Ja, klopt helemaal.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:29 schreef xFriendx het volgende:
Ik had de dag (of 2 dagen eerder) voor mijn examen een soort van proefexamen gedaan met met instructeur en tot 3x aan toe moest hij op de rem staan bij een rotonde. Dat geeft je dan op zo'n moment geen goed gevoel voor je examen. Maar daar moet je niet teveel bij stil blijven staan. Enkel denken dat dit beter kan en dat je het ook beter kan omdat je het in vorige lessen wel goed deed. Overigens nu ik mijn rijbewijs heb is het mij nooit meer gebeurd. Denk dat het vooral komt doordat er nu geen instructeur plus dubbele bediening zit in mijn auto en ik dus de enige ben die verantwoordelijk is voor alles wat ik doe met mijn auto. Dit zorgt er volgens mij voor dat ik het hele autorijden nog serieuzer ben gaan nemen wat uiteindelijk je concentratie en manier van rijden ten goede komt.
Natuurlijk hoor je dit eigenlijk tijdens je lessen al te doen, maar ja, dan heb je toch nog het idee dat fouten maken minder erg is omdat je lessende bent en er ook nog eens iemand bij zit die kan ingrijpen.
Dat komt voor. Die lessen heb ik ookquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:15 schreef Mathijz het volgende:
Nou net 2 uur gelest, jezus wat een drama, alles wat fout KON gaan ging ook fout. Verkeerd richting aan geven, af laten slaan. grmbl Hoop dat het maandag beter gaat
Joh, ik heb m'n rijbewijs en ik laat de auto ook nog heel vaak afslaanquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:15 schreef Mathijz het volgende:
Nou net 2 uur gelest, jezus wat een drama, alles wat fout KON gaan ging ook fout. Verkeerd richting aan geven, af laten slaan. grmbl Hoop dat het maandag beter gaat
idd..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:12 schreef Marloes het volgende:
[..]
Joh, ik heb m'n rijbewijs en ik laat de auto ook nog heel vaak afslaan
En ik maak ook hele stomme fouten dus het is niet erg
mee gemaakt heeft..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:23 schreef gothic-blackie het volgende:
o ja mathijz, auto af laten slaan is geen reden tot zakken (volgens mijn instructeur, moet alleen niet te vaak gebeuren. die examinatoren snappen echt wel dat je zenuwachtig bent, en dat je dan wel eens je motor af laat slaan.
ik blijf wel veilig binnen danquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:06 schreef gothic-blackie het volgende:
hmm ff heel schandalig geweest, heb even samen met vriend op een lege parkeerplaats gereden, ff de koppeling vinden. en wat zit dat ding hoog zeg, op de plek waar je bij mijn leswagen de koppeling los liet, omdat je al reed en gas gaf, zat daar ongeveer het aangrijpingspunt, super irritant dus.
maandagavond maar deventer onveilig maken (berg je sylvana)
Het ging echt kut vandaagquote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:47 schreef Turbo_Diesel het volgende:
sjonge..echt stom dat ik 2 weken achter elkaar maar 1 keer per week kon...ik raak behoorlijk achter![]()
Ik loop altijd al te kloten met de koppeling. Kansloos gedoe ookquote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:11 schreef Twisted_Logic het volgende:
Hellingproef is echt makkelijk. Vind alleen bochtje achteruit en inpakkeren nog een beetje lastig.
denk dat sommige dingen wel verandert zijn ja.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:12 schreef j0rrit het volgende:
In 2003 heb ik mijn rijbewijs gehaald, en mijn theorieboek stamt dus ook uit dit jaar. Nu heb ik mijn boek uitgeleend aan iemand die wilde oefenen, maar de vraag is echter of deze theorie inmiddels niet achterhaald is?
Ik ben ook best een krent hoorquote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:12 schreef j0rrit het volgende:
In 2003 heb ik mijn rijbewijs gehaald, en mijn theorieboek stamt dus ook uit dit jaar. Nu heb ik mijn boek uitgeleend aan iemand die wilde oefenen, maar de vraag is echter of deze theorie inmiddels niet achterhaald is?
pff denk waar je het hebt geleerd met je rijlessen. zelf ben ik ook heel slecht in wegen onthouden, kan er wel zo heenrijden, maar het uitleggen aan iemand anders lukt me niet. maar probeer gewoon de plekken te nemen waar je ze zelf hebt geoefend. dat word meestal op een rustige plek gedaan, dus mooie manier om te oefenen.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:12 schreef LocoRoco het volgende:
Heb nu al een paar daagjes mijn rijbewijs en heb nu al paar keer gereden. Wat was het trouwens toch een vreemde maar toch een lekker gevoel om voor het eerst in je eentje in een auto rijden!
Maar ik heb voorheen de hele tijd in een diesel gereden, maar nu rij ik in een benzine auto. Ik voelde me echt weer een groentje achter de stuur, telkens sloeg de motor af! Maar het gaat gelukkig telkens beter en beter.
Maar ik moet gewoon echt alles opnieuw leren, de meeste bijzondere verichtingen kan ik gewoon niet meer!Ik kan niet meer file/vak-parkeren en vanuit een helling wegrijden vind ik ook nog lastig. Terwijl ik bijzondere verichtingen juist zo makkelijk vond. Ik was gisteren bijvoorbeeld ongeveer 10min bezig om hier voor mijn deur te parkeren!
![]()
Maar mijn vraag is, weet iemand waar je in omgeving Rotterdam, Schiedam of Vlaardingen op je gemak de hellingsproef kan oefenen? Ik ben niet zo goed in wegen onthouden, dus een adresje zou handig zijn zodat ik het met tomtom kan zoeken.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:12 schreef OG-Loco het volgende:
Theorie binnen!
Les 10 van 20 gehad, nou wil ik er vaart achter zetten ook.
jaquote:Op maandag 12 maart 2007 15:17 schreef Twisted_Logic het volgende:
Even een vraagje. Als ik mijn rijbewijs B heb moet ik dan nog theorie examen doen voor motorrijbewijs A?
Haha jatoch dat had ik ook een keer, ook op station afgesproken. Mocht daarna ook een kwartiertje langer rijdenquote:Op maandag 12 maart 2007 12:18 schreef Mathijz het volgende:
Vandaag laatste les gehad. Sta ik op het station, word ik gebeld. Goedenmorgen Mathijs, waar ben jij nu?
Op het station zoals we hebben afgesproken.
Oja kut, heb je heel ff kom eraan!
Nja nu komt ie morgen een kwartier eerder (6.45) Dus dat word vroeg mijn bed uit. Laatste les ging lekker, alleen paar keer vergeten richting aan te geven, en een grote rotonde in 3 genomen, foutje. Nja ik ga met vertrouwen mijn examen in. Heb vandaag een wat kalmerend pilletje genomen en dat werkt opzich wel. Hopenlijk werkt het morgen ook
Jazeker weet ik dat. Ik kom uit Vlaardingen en heb de eerste keer de hellingproef gedaan op een stuk dijk tussen Vlaardingen en Maassluis. Je kan Gamma in Vlaardingen wel vinden toch?quote:Op maandag 12 maart 2007 13:12 schreef LocoRoco het volgende:
Maar mijn vraag is, weet iemand waar je in omgeving Rotterdam, Schiedam of Vlaardingen op je gemak de hellingsproef kan oefenen? Ik ben niet zo goed in wegen onthouden, dus een adresje zou handig zijn zodat ik het met tomtom kan zoeken.
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik meld me ook even na een weekban
Ik werd schijtziek van die zon.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Heerlijk gereden in het zonnetje.
Dan doe je het beter dan mijquote:Op maandag 12 maart 2007 16:57 schreef miss_bleu het volgende:
Mijn examen is aangevraagd. Ben nu 18 lessen onderweg. Ben benieuwd wanneer ik de datum te horen krijg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |