Ik ben ook best een krent hoorquote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:12 schreef j0rrit het volgende:
In 2003 heb ik mijn rijbewijs gehaald, en mijn theorieboek stamt dus ook uit dit jaar. Nu heb ik mijn boek uitgeleend aan iemand die wilde oefenen, maar de vraag is echter of deze theorie inmiddels niet achterhaald is?
pff denk waar je het hebt geleerd met je rijlessen. zelf ben ik ook heel slecht in wegen onthouden, kan er wel zo heenrijden, maar het uitleggen aan iemand anders lukt me niet. maar probeer gewoon de plekken te nemen waar je ze zelf hebt geoefend. dat word meestal op een rustige plek gedaan, dus mooie manier om te oefenen.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:12 schreef LocoRoco het volgende:
Heb nu al een paar daagjes mijn rijbewijs en heb nu al paar keer gereden. Wat was het trouwens toch een vreemde maar toch een lekker gevoel om voor het eerst in je eentje in een auto rijden!
Maar ik heb voorheen de hele tijd in een diesel gereden, maar nu rij ik in een benzine auto. Ik voelde me echt weer een groentje achter de stuur, telkens sloeg de motor af! Maar het gaat gelukkig telkens beter en beter.
Maar ik moet gewoon echt alles opnieuw leren, de meeste bijzondere verichtingen kan ik gewoon niet meer!Ik kan niet meer file/vak-parkeren en vanuit een helling wegrijden vind ik ook nog lastig. Terwijl ik bijzondere verichtingen juist zo makkelijk vond. Ik was gisteren bijvoorbeeld ongeveer 10min bezig om hier voor mijn deur te parkeren!
![]()
Maar mijn vraag is, weet iemand waar je in omgeving Rotterdam, Schiedam of Vlaardingen op je gemak de hellingsproef kan oefenen? Ik ben niet zo goed in wegen onthouden, dus een adresje zou handig zijn zodat ik het met tomtom kan zoeken.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:12 schreef OG-Loco het volgende:
Theorie binnen!
Les 10 van 20 gehad, nou wil ik er vaart achter zetten ook.
jaquote:Op maandag 12 maart 2007 15:17 schreef Twisted_Logic het volgende:
Even een vraagje. Als ik mijn rijbewijs B heb moet ik dan nog theorie examen doen voor motorrijbewijs A?
Haha jatoch dat had ik ook een keer, ook op station afgesproken. Mocht daarna ook een kwartiertje langer rijdenquote:Op maandag 12 maart 2007 12:18 schreef Mathijz het volgende:
Vandaag laatste les gehad. Sta ik op het station, word ik gebeld. Goedenmorgen Mathijs, waar ben jij nu?
Op het station zoals we hebben afgesproken.
Oja kut, heb je heel ff kom eraan!
Nja nu komt ie morgen een kwartier eerder (6.45) Dus dat word vroeg mijn bed uit. Laatste les ging lekker, alleen paar keer vergeten richting aan te geven, en een grote rotonde in 3 genomen, foutje. Nja ik ga met vertrouwen mijn examen in. Heb vandaag een wat kalmerend pilletje genomen en dat werkt opzich wel. Hopenlijk werkt het morgen ook
Jazeker weet ik dat. Ik kom uit Vlaardingen en heb de eerste keer de hellingproef gedaan op een stuk dijk tussen Vlaardingen en Maassluis. Je kan Gamma in Vlaardingen wel vinden toch?quote:Op maandag 12 maart 2007 13:12 schreef LocoRoco het volgende:
Maar mijn vraag is, weet iemand waar je in omgeving Rotterdam, Schiedam of Vlaardingen op je gemak de hellingsproef kan oefenen? Ik ben niet zo goed in wegen onthouden, dus een adresje zou handig zijn zodat ik het met tomtom kan zoeken.
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik meld me ook even na een weekban
Ik werd schijtziek van die zon.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Heerlijk gereden in het zonnetje.
Dan doe je het beter dan mijquote:Op maandag 12 maart 2007 16:57 schreef miss_bleu het volgende:
Mijn examen is aangevraagd. Ben nu 18 lessen onderweg. Ben benieuwd wanneer ik de datum te horen krijg
wat voor 1?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:15 schreef pascalheister het volgende:
vandaag een auto gekocht, nu begint het allemaal pas echt
Ja, ik was vandaag naar Amsterdam voor een sollicitatie (eerste langere rit voor mij trouwens). Precies hetzelfde probleem, moest telkens mn klep dicht doen bij de stoplichtenquote:Op maandag 12 maart 2007 18:31 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Ik werd schijtziek van die zon.Ik kon geen zak zien. En doe je de zonneklep naar beneden zie je de stoplichten weer niet.
Ik zit nu op 17 van 3/4. En ga nu beginnen met kijken bij afslaan enzo - al ging de vorige les fucked upquote:
Binnen buiten schouder enzoquote:Op maandag 12 maart 2007 20:48 schreef OG-Loco het volgende:
Kijken bij afslaan?
Ow wacht ik dacht dat je met afslaan de motor bedoelde.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:48 schreef OG-Loco het volgende:
Kijken bij afslaan?
ja, dat leer je echt via een standaard rijtje hoe je moet kijken bij het afslaan, binnenspiegel-schouder-dooie hoek enzoquote:Op maandag 12 maart 2007 20:48 schreef OG-Loco het volgende:
Kijken bij afslaan?
Je maakt me verdrietigquote:Op maandag 12 maart 2007 20:49 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Ow wacht ik dacht dat je met afslaan de motor bedoelde.
Ik verneukte het ook de eerste twee lessen hoor, daarna gaat het automatisch.quote:
Die oude vind ik eerlijk gezegt ook iets mooierquote:Op maandag 12 maart 2007 19:56 schreef Renesite het volgende:
Een vriend van me heeft ook een toyotacorolla gekocht uit 1997, maar dan wél de oudere versie met spoiler enz
Ik heb eindelijk ergens mijn gelijke in gevonden. Alsin: Iets waar ik wat langzamer in benquote:Op maandag 12 maart 2007 21:06 schreef miss_bleu het volgende:
zo laat pas?
Men lullig!quote:Op maandag 12 maart 2007 22:50 schreef Mathijz het volgende:
Nou mijn vader is mn TTT formulier kwijt geraakt. Niet dat ik die gehaald had, maar wel dat je hem moet kunnen laten zien volgens mij... Ik kan hem nu wel afmaken...
nee hoor, is niet verplicht als je hem niet gehaald hebt, en volgens mij staat het nu ook wel allemaal in die pda's voor ze, krijg je tegenwoordig geen eens formulier meer meequote:Op maandag 12 maart 2007 22:50 schreef Mathijz het volgende:
Nou mijn vader is mn TTT formulier kwijt geraakt. Niet dat ik die gehaald had, maar wel dat je hem moet kunnen laten zien volgens mij... Ik kan hem nu wel afmaken...
tja, aan de andere kant,als ze niet weten wat de kritiek was kijken ze wel blanco naar je examenritquote:Op maandag 12 maart 2007 23:14 schreef Mathijz het volgende:
Nja dat is te hopen, wil best al mijn kritiek opnoemen wat ik had gekregen, maar motiverend is het niet...
precies en het kan ook in je nadeel werken, dat als je dat formulier wel meeneemt als je het niet gehaald hebt ze niet blanco naar je kijken en ze je afrekenen omdat je niet veel bent vooruit gegaan na je TTT bijvoorbeeldquote:Op maandag 12 maart 2007 23:43 schreef Devilnl het volgende:
Mathijz.
TTT is niet verplicht.
dus het lijkt me vrij logisch dat ze je niet kunnen verplichten dat formulier mee te nemen
He... wel kut man, maaaar succes voor de volgende keer.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:08 schreef Mathijz het volgende:
Nou gezakt, terrecht overigens. Paar keer net de verkeerde beslissing genomen en pof, ingreep. Rij een hoek om, zie een andere lesauto aankomen die moet stoppen, rijden we tegelijk op en ik krijg je ingreep... Ja, ik had schappelijk kunnen wachten maar hij ook, Daarnaast ging file parkeren niet goed, maar straatje keren en inparkeren wel goed
Verder nog lopen etteren op een smalle weg met allemaal fietsers die je in moet halen.
Ach ja, de wereld vergaat niet en van de week belt mijn instructeur op voor een nieuwe datum
Zonde man!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:08 schreef Mathijz het volgende:
Nou gezakt, terrecht overigens. Paar keer net de verkeerde beslissing genomen en pof, ingreep. Rij een hoek om, zie een andere lesauto aankomen die moet stoppen, rijden we tegelijk op en ik krijg je ingreep... Ja, ik had schappelijk kunnen wachten maar hij ook, Daarnaast ging file parkeren niet goed, maar straatje keren en inparkeren wel goed
Verder nog lopen etteren op een smalle weg met allemaal fietsers die je in moet halen.
Ach ja, de wereld vergaat niet en van de week belt mijn instructeur op voor een nieuwe datum
Die Gamma achter station Vlaardingen Centrum toch? Is het bij dat dijkje wel rustig?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:52 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Jazeker weet ik dat. Ik kom uit Vlaardingen en heb de eerste keer de hellingproef gedaan op een stuk dijk tussen Vlaardingen en Maassluis. Je kan Gamma in Vlaardingen wel vinden toch?Op het industrieterrein achter het centrum als het ware. Dan rij je richting Maassluis constant rechtdoor langs het industrieterrein. En kom je op een gegeven moment als je al echt op de dijk zit een stukje verhoogde weg aan de linkerkant waarvoor je moet afslaan. Daar kan je hem ideaal oefenen omdat dat weggetje (spelliiiiing) omhoog loopt (en later weer terug komt bij de dijk-weg).
En een preciezere beschrijving heb ik niet voor je, maar op de dijk zie je hem vanzelf liggen.![]()
Ik trok gisteren met de auto van me opa in zn 3 wegquote:
Ik ging van de 2 met 30 naar de 1 terúg in plaats van naar de 3quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:47 schreef Turbo_Diesel het volgende:
[..]
Ik trok gisteren met de auto van me opa in zn 3 weg![]()
Ik heb pas volgende week woensdag om half 9 weer rijlesquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:57 schreef Turbo_Diesel het volgende:
ik had gisteren voor de gein gevraagt of ik rondjes mog gaan rijden rond de straat enzo.. allemaal kleine weggetjes..Want ik had geen zin om te wachten tot de volgende les. duurde allemaal te lang.. Hij vond het nog goed ook.. Duss ik maak de motor rustig warm. En daarna ga je echt niet meer rustig rijden....FF flink de auto op zn staart getrapt en dan rustig terug naar huis.. ff geparkeerd met de tips enzo die ik had geleerd...![]()
Ik weet is niet goed .. is niet verstandig...maar had geen zin om tot half 5 vandaag te wachten voor mn rijles
![]()
ik heb tijdens het lessen ook wel eens teruggeschakeld naar de verkeerde snelling, bijvoorbeeld bij een afrit als je terug naar zijn 4 moet en dan in zijn 2 zet ofzoquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ging van de 2 met 30 naar de 1 terúg in plaats van naar de 3![]()
Ik moet wachten tot zaterdagquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:57 schreef Turbo_Diesel het volgende:
maar had geen zin om tot half 5 vandaag te wachten voor mn rijles![]()
Ik reed bij het zernike. Iedereen loopt om je heen en allemaal bussen en nóg meer zebrapaden... En hij wou al niet. Ik godverredommequote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:59 schreef Zosk het volgende:
[..]
ik heb tijdens het lessen ook wel eens teruggeschakeld naar de verkeerde snelling, bijvoorbeeld bij een afrit als je terug naar zijn 4 moet en dan in zijn 2 zet ofzo![]()
dan schrik je je kei dood![]()
altijd als ik verkeerd dreigde te schakele trapte hij de koppeling weer in, en ik altijd maar van: WAT DOE JE?!?!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:59 schreef Zosk het volgende:
[..]
ik heb tijdens het lessen ook wel eens teruggeschakeld naar de verkeerde snelling, bijvoorbeeld bij een afrit als je terug naar zijn 4 moet en dan in zijn 2 zet ofzo![]()
dan schrik je je kei dood![]()
Ik mag juist niet kijken als ik schakel, moet het op gevoel doen... overigens schakelde ik gisteren ook per ongeluk naar zijn vier i.p.v. twee, maar dat merk je gelijk, zeg maarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:02 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
altijd als ik verkeerd dreigde te schakele trapte hij de koppeling weer in, en ik altijd maar van: WAT DOE JE?!?!
Hij dan zo van wijsneus kijk nou maar eerst is naar welke versnelling je schakeld
En ik maar van oow sorry ja kan gebeure he![]()
Jazeker.....Word je lekker gek van als je autogek bent net als ik.. Want je wilt het zo snel mogelijk hebben maar dan gaat de tijd toch zooooooo zwaaaar langzaaaaaammmmm:(quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:39 schreef -XX- het volgende:
Morgen weer lessenHeb er nu 10 lessen op zitten
Zo verslavend
zo leuk
zo wreed
![]()
zonder te kijken is ook makkelijker om het snel door te krijgen, maar fouten maken is nou eenmaal menselijkquote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik mag juist niet kijken als ik schakel, moet het op gevoel doen... overigens schakelde ik gisteren ook per ongeluk naar zijn vier i.p.v. twee, maar dat merk je gelijk, zeg maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |