abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 07:04:50 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_47004468
Sylvia's vader ligt op sterven. Natasia heeft inmiddels al toegezegd dat Sylvia de 12 uur krijgt. Maar is dat eigenlijk wel zo verstandig? Huub en Sylvia zijn samen heel erg sterk. Sylvia heeft al te kennen gegeven dat ze hoe dan ook haar vader nog zal spreken. Dus als ze de 12 uur niet krijgt, gaat ze vrijwillig..... en is het sterke duo Huub/Sylvia dus niet langer een bedreiging voor bv Natasia en Brian. Maar hoe hard moet je zijn? Zouden jullie zo hard zijn en Sylvia de 12 uur niet geven?
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_47004503
Absoluut niet. Na het vanacht bekeken te hebben, blijkt huub, ondanks zijn schelden, toch wel weer gelijk te hebben. Het verschil tussen oprechtheid en schijnheiligheid is erg duidelijk te zien.
Iedereen gunt het haar, maar brian spreekt zich niet uit. Trek zich terug met Natasia en begint het hele verhaal van Sylvia in het ongeloof te brengen.
Sylvia heeft niet vertelt hoe haar relatie was met haar vader.
Brian zegt dat hij het niet begrijpt dat je alleen maar12 uur nodig hebt om je vader te spreken en te begraven. Als het mijn vader was was ik allang vertrokken...............
Jaap die binnen komt versterk het hele verhaal. Natasia die eerst Sylvia omhelst en duidelijk aangeeft aan Sylvia dat ze de 12 uur heeft zegt tegen brian dat ze het puur om het spel doet.
pfffffffffffffffffff
Half 2 naar bed gegaan.......... ben benieuwd hoe dit afloopt.
pi_47004584
tjee geefr die meid aub die 12 uur om naar haar pa te gaan,wat is die brian een ongelofelijke zak,hij heeft zelf geen pa zeker?vuile hond....als ik syl was en ik kreeg die 12 uur niet,ging ik zelf pleite...familie gaat voor deze soap die alleen om natasia draait
een dag niet gelachen,is een dag niet geleefd
pi_47004932
Ik neem aan dat ze altijd mag gaan. Het is toch van de zotte, dat Natasia mag autorijden om het bij te houden, maar dat je geen afscheid kunt nemen/naar de begrafenis kunt gaan....... etc.
:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
pi_47004971
Dit is echt de bodem van menselijk gedrag.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_47005036
Als ze haar 12 uur niet krijgt gaat Sylvia weg. Vervolgens wordt Huub er donderdag uitgestemt. Dag Gouden Kooi!
pi_47005178
Het lijkt me dat als je het spel wint winnen, je dit wel fair en square wilt doen en niet door een lage actie als het blokken van een 12 uur. Volgens mij kun je dan niet met een zuiver geweten genieten van het geld dat je wint.
pi_47005362
Brainless is echt niet goedw ijs alstie geen 12 uur geeft vieze antilliaan
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_47005512
De mogelijkheid om 12 uur te krijgen is beperkt tot 3 maal voor de hele groep in 1 jaar tijd.

Sylvia is overtuigd dat ze het in 12 uur kan regelen/handelen. Dan is 12 uur gerechtvaardigd.
Als ze echter na die 12 uur zou besluiten om alsnog er uit te gaan om bij haar vader en/of familie te blijven is die 12 uur weggegooid, ten nadele van de groep.

Dat is de overweging die de groep (uit menselijk oogpunt) moet maken.

Speltechnisch is blokkeren altijd het beste.

Bij Natasia is het geblokkeerd, en de Natasia-haters verheugden zich al op Natasia's vertrek.
Het is de kijker die een dubbele moraal heeft door het wel de favoriet Sylvia, maar niet de vijand Natasia te gunnen.

In de praktijk houdt de Gouden Kooi wel de menselijke maat en hebben ze Natasia destijds, en Bart onlangs, de mogelijkheid geboden om hun prive-dingen te regelen.
Daarom verwacht ik, dat als het geblokkeerd wordt, dat de productie wel een bezoekje regelt (er zijn toch maar twee streams overdag).
pi_47005766
-

[ Bericht 100% gewijzigd door avonne op 07-03-2007 09:20:08 ]
pi_47005978
Ik vind het immoreel om iemand die een volkomen legitieme aanvraag aan zijn medebewoners doet te laten zakken.

Als je zo onverantwoordelijk bent dat je meent op de drempel van de levenswaarden te moeten of mogen beschikken over andermans keuze ? ?

Als Sylvia haar vader nog wil zien kost dat haar 10 000 euro (die ze niet over heeft) en haar plaats in het huis dus de kans op anderhalf miljoen en een villa. Waar ze een grote kans op heeft.
Ze vraagt om 12 uur. Dat is haar keuze! Dat mag een ander niet bepalen, dat is haar keuze! Niemand heeft haar leven geleefd en kan daarover oordelen.

Brian heeft bij aanvang van dit gebeuren geen moeder in Nederland gehad. Hij kreeg van zijn medebewoners 50.000 euro en mama Nettie kwam naar Nederland.
Daarna mocht ze ook nog uitgebreid op bezoek komen!

Deze immorele gast neemt zich het recht om Sylvia op de drempel van leven en dood extra pijn en extra lijden aan te doen. Welke keuze Sylvia hierin ook maakt, ze verliest altijd. En dat........ dat is werkelijk erg. Heel erg!

Voor mij heeft deze rat zijn ware aard nu voldoende bewezen. Ik vind dit mens de meest verwerpelijke persoon die ik in mijn leven ben tegen gekomen. Dat is misschien mazzel voor mij, maar slechter dat dit worden mensen nagenoeg niet gemaakt.

Dit is werkelijk de ultieme satan. Beestachtig!
pi_47006048
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:00 schreef Sweetbeach het volgende:
Brainless is echt niet goedw ijs alstie geen 12 uur geeft vieze antilliaan
Wat heeft antilliaan hier nu mee te maken ? kap hier noou eens met dat nazi gedrag. Fok gaat er beetje aan onderdoor.
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_47006076
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 07:37 schreef DiDijo het volgende:
tjee geefr die meid aub die 12 uur om naar haar pa te gaan,wat is die brian een ongelofelijke zak,hij heeft zelf geen pa zeker?vuile hond....als ik syl was en ik kreeg die 12 uur niet,ging ik zelf pleite...familie gaat voor deze soap die alleen om natasia draait
Als Sylvia gaat dan kost de dood van haar vader haar 10 000 euro. Doordat Brian de dood van haar vader misbruikt! Dat is de ultieme moord van brian. De uiterste vorm van sadisme.
pi_47006400
Heeft brian dan nog geen beslissing genomen?
ieder oordeel heeft zijn nadeel
pi_47006629
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:46 schreef 2live het volgende:
( ook al zo belachelijk. Dat die klojo de tijd neemt op deze momenten. Echt onwerkelijk! Dat er mensen zijn die macht als middel misbruiken! Op dit soort momenten zie je de ware aard van mensen!)
pi_47006674
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:55 schreef Lieve het volgende:

[..]

goed verhaal van jou net!
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:07:24 #17
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_47007023
Ik crospost hem maar even uit cos

Overigens is het verschil tussen Syl en de twaalf uur van Natasia erg duidelijk. Syl wil een moment met haar vader die ze daarvoor 10 jaar niet gezien of gesproken had. Je kan stellenb dat de man voor Syl al geen onderdeel meer was van haar leven maar dat ze voor zijn dood de dingen met hem wil bespreken van waarschijnlijk het hoe en waarom de dingen zo gegaan zijn als ze zijn gegaan. Gewoon om het af te sluiten. Ze zal daarvoor een paar uur nodig hebben en later misschien nog een paar uuir voor zijn begrafenis. Dan is voor Syl het boek dicht en kan haar leven verder. Je kan er van vinden wat je ervan vind maar uiteindelijk is het Syl die bepaald of 12 uur voldoende is om dit tot een goed einde te brengen. Daar heeft Jaap of Brian niets mee te maken. Voor hun is het nu gewoon speltechnisch geneuzel waarbij Jaap, daar een voor hem, onnatuurlijk harde stelling inneemt. Waarschijnlijk getriggerd door het gesprek met Natasia en Brian.

Natasia wilde in twaalf uur een relatie redden. Dat is heel wat anders. Die stopt namelijk niet na die twaalf uur en gaat gewoon door. Daarbij komt dat achteraf die 12 uur totaal niet nodig zijn geweest. En bij de weigering van Huub en Syl werd heel duidelijk gesteld dat zij die 12 uur alleen gaven bij ernstige ziekte en dood. Dit is duidelijk een geval van ernstige ziekte en dood.
pi_47007034
Brian heeft vannacht al toegezegd, in het gesprek met Sylvia.
Dat heeft hij ook aan Jaap verteld.
Jaap (nitwit) zei daarom dat hij op Brians oordeel vertrouwde en met hem mee zou gaan.
Jaap is dus degene die het uit speltechnische overweging doet, en niet uit medeleven.
pi_47007066
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:07 schreef avonne het volgende:
Bij Natasia is het geblokkeerd, en de Natasia-haters verheugden zich al op Natasia's vertrek.
Het is de kijker die een dubbele moraal heeft door het wel de favoriet Sylvia, maar niet de vijand Natasia te gunnen.
Dit meen je toch niet serieus he? Jij vindt 12 uur om je relatie te redden even belangrijk als 12 uur om je stervende vader te spreken?
pi_47007353
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:03 schreef avonne het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je mij bedoelt, aangezien ik de enige lijk te zijn die Brian enigszins verdedigt.
Ethiek is ook dat je persoonlijke voorkeuren niet al te veel laat meespelen, maar je principes.
In principe vind ik het niet oke dat de discussie gekleurd wordt door de verering van Sylvia en de haat naar Brian.

Ik voel me daarin gesterkt trouwens, door Sylvia's eigen houding en woorden.

Verdere discussie hoort hier
Moeten Brian en Natasia de 12 uur wel geven?
Nee, hier spelen voor mij de gevoelens voor de een of de andere bewoner geen rol in.
Als je als basisprincipe machtsmisbruik een rol laat spelen vind ik dat etisch onverantwoord. Net zoals wanneer iemand vanuit zijn macht de grenzen van andermans keuze doorkruist.

De aanvraag van Sylvia is een volkomen legitieme keuze waar een ander mens niet over KAN oordelen.

Ik zal nooit iemand aanvallen die kan bogen op een prachtige jeugd, een rijk gezinsleven en een liefdevol veilig thuisfront. Maar iemand die op basis van zo'n achtergrond de keuze van een ander doorkruist met zijn/haar eigen normen en waarden gaat over de schreef! Het is alleen aan Sylvia hoe zij het afscheid van en met haar vader vorm geeft binnen haar mogelijkheden.

Het is afschuwwekkend dat iemand je die mogelijkheid ontneemt. Want dat doet Brian! Hij ontneemt haar dat recht door er een speltechnische zaak van te maken.

Dat is niet principieel, dat is onetisch. Misschien heb je hem gehoort over hoe hij vind dat ze bij haar familie MOET zijn? Hoe ze MOET handelen volgens Brian? Met welk recht denkt hij daar een oordeel over te mogen vellen? Dit is geen spelletje! Dit is de werkelijkheid.
Dit is geen grapje.... dit is geen ' ik wil me even 12 uur uit elkaar laten trekken door Wilgo' van Natasia.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:19:47 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_47007369
Heftig dit.
Als Brian de 12 uur in de weg staat, mag hij van mij een zeer langzame, zeer pijnlijke dood sterven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_47007521
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:19 schreef Copycat het volgende:
Heftig dit.
Als Brian de 12 uur in de weg staat, mag hij van mij een zeer langzame, zeer pijnlijke dood sterven.
Hij heeft al toegezegd vlgs mij als ik de cossen door heb gelezen dat ze de 12 uur krijgt. Ik ben alleen bang dat er een nieuwe stemming voor moet komen en ik weet niet wat japio dan doet. Omdat hij na het gesprek met brainles en Zdngmw begon om te draaien en het wilde blokken.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
pi_47007524
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:08 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus he? Jij vindt 12 uur om je relatie te redden even belangrijk als 12 uur om je stervende vader te spreken?
Voor ieder mens is de situatie anders en persoonlijk. De vergelijking maken tussen wat belangrijker is, is daarom niet mogelijk. Wel is het mogelijk om te proberen het praktisch te bekijken.

Toen met Natasia was ik van mening dat je niet in 12 uur een relatie kon redden.
Achteraf blijkt van wel.

Wat het sterven van een vader betreft. Ook daar kun je je afvragen of 12 uur voldoende is.
Voor de één wel, voor de ander niet. Sylvia is de enige die dat kan inschatten, en dus ook de enige die dat duidelijk kan maken. Zoals ze dat gedaan heeft in het gesprek met Brian.

Waar het mij omgaat is dat ik vind dat iedereen nogal ondoordacht reageert en met twee maten meet.
Waarom wil je van mij weten wat ik zou doen? Dat doe er niet toe. Maar omdat je toch vraagt: ik zou in beide gevallen direct de deur uitlopen en geen 12 uur vragen. Omdat voor mij 12 uur niet genoeg zou zijn.
Brian wordt hier op het forum veroordeeld om iets wat Huub en Sylvia ook deden. Toen werden Huub en Sylvia toegejuicht. Gevalletje partijdigheid lijkt me. De emoties van de toeschouwers lopen hoog op.
Ik vind de vragen van Brian volkomen terecht. Zeker als je met mensen in een huis langdurig samenwoont is het belangrijk met elkaar te communiceren. Hetgeen ze gedaan hebben.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:30:02 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_47007623
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:26 schreef petraa het volgende:
Hij heeft al toegezegd vlgs mij als ik de cossen door heb gelezen dat ze de 12 uur krijgt. Ik ben alleen bang dat er een nieuwe stemming voor moet komen en ik weet niet wat japio dan doet. Omdat hij na het gesprek met brainles en Zdngmw begon om te draaien en het wilde blokken.
Ah, okay.
Nou, mocht Jaap dwars gaan liggen, geldt de verwensing dubbel ende dwars voor hem.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:31:30 #25
6941 APK
Factual, I think.
pi_47007667
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:29 schreef Lieve het volgende:

Ze vraagt om 12 uur. Dat is haar keuze! Dat mag een ander niet bepalen, dat is haar keuze!
Lees het regelboek nog een keer.....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_47007915
Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden dat het soort prive zaken als leven en dood in de spelstrategie een rol spelen. Dit is echt over lijken en mensen gaan wat de heer JdM hier weer even laat zien ter meerdere eer en glorie van zijn Tien en eigen ego. Dit soort aangelegenheden zou zonder reserve moeten worden overgelaten aan de persoon in kwestie en zeker niet aan het unaniem oordeel van het clubje dat als ratten in de val zit. Alhoewel je nu wel ziet wie de ratten zijn. Maar net zoals voor diverse andere zaken de regels regelmatig worden aangepast zou dat hier en nu ook moeten gebeuren. Talpa schiet zich in de voet als ze zo een (een misschien wel twee) van de populairste millionairs kwijt raken.
pi_47007939
syl heeft gister aangegeven dat ze de 12 uur mag splitsen, en dat ze dus nu met hem kan praten, bij zijn sterven kan zijn en bij de begrafenis.

vandaar dat ze voldoende heeft aan de 12 uur

syl heeft haar vader 10 jaar niet gesproken, en heeft een verleden met hem.

het is haar keus en ik vind niet dat natas of brian haar zo mogen veroordelen en ik zou het onmenselijk vinden als ze de 12 uur blokken

gister bleek wel hoe onmenselijk ze waren toen huub in kantoor was met het gekonkel, en dat allemaal over de rug van syl, want ja syl is huub zijn zwakke punt
pi_47007945
[quote]Op woensdag 7 maart 2007 10:19 schreef Lieve het volgende:

[..]

Helemaal mee eens lieve
pi_47008112
natasia had de 12 uur ook helemaal niet nodig, want vlgs syl is dat op andere manieren opgelost, oa.het bezoek van Wilgo, zonder cp's, en andere goedmakertjes. Dus dat is geen vergelijk met wat Syl nu vraagt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:23:57 #30
158861 Tomsky
Ontzettende NOOB
pi_47009256
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef 2live het volgende:
natasia had de 12 uur ook helemaal niet nodig, want vlgs syl is dat op andere manieren opgelost, oa.het bezoek van Wilgo, zonder cp's, en andere goedmakertjes. Dus dat is geen vergelijk met wat Syl nu vraagt.
En hier even op voortbordurend zijn de regels best wel bizar.
Klasse had geweest wanneer de redactie haar meteen had laten gaan, verder contact met de buitenwereld had afgeschermd (enkel met familie en artsen oid), en haar sowieso de tijd had gegeven.

Dat een aantal mongolen in dat huis geen moraal hebben was al langer duidelijk.
Het probleem zit hem echter in de regels.
Anderen laten beslissen of iemand wel of niet naar zijn/haar stervende vader mag is onethisch, punt.

Nu te laat, maar in een betere wereld was er geen brief door de voordeur gekomen maar was Syl naar achter geroepen, waar haar zus zat te wachten, en meteen vertrokken.

Ik weet dat velen van jullie gaan tegenargumenteren met "de regels", en "dat weet je voordat je het huis ingaat", maar weet jij veel hoe je reageert in zo'n extreme situatie. Ook al weet je zoals Syl dat iemands situatie niet erg goed is denk ik nog niet dat je ten volle kan beseffen hoe dat moment er zal uitzien.

De prachtige beelden die Tien hier aan over houdt zijn wat mij betreft lijkenpikkerij.
Passive-aggressive all thrills no skills poker guaranteed.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:40:46 #31
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_47009751
Toch kan ik de verontwaardiging van Brian wel begrijpen. Dat je 'slechts' 12 uur aanvraagt terwijl je vader die je 10 jaar niet gezien hebt dood ligt te gaan. Maar daar zal ze haar redenen wel voor hebben .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_47009992
Als ze het niet voor Sylvia willen doen, laten ze het dan voor haar vader doen.
De man is stervende, het zou voor hem een "mooie afsluiting" zijn als hij zijn dochter nog een keer in zijn armen zou kunnen sluiten.
Waarom de band tussen Sylvia en haar vader niet goed was heeft niemand iets mee te maken, dat is iets tussen hun.
Ik vind het heel goed van Sylvia dat ze toch naar haar vader wil, neem aan dat ze ook hele goede herinneringen aan haar vader heeft.
(ik spreek uit ervaring)
Geef en gun haar die kans om haar vader vredig in te laten slapen.
Het leven is te hard om zacht te zijn.
pi_47010504
Nu kom je aan bij het menselijke. Maargoed, menselijk zijn Natasia, Brian en Jaap niet, dus dan houdt het al snel op.
PSV KAMPIOENUHHH
pi_47010661
[quote]Op woensdag 7 maart 2007 12:05 schreef Giallorossi het volgende:
Nu kom je aan bij het menselijke. Maargoed, menselijk zijn Natasia, Brian en Jaap niet, dus dan houdt het al snel op.

[/quote
Heb je gelijk in, maar soms hoop je toch dat er iets menselijks naar boven komt.
pi_47010709
Maar ondanks al hun gekonkel gaat Sylvia nu toch naar haar vader, een mooi moment voor hun samen.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 15:26:42 #36
128220 Peter6000
pi_47017490
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 07:04 schreef scanman01 het volgende:
Maar hoe hard moet je zijn? Zouden jullie zo hard zijn en Sylvia de 12 uur niet geven?
In dit stadium nog niet, maar als het jaar voorbij is wel.

Zoals Huub al zegt: 'Maar voor mij is de essentie van het spel: "Wie is de meest eigenwijze t*ringlijer die z’n vrienden, familie en sociale leven kan missen voor geld”, aldus Huub. " (deze uitspraak ging niet over Sylvia, maar over de ontslagrondes in het algemeen).
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:45:59 #37
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_47018200
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:46 schreef 2live het volgende:
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:55 schreef Lieve het volgende:
( ook al zo belachelijk. Dat die klojo de tijd neemt op deze momenten. Echt onwerkelijk! Dat er mensen zijn die macht als middel misbruiken! Op dit soort momenten zie je de ware aard van mensen!)
Dat is niet waar.

Brain had gisteravond al direct meerdere malen aangeven dat hij het niet zou blokken maar dat hij er nog wel met Silvia over wilde praten (maar het dus niet zou blokken). Kortom, op dit punt baseer jij je beeld die jij hebt van Brain op onwaarheden.
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:19 schreef Lieve het volgende:...
Maar iemand die op basis van zo'n achtergrond de keuze van een ander doorkruist met zijn/haar eigen normen en waarden gaat over de schreef!
...
Dat zou jij natuurlijk nooit doen.
  Moderator woensdag 7 maart 2007 @ 16:03:00 #38
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_47018840
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:26 schreef avonne het volgende:

[..]

Voor ieder mens is de situatie anders en persoonlijk. De vergelijking maken tussen wat belangrijker is, is daarom niet mogelijk.
Het is niet alleen mogelijk, het is zelfs noodzakelijk voor elke bewoner. Want wat je ook doet, ja of nee zeggen, het is een beslissing. En hoe neem je die beslissing? Door voor jezelf af te wegen wat wél een goede en wat géén goede reden is. Ik zou niet iedereen die daar om vraag automatisch maar 12 uur geven in ieder geval.

Zelf zou ik denk ik de grens simpelweg trekken bij dood of op sterven. Dat is altijd een reden om 12 uur te krijgen. Dat vind ik spel-overstijgend, en fatsoenlijke mensen stellen dat m.i. niet eens ter discussie.
Een relatie die naar de knoppen dreigt te gaan, zie ik véél meer als ónderdeel van dit spel. Ik weet het: er valt over te argumenteren, maar tussen die twee in ligt bij mij de ethische grens.

En zo maakt elke bewoner zijn eigen afwegingen. Die van Brian en Natasia vannacht, vond ik werkelijk om te kotsen. Dat moreel superieure: Brian met zijn verheven gezwam over familie, en Natasia die wel even ging bepalen hoe God zou oordelen als Sylvia aan de hemelpoort komt. Echt stuitend. Ik werd er niet eens meer woedend van, maar vooral heel triest.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator woensdag 7 maart 2007 @ 16:08:01 #39
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_47019034
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:40 schreef BVO het volgende:
Toch kan ik de verontwaardiging van Brian wel begrijpen. Dat je 'slechts' 12 uur aanvraagt terwijl je vader die je 10 jaar niet gezien hebt dood ligt te gaan. Maar daar zal ze haar redenen wel voor hebben .
En dat laatste kan Brian toch ook wel bedenken, voordat hij een half uur tegen Natasia los ging over de immoraliteit van Sylvia?
Vooropgesteld: ik weet niet wat er gebeurd is, tussen Sylvia en haar vader. Maar ik zou Brian wel willen vragen wat hij zou doen als hij in zijn jeugd regelmatig in zijn reet werd genaaid door zijn vader, en na 10 jaar geen contact ligt zijn vader op sterven.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_47034322
Ik vind het trouwens wel een beetje raar, Sylvia heeft haar vader 10 jaar niet gezien. Heeft naar eigen zeggen nog wel geprobeerd contact op te nemen, wat niet gelukt is. Nu ze in het huis zit is het allemaal geregeld en vind ze het toch wel heel belangrijk om hem nog even te zien.
Tuurlijk is het dan normaal om haar gewoon die 12 uur te gunnen maar toch vind ik het raar dat ze zoveel waarde hecht aan een vader die ze 10 jaar niet heeft gezien en daar dus al min of meer afscheid van had genomen neem ik aan.

Ik vond het wel mooi gezegd van een fok user die een tijdje geleden naar zo'n screening was geweest maar daar werd afgewezen (ben z'n naam even kwijt). Toen werd hem gevraagd of hij het huis uit zou gaan als z'n moeder (die heel belangrijk voor hem was) zou overlijden. Toen zei hij "Komt ze daarmee terug uit de dood? Nee dus."
Tuurlijk is dit een andere situatie, hij ís nog niet dood en kon nog een beetje reageren op Sylvia maar zoals ik al zei vind ik het wel raar dat er toch zoveel waarde aan hecht wanneer ze hem 10 jaar niet gezien heeft, en omdat ze nu helemaal geen moeite hoeft te doen om hem te bereiken krijg ik het idee dat ze ook niet heel erg haar best heeft gedaan om hem voor het programma nog te spreken.

Deze mening heb ik natuurlijk gevormd met de beperkte informatie die wij als kijkers krijgen. Het zou best anders kunnen zijn (dat ze bijv. wel heel veel moeite heeft gedaan destijds) maar dit is dus het idee dat ik een beetje krijg.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:35:04 #41
2018 PC eend
relativist
pi_47035215
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:03 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is niet alleen mogelijk, het is zelfs noodzakelijk voor elke bewoner. Want wat je ook doet, ja of nee zeggen, het is een beslissing. En hoe neem je die beslissing? Door voor jezelf af te wegen wat wél een goede en wat géén goede reden is. Ik zou niet iedereen die daar om vraag automatisch maar 12 uur geven in ieder geval.

Zelf zou ik denk ik de grens simpelweg trekken bij dood of op sterven. Dat is altijd een reden om 12 uur te krijgen. Dat vind ik spel-overstijgend, en fatsoenlijke mensen stellen dat m.i. niet eens ter discussie.
Een relatie die naar de knoppen dreigt te gaan, zie ik véél meer als ónderdeel van dit spel. Ik weet het: er valt over te argumenteren, maar tussen die twee in ligt bij mij de ethische grens.

En zo maakt elke bewoner zijn eigen afwegingen. Die van Brian en Natasia vannacht, vond ik werkelijk om te kotsen. Dat moreel superieure: Brian met zijn verheven gezwam over familie, en Natasia die wel even ging bepalen hoe God zou oordelen als Sylvia aan de hemelpoort komt. Echt stuitend. Ik werd er niet eens meer woedend van, maar vooral heel triest.
Ik vind er wel wat voor te zeggen dat dit spel overstijgend zou zijn en de regels blijken keer op keer rekbaar te zijn en ze maken allemaal wel eens een uitstapje wat nergens over gaat, huub mocht zelfs na een week exit weer terug, dan hadden ze hier wel ook wel wat voor kunnen bedenken...

Maar kennelijk is dit geen reden om een uitzondering te maken, maar kiezen ze ervoor dit onderdeel van het spel te maken en de bewoners voor deze keuze te stellen.

Als er je dit alles immoreel vind, is er maar 1 schuldige
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  Moderator woensdag 7 maart 2007 @ 22:43:51 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_47035729
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:21 schreef Kerdaben het volgende:

Tuurlijk is dit een andere situatie, hij ís nog niet dood en kon nog een beetje reageren op Sylvia maar zoals ik al zei vind ik het wel raar dat er toch zoveel waarde aan hecht wanneer ze hem 10 jaar niet gezien heeft, en omdat ze nu helemaal geen moeite hoeft te doen om hem te bereiken krijg ik het idee dat ze ook niet heel erg haar best heeft gedaan om hem voor het programma nog te spreken.
Blijkbaar vind ze het extreem moeilijk om nog met hem te praten, ze heeft het niet voor niets al 10 jaar niet gedaan. Er moet iets vréselijk fout zitten, tussen haar en haar vader. Naar de oorzaak kunnen we alleen maar gissen. Hoe dan ook: ze heeft dit gesprek al járen uitgesteld. En nu is uitstel niet meer mogelijk. Het is nu of nooit meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')