Als de plinten erop zitten dan.... vallen we in een diep zwart gatquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:56 schreef AnneX het volgende:
Hé Dude : wat nou ? als de plinten ook af zijn !
Ad. haha af, als in topic vol !!!
Dan zijn jullie klaar met klussen ? of begin je overnieuw...
Lekker werkkamertje so ...
Checkquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:30 schreef Adelante het volgende:
Een mooie hanglamp zou de werkkamer helemaal afmaken.
Pssst... Er zit al negen delen een spelfout in de TT of OP. Anders gaat marsepino zich vervelen en dat motten we niet hebben naturlich!! Nein!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:28 schreef Solingjan het volgende:
Neun
Neun ist die kleinste ungerade zusammengesetzte Zahl und die kleinste ungerade zusammengesetzte Zahl, die keine fermatsche Pseudoprimzahl ist. Sie ist die kleinste natürliche Zahl n, für die sich jede nichtnegative ganze Zahl als Summe von höchstens n positiven Kubikzahlen darstellen lässt (siehe: Waringsches Problem) und die kleinste positive natürliche Zahl n, für die n Quadrate paarweise verschiedener positiver Kantenlänge existieren, die sich zu einem Rechteck zusammensetzen lassen.
Die Neun ist die Ziffer welche nach Multiplikation mit einer beliebigen ganzen Zahl als einstellige Quersumme grundsätzlich immer selbst auftritt, sowie die Zahl welche zu jedweder anderen addiert, als einstellige Quersumme das gleiche Ergebnis liefert wie die Ausgangszahl selbst - sie verhält sich also quasi neutral.
Die Neun gilt als Zahl der Vollkommenheit, da sie dreimal die in vielen Kulturen als »göttlich« angesehene Zahl Drei enthält.
Mooi geworden![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Pssst... Er zit al negen delen een spelfout in de TT of OP. Anders gaat marsepino zich vervelen en dat motten we niet hebben naturlich!! Nein!![]()
![]()
Wat leuk van die vollkommenheit![]()
Hout gemaald?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:34 schreef Marsepein het volgende:
Hallo! Es sieht super toll aus, auch die letzte Zimmer ist sehr schoen. Leider hast du ein giga Buchstabierfehler gemacht beim eingeben von dieser Topictitel. Solingjan hat es auch angegeben.
Und wie schoen ist das Holz gemahlt, wunderbar. komplet bling-bling.
Had dat gedaan voor je met die Topic titel begon.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De rest ga ik even opzoeken in het Worterbuch![]()
Ja. Nou. Die hebben we gisteren dus gekocht en vandaag opgehangen. Omdat hier in het huis nog allemaal "authentieke details" aanwezig zijn - waaronder de electrabuizen en centraaldozen - paste het niet meteen. Figures.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:30 schreef Adelante het volgende:
Een mooie hanglamp zou de werkkamer helemaal afmaken.
hier te bestellenquote:Op woensdag 7 maart 2007 00:04 schreef Khadgar het volgende:
Misschien heb ik het gemist (tune nu net pas in op je topic) maar die boekenplanken zijn echt ONWIJS gaaf! Hoe zit dat in elkaar?
Maar da's een kwestie van zwaartekracht.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:16 schreef DarkElf het volgende:
tis allemaal mooi
vooral de vloer val ik op
Du alte sauer praumquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:52 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Had dat gedaan voor je met die Topic titel begon.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:27 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Maar da's een kwestie van zwaartekracht.
Als we ooit nog eens écht geld hebben () dan wordt het misschien nog wel eens zo luxe als bij jullie.
Ik denk dat Arty bedoelt dat jullie zo'n idioot mooi huis hebbenquote:Op woensdag 7 maart 2007 05:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]en
wij barsten niet van het geld hoor
nu wordt ik ook nieuwsgierig.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
Nou echt wel!Dat is echt om te kwijlen!
Maar ja... Belgie... dat is een beetje uit de buurt voor ons nog zeg maar...
nou hier wordt niet geklust dus mijn foto's passen niet in een topicquote:
Jah super...sieht schon aus aber ich bin kein fan von ein Orange.nl zimmerquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja liebe Leute, est ist doch etwas! Teil 9 schon wieder!
Und was ist viel passiert, nicht? Wir sind gut aufgeschossen abgelaufen Zeit![]()
Kuk mahl:
[afbeelding]
Huiskamer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Orange.duquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:46 schreef sanni het volgende:
[..]
Jah super...sieht schon aus aber ich bin kein fan von ein Orange.nl zimmer![]()
orange.dequote:
Nee Janneman, daar kunnen we dan niet meer aan beginnenquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:24 schreef Solingjan het volgende:
Maar je zult toch ook wel eens af en toe op FOK! kijken.........
quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou en dán worden we lekker saai en gaan we gewoon twintig jaar op de bank zitten en kijken we zo nu en dan tevreden op van onze sudoku en knikken we nog eens bevestigend naar elkaar: 'Wat hebt wie ut toch goed' en daarna kijken we weer eens naar het afscheidsconcert van BZN op DVD en zuchten we tegen elkaar: 'Met Annie er nog bij was het tóch mooier', om vervolgens in slaap te sukkelen op de bank, onder de oranje muur (.de), naast de Henk Vos en onder het licht van de kroonluchter.
Begin eens met een ark, dat drijft maar vaart iig nog niet weg. En handigheid hebben jullie al, gezien de leuke topicsquote:Op zondag 11 maart 2007 22:30 schreef Duderinnetje het volgende:
En nu wil ik een boot.
Er is 1 heel belangrijk spreekwoord, ken je dat? 'Koop een boot en werk je dood.' Het is toch niet zo dat jij de boot koopt maar Arty laat werken he? Omdat hij 'toch al zo handig is', en 'al veel heeft laten zien', maar ook 'wat zijn ogen zien maken zijn handen'quote:Op zondag 11 maart 2007 23:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee nee nee, een echte! Die weg vaart!
Volgend jaar zomer.
Ik heb het Arty vanochtend verteld, hoe ik het zie, zeg maar: dit jaar een tuinamoebe, volgend jaar een boot. Elk jaar wat. Al heb ik gezegd dat ik, als ik een boot heb, echt niets meer wil, beloofd, beloofd, ik zweer het met spuug.
Hij heeft hard gelachen, me een snob genoemd en wuivende handgebaren gemaakt.
Volgens mij heb ik hem bijna zo ver![]()
Neeeeeeeeeee, natuurlijk niet!!!!!!!!!!!! Arty koopt de boot natuurlijkquote:Op zondag 11 maart 2007 23:25 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Er is 1 heel belangrijk spreekwoord, ken je dat? 'Koop een boot en werk je dood.' Het is toch niet zo dat jij de boot koopt maar Arty laat werken he? Omdat hij 'toch al zo handig is', en 'al veel heeft laten zien', maar ook 'wat zijn ogen zien maken zijn handen'
Je ziet het allemaal veel te negatief. Ja natuurlijk moet Arty wel eens wat aan de boot doen, maar ik zie dat meer zo: koop een bootje, werk in je blootjequote:Arty, verstop gauw de Levensverzekeringspolis, en metsel eigenhandig die kelder dicht. Ja, als je aan de buitenkant staat ja. Dit komt niet goed.....![]()
quote:Op zondag 11 maart 2007 23:31 schreef AnneX het volgende:
Uit : Fok! nieuws:
Hij is bijna zeventig meter lang, 13,5 meter hoog, en 9,5 meter breed. Iets kleiner dan hij in de Bijbel wordt beschreven, maar daardoor niet minder indrukwekkend. De Hollandse Ark is bijna af.
Je bent te laat ...
Zo'n soort Conflict-opknap-bootje. In de zon lekker samen klussen en prutsen aan een nieuw projectje. Lijkt me geweldigquote:Op zondag 11 maart 2007 23:40 schreef Marsepein het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie, waar denk je aan?
Preciesquote:Op maandag 12 maart 2007 00:15 schreef Cybersijp het volgende:
Ach Dude, je moet het maar zo zien als je hem eenmaal hebt kan je hem altijd nog verkopen....
Ja ik zou ook voor een motorbootje gaan.quote:Collega van me heeft nl. net een 6 mtr bootje gekocht voor het schrikbarende bedrag van een kratje bier (en er zit natuurlijk wel "wat"werk aan..... )
Leuk een boot, lijkt me ook wel wat , alleen zou dan eerder een motorboot nemen dan een zeilboot welke mijn collega heeft "over"genomen
Goed idee, veerdienst Texel-Groningen v.v iemand retourtje kopen ?quote:Op maandag 12 maart 2007 00:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Precies![]()
[..]
Ja ik zou ook voor een motorbootje gaan.
Zeilen is wel érg geweldig vind ik. Maar ik heb het nooit geleerd zelf te doen.
Koop ook een bootje SijpertRichten we onze eigen veerdienst op
![]()
Over het dek zwabberen zie ik me wel doenquote:Op maandag 12 maart 2007 00:38 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Goed idee, veerdienst Texel-Groningen v.v iemand retourtje kopen ?![]()
haal ik eigenhandig een van mijn maten van zijn werk af, die is nl. al kapitein bij de TESO (veerdienst texel), neemt ie zijn broertje mee, vader mee(met pensioen nu ) hebben we al drie kapiteins. Alle vaarmannen zijn dan al binnen, blijft voor ons het dek zwabberen ofzo over![]()
( kan ook leuk zijn natuurlijk ....
( en dan met name het "over"gedeelte
![]()
He is dat Arty die ik daar met een gefronsde wenkbrouw zie staan? Dekking zoeken ..... (rent hard weg...)quote:Op maandag 12 maart 2007 00:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Over het dek zwabberen zie ik me wel doen![]()
Biertje erbij![]()
De Bierenboot![]()
Man, wat een goed plan![]()
Love it!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank beiden!
@ Pipo: huisje gekocht?
Ik heb trouwens net iets raars besteld:
[afbeelding]
Bij http://www.sticklebook.com/
Gekke boekendingen zijn leuk![]()
[afbeelding]
Zoals er al gevraagd is: Wil je aub foto's maken? En uitleggen hoe het werkt? En of het blijft hangen? Ben heel erg benieuwd!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk dat ze klemmen of zo Cyan. In die ijzeren kammetjes!
quote:Sticklebook's innovative design comprises an aluminium extrusion which acts as a bracket and polypropylene combed strip that grips the cover and pages of paperback books. The shelf is screwed onto the wall which itself helps support the weight of the book and is an integral part of the design. It is totally secure and fall-proof.
Alle tijd!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Van de site:
[afbeelding]
Step 1. First you erect it onto your desired wall space and then you just tap the books you want to hang against the combed strip.
[afbeelding]
Step 2. To remove the books, you gently pull the books away to release the leaves from combs.
[afbeelding]
Maar ik ga zeker verslag doen zodra hij er is. Kan wel even duren!
Op het toilet! De werkkamer! Slaapkamer!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:10 schreef Brighteyes het volgende:Die zijn gaaf!
Ik kan alleen nu al niet besluiten waar ik mijn 'self-shelf' books op zal hangen dus deze aanschaffen zou hetzelfde probleem opleveren.
Volgens de makers:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:23 schreef Cyan het volgende:
[..]
Alle tijd!Ik ben benieuwd of het boek een bepaalde dikte mag hebben en een bepaalde grootte (ik neem aan dat encyclopediereeks niet blijft hangen
)
Heb je er trouwens al aan gedacht om je huis straks in 101 woonideeën te zetten bij de rubriek "Binnenkijken" ?
Maar dat gaan we allemaal testen natuurlijkquote:How many books does sticklebook hold?
Sticklebook is 50cm long and holds about 13 average-sized paperbacks.
Does it damage the books?
Sticklebook's comb will leave a small mark on the ends of the book leaves but has been carefully designed to ensure as minimal marking as possible.
Does it matter how big or fat a book is?
Sticklebook's design is such that it can cope with all standard paperbacks.
Can I hang hardback books?
No - sticklebook has been designed for paperbacks only.
Was het maar zo, kan niet wachten!! Maar zal nog wel ff duren, hoop alleen niet te lang!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank beiden!
@ Pipo: huisje gekocht?
een "kijk, dat is handig voor hier" postquote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Van de site:
[afbeelding]
Step 1. First you erect it onto your desired wall space and then you just tap the books you want to hang against the combed strip.
[afbeelding]
Step 2. To remove the books, you gently pull the books away to release the leaves from combs.
[afbeelding]
Maar ik ga zeker verslag doen zodra hij er is. Kan wel even duren!
Vooral geweldig als je een hele serie hebt!quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Wat leuk voor dekook
boeken!!!
[afbeelding]
Sorry, zie dit nu pasquote:Op donderdag 15 maart 2007 21:54 schreef gimme.shelter het volgende:
Dude, nog even een vraagje over de vloer. Kan het niet zo snel terug vinden...Frans eiken? En waar gekocht?? GS moet ook een nieuwe vloer en wil geen laminaat of parket in de huiskamer. Te glad...te netjes....
Ehm, de foto in de openingspost van de zitkamer bevat geen DVD's. Het zijn wel degelijk mediadragers en wel van het type ink-written cellulose multi-layer textual content. Van de getoonde exemplaren zijn een aantal monochroom en een aantal gedeeltelijk in kleur.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:37 schreef sanni het volgende:
Jah ook ik vind dat het leuk is ingericht. Moest wel even lachen toen ik de zitkamer zag
met die witte bank en tafel in het midden met daarop dvd's [afbeelding].Hoezo? zul je seggen.
Nou...normaal richt je je huis zo in dat je eerst het allerbelangrijkste neerzet alvorens je de minst belangrijke zaken zoals dvd's,video,tv,stereo,computer e.d.installeert. Tenminst dat is bij mij zo.
Dus gas en licht moet functioneren,meubels moeten allemaal perfect staan,behang moet kloppend zijn,was en doucheruimtes picobello in orde,kleding waar het zijn moet etc etc. En als laatste
zaken zoals stereo,tv etc.. [afbeelding]
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:56 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Ehm, de foto in de openingspost van de zitkamer bevat geen DVD's. Het zijn wel degelijk mediadragers en wel van het type ink-written cellulose multi-layer textual content. Van de getoonde exemplaren zijn een aantal monochroom en een aantal gedeeltelijk in kleur.
Oftewel, boeken.
Hebben wij er ook eentje van. Het is de middelste van dat rijtje dat bij de keuken aan de muur hangt. Het systeem is alleen niet zo stevig.quote:Op zondag 25 maart 2007 09:00 schreef Marsepein het volgende:
Ik hoorde van een collega dat er ook iets is als een hele dunne plaat. Het boek ligt er dan op, zoals op een normale plank, maar je doet 1 deel van de kaft onder die plaat. Zodat die verborgen is. Schijnt ook erg leuk te zijn. Ik heb al gegoogled maar kon niets vinden.
En toen had 'ie een knal gekregen gedurende de reis vanuit Australië, en was 'ie een beetje krom.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:59 schreef Duderinnetje het volgende:
En vandaag kwam de postpode tevergeefs aan de deur voor de aflevering van:
[afbeelding] Maandag komt hij weerom
Dan kunnen de DVD's ook weer netjes opgeruimd
Wie weet kunnen we die nog een beetje rechtbuigen. Nog niet geprobeerd. Maar hij hoeft niet terug in elk geval.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:11 schreef Marsepein het volgende:
En de oude, is die niet te repareren, of moet die terug? Jammer he, verheug je je ergens op komt het kapot aan. Wel een goede service trouwens!
Waar heb je die boekenplanken vandaan?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Andere boekendingetjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Allesomvattende Kunst kon Arty niet bekoren, maar literatuur aan den muur is ook niet gek!
Ikeaquote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:22 schreef Paneermeel het volgende:
[..]
Waar heb je die boekenplanken vandaan?
Die moest ik googlenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:12 schreef Marsepein het volgende:
Het idee is leuk, maar die vent kijkt alsof Jabba de Hut vraagt of hij een tientje kan wisselen.
16 Hele pleuro's per plank.quote:
Dan kunnen we weer leuke stoeltjes kopenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:36 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
16 Hele pleuro's per plank.(En bijna eenzelfde bedrag aan schroef- en plugmateriaal om het geheel in de boterzachte muur te verankeren)
Ik wilde eigenlijk iets beter afgewerkte planken en ook een stukje dikker, maar de echt mooie planken die we gezien hebben waren 450,- per stuk bij Maupertuus en dan waren ze nog een slag korter ook.![]()
Uiteindelijk hebben we maar voor de oplossing gekozen die meer dan 25 keer zo goedkoop is.
Poeh, vier tientjes of zo. Verschilt denk ik erg per winkel en ouderdom van de apparaten. Soms geven ze er zelfs nog drie maanden garantie op (deden ze in Den Haag bij een Kringloopwinkel in elk geval wel).quote:Op zondag 1 april 2007 13:32 schreef gurlie het volgende:
Dudie, ik heb een vraagje.
Jij haalde jouw wasmachine en droger eerst toch bij de kringloopwinkel? Weet jij nog ongeveer wat je hieraan kwijt was en gaan deze dan nog een lange tijd mee?
Dank
Als gewoon werkende modaal persoon bij Maupertuus winkelenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:36 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
16 Hele pleuro's per plank.(En bijna eenzelfde bedrag aan schroef- en plugmateriaal om het geheel in de boterzachte muur te verankeren)
Ik wilde eigenlijk iets beter afgewerkte planken en ook een stukje dikker, maar de echt mooie planken die we gezien hebben waren 450,- per stuk bij Maupertuus en dan waren ze nog een slag korter ook.![]()
Uiteindelijk hebben we maar voor de oplossing gekozen die meer dan 25 keer zo goedkoop is.
Oh dat scheelt inderdaad enorm met een nieuwe aanschaffen. Gewoon wat rond gaan snuffelen dus.quote:Op zondag 1 april 2007 18:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Poeh, vier tientjes of zo. Verschilt denk ik erg per winkel en ouderdom van de apparaten. Soms geven ze er zelfs nog drie maanden garantie op (deden ze in Den Haag bij een Kringloopwinkel in elk geval wel).
Gewoon een paar af gaan zou ik zeggen![]()
Overigens had ik in die droger toen meteen fik. Kleren waren wel rap droog toenDaarna heb ik maar een nieuwe gekocht.
Als alleen het metaal kapot en weg is, dan ws een smid ja. Maar als er ook gemetseld moet worden, dan bel je een metselaar, die neemt die metalen delen ook wel even mee.quote:Op vrijdag 6 april 2007 00:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben nu bezig de voortuin een beetje op orde te maken. Belangrijkste klus is het opknappen van het ijzeren 'hekwerk' dat door de architekt destijds bij het huis is bedacht en dat we dan ook graag weer in ere willen herstellen. Het gaat om twee buizen die boven een laag gemetseld muurtje de tuin markeren.
Die hele boel is in de loop der tijd gaan roesten en is bij de aanzet vanuit de muur 'verzakt' ofwel: doorgeroest.
Wie bel je om zoiets te repareren? Een ijzersmid of zo?
Ik heb m'n voortuin ook op orde gemaaktquote:Op vrijdag 6 april 2007 00:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben nu bezig de voortuin een beetje op orde te maken. Belangrijkste klus is het opknappen van het ijzeren 'hekwerk' dat door de architekt destijds bij het huis is bedacht en dat we dan ook graag weer in ere willen herstellen. Het gaat om twee buizen die boven een laag gemetseld muurtje de tuin markeren.
Die hele boel is in de loop der tijd gaan roesten en is bij de aanzet vanuit de muur 'verzakt' ofwel: doorgeroest.
Ik zou idd een smid / metaalbewerkingsbedrijf bellen (in Groningen zullen ze het nog wel een smid noemenquote:Op vrijdag 6 april 2007 00:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |