Ik vind het wel grappig dat de hoogte van een beschaving vaak als eerste in verband wordt gebracht met de sanitaire voorzieningen aldaar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:36 schreef Burakius het volgende:
Lach maar wat af als je dat wil vetinari. Het Ottomaanse Rijk was het hoogtepunt van beschaving daar kan je niet om heen. Anders vertellen de miljoenen mensen die er naar toe zijn gevlucht voor veiligheid en vrijheid je het wel even.
Toen de wereld nog zat te kakken midden in de stad had je daar al sanitair in normale vorm. En het lijstje gaat verder en verder.
Wat treurig dat je geschiedenis moet verdraaien om je eigenwaarde te behouden. Waarom kan burakius niet gewoon zeggen dat het islamitische dictatuur was, met niet-moslims als tweederansburgers en een tijd lang rijk werd van de handel tussen Oost en West? Niet bepaald een beeld dat ik heb van de 'hoogste beschaving', maar het was een beschaving...punt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:53 schreef Triggershot het volgende:
Mja, een van de redenen waarom het Ottomaanse rijk zo geprezen wordt is omdat het ook nog een erkend kalifaat had, en laatste moslim macht die een beetje weerstand kon bieden tegen het Westen, dus ook meteen de moslims laatste restjes trots eigenlijk.
Nou ja; gezien de tijd ging men daar best aardig met andersdenkenden om; beter tweederangsburgers daar dan derderangsburgers in Europa; er vluchtten immers veel (bijv.) Joden naartoe.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat treurig dat je geschiedenis moet verdraaien om je eigenwaarde te behouden. Waarom kan burakius niet gewoon zeggen dat het islamitische dictatuur was, met niet-moslims als tweederansburgers en een tijd lang rijk werd van de handel tussen Oost en West? Niet bepaald een beeld dat ik heb van de 'hoogste beschaving', maar het was een beschaving...punt.
Volgens Burakius is het beschaafd om te pralen dat je een volk grotendeels hebt uitgeroeid, zolang het maar uit wraak was.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:25 schreef k3vil het volgende:
Jullie hebben het allemaal wel steeds over beschaving, maar volgens mij heeft ieder een ander denkbeeld bij.
Verdraaien? Nee dat niet, alleen het denken dat het Ottomaanse rijk altijd zo prachtig en modern en tolerant was als rond hoogtepunt er van.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat treurig dat je geschiedenis moet verdraaien om je eigenwaarde te behouden.
Vraag het hem.quote:Waarom kan burakius niet gewoon zeggen dat het islamitische dictatuur was, met niet-moslims als tweederansburgers en een tijd lang rijk werd van de handel tussen Oost en West?
Dat is toch het verdraaien van geschiedenis? Het is een onjuiste historische claim.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verdraaien? Nee dat niet, alleen het denken dat het Ottomaanse rijk altijd zo prachtig en modern en tolerant was als rond hoogtepunt er van.
Nee inderdaad de Europeanen waren echt goed bezig in die tijdquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:08 schreef Apropos het volgende:
[..]
Volgens Burakius is het beschaafd om te pralen dat je een volk grotendeels hebt uitgeroeid, zolang het maar uit wraak was.
En dat wordt momenteel als toppunt van beschaving beschouwd door Europeanen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee inderdaad de Europeanen waren echt goed bezig in die tijd. Die gingen zonder reden ff koloniseren. En we weten allemaal wat daardoor gebeurde
Mwuaah, verdraaien lijkt zo opzettelijk, ik heb het meer over mis geïnformeerd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is toch het verdraaien van geschiedenis? Het is een onjuiste historische claim.
Probeer alleen aan te duiden dat de Europeanen alles behalve lieverdjes waren en zijn geweest door alle jaren heen. Dat meneer komt met Armenië (wat mij betreft volkomen terecht was dat er werd verdedigd ) is dus steeds irriteren. Het aanhalen van deze kwestie is zelfs nog meer triest omdat het Ottomaanse Rijk toen toch al geen benoemenswaardig land meer was. Een slap aftreksel van wat het was op zijn hoogtepunt. Hoogtepunt van de aardkloot. Ik zeg niet dat er vele andere landen ook niet een hoge beschaving hebben/hadden. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het Ottomaanse rijk omstreeks 1300 tot ong. 1800 het neusje van de zalm was.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En dat wordt momenteel als toppunt van beschaving beschouwd door Europeanen?
Ten eerste ging het daar niet over en ten tweede heb ik nergens het Europees kolonialisme verdedigd. Als ik Engeland of de Republiek noem als grote beschavingen, gaat het bijvoorbeeld over de Royal Society of het enorme aantal drukkerijen in Holland en het feit dat een belangrijk deel van de moderne wereldbeschouwing er werd uitgedokterd, niet over het koeioneren van Portugal of Jan Pieterszoon Coen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee inderdaad de Europeanen waren echt goed bezig in die tijd. Die gingen zonder reden ff koloniseren. En we weten allemaal wat daardoor gebeurde
Dus iedereen uit de hoofdstad deporteren en afslachten omdat er in een grensgebied iets voorvalt is terecht? Toe maar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
(wat mij betreft volkomen terecht was dat er werd verdedigd )
Welke grote wetenschappelijke verrichtingen zijn ons overgevelerd uit het Osmaanse Rijk van rond 1300?quote:Ik probeer alleen maar te zeggen dat het Ottomaanse rijk omstreeks 1300 tot ong. 1800 het neusje van de zalm was.
Het is toch a triviaal aangezien het Ottomaanse Rijk alleen maar bestond bij de gratie van Europa. Toen men veranderde van handelsroutes bleef er maar weinig meer over van de vermeende glorie. Daarnaast is het nog eens zielig dat men Europese militaire adviseurs nodig had.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:36 schreef Zyggie het volgende:
Burakius je blijft slechts je eigen gedachte herhalen en herhalen; tot nu toe heb je nog geen enkel argument gegeven. De tijdsperiode 1300-1800 is daarnaast ook gewoon dwaas en stimuleert bij mij de gedachte dat je er niks vanaf weet.
Ja, ook maar in de jaren van verval, het geen wat geen shit heeft geholpenquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:58 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Het is toch a triviaal aangezien het Ottomaanse Rijk alleen maar bestond bij de gratie van Europa. Toen men veranderde van handelsroutes bleef er maar weinig meer over van de vermeende glorie. Daarnaast is het nog eens zielig dat men Europese militaire adviseurs nodig had.
Mwja... leuk dit maar om even bij de TT te blijven. Ik geloof niet dat sowieso de Islam een permanente negatievequote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:36 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
Vorige topic: De negatieve impact van de Islam op Europa.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:46 schreef Zyggie het volgende:
Omdat de westerse geschiedschrijving geen secundaire doelen heeft naast de waarheid te vinden, zal deze minstens even objectief zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |