quote:
Op maandag 9 april 2007 14:18 schreef methodmich het volgende:Rijsoord doet iets knaps, namelijk de halve finale van de districtsbeker Zuid I halen! De Kraaien zijn hiermee geplaatst voor het KNVB-beker toernooi volgend seizoen. Na een 0-0 bij Steenbergen wonnen ze na strafschoppen.
In de halve finale wacht Roosendaal, geen idee welke klasse dat is. De andere halve finale gaat tussen de winnaar van BVV / Caterpillar - Geldrop / AEK en de winnaar van UNA - NIVO Sparta.
GJS stopt op drempel
Niet de naam van GJS, maar die van het twee klassen lager spelende RKVV Roosendaal zit volgend seizoen in de koker voor het betaalde bekertoernooi. De verslagenheid na de ontluisterende 2-1 nederlaag in het Brabantse land in de kwartfinale van het districtsbekertoernooi was dan ook groot in het GJS-kamp. Tot ruim een kwartier na afloop staarde een groepje GJSers, onder wie aanvoerder Ruud Bos - de maker van de enige treffer voor de bezoekers -, stilzwijgend voor zich uit. De ruim honderd meegereisde supporters waren toen al met de bus op weg naar Dalem. ,,Nee, ik wil nu niets zeggen,’’ liet een emotionele Bos weten. ,,Misschien later.’’
Bos later: ,,Sorry, ik moest even honderd keer tot tien tellen.’’ Bos zijn stem verried niet alleen teleurstelling maar ook boosheid. ,,We hebben als ploeg gefaald vandaag. We hebben onze krachten niet kunnen bundelen. Roosendaal, dat voetballend veel minder in huis had, had de beste instelling. Wat een verschil met de wedstrijd tegen Unitas. De pijp bij ons is zeker leeg. Na rust hebben we wel kansen gehad, maar niet benut. We laten voor GJS en voor onszelf een unieke kans liggen om geschiedenis te schrijven. Nu is het seizoen voorbij. We hebben niets meer te verliezen, maar spijtig genoeg ook niets meer te winnen. Een zege vandaag had ook misschien de onrust bij GJS wat weggenomen. Als ik alle geruchten moet geloven, willen sommige spelers weg. Nee, ik ben niet te koop voor een paar euro, ik ben en blijf GJSer,’’ aldus Ruud Bos, die als één van de weinige Gorcumse Jonge Spartanen nog een voldoende scoorde.
Ook trainer Peter de Haan baalde na afloop. ,,De koppies stonden voor de wedstrijd goed. Niemand heeft dit Roosendaal onderschat. Ze hadden immers ook al Meerkerk vernederd. En daar stond vandaag te veel voor op het spel. Daar was iedereen zich van bewust. Het halen van het bekertoernooi, de kans dat je misschien wel tegen PSV of Feyenoord mag spelen, maak je als speler van een amateurclub hooguit één keer in je leven mee. Daar wil je toch alles voor geven. De praktijk wees uit dat een club die twee klassen lager speelt, bereid was om meer te geven en daardoor zelfs het tekort aan kwaliteit kon compenseren. Wij gaven ook nog eens twee goals weg. Tot twee keer toe kon een speler van Roosendaal (Remco Bras en verdediger Dennis Verstraaten, JV) op twee meter van het doel vrij inschieten en vrij inkoppen. Ik heb die gasten drie keer zien spelen, ik was er heilig van overtuigd dat wij zouden winnen. Niet dus. Mijn paasweekeinde is verpest.’’
Bart Muilenburg moest de bekerstrijd met een heupblessure al na 45 minuten opgeven. ,,Dit is balen, maar we hebben gewoon niet goed gevoetbald. Langs de kant voel je je alleen nóg machtelozer.’’ Ook Marc-Jan Bos moest toekijken. ,,Ik heb weer last van het been dat ik vorig jaar heb gebroken. Ik heb, als ik speel, hevige pijnscheuten ter hoogte van de onderste breuklijn, net boven mijn enkel. Dubbel balen vandaag.’’
Bron: AD Sportwereld
Rood, Wit, Zwart zijn de kleuren van onze N.I.V.O. vlag