated from Arabic and edited by the US defence department to remove sensitive intelligence material before release. It appeared, from a judge's question, that Mohammed had made allegations of torture in US custody". A fact which could severely discredit the process so far and any future conviction. [bron]
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:05 schreef UncleScorp het volgende:
Woei. De WTC torens en het Pentagon! Nou daar zijn veel mensen veel beter op geworden he! Vertel eens, wat is de "winst" van die twee dingen?
Wat zijn de voordelen die daar uit gesleept zijn?
En lukt het al een beetje?quote:Op donderdag 15 maart 2007 06:10 schreef NorthernStar het volgende:
Totale controle sluit bovendien vrijheid, als tegengestelde kracht, uit. Gaat er al een lichtje branden?
Zes jaar later, wat precies is er al terecht van gekomen?quote:Men schat zelf in dat het een lang proces zal zijn terwijl ze in hetzelfde rapport aandringen dat er geen tijd te verliezen is. Amerika moet nu handelen. Nou, die gelegenheid kregen ze. Op 9/11.
Er is geen oorlog in Iran of Zuid Korea. De afzetting van Hussien ging met zeer veel moeite. De verhalen ove WMD's zijn onderuit gehaald. Ze hebben geen totale controle over Irak en de olie. Alhoewel ze de schulf gaven aan Bin Laden, leeft die waarschijnlijk nog steeds.quote:Laat ik jouw vraag eens omdraaien: Wat hebben ze met 9/11 niet bereikt of uit kunnen voeren van de dingen die ze van plan waren?
Laf ? Waar ?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef calvobbes het volgende:
Wat bedoel je?
Of is het gewoon een laffe poging om tegengas te geven terwijl je geen fatsoenlijke argumenten hebt?
Leg die vraag dan nog eens duidelijk uit aub. Volgens mij slaat die nergens op namelijk.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:35 schreef UncleScorp het volgende:
Het is een heel normale vraag.
In Amerika mag loose change niet gedraaid worden. En er is wel vrijheid van mening, maar die mening wordt omgevormd zodat ze kunnen doen wat ze willen. Zie 9/11quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En lukt het al een beetje?
Er is kritiek op Bush en zijn regering, veel Amerikanen zijn het niet met hem eens. Zelfs in de regering zijn veel mensen die zijn beleid anders willen zien. Dankzij internet en alle andere media heeft iedereen de vriujheid om te zeggen wat hij wilt.
De bedoeling van de aanslagen was een excuus te vinden om Afgahanistan en Irak aan te vallen. Het is gelukt. En Bush werd opnieuw gekozen.quote:Lijkt me sterk dat iemand die in staat is om de aanslagen te bedenken, niet heeft kunnen bedenken dat het zo zou gaan. Internet en alle vrijheden die daarbij horen waren er toen al.
[..]
Zes jaar later, wat precies is er al terecht van gekomen?
Het heeft veel levens en veel geld gekost. Staatsschuld is alleen maar meer geworden en de positie van Amerika in de wereld is er ook niet echt beter van geworden.
Zoals ik al zei was het om de publieke opinie met zich mee te krijgen. Net als bij Pearl Harbor. Dat het niet goed ging of wel is een andere zaak.quote:[..]
Er is geen oorlog in Iran of Zuid Korea. De afzetting van Hussien ging met zeer veel moeite. De verhalen ove WMD's zijn onderuit gehaald. Ze hebben geen totale controle over Irak en de olie. Alhoewel ze de schulf gaven aan Bin Laden, leeft die waarschijnlijk nog steeds.
Ik weet niet of dat allemaal plannen waren ze, maar het gaat ze in ieder geval niet makkelijk af.
Ik zie echt geen grote voordelen die de aanslagen hebben geschapen.
bron? Waar precies mag het niet gedraaid worden? En wie heeft dat bepaald?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:03 schreef Stark het volgende:
In Amerika mag loose change niet gedraaid worden.
En wat was het gewin bij Afghanistan en Irak binnenvallen?quote:De bedoeling van de aanslagen was een excuus te vinden om Afgahanistan en Irak aan te vallen. Het is gelukt. En Bush werd opnieuw gekozen.
Nou toch wel. Lijkt mij heel erg sterk om een paar duizend mensen te vermoorden terwijl je geen zekerheid hebt dat je daarmee de publieke opinie jouw kant op krijgt.quote:Zoals ik al zei was het om de publieke opinie met zich mee te krijgen. Net als bij Pearl Harbor. Dat het niet goed ging of wel is een andere zaak.
Daar draaien ze hun hand niet voor om.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:10 schreef calvobbes het volgende:
[..]
bron? Waar precies mag het niet gedraaid worden? En wie heeft dat bepaald?
Hoe denk je in de tijd van internet de verspreiding van een film tegen te kunnen gaan?
[..]
En wat was het gewin bij Afghanistan en Irak binnenvallen?
Dat heeft ze alleen maar veel geld en levens gekost.
[..]
Nou toch wel. Lijkt mij heel erg sterk om een paar duizend mensen te vermoorden terwijl je geen zekerheid hebt dat je daarmee de publieke opinie jouw kant op krijgt.
Vind jij het geloofwaardig dat ze dergelijke aanslagen laten plegen zodat ze misschien de publieke opinie naar hun hand kunnen zetten?
Denk je echt dat een president duizenden mensen laat vermoorden om herkozen te kunnen worden?
Ýeah right. Overtuigende reactie weer Lambiekjequote:Op donderdag 15 maart 2007 12:14 schreef Lambiekje het volgende:
Daar draaien ze hun hand niet voor om.
Dus extreme moslims die alles volgens Islam doen kunnen wel terrorische aanslagen plegen, maar Amerikanen niet?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ýeah right. Overtuigende reactie weer Lambiekje
Als dat allemaal zo simpel is, waarom hebben ze dan nog steeds geen bewijs gemaakt om aan te tonen dat een vliegtuig het Pentagon is binnengevlogen?
Waarom hebben ze nog niet een filmpje gemaakt of zelfs maar 1 foto om te laten zien waarop duidelijk een vliegtuig richting het Pentagon te zien is?
Het was nochtans dezelfde vraag die jij gesteld hebtquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:48 schreef calvobbes het volgende:
Leg die vraag dan nog eens duidelijk uit aub. Volgens mij slaat die nergens op namelijk.
Waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:31 schreef Stark het volgende:
Dus extreme moslims die alles volgens Islam doen kunnen wel terrorische aanslagen plegen, maar Amerikanen niet?
Nee. Ook dat zeg ik nergens.quote:En je gelooft dus dat er geen vliegtuig het Pentagon ingevlogen is?
Nee hoor. Dat was het niet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:34 schreef UncleScorp het volgende:
Het was nochtans dezelfde vraag die jij gesteld hebt![]()
Je kan van tevoren niet weten hoe het zal eindigen dat is eenmaal oorlog. Hitler wist ook niet hoe het zou eindigen. Denk je dat hij wist dat hij de oorlog zou verliezen en toch de oorlog startte?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:10 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En wat was het gewin bij Afghanistan en Irak binnenvallen?
Dat heeft ze alleen maar veel geld en levens gekost.
Amerika heeft geen maatstaaf om te handelen. Het scheelt ze echt niet hoeveel mensen doodgaan. Kijk maar naar Irakezen, Afghanen, de chemische stoffen die ze daar gebruiken, Hiroshima en Nagasaki, etc.quote:[..]
Nou toch wel. Lijkt mij heel erg sterk om een paar duizend mensen te vermoorden terwijl je geen zekerheid hebt dat je daarmee de publieke opinie jouw kant op krijgt.
Vind jij het geloofwaardig dat ze dergelijke aanslagen laten plegen zodat ze misschien de publieke opinie naar hun hand kunnen zetten?
Denk je echt dat een president duizenden mensen laat vermoorden om herkozen te kunnen worden?
Nou als de Amerikanen het niet gedaan hebben, de moslims niet, wie dan wel?quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Ik weet niet of je je Timothy McVeigh nog herinnert, maar die heeft een behoorlijke aanslag op zijn naam staan hoor.
Nou, je wilt bewijs dat er in het Pentagon binengevlogen is.quote:[..]
Nee. Ook dat zeg ik nergens.
Je zou beter kunnen reageren op wat ik WEL zeg ipv dergelijke vragen te stellen aan de hand van wat ik NIET zeg.
Dus neem ik aan dat je het niet gelooft?quote:Als dat allemaal zo simpel is, waarom hebben ze dan nog steeds geen bewijs gemaakt om aan te tonen dat een vliegtuig het Pentagon is binnengevlogen?
En dat is al ?quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:56 schreef CoolGuy het volgende:
Als je de voordelen voor de 'baardmannen' bekijkt, dan hebben zij hun slag geslagen door het machtige Amerika (de spil van al het kwaad volgens hun) een fikse klap te bezorgen. Dat was het doel, en dat is gelukt.
Als er geen voordelen voor de US waren, zullen er toch zeker wel voordelen voor Osama geweest zijn ?quote:Op donderdag 15 maart 2007 03:28 schreef calvobbes het volgende:
Vertel eens, wat is de "winst" van die aanslagen?
Wat zijn de voordelen die daar uit gesleept zijn?
beetje chagrijnig?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Of is het gewoon een laffe poging om tegengas te geven terwijl je geen fatsoenlijke argumenten hebt?
natuurlijk, dat is een strijdheer... iemand voor wie vechten een doel is ...quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:55 schreef UncleScorp het volgende:
Als er geen voordelen voor de US waren, zullen er toch zeker wel voordelen voor Osama geweest zijn ?
Ik heb het net compleet voor je uitgespeldquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik zie echt geen grote voordelen die de aanslagen hebben geschapen.
Zoveel is wel duidelijk.quote:Ik weet niet of dat allemaal plannen waren ze
bewijs? Want alles wat al-qaida gedaan heeft en ik bedoel ook alles, is in het voordeel gekomen van VS. Een strijdheer die zelf verschuilt tussen de bergen en af en toe VS bedreigt? We horen pas van Al-qaida als er een aanslag gepleegd wordt in het buitenland of als ze VS bedreigen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:17 schreef KroJo het volgende:
[..]
natuurlijk, dat is een strijdheer... iemand voor wie vechten een doel is ...
die heeft 17,18 jaar terug opeens zijn toenmalige financier verloren, nl. de VS die, toen de Russen zich uit Afghanistan terugtrokken, zijn strijdgroep niet meer wilde betalen...
en dus heeft hij zich een nieuwe vijand uitgedacht en daarmee veel succes gehad ...
Momenteel wordt Osama door grote groepen in het midden-oosten verheerlijkt en gezien als een belangrijk leider in de 'strijd tegen de VS'...
Zelfs de VS moeten met tegenzin erkennen dat Al Qaeda een flink stuk is gegroeid qua kracht en invloed sinds 2001
geef Stark eens ongelijkquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:43 schreef KroJo het volgende:
want al mijn arguementen en bewijzen zijn dan 'niet waar', of 'vervalst', of worden op andere gronden terzijde geschoven
je kunt hem wmb heel hard gelijk gaan geven ... ik vraag me zelf enkel af of hij gelijk 'heeft', niet of hij dat hier krijgt van mensen die sowieso dezelfe mening delen ...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |