abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47320599
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:54 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik hoorde trouwens vandaag iemand uit me klas die 50 euro per uur betaald voor een les, waren er maar 2 in zijn dorp, de andere was 70 euro per uur

echt belachelijk
Hoelang duurt 1 les daar dan?

Ik betaal trouwens 21,50 per les (pakket 30 lessen + praktijkexamen ¤840). 50 min per les
pi_47324188
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Mathijz, ik zag dat je een ingreep kreeg, toen je tegenover een andere lesauto kwam te staan, en jullie tegelijk optrokken! Jij zegt dat hij fatsoenlijk ook had kunnen stoppen!

Aan welke kant van de weg stonden de voertuigen? Aan jou kant of aan de andere kant?
Mijn instructrice leerde mij namelijk, dat aan de kant waar de "Obstakels" staan die kant altijd moet stoppen, en de andere kant voor mag! (zo had ze mij uitgelegd)!
Dus als de auto's aan kant van je tegenligger stonden, dan heb jij iig een beetje onterechte ingreep gehad!

Hoop jij mij nog iets snappuh
Zelfs ik met mijn ladderzatte kop op dit moment snapt nog wat jij bedoeld

Klopt, obstakels lagen niet aan mijn kant, Was op een 90 graden hoek en ik kijk, en zeg nog tegen mijn examinatrice, als he goed is stopt rijschool paul en ik rij 5 meter door voordat ze op de rem trapt. Ja hij reed wél door. Ja mijn instructeur zou me doorlaten gaan, en met een grijns gaan zeggen, hij rijdt maar terug...
pi_47324194
Google earth plaatje laat ik morgen wel zien, nu geen zin in
  Moderator vrijdag 16 maart 2007 @ 07:38:57 #214
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47325644
ik 27 euro per 45 minuten
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:39:30 #215
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_47327134
Vanmiddag om 17:00 weer, dan vraagt hij ook praktijk aan.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_47327273
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:50 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Dat is snel.
ja was met ANWB.

Maar verder niemand voor motor bezig? Daar heb je volgens mij veel minder lessen voor nodig, aangezien je toch al de verkeersregels en situaties kent van je ervaringen in de auto. Of je moet eerst je motorrijbewijs gehaald hebben en dan pas daarna je auto, maar dat heb ik nog nooit iemand zien doen.
pi_47330285
Geslaagd voor praktijk
pi_47330732
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:28 schreef BLADEZZ het volgende:
Geslaagd voor praktijk
Gefeliciteerd!
pi_47330940
Congratz!
pi_47331142
gefeliciteerd

word zenuwachtig voor vanavond, ga ik zelf van deventer naar rotterdam rijden. gisteren voor het eerst een klein stukje alleen in de auto gezeten en dat ging wel goed, gelukkig.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_47332668
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:44 schreef Dizzee het volgende:

[..]

ja was met ANWB.

Maar verder niemand voor motor bezig? Daar heb je volgens mij veel minder lessen voor nodig, aangezien je toch al de verkeersregels en situaties kent van je ervaringen in de auto. Of je moet eerst je motorrijbewijs gehaald hebben en dan pas daarna je auto, maar dat heb ik nog nooit iemand zien doen.
Nee, gebruikelijk is eerst auto en daarna motor. Ik ga denk ik volgend jaar beginnen met mijn motor (of op mijn 21e pas).

Eerst even rijbewijs B
pi_47336777
Ik heb trouwens een dvd "Rijden in de Praktijk" kunnen bemachtigen , dat is echt fucking handig. Dat is gewoon dvd met regels ed. (netals in de theorieboek), dit blijft beter hangen omdat je gewoon die situaties ziet en ook ziet wat er fout kan gaan als je je er neiet aan houdt. (Of als je net als mij geen theorieboek hebt )
pi_47336924
Argh, wil een nieuwe datum weten. Grmbl....
pi_47337379
morgen weer 2 uur crossen.
ik heb te horen gekregen dat mijn vaste instructeur niet meekan tijdens mijn examen en er dus iemand anders mee gaat.
nu zit ik te twijfelen of ik hem mee laat gaan tijdens mijn examen of hem daar aan de koffie laat zitten
no reason to live but i like it that way
pi_47337408
Ik weet een datum, maar dat ga ik lekker niemand aan z'n neus hangen.

Is althans het voornemen.
pi_47337466
wrm nie
no reason to live but i like it that way
pi_47339842
Even 2 vraagjes. Hebben jullie je instructeur/instructrice na het behalen van je (praktijk) examen iets gegeven? Wil mijn instructeur natuurlijk wel bedanken, maar ik weet niet of meer mensen dat doen?

En ik hoorde vandaag dat als je je rijbewijs haalt je automatisch je brommer/scooter certificaat hebt, klopt dat?
pi_47340002
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 15:53 schreef Simsfan88 het volgende:
Even 2 vraagjes. Hebben jullie je instructeur/instructrice na het behalen van je (praktijk) examen iets gegeven? Wil mijn instructeur natuurlijk wel bedanken, maar ik weet niet of meer mensen dat doen?
Wordt meer gedaan en wordt ook erg gewaardeerd.
Ik kreeg pas geleden nog een pakje zware van nelle van een geslaagde, vond ik écht hardstikke leuk!
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 15:53 schreef Simsfan88 het volgende:En ik hoorde vandaag dat als je je rijbewijs haalt je automatisch je brommer/scooter certificaat hebt, klopt dat?
Klopt.
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2007 @ 15:58:01 #229
43556 miss_dynastie
pi_47340027
quote:
Mijn vriendje heeft dat niet gedaan en ik ben dat ook niet van plan. Ik vind het zo al duur zat .
pi_47340061
quote:

En ik hoorde vandaag dat als je je rijbewijs haalt je automatisch je brommer/scooter certificaat hebt, klopt dat?
dat is altijd al geweest
pi_47343869
quote:

nee, heb hem wel genoeg geld gegeven, heb mn instructeur alleen telefonisch gesproken nadat ik geslaagd was, hij was niet mee met examen, had een invaller, dus toen ik geslaagd was heb ik hem gebeld en daarna nooit meer gesproken

en je brommer certificaat krijg je er idd bij als je slaagt voor je auto-examen
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:09:37 #232
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47344391
quote:
'Theorie-examen te ingewikkeld'

Uitgegeven: 16 maart 2007 14:21
Laatst gewijzigd: 16 maart 2007 16:27
AMSTERDAM - Veel mensen zakken voor hun theorie-examen omdat zij de vragen niet begrijpen. Vekabest, producent van verkeersleermiddelen daagt daarom het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) voor de rechtbank in Den Haag.

De producent eist dat het CBR de examens per direct stopzet, tenzij binnen drie maanden een test met versimpeld taalgebruik wordt opgesteld.

Uit een onderzoek van Vekabest blijkt dat 60 procent van de aspirant vrachtwagenchaufeurs de vraagstelling niet begrijpt. Bij de test voor het auto- en motorrijbewijs vindt 20 procent de vragen te moeilijk.

Niveau

Volgens een door Vekabest in de arm genomen taaladviesbureau is het taalgebruik bij de examens van bijna academisch niveau. Ongeveer 40 procent van de Nederlandse bevolking kan hiermee overweg.

Vekabest-directeur Kantelberg meldt tegenover de Volkskrant, dat "al die herexamens een mooie omzet opleveren voor het CBR".

Voorbereiding

Het grote aantal kandidaten dat zakt is is volgens het CBR niet het gevolg van het ingewikkelde taalgebruik. De lage slagingspercentages zijn juist te wijten aan de kandidaten zelf, die zich erg slecht voorbereiden. Dat zegt woordvoerder Hans Fontijn van het CBR.

"Wij laten iedere vraag toetsen door externe deskundigen", zegt Fontijn. De beschuldiging van Veka Best komt het CBR dan ook niet bekend voor. "Wij nemen zo'n zevenhonderdduizend examens per jaar af en we hebben nooit één klacht daarover ontvangen, ook niet via de Ombudsman."

Onderzoek

Volgens Fontijn is het onderzoek niet goed uitgevoerd. "De vragen zijn voorgelegd aan de gemiddelde Nederlander. Het onderzoek zou juist alleen moeten worden gehouden onder kandidaten die zich hebben voorbereid op zo'n examen." Bovendien is het niveau van het taalgebruik niet zo hoog als Veka Best beweert. Fontijn: "Zo'n examen moet op VMBO-niveau zijn, bij beroepschauffeurs geldt MBO-niveau."

"Leugens", reageert Veka Best-directeur Kantelberg op het verweer van het CBR. "Tijdens het kort geding zeiden ze dat ze de examens laten toetsen, maar ik heb geen enkel bewijs daarvan gezien. Het waren allemaal loze woorden."

Discussie

De directeur van de Utrechtse rijschool Bruinsma zegt dat het taalniveau al langer een onderwerp van discussie is binnen de rijschoolwereld. "Onlangs hebben vier rij-instructeurs namens de Bovag de toetsen doorgenomen. Hun verbeteringen worden op dit al moment doorgevoerd".

Bruinsma ziet geen heil in een rechtszaak. "De toetsen zijn zeker voor verbetering vatbaar, maar ik verwacht meer van onderling overleg".

Vertrouwen

Het CBR zegt de uitspraak van de rechter met vertrouwen tegemoet te zien. Tot die tijd zal er niet aan de examens gesleuteld worden. Ook Kantelberg maakt zich weinig zorgen.

"Ik ben sowieso blij met alle media-aandacht. Die zal ertoe leiden dat de examens in begrijpelijker Nederlands worden gemaakt." De uitspraak volgt op 2 april.
pi_47344442
wat een onzin zeg, die vragen zijn echt niet mpeilijk te begrijpen hoor, mn broertje van 8 snapt die vragen zelfs
  Moderator vrijdag 16 maart 2007 @ 18:21:29 #234
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47344835
ach, als ze er nou eens mee opschieten om het te versimpelen dan heb ik er nog wat aan !
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2007 @ 18:23:22 #235
43556 miss_dynastie
pi_47344895
Ik zeg: doen
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:28:02 #236
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47345016
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:21 schreef Renesite het volgende:
ach, als ze er nou eens mee opschieten om het te versimpelen dan heb ik er nog wat aan !
Hehe,
  Moderator vrijdag 16 maart 2007 @ 18:35:45 #237
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47345291
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:28 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Hehe,
Wees eerlijk
pi_47346355
het probleem tussen tussen veka best en cbr ligt hem meer aan de theorieuitleg
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:15:21 #239
127748 Rosu
Nu mét rijbewijs!
pi_47349012
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:09 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

U wilt hier rechtdoor, moet u de voetganger voor laten gaan?

Uw handrem doet het niet, mag u nu gaan rijden?

PRESTON: "I need more chickens."
CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:44:29 #240
57434 Marloes
Digital Love
pi_47350059
Och arme, te makkelijk, of zij zijn gewoon te dom. Sorry hoor, maar als je je theorie niet kan halen moet je je misschien afvragen of je dan uberhaupt wel veilig kan gaan rijden. Echtg onzin als het versoepelt gaat worden, je moet gewoon goed leren. Ik heb zelf heel goed geleerd en had 0 fout dus het is echt te doen.l
The more you try to erase me,
The more that I appear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')