Wat heeft antilliaan hier nu mee te maken ? kap hier noou eens met dat nazi gedrag. Fok gaat er beetje aan onderdoor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:00 schreef Sweetbeach het volgende:
Brainless is echt niet goedw ijs alstie geen 12 uur geeftvieze antilliaan
Als Sylvia gaat dan kost de dood van haar vader haar 10 000 euro. Doordat Brian de dood van haar vader misbruikt! Dat is de ultieme moord van brian. De uiterste vorm van sadisme.quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:37 schreef DiDijo het volgende:
tjee geefr die meid aub die 12 uur om naar haar pa te gaan,wat is die brian een ongelofelijke zak,hij heeft zelf geen pa zeker?vuile hond....als ik syl was en ik kreeg die 12 uur niet,ging ik zelf pleite...familie gaat voor deze soap die alleen om natasia draait
quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:46 schreef 2live het volgende:
Heeft brian dan nog geen beslissing genomen?
Dit meen je toch niet serieus he? Jij vindt 12 uur om je relatie te redden even belangrijk als 12 uur om je stervende vader te spreken?quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:07 schreef avonne het volgende:
Bij Natasia is het geblokkeerd, en de Natasia-haters verheugden zich al op Natasia's vertrek.
Het is de kijker die een dubbele moraal heeft door het wel de favoriet Sylvia, maar niet de vijand Natasia te gunnen.
Nee, hier spelen voor mij de gevoelens voor de een of de andere bewoner geen rol in.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:03 schreef avonne het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je mij bedoelt, aangezien ik de enige lijk te zijn die Brian enigszins verdedigt.
Ethiek is ook dat je persoonlijke voorkeuren niet al te veel laat meespelen, maar je principes.
In principe vind ik het niet oke dat de discussie gekleurd wordt door de verering van Sylvia en de haat naar Brian.
Ik voel me daarin gesterkt trouwens, door Sylvia's eigen houding en woorden.
Verdere discussie hoort hier
Moeten Brian en Natasia de 12 uur wel geven?
Hij heeft al toegezegd vlgs mij als ik de cossen door heb gelezen dat ze de 12 uur krijgt. Ik ben alleen bang dat er een nieuwe stemming voor moet komen en ik weet niet wat japio dan doet. Omdat hij na het gesprek met brainles en Zdngmw begon om te draaien en het wilde blokken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:19 schreef Copycat het volgende:
Heftig dit.
Als Brian de 12 uur in de weg staat, mag hij van mij een zeer langzame, zeer pijnlijke dood sterven.
Voor ieder mens is de situatie anders en persoonlijk. De vergelijking maken tussen wat belangrijker is, is daarom niet mogelijk. Wel is het mogelijk om te proberen het praktisch te bekijken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus he? Jij vindt 12 uur om je relatie te redden even belangrijk als 12 uur om je stervende vader te spreken?
Ah, okay.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:26 schreef petraa het volgende:
Hij heeft al toegezegd vlgs mij als ik de cossen door heb gelezen dat ze de 12 uur krijgt. Ik ben alleen bang dat er een nieuwe stemming voor moet komen en ik weet niet wat japio dan doet. Omdat hij na het gesprek met brainles en Zdngmw begon om te draaien en het wilde blokken.
Lees het regelboek nog een keer.....quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:29 schreef Lieve het volgende:
Ze vraagt om 12 uur. Dat is haar keuze! Dat mag een ander niet bepalen, dat is haar keuze!
En hier even op voortbordurend zijn de regels best wel bizar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef 2live het volgende:
natasia had de 12 uur ook helemaal niet nodig, want vlgs syl is dat op andere manieren opgelost, oa.het bezoek van Wilgo, zonder cp's, en andere goedmakertjes. Dus dat is geen vergelijk met wat Syl nu vraagt.
In dit stadium nog niet, maar als het jaar voorbij is wel.quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:04 schreef scanman01 het volgende:
Maar hoe hard moet je zijn? Zouden jullie zo hard zijn en Sylvia de 12 uur niet geven?
quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:46 schreef 2live het volgende:
Heeft brian dan nog geen beslissing genomen?
Dat is niet waar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:55 schreef Lieve het volgende:
( ook al zo belachelijk. Dat die klojo de tijd neemt op deze momenten. Echt onwerkelijk! Dat er mensen zijn die macht als middel misbruiken! Op dit soort momenten zie je de ware aard van mensen!)
Dat zou jij natuurlijk nooit doen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:19 schreef Lieve het volgende:...
Maar iemand die op basis van zo'n achtergrond de keuze van een ander doorkruist met zijn/haar eigen normen en waarden gaat over de schreef!
...
Het is niet alleen mogelijk, het is zelfs noodzakelijk voor elke bewoner. Want wat je ook doet, ja of nee zeggen, het is een beslissing. En hoe neem je die beslissing? Door voor jezelf af te wegen wat wél een goede en wat géén goede reden is. Ik zou niet iedereen die daar om vraag automatisch maar 12 uur geven in ieder geval.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:26 schreef avonne het volgende:
[..]
Voor ieder mens is de situatie anders en persoonlijk. De vergelijking maken tussen wat belangrijker is, is daarom niet mogelijk.
En dat laatste kan Brian toch ook wel bedenken, voordat hij een half uur tegen Natasia los ging over de immoraliteit van Sylvia?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:40 schreef BVO het volgende:
Toch kan ik de verontwaardiging van Brian wel begrijpen. Dat je 'slechts' 12 uur aanvraagt terwijl je vader die je 10 jaar niet gezien hebt dood ligt te gaan. Maar daar zal ze haar redenen wel voor hebben.
Ik vind er wel wat voor te zeggen dat dit spel overstijgend zou zijn en de regels blijken keer op keer rekbaar te zijn en ze maken allemaal wel eens een uitstapje wat nergens over gaat, huub mocht zelfs na een week exit weer terug, dan hadden ze hier wel ook wel wat voor kunnen bedenken...quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is niet alleen mogelijk, het is zelfs noodzakelijk voor elke bewoner. Want wat je ook doet, ja of nee zeggen, het is een beslissing. En hoe neem je die beslissing? Door voor jezelf af te wegen wat wél een goede en wat géén goede reden is. Ik zou niet iedereen die daar om vraag automatisch maar 12 uur geven in ieder geval.
Zelf zou ik denk ik de grens simpelweg trekken bij dood of op sterven. Dat is altijd een reden om 12 uur te krijgen. Dat vind ik spel-overstijgend, en fatsoenlijke mensen stellen dat m.i. niet eens ter discussie.
Een relatie die naar de knoppen dreigt te gaan, zie ik véél meer als ónderdeel van dit spel. Ik weet het: er valt over te argumenteren, maar tussen die twee in ligt bij mij de ethische grens.
En zo maakt elke bewoner zijn eigen afwegingen. Die van Brian en Natasia vannacht, vond ik werkelijk om te kotsen. Dat moreel superieure: Brian met zijn verheven gezwam over familie, en Natasia die wel even ging bepalen hoe God zou oordelen als Sylvia aan de hemelpoort komt. Echt stuitend. Ik werd er niet eens meer woedend van, maar vooral heel triest.
Blijkbaar vind ze het extreem moeilijk om nog met hem te praten, ze heeft het niet voor niets al 10 jaar niet gedaan. Er moet iets vréselijk fout zitten, tussen haar en haar vader. Naar de oorzaak kunnen we alleen maar gissen. Hoe dan ook: ze heeft dit gesprek al járen uitgesteld. En nu is uitstel niet meer mogelijk. Het is nu of nooit meer.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:21 schreef Kerdaben het volgende:
Tuurlijk is dit een andere situatie, hij ís nog niet dood en kon nog een beetje reageren op Sylvia maar zoals ik al zei vind ik het wel raar dat er toch zoveel waarde aan hecht wanneer ze hem 10 jaar niet gezien heeft, en omdat ze nu helemaal geen moeite hoeft te doen om hem te bereiken krijg ik het idee dat ze ook niet heel erg haar best heeft gedaan om hem voor het programma nog te spreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |