Volgens het CIA factbook is dat in Nederland 10.5%, en inderdaad, met de veel hogere GDPpc in Amerika, zal dat weinig verschillen. Met als verschil dat Amerika natuurlijk ook een veel grotere bovenlaag heeft.quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oede_in_Amerika.html
Dan maken we er 12,5% onder de armoedegrens van. Nog steeds véél te veel.
bron; www.infothuis.nlquote:Aanhoudingen na vernieling parkeermeters in Zuiderpark-buurt
vrijdag 25 mei 2007, 17:50 uur
Politie en justitie hebben de afgelopen weken in de Haagse wijk Rustenburg-Oostbroek acht mannen en één vrouw (van 17 tot 44 jaar) aangehouden die ervan verdacht worden diverse parkeerautomaten in die buurt in brand gestoken te hebben gestoken. Daarbij werd ook bebording voor betaald parkeren vernield.
De verdachten verklaarden tijdens verhoor dat zij met de vernielingen wilden protesteren tegen het beleid van de gemeente Den Haag om in de wijk Rustenburg-Oostbroek betaald parkeren in te voeren.
De aangerichte schade loopt in de duizenden euro’s. De gemeente Den Haag wil deze op de verdachten verhalen.
Ah, ik ben blijkbaar niet de enige die zich altijd ergert als hij de naam Norder leest. Ik snap die vent niet, hij wil alles wat groen is volbouwen. En dan die volkstuintjes, die zijn meestal van wat we vroeger arbeiders zouden noemen. Wat stom toch om te denken dat de PvdA voor zulke mensen zou opkomen! Trouwens, de PvdA was ook de partij die het liefst het Zuiderpark zou volbouwen...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:11 schreef buachaille het volgende:
Het is wel duidelijk dat de PvdA bij de volgende verkiezingen een groot probleem heeft. De inwoners van Den Haag beginnen het een beetje zat te worden. Wethouder Norder schrikt er niet voor terug om de gewone man die al 40 jaar een volkstuintje bezit en gelukkig leeft in een "sociaal netwerk" te schofferen. Bij de Erasmusweg worden deze arbeiderstuintjes zonder problemen geannexeerd door de Partij 'van de Arbeid' en verkocht aan projectontwikkelaars.
[..]
http://www.zuidwestnieuwsonline.nl/?p=algemeen&news=750 Het wordt weer eens tijd voor een echte volkspartij in Den Haag die opkomt voor de belangen van de kleine man / vrouw.
Lulkoek. Vertel dat maar tegen de verzetshelden die spoorwegen opbliezen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Gelul. Vandalisme is nooit legitiem.
Nooit.
quote:Op zondag 27 mei 2007 09:57 schreef kawotski het volgende:
In Canada, om maar even af te stappen van de VS, kun je ook overal gratis parkeren,
Het onderwerp is in Den Haag niet minder actueel. Je kunt geen kroeg binnenlopen of er wordt geouwehoerd over het rookverbod of het betaald parkeren.quote:
Maar dat is ook omdat die mensen niks meemaken dus daar maar over gaan ouwehoeren. En dat maanden lang.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het onderwerp is in Den Haag niet minder actueel. Je kunt geen kroeg binnenlopen of er wordt geouwehoerd over het rookverbod of het betaald parkeren.
Het is één smerige truuk van de gemeente om het op papier te doen voorkomen dat de gemeentelijke lasten laag zijn terwijl dat in feite niet zo is. Tot voor enkele jaren geleden was Den Haag nog een artikel 12 gemeente die onder curatele stond van het rijk. Kennelijk is het ambtenarenvolk dat daar verantwoordelijk voor was nog niet opgezouten. Uiteraard ben ik me er van bewust dat het hier een politieke beslissing betreft maar ik ga er toch vanuit dat de politiek tot betaald parkeren genoodzaakt is vanwege een tekort aan inkomsten. Als Den Haag eerlijk is naar de mensen met een autootje (meestal zijn dit de arbeiders) dan zou men het betaald parkeren moeten afschaffen en eventueel het gebruik van parkeerschijven moeten verplichten in de drukke stadsdelen, zoals Scheveningen. Eventueel kan me bij gebrek aan inkomsten de lokale heffingen verhogen. Ook geen populaire maatregel maar zoals het nu gaat slaat ook nergens op. De parkeermeters en controleurs moeten toch ook ergens van betaald worden???quote:Op woensdag 29 april 2009 13:37 schreef Elfletterig het volgende:
Betaald parkeren is in veel gevallen bezopen en een manier om mensen geld uit de zak te kloppen. De auto waarin ze rijden is al fors belast via BPM en de brandstof die ze erin gooien is al fors belast met accijnzen en BTW. Ook betalen de mensen vorstelijke gemeentelijke lasten.
Betaald parkeren in woonwijken is één brug te ver. Ik kan me de woede van die mensen wel voorstellen, hoewel ik vernielingen zeker afkeur. Ik snap bovendien niet wat mensen bezielt om een autoruit in te slaan en een invalidenkaart te stelen. Mensen hebben zo'n kaart niet zonder reden.
Betaald parkeren moet er alleen zijn in centra en alleen op momenten dat het echt nodig is.
Daar zijn het hagenezen voorquote:Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef CasB het volgende:
[..]
Maar dat is ook omdat die mensen niks meemaken dus daar maar over gaan ouwehoeren. En dat maanden lang.
Omdat het schorum is?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:37 schreef Elfletterig het volgende:
Betaald parkeren in woonwijken is één brug te ver. Ik kan me de woede van die mensen wel voorstellen, hoewel ik vernielingen zeker afkeur. Ik snap bovendien niet wat mensen bezielt om een autoruit in te slaan en een invalidenkaart te stelen. Mensen hebben zo'n kaart niet zonder reden.
Hoe kan je dat nou zeggen??quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:19 schreef Ringo het volgende:
Gewoon slopen die parkeerautomaten. Iedere keer weer. Vandalisme is in dit geval welzeker legitiem.
Waarom quote je je eigen bericht en spreek je jezelf tegen?quote:Op woensdag 29 april 2009 15:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou zeggen??
Laat automobilisten zich blauw betalen, ik ben voor. Opgerot met die blikken op wiel. Een auto in de stad is zo twintigste eeuw.
Omdat ik schizofreen ben.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:46 schreef CasB het volgende:
[..]
Waarom quote je je eigen bericht en spreek je jezelf tegen?
Maar in Rotterdam is het aantal vergunningen per woning niet gelimiteerd tot 1.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In rotterdam heeft men daarvoor bezoekers kaartjes, waarmee de bewoner een goedkope parkeerkaart voor de bezoeker kan kopen. Dit natuurlijk wel weer met een maximum aantal per jaar.
Amsterdam daarintegen was ik 2 weken geleden in de buurt van de westersgasfabriek en daar konden we voor een 24 uurskaart 19 euro aftikken. Wordt denhaag ook zo duur?
Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Maar wat doe je dan met bewoners die 2 auto's hebben? Er dient gewoon genoeg parkeerplaats te zijn.
In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ieder een parkeervergunning, simpel zat. Je kunt toch bewijzen dat die auto van jou is en die andere van je partner. En dan denk ik dat met 2 vergunningen per huishouden er coulance genoeg is.
Ik vind het van de zotte dat je voor je eigen huis moet betalen voor je parkeerplaats.
En indien dit niet anders kan, kan ook nog overwogen worden om tegen sterk gereduceerd tarief een jaarparkeerkaart aan te vragen. Die kun je dan voor zoveel auto's als je hebt op jouw adres (je moet uiteraard wel in die wijk wonen), aanvragen. Zo'n kaart moet dan voorzien zijn van het kenteken van de auto, om misbruik te voorkomen.
Waarom is het daar zo druk met parkeren dan? Zitten er winkels of zo? Bezienswaardigheden?quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In Rotterdam is betalen voor het parkeren voor je deur de normaalste zaak van de wereld. Nu zijn die vergunningen niet extreem duur (10 euro p/m), maar het is wel vervelend als er familie op bezoek komt. Bovendien lost het de parkeerproblemen niet op. Als ik een beetje laat thuis kom, moet ik hem alsnog een halve kilometer verderop parkeren omdat alles vol staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |