Netjes, in ben ook al klaar in de zaal, tweede geworden in de eerste klasse. Ons 2e wel kampioen geworden in reserve-eerste klassequote:Op donderdag 8 maart 2007 23:10 schreef Luco het volgende:
Mensen nog zaalwedstrijden te gaan? Ik ben net klaar, en heb met mijn team handhaving afgedwongen in de 2e klasse!
1 2 3 | DOS'46 4 14 3 3 8 9 138 180 Nic. 6 13 2 1 10 5 140 183 |
Zaterdag nog banken bij Arena 1 (uit tegen Hebbes) en dan is het klaar met 't zaalseizoen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:10 schreef Luco het volgende:
Mensen nog zaalwedstrijden te gaan? Ik ben net klaar, en heb met mijn team handhaving afgedwongen in de 2e klasse!
Exakwa, 6e klassequote:Op maandag 12 maart 2007 17:02 schreef Luco het volgende:
Welk team speel je, en welke klasse?
Het is echt te groot dat veld op het veldquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:02 schreef dribbel79 het volgende:
Gister de eerste veldtraining maar weer gehad, inclusief pionnen, ennuh, wat is dat veld groot zeg, speel al 17 jaar mandjebal, maar sta er nog steeds van te kijken.
Wanneer schaffen ze dat veldseizoen nou eens af, het enige waar 't goed voor is zijn de pinkstertoernooien enzo...
quote:Op donderdag 29 maart 2007 08.44 schrijft dribbel79. het volgende:
woehoe! Zaterdag naar OWK SGV.. wordt weer leuk, dat graskorfbal... blech. Lange leve kunstgras!
Ah, JWL-opleiding dus.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:44 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik volg de opleiding om de scheidsrechterscursus te mogen volgen. (Ik ga BC en DEF doen.). En volgens het boekje!
Proefexamen ging beter dan ik dacht.
Meld dan iets nuttigsquote:Op donderdag 29 maart 2007 09:13 schreef JJdJ1984 het volgende:
tvp
Ah oké, hoorde wel dat het wat lastiger was toen ik de cursus deed.. Ik heb zelf het boekje en de map 'uit mijn hoofd' geleerd, en met vlag&wimpel de theorie gehaald.quote:
quote:DOS'46 en PKC/Cafe Bar in Zonnetour.nl Korfbal Leaguefinale
De deelnemers aan de Zonnetour.nl Korfbal Leaguefinale zijn bekend. Na de returns in de play-offs op 7 april in het noorden van het land is de beslissing gevallen. DOS'46 en PKC/Cafe Bar zullen op 14 april tegenover elkaar staan in Ahoy.
In Nijeveen sloeg de thuisploeg toe na een eerdere overwinning in Driebergen met een golden goal. In de 'hel van het noorden' liep Dalto/DSB Bank veelal achter de feiten aan. De Driebergenaren streden voor wat ze waard waren, maar vonden een oppermachtig DOS'46 op hun weg. Halverwege was de voorsprong voor de thuisploeg 5 goals en bij het eindsignaal gold eenzelfde verschil; 27-22.
In Groningen moest een eindsprint PKC de overwinning brengen. Na een eenvoudige zege in Papendrecht, had PKC het nu stukken moeilijker met Nic., dat thuis slechts 1 wedstrijd verloor in de competitie. Het onderlinge verschil werd gedurende de wedstrijd niet veel groter dan 1 of 2 doelpunten in het voordeel van de bezoekers. Pas in de laatste fase van de wedstrijd kon PKC toeslaan en stelde het de finaleplaats in Ahoy veilig; 17-20.
Dan word het een avondje pittenquote:Op woensdag 11 april 2007 16:15 schreef Luco het volgende:
zijn vrij simpele regels, tenminste, wel als je KL/HK/OK wedstrijden bezoekt/speelt...
Ernstige overtreding: vrije worp vanaf de strafworpstip (met verder dezelfde regels, alleen moet iedereen 2.5 vanaf de stip staan, en niet vanaf de nemer)
Lichte overtreding: spelhervatting, iedereen mag erbij, geen afstand nemen tussen nemer en andere spelers. Verdediger bij de nemer moet handen omlaag houden.
Et voila, klaar
Lijkt me een regelrecht drama om daar (als bezoekende partij) op te moeten spelen, zo'n donkerblauw veld...quote:Op woensdag 11 april 2007 19:00 schreef Luco het volgende:
Luco in actie:
[afbeelding]
Helaas ging het schot wel mis...
Veld is net 2 seizoenen oud. Veld is IKF goedgekeurd, maar direct daarna andere kleuren dan groen, met gele lijnen verboden. Omdat dit veld er net lag mag het blijven liggen. Het is even wennen dat veld, maar daarna speelt het net als elk ander veld! Bij m'n oude vereniging (DKV Victoria) hadden we wel gewoon groen/geel. Eerste keer stond ik dus ook even te kijken van dit veld.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:42 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Lijkt me een regelrecht drama om daar (als bezoekende partij) op te moeten spelen, zo'n donkerblauw veld...
Ik heb geen stalen noppen, gelukkig dusquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:27 schreef Luco het volgende:
Gelukkig nog op gras.... Kerel, kunstgras speelt veel lekkerder... Tenminste niet zo erg wegglijden, je kan de bal via de grond spelen enzo...
Heb je stalen noppen? Als je geen stalen noppen hebt, kan je vaak gewoon op kunstgras spelen.
Mijn vereniging heeft 3 kunstgrasvelden, waarvan er 2 ook gebruikt kunnen worden voor Tennis-activiteiten. Het leuke van veldseizoen is inderdaad wat je zegt: wind, zon, regen, de gezelligheid rondom de lokatie.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:45 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Ik heb geen stalen noppen, gelukkig dus. En ik weet dat het sneller speelt, maar de modder, de wind, de zon, de regen, dat maakt het zo mooi
veldseizoen ligt me een stuk meer.
Bleegh, kunstgras waar ook op getennist wordt... Dat is altijd van dat hele korte kunstgras...quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:32 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Mijn vereniging heeft 3 kunstgrasvelden, waarvan er 2 ook gebruikt kunnen worden voor Tennis-activiteiten. Het leuke van veldseizoen is inderdaad wat je zegt: wind, zon, regen, de gezelligheid rondom de lokatie.
Wanneer het heerlijk warm is zal er tot laat op het terras nog gezeten worden, en daarom snap ik niet dat sommigen enkel naar de zaalsport wil gaan
't Valt mij ontzettend mee, ik zie inderdaad ook wel dat er velden zijn die 'langere' kunstgrassprieten hebben, maar ach, je kan niet alles hebben hequote:Op zaterdag 14 april 2007 23:27 schreef Luco het volgende:
[..]
Bleegh, kunstgras waar ook op getennist wordt... Dat is altijd van dat hele korte kunstgras...
Mja, ik heb zelf ook nu liever kunstgras hoorquote:Veld is inderdaad wind, zon en regen, lekker bikkelen af en toe. Langere wedstrijden, meer lopen! Alleen de modder mag van mij wegblijven... Graswedstrijden zijn altijd zo sloom (morgen weer op gras... Bleeegh)
Niet wegglijden?quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:27 schreef Luco het volgende:
Gelukkig nog op gras.... Kerel, kunstgras speelt veel lekkerder... Tenminste niet zo erg wegglijden, je kan de bal via de grond spelen enzo...
Heb je stalen noppen? Als je geen stalen noppen hebt, kan je vaak gewoon op kunstgras spelen.
Vergeleken met op gras spelen glij je op (goed) kunstgras helemaal niet weg! Ik ga echt niet voor die 2-3 wedstrijden per seizoen kicksen kopen...quote:Op maandag 16 april 2007 09:17 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Niet wegglijden?
Afgelopen zaterdag bij Sparta Zwolle gespeeld, op kunstgras, en dat was gewoon net een ijsbaan met 2 korven in het veld.
Ik vind kunstgras lekker spelen, maar het moet geen zandbak zijn zoals in Zwolle.
Op goed kunstgras glij je niet weg, alleen bij sommige verenigingen is de verhouding zand / kunstgras verkeerd. Dan lijkt het alsof je op zand speelt ipv op gras. En dat is niet bij alle verenigingen. Ik kan genoeg verenigingen opnoemen waar het kunstgras goed is.quote:Op maandag 16 april 2007 10:03 schreef Luco het volgende:
[..]
Vergeleken met op gras spelen glij je op (goed) kunstgras helemaal niet weg! Ik ga echt niet voor die 2-3 wedstrijden per seizoen kicksen kopen...
Nou, de accomodatie is niet van ons. Wij 'huren' het van de gemeente. Zodra het nieuwe sportcomplex word aangelegd zullen er voor ons kunstgrasvelden neergelegd worden. Dat is een belofte van de gemeente.quote:Op maandag 16 april 2007 15:09 schreef Luco het volgende:
Hoezo mogen jullie geen kunstgras aanleggen dan?
Ik heb dit weekend dus op gras gespeeld, en daarna bij het 1e (op kunstgras) reserve gezeten. Wat een verschil zeg, zeker als je het zo op 1 dag merkt. In een keer weer grip enzo!
Mijn oude vereniging had net 10 jaar hun accomodatie, en toen besloot de gemeente dat daar een nieuwbouwwijk moest komen. Resultaat: Vereniging krijgt veel te veel geld voor huidige accomodatie, krijgt nieuwe accomodatie, 200 meter verderop, en mag kunstgras aan laten leggen enzo! Was wel mooi geregeld
Welke ploeg kwam er dan uit Almere... Ook zo'n naam, maar geen idee hoe.quote:Op maandag 16 april 2007 15:48 schreef foksuk1981 het volgende:
Ik ben idd Exakwa..... (Lelystad). en we korfballen nu op het Langezand....
EKVA is Almerequote:Op maandag 16 april 2007 15:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Welke ploeg kwam er dan uit Almere... Ook zo'n naam, maar geen idee hoe.
Eerste Korfbal Vereniging Almerequote:
hey, wie helpt jullie aan postings??quote:Op maandag 16 april 2007 15:45 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Dribbel, Foksuk is uit Almere = Excava ofzo.Onze (Koveni) nieuwe accomodatie is idd op Zandveld. (Waar vroeger Minerva speelde.)
Reserve 6e klassequote:Op zondag 22 april 2007 15:46 schreef geefomditkind het volgende:
Hoe hoog spelen jullie allemaal?
Tsja, 2 opties:quote:
Nouja, ik ben afgelopen seizoen breedtesport-scheidsrechter gewordne, maar daar werd nog niet de nieuwe regels bij geleerd..quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:02 schreef Luco het volgende:
Regels zijn niet bijster moeilijk. Daarnaast, als het eerste van je verening Overgangsklasse, Hoofdklasse of Korfbal League speelt, mag ik aannemen dat je als senioor of junioor al bekend bent met de nieuwe regels!
Net gehad.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:00 schreef Sjowhan het volgende:
Even een schopje. Ik hoop dat iedereen bij een avond is geweest tbv. de veranderende regels van het KNKV?
Afgelopen zaalseizoen met 1 tegen DKV Victoria gespeeld??quote:Op zondag 29 juli 2007 23:35 schreef Yurzinho het volgende:
Heb de nieuwe Asics gisteren gekocht. Zitten heerlijk, is voor het eerst dat ik schoenen van Asics heb.
Nu nog anderhalve week wachten tot de eerste training. En dan, een paar weken later, weet ik of ik in het tweede speel, of heel misschien in het eerste! Maar laat ik er maar gewoon van uit gaan dat ik weer in het tweede ga ballen
Oja, bij HKV/Ons Eibernest![]()
Ik speelde afgelopen seizoen in 2, maar ik was er wel bij in de zaal jaquote:Op maandag 30 juli 2007 21:34 schreef Luco het volgende:
[..]
Afgelopen zaalseizoen met 1 tegen DKV Victoria gespeeld??
heb ze maandag ook aangehad, liepen perfect!!quote:Op zondag 29 juli 2007 23:35 schreef Yurzinho het volgende:
Heb de nieuwe Asics gisteren gekocht. Zitten heerlijk, is voor het eerst dat ik schoenen van Asics heb.
Nu nog anderhalve week wachten tot de eerste training. En dan, een paar weken later, weet ik of ik in het tweede speel, of heel misschien in het eerste! Maar laat ik er maar gewoon van uit gaan dat ik weer in het tweede ga ballen
Oja, bij HKV/Ons Eibernest![]()
Rechtsquote:
Lachen, waar / welk team speel je?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:38 schreef Yurzinho het volgende:
Aanstaande zaterdag een vierkamp bij ODIK. Met Rust Roest, Victum, en wijzelf...als de BierBQ maar gezellig wordt
Dat is juist één van de redenen om weer te beginnen man!! Heerlijk. De twee beste uitvindingen die de laatste jaren gemaakt zijn: kunstgras en de kunststof mand!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:14 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Zit erover te twijfelen of ik na 2 jaar weer ga beginnen met korfbal, het trekt wel weer ontzettend, heb alleen geen zin in kunstgras, dat ligt me totaal niet.
HKV/Ons Eibernest. Vermoedelijk weer in het tweede komend seizoen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:54 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Lachen, waar / welk team speel je?
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:10 schreef Luco het volgende:
We hebben tot nu toe:
Dribbel - Koveni KV Arena, Rhenen
Yurzinho - HKV/Ons Eibernest
Luco - KC Rodenburg
Areyoutalkingtome - Geen club
Dat kloptquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:13 schreef Luco het volgende:
Sjowhan traint de B5 van KV TOP?
"Het Molentje"... Dat is toch gewoon 4-0 draaien lijkt mij? Dat die koters dat nog niet kunnen in de B...quote:Op maandag 10 september 2007 13:55 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dat klopt
Hoe weet jij dat
Moet de kinderen het molentje aanleren as woensdag, wordt nog leuk
1 in de voorbereiding ,1 zaterdag en m'n eigen team heeft nog niet eens een echte wedstrijd gespeeld.quote:Op maandag 10 september 2007 12:14 schreef Luco het volgende:
Ik heb nog geen wedstrijd gespeeld... Ja, anderhalve in de voorbereiding, maar meer niet... kutblessure
Inderdaad, 4-0 spelen. Het bleek ook een deel te zijn (gelukkig maar!), en heb 't geprobeerd om 't wat aan te leren; hoop dat ze er wat aan hebben gehad afgelopen zaterdag.quote:Op maandag 10 september 2007 14:36 schreef Luco het volgende:
[..]
"Het Molentje"... Dat is toch gewoon 4-0 draaien lijkt mij? Dat die koters dat nog niet kunnen in de B...
Je naam staat op de site van TOP, als trainer van de B5. Ik train zelf de B2, en gelukkig () kunnen die al 4-0 draaien... Nu nog snappen wanneer ze de korf moeten pakken en ik ben weer gelukkig
Ook allemaal via de nieuwe regels van de bond? (Spelhervatting?quote:Op maandag 17 september 2007 12:52 schreef Luco het volgende:
ik moet mijn koters (B2) maar eens schijnworpen leren... Zodra ze die doorhebben kunnen ze iedere tegenstander zoek spelen denk ik... Maar wat doen ze, ze gaan in, uit, haperen, gaan nog verder uit, haperen, en gaan maar stilstaan. Naar binnen moeten ze!
Gisteren trouwens een belachelijke scheidsrechtersduo bij Mid Fryslan - Rodenburg... 5-3 ruststand, eindstand 7-7, maar van alle doelpunten in de 2e helft was er maar eentje een schot, rest strafworpen... Scheidsrechter besloot dat Sinterklaas er al was, en gaf 5 strafworpen achter elkaar, verdeeld over beide teams... Van de 7 doelpunten bij Rodenburg zjin er 6 afkomstig uit strafworpen... Zegt genoeg over de wedstrijd/arbitrage
Nee, gewoon strafworpen om niks... Aanvallers die erdoorheen willen, hun handen maar omhoog gooien en een stip meekrijgenquote:Op maandag 17 september 2007 16:26 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ook allemaal via de nieuwe regels van de bond? (Spelhervatting?).
Ik moet toegeven dat 't wel interessanter is met de vrije worp op de stip.quote:Op maandag 17 september 2007 16:26 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ook allemaal via de nieuwe regels van de bond? (Spelhervatting?).
Nu al? Mijn team moet nog 4 wedstrijden... (Vada, DSC, SCO en Mid Fryslân)quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:06 schreef Wembeldy het volgende:
Jeej, een korfbaltopic!
Zijn er nog meer teams waarbij het veldseizoen na komend weekend alweer afgelopen is? Ik vind het veel te vroeg!
(@Areyoutalkingtome: jaaa, Synergy was gaaf!!!)
Vind ik juist niets... Geef mij maar het veld bij KC Rodenburg. NIet te kort gras, maar ook niet superlang. Met zand ingestrooid, goede vering. Speelt primaquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:30 schreef dribbel79 het volgende:
Zaterdag gespeeld bij Revival, er compleet afgeschoten met het tweede, met het eerste terecht 2 punten meegenomen...en wat een hip kunstgrasveld zeg! Dat lange gras met die rubbergranulaatkorrels...
Je gaat weer beginnen? Ik denk niet dat je die nog ergens kan vinden...quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:50 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Weet iemand nog een zaakje waar ik de oude Asics-schoen voor de zaal kan kopen? Ik vind de nieuwe helemaal niet mooi, de oude zwarte wel!
Ah, we zijn het eens.quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:49 schreef dribbel79 het volgende:
Als nr. laatst een punt meegenomen bij de koploper Animo...hadden er twee moeten zijn.
Oh, Animo is niks veranderd, d'r mag nog steeds een bom op daaro.
Tsja, je hebt verenigingen/ teams met bepaalde opvattingen over het spelletje...die moeten er ook tussen zitten ben ik bang...verder zeg ik er niks over, de temp. van m'n bloed is net weer onder 't kookpunt.quote:
Gisteren Revival 2 tegen Animo 2; wedstrijd na 60 minuten afgelast door "wangedrag spelers Animo".quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:49 schreef dribbel79 het volgende:
Als nr. laatst een punt meegenomen bij de koploper Animo...hadden er twee moeten zijn.
Oh, Animo is niks veranderd, d'r mag nog steeds een bom op daaro.
Voornamelijk zoals bij tennis, met binnenbroekje. Je hebt ze echter ook als los rokje.quote:Op zondag 4 november 2007 03:02 schreef Biefstuk het volgende:
Even ter verduidelijking.
De rokjes van dames korfbal, hebben die nou een broekje erin zoals bij tennis of is het echt een rokje?
(Nee ik ga geen kleine camera kopen)
Btw, speelt er iemand bij OZC in rotterdam?
Vrienden die op korfbal zitten zeggen dat de meisjes van rond de 16-17 altijd een los rokje met string aandoen.quote:Op zondag 4 november 2007 16:11 schreef Luco het volgende:
[..]
Voornamelijk zoals bij tennis, met binnenbroekje. Je hebt ze echter ook als los rokje.
Geb. Datum 29-01-1991quote:Op zondag 4 november 2007 17:05 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Vrienden die op korfbal zitten zeggen dat de meisjes van rond de 16-17 altijd een los rokje met string aandoen.
Ik ga ook op korfbal![]()
Dan is jouw taak anders...puntspelers worden afgerekend (rekenen zichzelf af) op het aantal goals.quote:Op zondag 25 november 2007 22:34 schreef Luco het volgende:
Waarom neemt iedereen het aantal gescoorde doelpunten als maatstaf voor een goede wedstrijd? In de voorbereiding heb ik zo goed als niks gescoord, maar ik heb nog nooit zo goed gespeeld...
Ik vind dat ik een goede wedstrijd speel als ik (Ja, ik heb dus een andere taak) aanvallend zo goed als alle ballen onder de korf heb, en verdedigend toch ook aardig wat ballen vang (En natuurlijk niet veel tegen krijg, gewoon lekker gevoel heb achteraf). Dat ik dan af en toe nog scoor is voor mij bijzaak (geworden). Ik was vroeger (1 a 2 jaar' nog helemaal gericht op in de punt spelen, maar daar liggen mijn kwaliteiten niet...quote:Op maandag 26 november 2007 09:41 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Dan is jouw taak anders...puntspelers worden afgerekend (rekenen zichzelf af) op het aantal goals.
Dat zou best kunnen ja. Daar speelde ik inderdaad in! En ja, daar speelde inderdaad een jochie in van zo'n afkomst. Was nogal een fel type.quote:Op maandag 26 november 2007 22:22 schreef Mr.Jorn. het volgende:
voglens mij heb ik nog tegen jou gespeeld Ronalld, speelde jij vorig jaar met Stadskanaal A1 tegen Rodenburg A2 in de zaal? En speelde er bij jou een (voglens mij) joegoslaaf in het team?
Die fusieclub in de buurt.quote:Op maandag 11 februari 2008 14:52 schreef Rvdvaart het volgende:
haha ja voordat je het weer is het alweer 15 maart. Welke club zit jij dan?
Volgens http://www.knkv.nl/web/show/id=172507 heeft hij inderdaad 4 wedstrijden aan zijn broek.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:43 schreef Luco het volgende:
Leuk, afgelopen weekend op de bank gezeten bij Drachten - Rodenburg... Heer van Rodenburg heeft geel gekregen, is komende wedstrjid geschorst, en andere heer van Rodenburg heeft rood gekregen (direct), dus die hangt minstens 4 wedstrijden boven het hoofd... Dit houdt in dat ik komend weekend misschien mee moet spelen in het 1e, coach moest nog nadenken wie het ging worden... Maar goed, hoofdklasse is toch wel een paar niveautjes hoger dan reserve 1e klasse...
Niemand van de vereniging ontkent ook dat het een terechte rode kaart was, maar hij stond bij de korf, en z'n tegenstander, die een kop kleiner was, zette z'n knie tegen de kuit van onze heer aan. De veot van onze heer stond aan de ene kant van de korf, hij aan de ander. Tegenstander bleef maar doorduwen, en het deed gewoon pijn zei ie... Hij heeft 4-5 keer naar de scheids geroepen, en toen het niet meer ging heeft ie z'n tegenstander weggeduwd, puur om zichzelf te bevrijden... Andere heer ging uiteraard meteen liggen, theater maken, blessurebehandeling van 5 minuten, maar heeft verder niks gekregen. Rodenburg heeft nu de viodebeelden van de wedstrijd, en gaat kijken of ze nog iets kunnen doen...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 08:37 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Volgens http://www.knkv.nl/web/show/id=172507 heeft hij inderdaad 4 wedstrijden aan zijn broek.
Heeft schijnbaar zich laten gaan, de code die erachter staat betekend: 'feitelijke agressie met lichamelijk contact zoals beetgrijpen, wegslaan van uitgestoken hand, wegduwen'
Er kan altijd wel een beroep getekend worden tegen de arbitrage, en met videobeelden sta je vaak al veel sterker. Hoop dat het wat uitpakt, want 4 wedstrijden schorsing is niet nietsquote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:53 schreef Luco het volgende:
[..]
Niemand van de vereniging ontkent ook dat het een terechte rode kaart was, maar hij stond bij de korf, en z'n tegenstander, die een kop kleiner was, zette z'n knie tegen de kuit van onze heer aan. De veot van onze heer stond aan de ene kant van de korf, hij aan de ander. Tegenstander bleef maar doorduwen, en het deed gewoon pijn zei ie... Hij heeft 4-5 keer naar de scheids geroepen, en toen het niet meer ging heeft ie z'n tegenstander weggeduwd, puur om zichzelf te bevrijden... Andere heer ging uiteraard meteen liggen, theater maken, blessurebehandeling van 5 minuten, maar heeft verder niks gekregen. Rodenburg heeft nu de viodebeelden van de wedstrijd, en gaat kijken of ze nog iets kunnen doen...
Maar goed, ik ben (gelukkig) niet degene die in het eerste mee moet spelen, mag lekker in m'n eigen teampje spelen!
Is gewoon het hele zaalseizoen wat hij nu mist... En daar ben je niet blij mee, als je nog kan degraderen als vereniging zijnde...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:02 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Er kan altijd wel een beroep getekend worden tegen de arbitrage, en met videobeelden sta je vaak al veel sterker. Hoop dat het wat uitpakt, want 4 wedstrijden schorsing is niet niets
Die daaronder is leuker, 7 wedstrijden schorsing.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 08:37 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Volgens http://www.knkv.nl/web/show/id=172507 heeft hij inderdaad 4 wedstrijden aan zijn broek.
Heeft schijnbaar zich laten gaan, de code die erachter staat betekend: 'feitelijke agressie met lichamelijk contact zoals beetgrijpen, wegslaan van uitgestoken hand, wegduwen'
Hoofdklasse zijn ook vaak leuke wedstrijden!quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:28 schreef hendrik_M het volgende:
Er gaat toch niks boven korfballeague![]()
Ben blij dat het weer een beetje in de lift zit met mijn cluppie uit Delft..
De zaal in Galecop is absoluut kut om in te korfballen, en d'r liggen net twee nieuwe velden waar vroeger Minerva was...quote:Op maandag 25 februari 2008 10:18 schreef dribbel79 het volgende:
Wanneer gaat Koveni eens naar Galecop??
Op het veld ben ik die groene betonnen bende nu wel zat en de hal is ook geen feest...
Hup, Koveni naar Galecop
Het opstellen van een ongerechtigde speler, het niet op komen dagen bij een wedstrijd of schuld hebben aan het staken van een wedstrijd.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:12 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Algemeen vraagje: Waardoor kan een team punten in mindering krijgen? Ik kan 't op de site van de bond niet vinden en ben toch wel nieuwsgierig...
Met nieuw clubhuis hoop ik??quote:Op maandag 25 februari 2008 10:27 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
De zaal in Galecop is absoluut kut om in te korfballen, en d'r liggen net twee nieuwe velden waar vroeger Minerva was...
Wat denk je zelf?quote:
Eerst nog van de kampioen van HKA winnen hequote:Op maandag 10 maart 2008 10:24 schreef Sjowhan het volgende:
* Sjowhan heeft afgelopen zaterdag goed gefeest
SKF 1 - Top 1 18-30
Betekend dat als ons vlaggenschip volgende week tegen Vriendenschaar wint, we hoogst waarschijnlijk naar de League gaan volgend seizoen![]()
Mid-Fryslân schiet gewoon heel erg zuiver, met of zonder afvang... Komt allemaal door die schotklok...quote:Op maandag 10 maart 2008 11:56 schreef Bernard0s het volgende:
Ik wist niet dat dit topic bestond, leuk.
Raar dat SKF dit weekend zo dik verloren heeft van TOP. Zou het te maken hebben met motivatieproblemen omtrent het vertrek van Schattenberg richting PKC aan het einde van he seizoen? Of was TOP nou gewoon zo ontzettend goed?
Wanneer er een wedstrijd gespeeld moet worden tegen Mid Fryslan voor de KL denk ik dat Mid Fryslan de sterkste zal zijn.
Dat wist ik dus nietquote:Op maandag 10 maart 2008 11:48 schreef Luco het volgende:
[..]
Eerst nog van de kampioen van HKA winnen he [afbeelding]... Mid-Frÿslan of AKC... AKC is de vraag wanneer die weer in hun hal kunnen, de wedstrijd AKC-Rodenburg werd afgelast omdat de fundering van het complex niet goed is...
Dunno, weet wel dat een speler van Top er 13 gemaakt heeft in de wedstrijd, dus was hij ook aardig op gangquote:Op maandag 10 maart 2008 11:56 schreef Bernard0s het volgende:
Ik wist niet dat dit topic bestond, leuk [afbeelding].
Raar dat SKF dit weekend zo dik verloren heeft van TOP. Zou het te maken hebben met motivatieproblemen omtrent het vertrek van Schattenberg richting PKC aan het einde van he seizoen? Of was TOP nou gewoon zo ontzettend goed?
Wanneer er een wedstrijd gespeeld moet worden tegen Mid Fryslan voor de KL denk ik dat Mid Fryslan de sterkste zal zijn.
Ik dacht dat de beste kampioen direct promoveerde en de 2e kampioen (die minder presteerde) een play-off moest spelen met een KL-club. Maar daar kan ik naast zitten. SKF was in ieder geval heel dichtbij vorig jaar en KVS promoveerde.. Dus.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:04 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dat wist ik dus niet. Dus #1 van HKA gaat tegen #1 van HKB spelen voor de Korfballeague?
Dat zeker jaquote:Op maandag 10 maart 2008 12:06 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dunno, weet wel dat een speler van Top er 13 gemaakt heeft in de wedstrijd, dus was hij ook aardig op gang
Maar daar hebben de overige hoofdklassers ook mee te maken uiteraard. Mid Fryslan heeft natuurlijk ook een fantastische korfballer in de gelederen in de vorm van Peter Tolsma. We zullen zien wat de komende weken zal brengen.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:58 schreef Luco het volgende:
[..]
Mid-Fryslân schiet gewoon heel erg zuiver, met of zonder afvang... Komt allemaal door die schotklok...
Geen idee vanaf mijn kant, ik zie wel hoe&wat straks. Het voelt iig wel leuk, gingen ook 150+ supporters met bussen naar Veenendaal mee om ze aan te moedigen.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:07 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ik dacht dat de beste kampioen direct promoveerde en de 2e kampioen (die minder presteerde) een play-off moest spelen met een KL-club. Maar daar kan ik naast zitten. SKF was in ieder geval heel dichtbij vorig jaar en KVS promoveerde.. Dus.
Ze hebben wel meer zo dik gewonnenquote:Op maandag 10 maart 2008 12:08 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Dat zeker ja [afbeelding]. Maar uit bij SKF, netjes hoor. Met zo'n uitslag ben je KL-waardig.
En terecht. KVS is niet echt een aanvulling in de korfballeague, Die Haghe ook niet echt trouwens. Volgens jaar dus misschien TOP en Mid Fryslan in de KL, ben benieuwd hoe ze het dan doen tegen de toppers.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:28 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Overigens lees ik weer op knkv dat KVS waarschijnlijk weer gaat degraderen naar de HK
Tering, dat gaat er ff op tijdens die wedstrijd zeg. Vooral verdedigend vind ik TOP echt top in dit filmpje.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:26 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Geen idee vanaf mijn kant, ik zie wel hoe&wat straks. Het voelt iig wel leuk, gingen ook 150+ supporters met bussen naar Veenendaal mee om ze aan te moedigen.
Op korfa! is trouwens een beeldverslag te zien:
http://www.korfa.nl/index.php?omgeving=1&wat=video&id=156
Zie, dat is duidelijk.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:59 schreef Luco het volgende:
Ook vorig jaar is het zo gegaan:
Wedstrijd A: Kampioen HKA - Kampioen HKB
Winnaar A: Rechtstreeks KL in
Wedstrijd B: Nummer 9 Korfbal League - Verliezer wedstrijd A.
De verliezer van A moet dus nog een promotie/degradatieduel spelen tegen de nummer 9. SKF heeft daarin vorig jaar verloren van Koog-Zaandijk, waardoor KZ in de League bleef.
Bernard0s, jij speelt blijkbaar zelf ook, of ben je scheidsrechter op niveau, dat alle namen je wat zeggen. Je lijkt er in ieder geval aardig wat vanaf te weten!
Ik speel zelf in Rodenburg 2, vandaar de vele info over Rodenburgquote:Op maandag 10 maart 2008 15:29 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Zie, dat is duidelijk.
Dan voorspel ik Mid Fryslan rechtstreeks naar KL, en TOP via een degradatieduel tegen Die Haghe.
Klopt Luco, ik speel zelf ook. Ik ben geen scheidsrechter, wel coach (van een C1). Maar ik speel bij DWS (kleine vereniging) in de A1. Ik houd de korfballeague en hoofdklasse bij via sites/filmpjes/fora. Ben 19 jaar en speel sinds mijn 6e, het zit in me bloed want me hele gezin speelt het.
Waar speel jij zelf? Of fluit/coach je?
(--> Ik heb trouwens het idee dat korfbal aan populairiteit wint op het moment)
Gaaf dat je zo hoog speelt! Nog wat goeie tips misschien?quote:Op maandag 10 maart 2008 16:23 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik speel zelf in Rodenburg 2, vandaar de vele info over Rodenburg. Daarnaast train ik de B2 van Rodenburg, maar weet nog niet of ik hiermee doorga...
Hoog? is reserve 1e klasse wat Rodenburg 2 speelt in de zaal. Dat we in de voorbereiding winnen van Mid-Fryslan 2, gelijk spelen tegen SKF2 en net aan verliezen van Oost-Arnhem 2 is alleen maar mooi meegenomen.quote:Op maandag 10 maart 2008 16:37 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Gaaf dat je zo hoog speelt! Nog wat goeie tips misschien?
Waarom twijfel je over het trainen? Moeilijk trainen geven die pubers of wat?
Ik vind reserve 1 klasse vrij hoog hoorquote:Op maandag 10 maart 2008 16:41 schreef Luco het volgende:
[..]
Hoog? is reserve 1e klasse wat Rodenburg 2 speelt in de zaal. Dat we in de voorbereiding winnen van Mid-Fryslan 2, gelijk spelen tegen SKF2 en net aan verliezen van Oost-Arnhem 2 is alleen maar mooi meegenomen.
En het eerste, dat zit er nog niet in...
Over dat trainen, kom gewoon tijd te kort. Ik woon in Groningen, mijn ouders wonen in Amsterdam, en daar wil ik ook nog wel eens langsgaan, maar dat kan dus niet omdat ik op zaterdag moet coachen, en op zondag spelen...
Ruststand 11-12, na rust schoot Top wel raak en SKF niet...terecht gewonnen, totale offday van 8 mensenquote:Op maandag 10 maart 2008 11:56 schreef Bernard0s het volgende:
Hij was op meer fronten op gangquote:Op maandag 10 maart 2008 12:06 schreef Sjowhan het volgende:
Dunno, weet wel dat een speler van Top er 13 gemaakt heeft in de wedstrijd, dus was hij ook aardig op gang
Ga de wedstrijd vanavond nog kijken als 't goed is, ze hebben de wedstrijd opgenomen dusquote:
En da's wel kut dusquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:16 schreef Bernard0s het volgende:
Fuck, ons 1e is vandaag zo goed als gedegradeerd. 2e Verloren met 25-6 en A1 verloren met 15-9.. Best wel teleurstellend.
Ik hoop het. Het probleem is dat er voor volgend seizoen een nieuwe hoofdcoach moet komen, en die is nog niet gevonden.. Hopen dat het goedkomt.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:32 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
En da's wel kut dus. Misschien volgend jaar weer beter?
Vanavond is het #ergens onderaan vs #1 dus zal de wedstrijd ook nergens (meer) om gaanquote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:17 schreef Bernard0s het volgende:
Succes ermee dan!
quote:Op maandag 31 maart 200822:21 schreef Ronalld het volgende:
Yay, eerste training op het veld.
4 mensen aanwezig.
Even geschoten en naar huis.
En dat is de hele selectie, 1 en 2.
Mja, goed hequote:Op zondag 6 april 2008 23:06 schreef Bernard0s het volgende:
Gefeliciteerd mensen van TOP! Echt een superprestatie!
Denk dat er veel bier is gedronken in de bus terug, dus het zou geeneens zo vreemd zijnquote:Op zondag 6 april 2008 23:07 schreef Bernard0s het volgende:
Trouwens op die foto; heeft die persoon in zijn broek geplast?Lijkt het wel op
Bronquote:SASSENHEIM, 28 april 2008 - Het komend seizoen zal 45-voudig international Wim Scholtmeijer uitkomen voor de Sassenheimse korfbalvereniging T.O.P. Door de promotie naar de Korfbal League behoort T.O.P. tot de 10 beste clubs van Nederland. Met de komst van Scholtmeijer wordt de selectie versterkt
Hij komt over van PKC/Café Bar waar hij drie jaar gespeeld heeft. Al eerder bij Fortuna/Tempus heeft Scholtmeijer samengewerkt met de hoofdtrainer van T.O.P. (S) Hans Heemskerk. Dit speelde ook mee in zijn overstap.
Had ik gehoord jaquote:Op dinsdag 20 mei 200813:11 schreef Colplay het volgende:
Patrice de Vos gaat ook naar Top Sassenheim. Stopte eind vorig seizoen bij Die Haghe, maar gaat nu toch weer bij KL spelen.
Klopt, met Dribbel79 als bankzitter (speel in 't tweede), maar als je die pot gezien hebt, ben je niet verwend zeg, wat een baggerbende...hoe is 't in het Kootwijkerbroekse??quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:13 schreef Bernard0s het volgende:
@ Dribbel: Arena speelde dit seizoen nog tegen DWS 1 in de zaal. Daar speel ik (A1)
Oke dan. Ja die wedstrijd (in Barneveld) was niet best, maar vooral uiterst zuur voor DWS. In de laatste minuten de overwinning weggeven.. Naderhand vloeiden de tranen wel zeg maar. Mede door die wedstrijd is DWS ook gedegradeerd in de zaal, jammer. Op het veld staan we nu gedeeld 1e met Reehorst. Hopen dat we kamioen gaan worden, zou mooi zijn. Voor volgend jaar geen hoofdcoach, dat is wel erg jammerquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:28 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Klopt, met Dribbel79 als bankzitter (speel in 't tweede), maar als je die pot gezien hebt, ben je niet verwend zeg, wat een baggerbende...hoe is 't in het Kootwijkerbroekse??
Ehm, een overwinning heeft er niet ingezeten hoor...quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:15 schreef Bernard0s het volgende:
In de laatste minuten de overwinning weggeven..
Ik ken nog wel iemand die bij een bepaald resultaat evt. beschikbaar zou zijn...welke klasse speelt jullie eerste dan??quote:Voor volgend jaar geen hoofdcoach, dat is wel erg jammer
Ik dacht dat bij die wedstrijd DWS tot een minuut voor het einde op een gelijkspel stond o.i.d., of zelfs op winst. Weet je dat nog? Jullie speelden in blauwe reserveshirtjes volgens mij.. Of zijn dat jullie originele kleuren?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:18 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Ehm, een overwinning heeft er niet ingezeten hoor...
[..]
Ik ken nog wel iemand die bij een bepaald resultaat evt. beschikbaar zou zijn...welke klasse speelt jullie eerste dan??
Asics Gel Crossover 2quote:Op donderdag 6 november 2008 11:58 schreef dribbel79 het volgende:
( Post hier je zaalschoenen ):
[ afbeelding ]
Die zien er in kleine maten altijd zo schattig uitquote:Op zaterdag 15 november 2008 11:44 schreef Sjowhan het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze, maar dan een aantal maten groter
Jazeker! Jij niet?quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:22 schreef SMutzskii het volgende:
Wauw.. en korfbaltopic!![]()
Jullie spelen zeker allemaal gemengd?
Ook leuk om iemand uit het dameskorfbal te hebben hier! Wat ik me nou afvraag: mag iedereen iedereen verdedigen, of spelen er 2 per vak als "heer"?quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:48 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Nee, alleen dames. Hier in de buurt (noord-brabant) is er maar weinig gemengd korfbal.
Iedereen mag iedereen verdedigenquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:29 schreef Luco het volgende:
[..]
Ook leuk om iemand uit het dameskorfbal te hebben hier! Wat ik me nou afvraag: mag iedereen iedereen verdedigen, of spelen er 2 per vak als "heer"?
1 op 1 duel zal wel een stuk belangrijker worden dan bij "normaal" korfbal? Aangezien het toch niet uitmaakt of je ongelijk of gelijk gaat staan/oplossen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:41 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Iedereen mag iedereen verdedigen.
Dus het is anders dan bij gemengd korfbal, belangrijk verschil lijkt me ook.. wordt het spel heel anders door denk ik.
"normaal" korfbal?quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:16 schreef Luco het volgende:
[..]
1 op 1 duel zal wel een stuk belangrijker worden dan bij "normaal" korfbal? Aangezien het toch niet uitmaakt of je ongelijk of gelijk gaat staan/oplossen.
Bewust snijden en dan doorspelen zal daar ook wel gebeuren neem ik aan?quote:Op woensdag 19 november 2008 15:05 schreef dribbel79 het volgende:
doorbraak bedoel je, ik ga er gemakshalve even vanuit dat er bij dameskorfbal alleen maar geschoten wordt??
doorloopbal ofzo bedoel je?.. er wordt hetzelfde gespeelt als bij mannen, alleen die overneemregel is dus anders dan bij gemengd.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:05 schreef dribbel79 het volgende:
doorbraak bedoel je, ik ga er gemakshalve even vanuit dat er bij dameskorfbal alleen maar geschoten wordt??
Snijden mag niet, iig niet als je d.m.v. snijden vrij komt te staan en daarna de bal krijgt en een schotkans krijgt. Je mag wel snijden, zolang je de bal dan maar niet ontvangt.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:12 schreef Luco het volgende:
[..]
Bewust snijden en dan doorspelen zal daar ook wel gebeuren neem ik aan?
Snijden is in gemengd korfbal natuuriljk ook verboden als je de schotkans NEEMT... Zodra jij snijdt, maar de bal daarna afspeelt aan de dame/heer die vanonder de korf wegtrekt, is dit gewoon normaal. Jij mag de bal ontvangen, zolang je je schotkans maar niet neemt. Afspelen mag dus wel. Dat bedoelde ik met bewust snijden, om vervolgens de bal door te spelen.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:13 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Snijden mag niet, iig niet als je d.m.v. snijden vrij komt te staan en daarna de bal krijgt en een schotkans krijgt. Je mag wel snijden, zolang je de bal dan maar niet ontvangt.Mag dat bij jullie wel dan?
Ow, ik snap em. Nou, bewust snijden en dan bal doorspelen.. niet echt. We snijden wel bewust om de vang te kunnen krijgen..quote:Op woensdag 19 november 2008 15:24 schreef Luco het volgende:
[..]
Snijden is in gemengd korfbal natuuriljk ook verboden als je de schotkans NEEMT... Zodra jij snijdt, maar de bal daarna afspeelt aan de dame/heer die vanonder de korf wegtrekt, is dit gewoon normaal. Jij mag de bal ontvangen, zolang je je schotkans maar niet neemt. Afspelen mag dus wel. Dat bedoelde ik met bewust snijden, om vervolgens de bal door te spelen.
Dat gebeurt helaas overal. Wat heb ik een hekel aan dat tolletje zeg!quote:Op woensdag 19 november 2008 15:29 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Ow, ik snap em. Nou, bewust snijden en dan bal doorspelen.. niet echt. We snijden wel bewust om de vang te kunnen krijgen..
Wat is er erg aan dan?quote:Op woensdag 19 november 2008 15:31 schreef Yurzinho het volgende:
[..]
Dat gebeurt helaas overal. Wat heb ik een hekel aan dat tolletje zeg!
Ik ben sinds kort trainer van een seniorenploeg (bij een andere vereniging dan waar ik zelf speel), en het zal me de nodige weken kosten om iedere keer weer dat tolletje er uit te slopen. Zit er helemaal ingebakken bij ze!
Het is onnodig, saai en kost veel tijd. Alleen tegen achterverdedigende (quote:
Toch is het sneller dan bal agvangen, uitspelen, ronddraaien en weer neerzetten. Dan vang ik de bal liever 3 keer en doe ik 3 keer dat tolletje...quote:Op woensdag 19 november 2008 15:39 schreef Yurzinho het volgende:
[..]
Het is onnodig, saai en kost veel tijd. Alleen tegen achterverdedigende () ploegen heeft het echt nut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |