abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:42:46 #1
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47220946
Vervolg van Kabinet straft mensen zonder kinderen.
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:33 schreef Positive_Thinking het volgende:
Zonder winstoogmerk ja, ja even uit jaarvergadering 2006 van Univé
Ja, Univé is daar dan ook 1 van de weinigen in. Maar dat is dan wel dezelfde verzekering die mijn werkgever uit een collectieve verzekering gooide indertijd omdat er meer gedeclareerd werd dan er aan premie binnen kwam. Zo kan ik ook mijn premie laag houden.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2007 @ 11:00:04 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47221533
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:33 schreef Larissa het volgende:
Ik ben zelf dus ook voor het solidariteitsbeginsel. Ik betaal ook mee aan mensen die ziek worden omdat ze nu roken. Ik betaal aan wegen waar ik niet over rijd. Ik betaal aan andermans bijstands- en WW-uitkering en arbeidsongeschiktheidsuitkering mee. Maar daar hoor je me niet over klagen want op het moment dat ik het zelf nodig heb ben ik blij dat er dergelijke voorzieningen zijn.

Als er straks te weinig kinderen zijn geboren zijn er ook te weinig mensen om de zieken te verzorgen en de economie draaiende te houden.
Dat is nog geen reden om kinderen te subsidieren.

Tegenwoordig is kinderen nemen een bewuste keuze en niet iets waar je geen invloed over hebt zoals ziek worden of je baan verliezen.
Carpe Libertatem
pi_47221599
Het klopt wel.
Bij het vorige kabinet was het precies hetzelfde.
Gemiddeld bleef de koopkracht gelijk.
Maar niet alle maatregelen heffen elkaar op, natuurlijk.
Voor mijn vrouw die met een klein baantje verzekerd was via het ziekenfonds moeten we nu 90 euro per maand zelf betalen.
De zorgtoeslag voor zielige mensen kunnen wij geen aanspraak op maken.
De gratis ziekenverzekering voor kinderen; leuk voor mensen met kinderen.

Sommige mensen zitten dus precies in de hoek waar alle klappen vallen en geen van de bonusjes en zoethoudertjes komen.
Jippie.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:33:15 #4
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47222744
Ik krijg ook geen zorgtoeslag maar ik betaal er vast via 1 of andere belasting aan mee. Ook betaal ik mee aan de OV-jaarkaart voor studentjes die het nu allemaal zo goed weten. Zelf kwam die OV-jaarkaart pas een jaar nadat ik zelf van school was..
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:00 schreef Boze_Appel het volgende:

Dat is nog geen reden om kinderen te subsidieren.

Tegenwoordig is kinderen nemen een bewuste keuze en niet iets waar je geen invloed over hebt zoals ziek worden of je baan verliezen.
Er worden nog zat vrouwen zwanger die daar niet bewust voor gekozen hebben (door falende anti-conceptiemiddelen bijvoorbeeld), die kun je moeilijk tot een abortus dwingen en dan later zeggen "dat ze er zelf voor gekozen hebben".

En zoals ik al meerdere keren schreef. Ook de ouders van degenen die zeggen nu "bewust" geen kinderen te nemen hebben gewoon altijd die KB aangepakt. En wie zegt dat je nooit kinderen krijgt? Dat kun je nu hard als pubertje roepen maar over 15 jaar denk je daar misschien heel anders over.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:47:13 #5
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_47223215
Het gaat er niet om dat je mee hoeft te betalen aan onderwijs en ziektekosten etc waar jij niets mee te maken heeft. Daar ontkom je nou eenmaal niet aan. Waar het om draait is dat, nu het wat beter schijnt te gaan met de economie, er allerlei kadootjes aan de bevolking word gegeven. MAARRRRR......die kadootjes zijn alleen maar voor de mensen met kinderen!
De kinderlozen/alleenstaanden zijn de pineut!! Wij krijgen nooit wat. En DAT is unfair!

En ik wil geen crap horen over 'al die kinderen gaan later voor je zorgen'. Zoals het nu allemaal loopt zal ik tot mijn 70-75e jaar moeten doorwerken, en als ik niet gauw daarna dood ga aan alle vervuiling die mijn lichaam jaren heeft moeten doorgaan dan mogen ze me alsnog wel onderhouden, aangezien ik voor enkele van hun grootouders/ouders heb mogen betalen!!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:52:12 #6
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47223407
Cadeautjes?? Nu wordt er weer gesuggereerd dat je er geld aan OVERHOUDT terwijl je er nog steeds op toe moet leggen. Over CRAP gesproken..

Ik betaal toch ook mee aan het CADEAUTJE zorgtoeslag? (Die ik zelf dus niet krijg) Die krijgen alleenstaanden ook.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2007 @ 11:57:51 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47223606
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:33 schreef Larissa het volgende:
Ik krijg ook geen zorgtoeslag maar ik betaal er vast via 1 of andere belasting aan mee. Ook betaal ik mee aan de OV-jaarkaart voor studentjes die het nu allemaal zo goed weten. Zelf kwam die OV-jaarkaart pas een jaar nadat ik zelf van school was..
Mensen de mogelijkheid geven tot een goede opleiding is wat anders dan ouders geld geven omdat ze zich voortgeplant hebben.
quote:
Er worden nog zat vrouwen zwanger die daar niet bewust voor gekozen hebben (door falende anti-conceptiemiddelen bijvoorbeeld), die kun je moeilijk tot een abortus dwingen en dan later zeggen "dat ze er zelf voor gekozen hebben".
Ze zijn niet verplicht tot het krijgen van kinderen. In Nederland zijn er genoeg mogelijkheden tot het niet verplicht hebben van een kind.
quote:
En zoals ik al meerdere keren schreef. Ook de ouders van degenen die zeggen nu "bewust" geen kinderen te nemen hebben gewoon altijd die KB aangepakt. En wie zegt dat je nooit kinderen krijgt? Dat kun je nu hard als pubertje roepen maar over 15 jaar denk je daar misschien heel anders over.
Ik ben 28

Er is nadat alle babyboomers dood zijn helemaal niet zoveel ouderenzorg meer nodig. Niet in verhouding tot wat er straks nodig is.

Maar ik begrijp dus dat mensen die wel kinderen krijgen mij de garantie gaan geven dat die kinderen de zorg in gaan om mij op mijn oude demente dag te gaan verzorgen?
Carpe Libertatem
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:00:34 #8
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47223692
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:57 schreef Boze_Appel het volgende:

Maar ik begrijp dus dat mensen die wel kinderen krijgen mij de garantie gaan geven dat die kinderen de zorg in gaan om mij op mijn oude demente dag te gaan verzorgen?
Het percentage zal in ieder geval hoger zijn dan wanneer je nu mensen massaal ontmoedigt om kinderen te krijgen omdat het onbetaalbaar wordt.
pi_47223728
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:52 schreef Larissa het volgende:
Ik betaal toch ook mee aan het CADEAUTJE zorgtoeslag? (Die ik zelf dus niet krijg) Die krijgen alleenstaanden ook.
En zo betalen we allemaal cadeautjes voor elkaar, uiteraard nadat de overheid er eerst haar deel uit heeft gehapt om zichzelf voor de sinterklaasrol te betalen.

En niemand die op het idee komt om mensen hun eigen cadeautjes te laten betalen en zo een stuk voordeliger uit te laten zijn. Stekeblind zijn we.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2007 @ 12:05:48 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47223819
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:00 schreef Larissa het volgende:
Het percentage zal in ieder geval hoger zijn dan wanneer je nu mensen massaal ontmoedigt om kinderen te krijgen omdat het onbetaalbaar wordt.
Het is helemaal geen gek idee om mensen met een goede baan en dus genoeg geld voor kinderen kinderen te laten krijgen ipv. iedereen maar geld toe te stoppen om kinderen eruit te persen.
Carpe Libertatem
pi_47223868
laten we de zorgstaat ontbinden, ieder voor zich,
egoisme viert hoogtij pff wat dom
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:08:27 #12
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47223882
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:05 schreef Boze_Appel het volgende:
Het is helemaal geen gek idee om mensen met een goede baan en dus genoeg geld voor kinderen kinderen te laten krijgen ipv. iedereen maar geld toe te stoppen om kinderen eruit te persen.
Zo van "jij hebt een uitkering, dus jij mag geen kinderen krijgen"?

Lijkt me toch iets teveel betutteling van vadertje Staat.
pi_47223934
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:08 schreef Larissa het volgende:

[..]

beetje extreem ook, hitler dacht ook zo toch?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:11:35 #14
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47223951
Ja precies.
pi_47223977
quote:

[..]

Gegeven dat vadertje Staat nu niet voldoende geld ophoest om kinderen te kunnen bekostigen lijkt het me niet dat vadertje Staat boven dergelijke betutteling staat. Een symbolisch bedrag als kinderbijslag is natuurlijk niet hetzelfde als het kunnen bekostigen van kinderen inkomensonafhankelijk maken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_47223988
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:07 schreef zhe-devilll het volgende:
laten we de zorgstaat ontbinden, ieder voor zich,
egoisme viert hoogtij pff wat dom
Het is juist die zorgstaat die een ieder-voor-zich mentaliteit kweekt.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2007 @ 12:14:10 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47224035
quote:

Mag wel, maar in een uitkeringssituatie kinderen voortbrengen lijkt mij weinig bevorderend voor de kansen van dat kind. Daar kan je dan beter mee wachten tot je een goede baan hebt en dat kind ook wat te bieden hebt.

Natuurlijk moet die keuze door iedereen zelf gemaakt worden, maar dat is nog steeds geen reden om subsidie te geven voor kinderen.
Carpe Libertatem
pi_47224037
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het is de ultieme afschuifmethode voor verantwoordelijkheid inderdaad. Net zoiets als eens in de zoveel jaar eens een paar euro overmaken naar de Sahel, dan is het gemeenschappelijk geweten weer gesust .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:17:33 #19
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47224151
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:14 schreef Boze_Appel het volgende:

Mag wel, maar in een uitkeringssituatie kinderen voortbrengen lijkt mij weinig bevorderend voor de kansen van dat kind. Daar kan je dan beter mee wachten tot je een goede baan hebt en dat kind ook wat te bieden hebt.
En als je te lang wacht ben je verminderd vruchtbaar en dan komt het er helemaal niet meer van of je hebt weer kans op kinderen die iets mankeren.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2007 @ 12:17:34 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47224152
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:10 schreef zhe-devilll het volgende:
beetje extreem ook, hitler dacht ook zo toch?
Hitler gaf kindersubsidies ja, of bedoel je dat niet.
Carpe Libertatem
pi_47224169
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

nee hoor ging jaren goed, nu de mensen wat centjes tekort hebben beginnen ze om zich heen te zeiken over anderen,
die het liefst zien dat anderen het nog slechter krijgen dan zijzelf nml.
Mensen zijn niet zo aarduuuug meer joh. Hatelijk hitsen ze zich op, kijk die ander hoeft geen geld te betalen aan, en ikke wel.
schei toch uit stelletje kids verdomme, jaloers zijn doe je maar in je eigen tijd, thuis op de bank oid
pi_47224194
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hitler gaf kindersubsidies ja, of bedoel je dat niet.
nee je weet wat ik bedoelde en ja dat klopt wat jij bedoelt
pi_47224234
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:17 schreef Larissa het volgende:

[..]

En als je te lang wacht ben je verminderd vruchtbaar en dan komt het er helemaal niet meer van of je hebt weer kans op kinderen die iets mankeren.
ja adhd of pddnos oid..
dus zaai voor je werken gaat, want werken is ook niet goed voor je zaaiballen, want dan zit je teveel bv en dan knellen ze weer af, krijg je scheve koppies van oid
pi_47224235
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:18 schreef zhe-devilll het volgende:
nee hoor ging jaren goed, nu de mensen wat centjes tekort hebben beginnen ze om zich heen te zeiken over anderen,
die het liefst zien dat anderen het nog slechter krijgen dan zijzelf nml.
Mensen zijn niet zo aarduuuug meer joh. Hatelijk hitsen ze zich op, kijk die ander hoeft geen geld te betalen aan, en ikke wel.
schei toch uit stelletje kids verdomme, jaloers zijn doe je maar in je eigen tijd, thuis op de bank oid
Dat zeg ik, de zorgstaat kweekt een ieder-voor-zich mentaliteit.
pi_47224275
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat zeg ik, de zorgstaat kweekt een ieder-voor-zich mentaliteit.
lees eens iets beter en begrijp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')