Prima als dat verrekend wordt met de door hun betaalde belastingen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 07:40 schreef Larissa het volgende:
Laten jouw ouders (of jij) dan ook maar terugbetalen wat ze voor jou ontvangen hebben. Want als je nog een broer of zus hebt was de KB vroeger veel hoger dan nu, toen het nog een progressief stelsel was.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 07:43 schreef Larissa het volgende:
Oh, mensen die nu kinderen hebben betalen zeker geen belasting? Da's nieuw voor me.
Wil jij later verzorgd worden als je ziek bent? Niet door onze kinderen als je zelf geen kinderen hebt!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 04:32 schreef OFfSprngr het volgende:
Praktisch de enige punten waarop GL vindt falen, de kinderbijslag moet omlaag, verlof moet korter en geen gratis opvang, wil je kinderen?, NIET VAN MIJN GELD!
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:04 schreef Larissa het volgende:
Dat jullie dat zo opvatten zegt meer over jullie dan over mij.
Ik heb het over het solidariteitsbeginsel maar dat klinkt de patatgeneratie blijkbaar niet bekend in de oren.
Ik zeg nergens dat je maar "kinderen moet gaan maken". Wat ik zeg is dat je later ook niet moet gaan zeuren dat er niet genoeg kinderen zijn om ouderen, zieken e.d. te verzorgen. Want daar ben je dan mede-verantwoordelijk voor als je in eerdere jaren het krijgen van kinderen onbetaalbaar hebt gemaakt.
Vergeleken met de mensen die kinderen krijgen zonder in staat te zijn ze te verzorgen valt dat mijns inziens best wel mee.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:05 schreef Larissa het volgende:
Omdat ze egoïstisch zijn en alleen aan hun eigen genot denken?
je moet helemaal niks. Maar hou er wel rekening dat alles wat er om je heen gebeurt gebeurt met het oog op de toekomst, en die toekomst is......quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:12 schreef OFfSprngr het volgende:
Oh, dus je "MOET" voor anderen leven?, je moet maar je opleiding doen, een partner scoren, mee trouwen, kinderen verwekken, werken en dan weg rotten in een verplegingshuis zodat generaties na je nog steeds zelf het wiel kunnen uit vinden?
Ik heb een hekel aan kinderen, daarom neem ik ze niet, dat ik voor mezelf leef, het millieu schaadt, en de economie spekt zijn secundaire redenen maar alsnog net zo goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |