quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:20 schreef methan het volgende:
Vraag: Wie ontdekte de bacterie, die tuberculose veroorzaakt ? ( vroeger ook wel de tering genoemd).
Juistquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:45 schreef RoofingBurner het volgende:
nee, het is een Limbo natuurlijk, uit Maastricht.
Nog nooit van gehoord, ik dacht dat het een of ander cryptowoord moest voorstellen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:56 schreef RoofingBurner het volgende:
Of had ik moeten vragen 'wat is de hermandad'?
hermandad is gewoon politiequote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:58 schreef OA het volgende:
Hermandad betekent geloof ik broederschap, maar dan snap ik er nog niets van....![]()
Tjah, als je het ziet is het een eitje.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:56 schreef steekbal het volgende:
The police, doodoo doo
Tegenwoordig is dat de bijnaam voor de politie, maar de oorspronkelijke betekenis was broederschap!quote:
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:02 schreef OA het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat de bijnaam voor de politie, maar de oorspronkelijke betekenis was broederschap!
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermandad
Ja dat vind ik nou ook alleen ernstig moeilijk te vinden of te verzinnen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:01 schreef steekbal het volgende:
leuke vraag ook
Dan kunnen we natuurlijk Cryptogrammen 2 nieuw leven inblazenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:05 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ja dat vind ik nou ook alleen ernstig moeilijk te vinden of te verzinnen.![]()
En ook niet echt algemene kennisquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:05 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ja dat vind ik nou ook alleen ernstig moeilijk te vinden of te verzinnen.![]()
quote:
in de goede richting. Zo erg zijn de Groningers nu ook weer nietquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:16 schreef Homdeck het volgende:
iemand een flink pak slaag geven o.i.d. lijkt me
Iemand afpersen?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:37 schreef methan het volgende:
is niet goed
Iets specifiekerquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:41 schreef erkel het volgende:
Iemand vastpakken?
Fijnknijpen?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:49 schreef methan het volgende:
nee, De vertaling : Iemand het vlees aan de botten drukken
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:51 schreef methan het volgende:
Kahaan + 1
Hoe heet de hoofd persoon uit Runaway 2, The dream of the turtle?quote:
Kahaarin 2 inmiddels!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:55 schreef methan het volgende:
Kahaan +1
Scorelijst deel 644
Oa 1
Roofingburner 1
Steekbal 1
Kahaan 1
Dat klopt, mijn nick is alleen verkeerd gespeld.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:01 schreef ScottTracy het volgende:
De punten uit het vorige topic staan hier niet meer bij, die zijn als het goed is al in de OP verwerkt;.
klopt , naam is nu goedquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:01 schreef ScottTracy het volgende:
De punten uit het vorige topic staan hier niet meer bij, die zijn als het goed is al in de OP verwerkt;.
Adventure game.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:08 schreef erkel het volgende:
maaruh Runaway 2??
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:12 schreef methan het volgende:
In het eerste deel was het brian, Tweede deel ? Toch Brian
Klaar!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:15 schreef erkel het volgende:
Als je de vraag graag vet wilt maken, dan verdwijnt ie niet tussen al de posts straks![]()
nou ja voor een volgende keer dan...
Zuid Afrika?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:19 schreef methan het volgende:
In welk land vonden de 2 boerenoorlogen plaats?
1ste 1880-1881
2de l899-1902
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:30 schreef ScottTracy het volgende:
Thomas Harris
Sonja Bakker?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:35 schreef ScottTracy het volgende:
Was was in Nederland het best verkochte boek van 2006?
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Bereik uw ideale gewicht.
Frank boeijen groep, welkom in utopia?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:48 schreef RoofingBurner het volgende:
Niet dat ik het boek heb hoor.![]()
Welke band, welk nummer wordt hier uitgebeeld?
[afbeelding]
Wie is die vrouw?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:02 schreef Nembrionic het volgende:
nee wacht..Frank Boeijen - Suzanne
Ze komt me bekend voor. Maar ik zou het niet zo 1,2,3 kunnen zeggen.quote:
Die kan ik niet geven, we wachten in spanning op de vraagsteller, had je zelf frank boeijen gezien?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ze komt me bekend voor. Maar ik zou het niet zo 1,2,3 kunnen zeggen.
Maar als het goed is wil ik graag een punt
Eeh...neequote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:24 schreef ScottTracy het volgende:
Ja die uitvinder van iets? Weet alleen niet waarvan en ook niet hoe hij heet
Klopt..dat is niet zeer recentelijkquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:28 schreef Beelzebub85 het volgende:
Christopher Reeve?
Niet echt zeeeer recentelijk, maar toch.
Ja hij is dood. Een jaar of 2 geleden als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:31 schreef Beelzebub85 het volgende:
Is die eigenlijk wel dood? vraag ik me nu af...... Zo goed als dood, telt dat ook?
Spiderman?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klopt..dat is niet zeer recentelijk
Het is echt binnen de afgelopen week gebeurt.
Daarbij....superhelden bestaan meestal niet echt
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:31 schreef Beelzebub85 het volgende:
Captain America?
Nee..de serie gaat door als ik het zo even snel lees. Maar de beste man is op de trappen van de rechtzaal neergeknald door snipers...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:33 schreef Beelzebub85 het volgende:
Maar hoezo dood? Stopt de tekenfilm/comicbook serie ofzo?
Ja, Nokia is goed....Kwam net nog 2 andere plaatsen tegen, maar Nokia dus ook.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:39 schreef Nembrionic het volgende:
eeeh...Nokia?
Ach ja..die was vorige week overleden geloof ik. Dat kun je een held noemen jaquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:44 schreef ScottTracy het volgende:
Ik had het even opgezocht (die vraag van Nem) en ik dacht dat je de uitvinder van de afstandsbediening bedoelde, Robert Adler.![]()
Temperatuur is goed. Luchtdruk speelt vrijwel geen rol.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:58 schreef RoofingBurner het volgende:
Luchtdruk en temperatuur?
obstakels in de open lucht?quote:
Luchtvochtigheid?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
obstakels in de open lucht?
zendmast?![]()
luchtweerstand: eigenlijk ook niet. Alhoewel wind de geluidssnelheid ten opzichte van de grond kan beinvloeden.
Maar ik zoek nog 1 belangrijke factor.
quote:
quote:"Voor lucht en bij kamertemperatuur is de geluidssnelheid ca. 340 meter per seconde; bij droge lucht (met relatief weinig waterdamp) met een temperatuur van 0ºC is dat 331 m/s of 1194 km/uur"
Gokje, die had ik nog niet voorbij zien komen!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hogere luchtvochtigheid betekent een hogere snelheid.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:12 schreef Mark_V het volgende:
20?
1 jaarquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:15 schreef Mark_V het volgende:
ik ken katoenen (1), tin (10), koper (12.5), zilver (25), robijn (40), goud (50), platina (60) en diamant (70)
dus 20 ontbreekt
1 jaar Katoenen bruiloftquote:
En je weet er wel veel van!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:17 schreef Mark_V het volgende:
is dat geen 2?
ik ben geen trouwkenner dus.....
heb al 2 relaties laten stuklopen op mijn absolute weigering om OOIT te trouwen
@lijstje, oeh, had ik platina en diamant nog omgedraaid ook
"keep your friends close...but your enemies closer"quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:19 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Trouwen: sleeping with the enemy![]()
Daar zijn de meningen dus over verdeeld, de 'lagere' jaren zijn niet zo heel duidelijk, 20 jaar is wel overal porselijn gelukkig!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:17 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
knip
Mooi spul mên dat huwelijk.![]()
Buikspieroefeningen doen en een laag vetpercentage hebben?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:21 schreef Mark_V het volgende:
In verband met mijn nieuwste blessure
Hoe ontstaat een wasbordje?
dus anatomisch..... het antwoord: "veel trainen" is niet goed....
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:22 schreef PhysicsRules het volgende:
sport is ongezond.
Komt dat door de dunne huid op je buik oid?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:23 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ik heb de vraag enigszins ge-update
Heet gaat er dus om het enigszins rare uiterlijk van een wasbord tov gewone spieren
Het schijnt dat er erg veel gipsvluchten zijn dit jaar, pas maar op!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:26 schreef PhysicsRules het volgende:
* PhysicsRules gaat volgende week trouwens lekker skieën
Is je wasbordje geblesseerd?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:21 schreef Mark_V het volgende:
In verband met mijn nieuwste blessure
Hoe ontstaat een wasbordje?
dus anatomisch..... het antwoord: "veel trainen" is niet goed....
dat zeg ikquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:31 schreef SaskiaR het volgende:
doordat je schuine en rechte buikspieren gekruisd over elkaar liggen en je dus bobbels krijgt waar ze kruisen (en dus deukjes waar ze niet kruisen)?
Beterschap!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:34 schreef Mark_V het volgende:
Saskia en PR zitten in de buurt.... er is echter maar 1 spier, de rectus abdominis
En @B.ertha, die is bij mij dus geblesseerd ja![]()
hoe ik het voor elkaar krijg is een wonder, het is een van de minst blessuregevoelige spieren in het lichaam, maar ja, ik ben nogal een iel mannetje
Dit issem. Je hebt een sixpack omdat het ten eerste 2 spieren zijn, aan beide kanten van de navel. Deze worden gescheiden door de linea alba. Er lopen 3 pezen over de breedte heen, waardoor het (3x2) sixpack ontstaat.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:38 schreef SaskiaR het volgende:
waar de pezen van andere spieren over die ene heen gaan?
Het kan primaquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:41 schreef SaskiaR het volgende:
Helaas werkt dat bij vrouwen niet, dus geen sixpack voor mij (en ik train nog wel zo hard)...
Wie is de regisseur van 300?
(goeie film, gister gratis gezien!)![]()
Zack Snyder, toevallig over gehad met mijnquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:41 schreef SaskiaR het volgende:
Helaas werkt dat bij vrouwen niet, dus geen sixpack voor mij (en ik train nog wel zo hard)...
Wie is de regisseur van 300?
(goeie film, gister gratis gezien!)![]()
Noem dat maar prima, heb je wel eens bodybuilders gezien nadat ze gestopt zijn en niet fatsoenlijk hebben afgetraind?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:45 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Het kan prima
[afbeelding]
Voor zover dit nog in de categorie "vrouw" valt.....
Maar vrouwen moeten ook helemaal geen sixpack hebben maar gewoon een mooie platte strakke buik![]()
Mooiquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:50 schreef SaskiaR het volgende:
allerlei vormen van sit-ups enzo... en natuurlijk minder snoepen en meer hardlopen, anders die je er nog niks van. Maar de moeite wordt beloond, want ik zie het verschil
Zie ook mijn opmerking "voor zover dit nog in de categorie vrouw valt". Dit is dus absoluut niet normaal en zou je niet moeten willen. Een man met een identieke hoeveelheid spieren is al even smerig trouwens.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Noem dat maar prima, heb je wel eens bodybuilders gezien nadat ze gestopt zijn en niet fatsoenlijk hebben afgetraind?![]()
En stel je dat eens voor bij een vrouw......![]()
Of in de lappenmand zitten dan?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:54 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Zie ook mijn opmerking "voor zover dit nog in de categorie vrouw valt". Dit is dus absoluut niet normaal en zou je niet moeten willen. Een man met een identieke hoeveelheid spieren is al even smerig trouwens.
Een beetje gespierd is prima, maar als je geen normale kleren meer kan dragen doe je toch iets fout...
Sowieso.... bodybuildingen zelfs heftig fitnessen
![]()
![]()
Mark_V +1quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:00 schreef Mark_V het volgende:
tweekeerbellen
Vooral die onovertroffen bloemetjesgordijnjurk!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:00 schreef Mark_V het volgende:
Onze macho met sixpack en lekker wijf met strakke platte buik![]()
wie heeft er hier een sixpack dan?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:00 schreef Mark_V het volgende:
Onze macho met sixpack en lekker wijf met strakke platte buik![]()
Dirk heeft mijn postuur.....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ken je Dirk en Desiree van Hein de Kort?
Hij iig niet......![]()
Ik moest even hardop lachenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:06 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dirk heeft mijn postuur.....![]()
En ik heb ooit een vriendin gehad die eruit zag als Desiree![]()
![]()
![]()
Oeps, koffie op mijn toetsenbord......dankjewel!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:06 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dirk heeft mijn postuur.....![]()
En ik heb ooit een vriendin gehad die eruit zag als Desiree![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:07 schreef OA het volgende:
[..]
Ik moest even hardop lachen![]()
En nu wordt ik door collega's vreemd aangekeken...![]()
Sorryquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeps, koffie op mijn toetsenbord......dankjewel!![]()
You gigolo!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:12 schreef Mark_V het volgende:
[..]
[..]
Sorry![]()
Excuus: liefde maakt blind (en het is 6 jaar geleden)
i was young and needed the money![]()
quote:
Was de vraag niet hoor!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:16 schreef erkel het volgende:
'Rob Schneider.....as The Stapler'
Mijn partner in soutparkgrappen.....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:16 schreef erkel het volgende:
'Rob Schneider.....as The Stapler'
I knowquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Was de vraag niet hoor!Voorbeeld van een gigolo.
![]()
Shoot!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:18 schreef SaskiaR het volgende:
Ow... die is van Dilbert... is ie niet de evil manager?
"Hey look, it's that nigger-guy!"quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:20 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Mijn partner in soutparkgrappen.....![]()
"Rob Schneider is .....the derp de derp da deedly derpee derpee dumb"![]()
Nieuwe al gezien? Niet super, maar dat komt straks wel weerquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:20 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Mijn partner in soutparkgrappen.....![]()
"Rob Schneider is .....the derp de derp da deedly derpee derpee dumb"![]()
Sinds wanneer ben jij mijn partner in soutparkgrappen?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Hey look, it's that nigger-guy!"
Of heb je de nieuwste nog niet gezien?
Dit klopt, en dat hij evil is ook, maar zijn officiele titel is nog iets anders....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:21 schreef OA het volgende:
Catbert heet ie volgens mij..
Ik claim en ambieer de titel "partner in southparkgrappen" helegaar niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:22 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij mijn partner in soutparkgrappen?
Dat is een langbevochten titel die alleen erkel heeft
Maaarreeeh, hoe is die nieuwe?
De titel weet ik niet precies hoor.quote:
Dit is goed genoeg....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:25 schreef OA het volgende:
[..]
De titel weet ik niet precies hoor.
Maar het is toch iets met het personeel?
Dan doe je maar lekker buiten mededinging mee, dan vind ik het prima....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik claim en ambieer de titel "partner in southparkgrappen" helegaar niet.
Maar dat betekent niet dat ik niet mee mag doen
Ik vind de nieuwe erg leuk maar heb beteren gezien
Dit antwoord is nog net iets beter, maar toch geef ik het punt aan OA, omdat hij het personage kende en "personeel" al heel dicht in de buurt zat. Sorry Saskia, ik hoop dat je het begrijpt....quote:
Wij danken u voor uw begripquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:29 schreef SaskiaR het volgende:
nou vooruit dan maar
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:27 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Dit is goed genoeg....
Catbert is "the evil director of human resources"
OA +1
Wat gaatie kahaaaaarin hard zeg
Doeiiiiii!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:31 schreef Mark_V het volgende:
Hey mensen ik ben ervandoor, ik ga taart bouwen enzo
Hoiquote:
Nee ook niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:37 schreef SaskiaR het volgende:
Suriname ramp (met dat voetbalteam?)
Juist.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:37 schreef Homdeck het volgende:
lockerbie?
Raar soms, dingen die je wel en niet onthoudt....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:42 schreef SaskiaR het volgende:
ja, ik weet nog wel dat ik studio sport zat te kijken en er toen een extra nieuwsbericht kwam... en volgens mij was het toen dierendag, maar waarom ik dat nog weet
Dat studio sport gedeelte kan ik me ook nog goed herinnerenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:42 schreef SaskiaR het volgende:
ja, ik weet nog wel dat ik studio sport zat te kijken en er toen een extra nieuwsbericht kwam... en volgens mij was het toen dierendag, maar waarom ik dat nog weet
John de Molquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:42 schreef Homdeck het volgende:
Welke 4 Nederlanders staan op de Forbes-lijst van miljardairs?
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:54 schreef ScottTracy het volgende:
Nee die man die Randstad heeft opgezet, weet zijn naam alleen niet.
Goldschmedingquote:
OA +1quote:
En wat zeggen we dan?quote:
Volgende vraag!quote:
Dank u!quote:
Bijna...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:12 schreef SaskiaR het volgende:
omdat augustus en julius caesar allebei een lange maand naar zichzelf wilden noemen?
En correct!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:12 schreef RoofingBurner het volgende:
Omdat keizer Augustus net als zjin voorganger Julius óók 31 dagen wilde. Big ego's enzo.
Augustus heette eerst sextilis en telde 30 dagen, ook nog nadat keizer Augustus de maand naar zichzelf had vernoemd. Pas daarna werd de 31e dag aan de maand toegevoegd.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:15 schreef SaskiaR het volgende:
ik vind er weinig verschil in zitten moet ik zeggen
ik dacht dat de vraag eerst was waarom beide maanden 31 dagen hadden?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:18 schreef OA het volgende:
[..]
Augustus heette eerst sextilis en telde 30 dagen, ook nog nadat keizer Augustus de maand naar zichzelf had vernoemd. Pas daarna werd de 31e dag aan de maand toegevoegd.Aldus de EB..
Toch wel een verschil hoor!![]()
Het is inderdaad óók een film, maar het is ook een uitdrukking die in Nederland gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:21 schreef methan het volgende:
Film?
Waarom dat zo is volgens de Encyclopedia Brittannica.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:19 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
ik dacht dat de vraag eerst was waarom beide maanden 31 dagen hadden?
Ja, grappig hé, wij hebben het over de franse slag, en zij hebben het over arabische arbeid.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:23 schreef SaskiaR het volgende:
met de franse slag?
Heb je nou de vraag veranderd? Ik dacht dat er eerst stond waarom die maanden allebei 31 dagen hadden, en nu is de vraag waarom augustus 31 dagen heeft...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:22 schreef OA het volgende:
[..]
Waarom dat zo is volgens de Encyclopedia Brittannica.
Toen Augustus de maand naar zichzelf noemde telde die maand nog 30 dagen.
Waarom het trouwens echt zo is, weet ik niet...![]()
Misschien heb jij dan wel gelijk!!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |