quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:20 schreef Favorito het volgende:Spelletje geprobeerd. Iets met opdrachten was het. Daar vond ze niks aan. Gepraat en toen grote ruzie gehad. Waardoor de druk nog groter is geworden voor haar. Ze had al geen zin en nu al helemaal niet. Het hoeft voor haar niet. Ze vind dat ik haar te veel onder druk heb gezet in het veleden. OVer 1 keer heeft ze gelijk maar verder valt het wel mee vind ik... Maar daar ligt het probleem, we meoten het weer opbouwen.
Een weekend lang vrij nemen werkt niet. Ze is geen uitslaper, ze wil dingen doen, in het huis, etc..
Onze relatie is best wel goed. Alleen hier gaat het mis, omdat ons libido nogal ver uiteen ligt.
En dumpen is geen optie, ik hou van haar! En geen zin hebben is iets wat in nu wel geaccepteerd heb . Lees de topics maar na op fok het is echt niet iets geks.
Waar ik nu het meeste mee zit is dat ik het dus niet goed doe volgens haar (de laatste tijd dan) met het voorspel en de sex spannend maken. Het is volgens haar even vlug en niet aan haar denken. Dat klopt ook wel, maar het is een uitkomst van haar " geen zin hebben" . Ze deed het voor mij, zonder dat ik me dat echt bewust was. Dus wilde ze het " even vlug" .
Ik moet het echt op een andere manier gaan benaderen nu, maar ik vind het heel moeilijk om die manier te vinden. Ik heb ook niet altijd zin hoor!
![]()
Wel veel maar op sommige momenten denk ik er ook niet aan...
Dit is wel heel herkenbaar voor mij. Met m'n ex had ik ook nooit zin. Hij wou drie keer per dag, nam ALTIJD het initiatief en gaf mij eigenlijk geen kans om een keer te beginnen omdat meneer z'n sabel al getrokken had voor ik m'n ogen open had. Ik deed het ook voor hem, en dat is echt funest voor je relatie. Ik zou niet weten wat je daarmee moet doen. Achteraf pasten we gewoon niet bij elkaar. Ik heb sinds vier maanden een vriend waar het prima mee klikt, ook op seksueel gebied. Natuurlijk ben ik soms moe en dan lukt het allemaal niet, of bij hem niet. Als hij zo moe is dat ie niet omhoog wil, dan hebben we geen seks, dat is duidelijk. Maar verder hebben we dus nergens problemen mee. Voor mij is het verschil gewoon dat ik met hem wel tevreden ben en met mijn ex over het geheel niet, al had ik dat toen niet zo door. Op het moment dat ik erin zat leken het wat kleine irritaties en wil je proberen er wat van te maken, achteraf denk ik, ik had er nooit aan moeten beginnen maar we hadden er zeker eerder mee moeten stoppen. En als ik er een ding van geleerd heb, is dat ik nooit meer seks ga hebben voor iemand anders terwijl ik zelf geen zin heb. Dan krijg je op den duur zo'n afkeer van iemand en ook een afkeer van seks in het algemeen. Het voelt dan inderdaad als een druk, een last, iets wat altijd maar moet. Het voelt dan alsof je nergens anders meer goed voor bent.
Verder: de pil zou een probleem kunnen vormen (ok, Erodome zei al dat het meestal niet zo is maar het zou kunnen). Daarnaast zouden andere klachten ook wel tot libidoverlies kunnen leiden. Depressieve klachten bijvoorbeeld kunnen leiden tot libidoverlies, maar ook tot problemen met intimiteit in het algemeen, daarnaast ook tot problemen met communicatie en verlies van eigenwaarde. Laag zelfvertrouwen bij verder gezonde mensen kan hetzelfde probleem opleveren, het idee dat ze seks moeten hebben omdat ze anders hun partner 'straffen' of dat ze zichzelf dingen op gaan leggen uit perfectionisme (de perfecte vrouw moeten zijn).
Het feit dat ze eerst niet duidelijk zei dat ze geen zin had en doorging terwijl ze niet wilde, geeft toch wel aan dat ze zich niet genoeg op haar gemak voelde. Of dat nu komt door jou of door iets tussen haar oren doet er niet zo heel erg toe, je moet er samen aan werken.
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:57 schreef As_33 het volgende:[..]
Daar zal je dan toch echt aan moeten werken hoor.
Het probleem is waarschijnlijk dat zij geen intimiteit meer ervaart, omdat elke vorm daarvan van jou kant een poging tot seks is. Waarom vraag je haar niet gewoon of zij het fijn zou vinden om vaker te knuffelen en te zoenen, zonder dat er meer bij komt kijken? En of zij het fijn zou vinden als jullie sowieso de komende week geen seks zullen hebben, hoeveel jij haar ook knuffelt en zoent.
Dat dus, of in ieder geval dat zij denkt/vreest dat het zo is.
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:12 schreef B-FliP het volgende:[..]
Wat jij wil... Naar mijn mening heeft knuffelen weinig met lust te maken... Als de lust
er niet is, kan je elkaar doodknuffelen maar veranderd niets aan de seks...
Ben ik het niet helemaal mee eens. Knuffelen is een vorm van intimiteit zonder seks ja, en dus een verademing voor iemand die bang is iedere keer seks te 'moeten' hebben. Daarnaast vind ik knuffelen juist heel fijn omdat je vertrouwd raakt met elkaar, je wordt er rustig van, je voelt het ritme van elkaars lijf (hartslag, ademhaling) en als ik bij m'n vriend op de bank lig tussen z'n armen en we kijken zo een film, dan voel ik me veilig en beschermd, iets wat voor mij wel een absolute voorwaarde is om behoefte aan seks te krijgen.
Het verhaal van releaze vind ik wel herkenbaar, maar bij mij dan net ff anders. Met m'n vriend heb ik het wel naar m'n zin en het is gewoon voor het eerst dat ik plezier heb van seks. Althans, de eerste keer gewoon met iemand het bed induiken is fijn, maar zodra het een relatie werd of iig meer dan een one night stand, dan was het gewoon niks meer, ik had geen zin meer, ik voelde er weinig van, etc. Klaarkomen kan ik sowieso niet, ook zelf niet en masturbatie is idd meer een ritueel om in slaap te vallen. Nu opeens gaat het allemaal vanzelf, ik heb er veel plezier in, heb altijd zin in hem, ik ben vertrouwd met zijn lichaam terwijl ik mannen vroeger eigenlijk maar eng en vies vond, en ook met klaarkomen gaat het wel de goede kant op. Je kan zeggen dat het komt door de verliefdheid, maar dat heeft bij m'n exen ook niet geholpen... De enige verklaring die ik er zelf voor kan bedenken is dat ik me veilig voel bij hem en hem volledig vertrouw. Als hij bij me is kan ik me beter laten gaan dan wanneer ik alleen ben, omdat ik me beschermd voel door hem. Ik ben nogal een neuroot en heb een soort panische angst ontwikkeld voor orgasmes omdat ik denk dat uitgerekend op dat moment ik alle controle zal verliezen en er een boeing 747 op mijn dak zal landen of er een aardbeving plaats zal vinden, of mannen in witte pakken mijn huis zullen binnenvallen (en mijn Held zal als superman het vliegtuig omdraaien en de lucht inwerpen, de gespleten aardplaten weer bij elkaar brengen en het huis verdedigen natuurlijk
![]()
Nou ja, het gaatom het idee
![]()
).
[ Bericht 5% gewijzigd door Maeghan op 16-03-2007 22:02:21 ]