Hallo!
Lang geleden, maar mogelijk kan ik tóch nog iemand zo gek krijgen te reageren..:)
Wij hebben een Bosch WFK2401 wasmachine. Nu is een beugel losgekomen uit een BH. Dat resulteerde (heb ik van horen zeggen; ik was er op dat moment niet) in een rammelend/schurend/aanlopend geluid. Bij het centrifugeren kwam de beugel kennelijk los; het rammelen hield op.
Ik ben hierna gaan Google'n en kwam hier terecht. Ondanks dat ik niet zo'n handig type ben dacht ik me met jullie tips er wel aan te kunnen wagen. Op zich lukte vrijwel alles wel; ik heb de machine open gemaakt (deksel eraf, wasbakje eruit, deur eraf, slangetje leeg laten lopen, filter schoongemaakt, waterslang losgemaakt...zover zo goed!) Echter, hoe veel ik ook voelde: géén beugel!). Ik heb toen ook de manchet maar eens losgehaald om te kijken of ik langs die weg nog tussen binnen- en buitentrommel kon komen. Daar is echter maar héél weinig ruimte.
Om de beugel te lokaliseren heb ik met een soort breinaald door allerlei gaatje in de binnentrommel naar buiten zitten 'poeren' om de trommel als het ware af te voelen; niets. Daarna heb ik een oude speaker gesloopt zodat ik een behoorlijk stevige magneet had. Die heb ik - om géén schade/krassen te krijgen - in een sok gedaan. Vervolgens heb ik de hele binnentrommel rond 'gevoeld' en daarna de hele buitentrommel; niets te voelen/horen/zien!
Het komt er op neer dat die beugel nog steeds 'ergens' moet zijn. Waar weet ik niet; hebben jullie nog goede tips voor het zoekwerk?
En wat kan er misgaan als ik de beugel laat zitten? Is het dan enkel dat deze in de pomp terecht kan komen -> einde wasmachine (kortsluiting?!). Of kunnen er 'engere' dingen gebeuren?
Ik zit voorzichtig toch ook al naar een andere machine te kijken. Een Miele vind ik te duur (en ook een te lange levensduur hebben; over 10 jaar is de techniek zoveel verandert (denk ik) dat het tegen die tijd vast niet meer een heel degelijk ding zal zijn). Als ik kijk naar de 'beste koop' van de Consumentenbond, kom ik bij een Whirlpool Nevada 1400 uit. Daar zijn toch ook wel weer een aantal 'contra's' bij...pfff...lastig zoeken!
Ben benieuwd of iemand zich nog geroepen voelt te reageren!
Alvast bedankt in ieder geval,
Vriendelijke groeten,
Eric