Heb je ook het 'E nummer' wat op het type plaatje staat?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:56 schreef PlarkPlark het volgende:
Bij het element krijg ik hem er niet uit, dit is een gat ter grote van mijn pink.
het is een bosch wa 120
bosch is geval stroom eraf -> achterplaat eraf -> verwarmings element eruit-> bh beugel eruit visen met iets-> element terug erin machine laten draaien en kijken of hij niet lekt achterwand terug erop en klaar is TS.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:56 schreef PlarkPlark het volgende:
Bij het element krijg ik hem er niet uit, dit is een gat ter grote van mijn pink.
het is een bosch wa 120
quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:18 schreef spearhead het volgende:
Al die wasmachines zitten in grote lijnen hetzelfde in elkaar. Mits het een voorlader is en geen bovenlader is het dus hetzelfde verhaal: stekker eruit, achterkant eraf halen, verwarmingselement eruit halen, het ding wat tussen binnen- en buitentrommel gevallen is eruit halen, verwarmingselement erin, aansluiten - even laten wassen - controleren op lekkage, achterplaat er weer op.
dan moet je het vooral quotenquote:
Bij mijn wasmachine betekent dat "teveel schaamhaar in filter, liever bijknippen onder de douche"quote:Op zaterdag 29 januari 2011 03:54 schreef karlsquell het volgende:
hallo ik heb nu een E3 fout melding op mijn was machine wat de hell is dat weer.
Je hebt niet voor niks garantie.quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:07 schreef ronmaris het volgende:
We hebben net 3 weken een nieuwe wasmachine. Blijkt dat dochterlief een bh beugel mist. Vanmorgen (zondagochtend) - ik kan me leukere klusje bedenken - bh-beugel uit wasmachine gehaald. Inderdaad niet echt moeilijk. Daarom wil ik mijn ervaring graag met jullie delen. ik probeer het zo duidelijk mogelijk in jip-en-janneke-taal. ik ben vooral geen echte technicus.
Zoals Spreadhead al aangeeft is het principe allemaal hetzelfde - ik heb nl al vaker mijn eigen machine gerepareerd (nieuwe motor ingezet etc.) dus ik weet hoe ze er uit zien van binnen. Ten eerste met je kop in de trommel en met een felle lamp door de gaatjes kijken of je de beugel kunt vinden. Beweeg een beetje met de trommel heen en weer - echt, op een gegeven moment zie je de wand van de buitentrommel en kun je de bhbeugel zien liggen. Kijk nu vooraf eerst aan welke kant je het beste bij de afvoer of bij het verwarmingselement kunt komen. Dat kan je veel werk schelen. Ik kon er niet bij via de achterkant en besloot de voorkant te slopen. Achteraf kun je beter eerst kijken of je er dan via de onderkant bij kunt. Via de onderkant kon ik direct bij de afvoer komen. Dus leg de machine op de kant dan kun je er gemakkelijk bij. In mijn geval had onze zanussi een ruime opening bij de afvoer. Dit is de slang waar een dikke bal in zit. (die bal dient er voor het afsluiten van het water - als dat nodig is) Deze slang zit met een klem-met-schroef vast. Even losdraaien - er komt een beetje water uit. Slang er af. Ik kon de beugel aan de binnenkant voelen - waarna hij verder naar binnen viel - omdat de machine op zijn kant lag. Ook op te lossen. Gereedschap: ijzerdraadje. Wederom met mijn kop in de machine en met lamp kijken waar de beugel nu lag. Met ijzerdraadje naar de afvoer geschoven en kon hem er alsnog uitpakken.
Een aantal tips: Wij kopen nooit geen dure machine meer. Duur gaat lang mee maar na 10 jaar heb je een oude machine met verouderde technieken. Onze zanussi van 315 euro incl. plaatsen en de oude meenemen (modern.nl kan ik aanbevelen) werkt stukken beter dan onze oude Siemens van 700 euro. 2 jaar garantie op de zanussi - mocht hij het na twee jaar niet meer doen - bestellen we een nieuwe!
--spam- Wil je adverteren? neem contact op met pr@fok.nl
[..]
Grote kans op de koolborstels, een eitje om te vervangen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:57 schreef karlsquell het volgende:
hallo ik heb nu een E6 fout melding op mijn was machine wat de hell is dat weer.de vorige fout melding is op gelost al een tijd geleden eigenlijk.
nu heb ik de E6 fout het gaat hier om de bauwknecht 3779 s ws.
zou het nu de moter kunnen zijn of mss de kool borstels omdat maakt niet uit welk programa ik aan zet maar de trommel draaid niet.
af pompen doet hij wel centrifugeren niet en bij een gewone was ook geen beweging.
En waarom schop je dit topic nu eigenlijk omhoog ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:23 schreef Realzm het volgende:
Even een kick gezien dit topic hoog bij google staat. Voordat je begint te schroeven, eerst even kijken of je de beugel ziet uitsteken in de mand. Met een tang kun je hem er dan gewoon uit trekken.
Staat toch aangegeven in mijn eerste zin. Iemand die googlet hoe hij een wasmachine moet openen voor een bh pin komt uit op dit topic. Gisteren heb ik eerst 40 minuten m'n wasmachine open geschroeft om erachter te komen dat ik die pin zo uit het wasgedeelte van de mand kon trekkenquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En waarom schop je dit topic nu eigenlijk omhoog ?
Hallo Blomke,quote:Op maandag 6 mei 2013 20:35 schreef blomke het volgende:
Je zult vanaf de kuipzijde, de restanten eruit moeten halen. Aan de kuip (buitenzijde) zitten rubber slangen om het sop aan- en af te pompen en te circuleren. Verwijder je zo'n slangaansluiting, heb je meestal wat meer ruimte om de resten eruit te vissen
Resten: van de BH-beueggel. Kan kapot, verbogen of nog gewoon intact ziijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:15 schreef SplankyMan het volgende:
[..]
Hallo Blomke,
Dank voor je (snelle!) reactie!
Ik snap 'm alleen niet helemaal; wat bedoel je met 'de resten'? Zou zo'n beugel kapot geslagen kunnen zijn ofzo dan? En; ik heb die slang aan de onderzijde dus wel al los, wat volgens mij 't grootste gat is. Er zit ook nog een 'aanvoer' slang (ongeveer even dik), aan de zijkant van de trommel...zou de beugel daarin ook verdwenen kunnen zijn?
Groeten!
Eric
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |