Ja, Univé is daar dan ook 1 van de weinigen in. Maar dat is dan wel dezelfde verzekering die mijn werkgever uit een collectieve verzekering gooide indertijd omdat er meer gedeclareerd werd dan er aan premie binnen kwam. Zo kan ik ook mijn premie laag houden.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:33 schreef Positive_Thinking het volgende:
Zonder winstoogmerk ja, ja even uit jaarvergadering 2006 van Univé
Dat is nog geen reden om kinderen te subsidieren.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:33 schreef Larissa het volgende:
Ik ben zelf dus ook voor het solidariteitsbeginsel. Ik betaal ook mee aan mensen die ziek worden omdat ze nu roken. Ik betaal aan wegen waar ik niet over rijd. Ik betaal aan andermans bijstands- en WW-uitkering en arbeidsongeschiktheidsuitkering mee. Maar daar hoor je me niet over klagen want op het moment dat ik het zelf nodig heb ben ik blij dat er dergelijke voorzieningen zijn.![]()
Als er straks te weinig kinderen zijn geboren zijn er ook te weinig mensen om de zieken te verzorgen en de economie draaiende te houden.
Er worden nog zat vrouwen zwanger die daar niet bewust voor gekozen hebben (door falende anti-conceptiemiddelen bijvoorbeeld), die kun je moeilijk tot een abortus dwingen en dan later zeggen "dat ze er zelf voor gekozen hebben".quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat is nog geen reden om kinderen te subsidieren.
Tegenwoordig is kinderen nemen een bewuste keuze en niet iets waar je geen invloed over hebt zoals ziek worden of je baan verliezen.
Mensen de mogelijkheid geven tot een goede opleiding is wat anders dan ouders geld geven omdat ze zich voortgeplant hebben.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:33 schreef Larissa het volgende:
Ik krijg ook geen zorgtoeslag maar ik betaal er vast via 1 of andere belasting aan mee. Ook betaal ik mee aan de OV-jaarkaart voor studentjes die het nu allemaal zo goed weten. Zelf kwam die OV-jaarkaart pas een jaar nadat ik zelf van school was..
Ze zijn niet verplicht tot het krijgen van kinderen. In Nederland zijn er genoeg mogelijkheden tot het niet verplicht hebben van een kind.quote:Er worden nog zat vrouwen zwanger die daar niet bewust voor gekozen hebben (door falende anti-conceptiemiddelen bijvoorbeeld), die kun je moeilijk tot een abortus dwingen en dan later zeggen "dat ze er zelf voor gekozen hebben".
Ik ben 28quote:En zoals ik al meerdere keren schreef. Ook de ouders van degenen die zeggen nu "bewust" geen kinderen te nemen hebben gewoon altijd die KB aangepakt. En wie zegt dat je nooit kinderen krijgt? Dat kun je nu hard als pubertje roepen maar over 15 jaar denk je daar misschien heel anders over.
Het percentage zal in ieder geval hoger zijn dan wanneer je nu mensen massaal ontmoedigt om kinderen te krijgen omdat het onbetaalbaar wordt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:57 schreef Boze_Appel het volgende:
Maar ik begrijp dus dat mensen die wel kinderen krijgen mij de garantie gaan geven dat die kinderen de zorg in gaan om mij op mijn oude demente dag te gaan verzorgen?
En zo betalen we allemaal cadeautjes voor elkaar, uiteraard nadat de overheid er eerst haar deel uit heeft gehapt om zichzelf voor de sinterklaasrol te betalen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:52 schreef Larissa het volgende:
Ik betaal toch ook mee aan het CADEAUTJE zorgtoeslag? (Die ik zelf dus niet krijg) Die krijgen alleenstaanden ook.
Het is helemaal geen gek idee om mensen met een goede baan en dus genoeg geld voor kinderen kinderen te laten krijgen ipv. iedereen maar geld toe te stoppen om kinderen eruit te persen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:00 schreef Larissa het volgende:
Het percentage zal in ieder geval hoger zijn dan wanneer je nu mensen massaal ontmoedigt om kinderen te krijgen omdat het onbetaalbaar wordt.![]()
Zo van "jij hebt een uitkering, dus jij mag geen kinderen krijgen"?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:05 schreef Boze_Appel het volgende:
Het is helemaal geen gek idee om mensen met een goede baan en dus genoeg geld voor kinderen kinderen te laten krijgen ipv. iedereen maar geld toe te stoppen om kinderen eruit te persen.
beetje extreem ook, hitler dacht ook zo toch?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:08 schreef Larissa het volgende:
[..]
Zo van "jij hebt een uitkering, dus jij mag geen kinderen krijgen"?
Lijkt me toch iets teveel betutteling van vadertje Staat.![]()
Gegeven dat vadertje Staat nu niet voldoende geld ophoest om kinderen te kunnen bekostigen lijkt het me niet dat vadertje Staat boven dergelijke betutteling staat. Een symbolisch bedrag als kinderbijslag is natuurlijk niet hetzelfde als het kunnen bekostigen van kinderen inkomensonafhankelijk maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:08 schreef Larissa het volgende:
[..]
Het is juist die zorgstaat die een ieder-voor-zich mentaliteit kweekt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:07 schreef zhe-devilll het volgende:
laten we de zorgstaat ontbinden, ieder voor zich,
egoisme viert hoogtijpff wat dom
Mag wel, maar in een uitkeringssituatie kinderen voortbrengen lijkt mij weinig bevorderend voor de kansen van dat kind. Daar kan je dan beter mee wachten tot je een goede baan hebt en dat kind ook wat te bieden hebt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:08 schreef Larissa het volgende:
Het is de ultieme afschuifmethode voor verantwoordelijkheid inderdaad. Net zoiets als eens in de zoveel jaar eens een paar euro overmaken naar de Sahel, dan is het gemeenschappelijk geweten weer gesustquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het is juist die zorgstaat die een ieder-voor-zich mentaliteit kweekt.
En als je te lang wacht ben je verminderd vruchtbaar en dan komt het er helemaal niet meer van of je hebt weer kans op kinderen die iets mankeren.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Mag wel, maar in een uitkeringssituatie kinderen voortbrengen lijkt mij weinig bevorderend voor de kansen van dat kind. Daar kan je dan beter mee wachten tot je een goede baan hebt en dat kind ook wat te bieden hebt.
Hitler gaf kindersubsidies ja, of bedoel je dat niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:10 schreef zhe-devilll het volgende:
beetje extreem ook, hitler dacht ook zo toch?
nee hoor ging jaren goed, nu de mensen wat centjes tekort hebben beginnen ze om zich heen te zeiken over anderen,quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het is juist die zorgstaat die een ieder-voor-zich mentaliteit kweekt.
nee je weet wat ik bedoelde en ja dat klopt wat jij bedoeltquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hitler gaf kindersubsidies ja, of bedoel je dat niet.![]()
ja adhd of pddnos oid..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:17 schreef Larissa het volgende:
[..]
En als je te lang wacht ben je verminderd vruchtbaar en dan komt het er helemaal niet meer van of je hebt weer kans op kinderen die iets mankeren.
Dat zeg ik, de zorgstaat kweekt een ieder-voor-zich mentaliteit.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:18 schreef zhe-devilll het volgende:
nee hoor ging jaren goed, nu de mensen wat centjes tekort hebben beginnen ze om zich heen te zeiken over anderen,
die het liefst zien dat anderen het nog slechter krijgen dan zijzelf nml.
Mensen zijn niet zo aarduuuug meer joh. Hatelijk hitsen ze zich op, kijk die ander hoeft geen geld te betalen aan, en ikke wel.
schei toch uit stelletje kidsverdomme, jaloers zijn doe je maar in je eigen tijd, thuis op de bank oid
lees eens iets beter en begrijpquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat zeg ik, de zorgstaat kweekt een ieder-voor-zich mentaliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |