abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47019280
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus je begint aan kinderen omdat je 10 dagen vrij kan kan krijgen?
Ja, natuurlijk. Daarna zien we wel verder. Desnoods laat ik ze los in het bos ofzo. Of ik leg ze te vondeling bij de Mac.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_47019475
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:08 schreef Lemmeb het volgende:
Briljant plan Henri!

Waarom laten we de overheid niet gewoon een luierfabriek overnemen? En een babyvoedingfabriek erbij! We laten de overheid gewoon heel Procter&Gamble en Numico overnemen, zijn we gelijk klaar.
Juist! Hebben we het probleem van die belachelijke topsalarissen ook in één klap opgelost. Soms zijn de dingen zo simpel!
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:22:55 #103
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47019571
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:03 schreef Jarno het volgende:
Nogmaals, mijn ouderschap is een bewuste keuze geweest en ik hoef daar geen 'beloning' voor. Maar je kunt niet doen alsof het krijgen van kinderen uitsluitend een privé keuze is en wij daar met z'n allen niet ongelooflijk veel mee te maken hebben.
Ja, dat is een privekeuze. Waar een ander zich niet mee hoort te bemoeien en waar geen extra voordelen aan vast horen te zitten.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47019626
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, dat is een privekeuze. Waar een ander zich niet mee hoort te bemoeien en waar geen extra voordelen aan vast horen te zitten.
Beide zijn slechts meningen, geen feiten.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:30:29 #105
3542 Gia
User under construction
pi_47019842
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wie denk je dat later jouw luier verschoont als je in een verzorgingstehuis zit?

De zorg voor de werknemers van de toekomst gaat iedereen aan. Net zo goed als iedereen meebetaald heeft aan jouw onderwijs, studiefinanciering, OV jaarkaart en jouw kinderbijslag, zo mag jij nu ook mee gaan betalen voor de kindertjes van nu.

Trouwens, tegenover die 2 weken betaald vaderschapsverlof, kan het moederschapsverlof wel 2 weken korter duren. Gaat zij weer werken, blijft hij lekker 2 weekjes vaderen.
Denk als pa hiermee alleen voor het kuiken moet zorgen, hij er liever geen gebruik van maakt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:35:37 #106
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47020045
Het is ook altijd wat heh, met sommige types. Aan de ene kant zitten ze te zeiken over overbevolking en alle milieuproblemen die dat met zich mee zou brengen. Aan de andere kant willen ze wel dat 'de samenleving' voor de kinderen van individuën gaat betalen, om het krijgen van kinderen te stimuleren. Ik snap het niet meer hoor.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47020688
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:35 schreef Lemmeb het volgende:
Het is ook altijd wat heh, met sommige types. Aan de ene kant zitten ze te zeiken over overbevolking en alle milieuproblemen die dat met zich mee zou brengen. Aan de andere kant willen ze wel dat 'de samenleving' voor de kinderen van individuën gaat betalen, om het krijgen van kinderen te stimuleren. Ik snap het niet meer hoor.
euthenasie is dan ook vanuit bijna alle standpunten goed te praten, behalve die ene stomme
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_47020895
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:30 schreef Gia het volgende:
Wie denk je dat later jouw luier verschoont als je in een verzorgingstehuis zit?

De zorg voor de werknemers van de toekomst gaat iedereen aan. Net zo goed als iedereen meebetaald heeft aan jouw onderwijs, studiefinanciering, OV jaarkaart en jouw kinderbijslag, zo mag jij nu ook mee gaan betalen voor de kindertjes van nu.
Zucht. Daar gaan we weer. Je dwingt mensen gebruik te maken van gesubsidieerd onderwijs, OV etc. Ze hebben geen keuze. Vervolgens gaan zeggen dat je ze dus mag dwingen om mee te betalen aan de kinderen van een ander omdat ze zo geprofiteerd hebben van het onderwijs is de wereld volkomen op zijn kop.
pi_47021193
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Zucht. Daar gaan we weer. Je dwingt mensen gebruik te maken van gesubsidieerd onderwijs, OV etc. Ze hebben geen keuze. Vervolgens gaan zeggen dat je ze dus mag dwingen om mee te betalen aan de kinderen van een ander omdat ze zo geprofiteerd hebben van het onderwijs is de wereld volkomen op zijn kop.
hehhh, bah wat een dwang allemaal.

Je mag best met een zak geld in ivoorkust gaan wonen hoor, niemand die je tegen houd. Ik denk dat je met een beetje geld daar een prima libertarisch staatje op kunt richten.
De wereld is zo liberaal als maar kan, er zijn alleen een aantal concurrerende bedrijven die zich landen noemen en mensen aan zich binden onder het mom van iets nietbestaands als emotie.
Of bestaat emotie wel en is het je wat geld waard, waardoor je hier nu nog bent?
Fiets
pi_47021401
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je mag best met een zak geld in ivoorkust gaan wonen hoor, niemand die je tegen houd. Ik denk dat je met een beetje geld daar een prima libertarisch staatje op kunt richten.
Heb jij een zak geld voor hem? Waarom zou hij als Nederlands staatsburger op moeten tieven uit eigen land? Bah, die IND'se uitspraak gaat mij te ver
quote:
De wereld is zo liberaal als maar kan, er zijn alleen een aantal concurrerende bedrijven die zich landen noemen en mensen aan zich binden onder het mom van iets nietbestaands als emotie.
Of bestaat emotie wel en is het je wat geld waard, waardoor je hier nu nog bent?
Op zich heeft Henri gewoon gelijk, het probleem is dat wat hij wil, een idealistisch idee is en niet de realiteit. Om hem daarvoor nou meteen het land uit te knikkeren...
pi_47021480
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Ik ben hier geboren, al mijn vrienden en familie wonen hier, ik zie niet in waarom ik naar Ivoorkust zou verhuizen. Ik ben ook niet onder de indruk van het "als het je niet bevalt dan emigreer je maar" argument. Vooralsnog ben ik vrij om te zeggen wat ik graag zou willen zien veranderen en om mensen zoals jij te laten zien dat ook jullie daar alleen maar voordeel bij zouden hebben.

En de wereld is lang zo liberaal niet. In Europa hebben we al een sovjet politieke unie gevormd. De VN zou iets dergelijks het liefst voor de hele wereld zien waarna ook je emigratie-argument niet meer opgaat.
pi_47021900
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]
om mensen zoals jij te laten zien dat ook jullie daar alleen maar voordeel bij zouden hebben.
Niet bij de extreme vorm die jij ons voorhoudt.
Vandaar dat ik ook kom met een extreme tegenreactie over ivoorkust.
Fiets
pi_47022998
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:23 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Niet bij de extreme vorm die jij ons voorhoudt.
Wat is extreem? Mensen onder dwang de helft van hun inkomen afnemen en ze daar inferieure diensten voor leveren waar ze niet om gevraagd hebben. Dat is extreem.
pi_47041481
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan zou je ze niet nodig hebben. In landen waar ze het niet zo nou nemen met de mensenrechten is het natuurlijk niet vreemd dat bedrijven gebruik maken van de situatie zoals goedkope en rechteloze arbeiders.

Vrije markt bestaat uit wel wat meer onderdelen dan alleen bedrijven.
[..]
[..]

Begrijp je het nu niet, China en andere landen bieden bedrijven goedkope rechteloze arbeiders, logisch dat bedrijven gebruik maken van deze 'productiemiddelen'. Het zijn niet de bedrijven die deze situatie creeren maar de overheid. Werkgevers en werknemers spreken dus in deze situatie helemaal nks af.
China, India? Zet de VS ook maar in het rijtje: Geen recht op staken, geen recht op gemeenschappelijke onderhandelingen, geen recht op een vakbond kortom. Want de terroristen hebben ook geen vakbond!
quote:
The Senate voted to extend the same union rights that border patrol, immigration and custom agents have to 45,000 federal airport screeners.

The new test of labor's strength with Democrats now running Congress is part of a wide-ranging homeland security bill to implement some recommendations of the 9/11 commission previously rejected by Congress.

Screeners "deserve our respect, not our indifference," said Sen. Sherrod Brown. Brown said collective bargaining rights wouldn't allow screeners to strike, and would grant them basic protections from overwork, dangerous conditions and retaliation if they report security breaches.

"It's absolutely absurd," said Sen. Richard Burr. "Terrorists don't go on strike. Terrorists don't call their union to negotiate before they attack."

White House officials released a statement last week saying President Bush's senior advisers would recommend that he veto the bill if it includes the union provision for screeners.

When Congress created the Homeland Security Department after the Sept. 11, 2001 terror attacks, it specifically ruled out collective bargaining rights for screeners, who were becoming federal employees under the new Transportation Security Administration.

There are about 53,000 Homeland Security employees who have collective bargaining rights, according to the American Federation of Government Employees.
Maar het gaat om de veiligheid? Niet in bijvoorbeeld Boston, daar bestaat de kans dat de onderwijzers één dag staken. Waarschijnlijk gaan de vakbondsafgevaardigden dan wel de cel in.
quote:
Teachers and other public employees are prohibited from striking by state law.

Last month, the state Labor Relations Commission ruled that the union had to stop encouraging its members to strike. The union did not stop, and the commission took the union to Suffolk Superior Court, arguing that it is in violation of the order.
En nee, dit geldt niet enkel voor ambtenaren: In de private sector is een vakbond enkel toegelaten als meer dan 50% van de werknemers hiervoor stemmen. En de bescherming van werknemers is een lachertje:
quote:
An employer currently found guilty of an illegal firing must pay back pay, minus whatever the fired employee might have earned at a new job — a fine so low as to be meaningless.

The law prohibits union advocacy by employees during work hours and allows employers to ban organizers from the work place. But employers can require workers to attend anti-union presentations, and can discipline or fire those who refuse to attend.
Bush wil wel het "guest workers program" uitbreiden: goedkope arbeidskrachten uit het buitenland invoeren om ze enkele maanden later weer buiten te zetten:
quote:
... put his farm up as collateral to pay the recruiter $11,000 to become a guest worker. “The amount of money they promised was very attractive,” said Mr. Khansamrit, a slight, soft-spoken 40-year-old with a 15-year-old daughter he wants to send to college.

But after he arrived in North Carolina with 30 other Thai workers, he found there was only about a month’s work. He was then taken to New Orleans to remove debris from a hotel damaged by Hurricane Katrina — work he says he was never paid for.

Mr. Khansamrit’s tale highlights the abuses that many guest workers face at a time when President Bush and many in Congress are pushing to expand the guest worker program as part of an overhaul of the nation’s immigration laws.

Each year 120,000 foreign workers receive visas to do farm work or other low-skilled labor, usually for three to nine months. These programs grew out of the World War II bracero program, in which hundreds of thousands of Mexicans worked on farms and railroads, often in deplorable conditions.

Labor experts say employers abuse guest workers far more than other workers because employers know they can ship them home the moment they complain. They also know these workers cannot seek other jobs if they are unhappy.

“I’d say a substantial majority of U.S. guest workers experience some abuses with their paycheck,” said David Griffith, a professor in the anthropology department at East Carolina University and author of the new book “American Guestworkers: Jamaicans and Mexicans in the U.S. Labor Market.” “It’s the recruitment process especially where they get cheated.”

The abuses take many forms. Guest workers often pay exorbitant fees and are frequently given fewer weeks of work and lower wages than promised. Many employers fail to make good on their commitment to pay transportation costs. The Thai workers, who were supposed to be paid $16,000 a year for three years, ended up earning a total of just $1,400 to $2,400. Most of the Thai workers had their passports taken away after they arrived, leaving them trapped.
11000$ betalen om na drie jaar werken 2000$ terug te krijgen.

The land of the free...
pi_47053152
Gewoon laten zoals het nu is. Wil je meer verlof? Prima, maar dan wel onbetaald...
  zondag 11 maart 2007 @ 09:20:26 #116
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47147044
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:33 schreef Tharalom het volgende:
Met al die pamperende regels en voordeeltjes ga je bijna denken dat het krijgen van kinderen commercieel gezien een goed plan is ipv werken.
Een extra week "vakantie" gaat de economie niet dood van hoor.

En vakantie is uiteraard niet de bedoeling. Er moet wel hard gewerkt worden door die vaders in die week.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  zondag 11 maart 2007 @ 09:23:21 #117
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47147055
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef ikke_ook het volgende:

Nu moet iedereen meer betalen voor het feit dat jij kinderen wil. Vind je dat zo eerlijk?
Als er straks, als jij oud bent, te weinig kinderen geboren zijn, dan ook niet zeuren als er te weinig personeel is in het verzorgingshuis waar jij misschien naartoe zou moeten als je dan niet meer gezond zou zijn.

En daarmee bedoel ik uiteraard niet dat jij dan maar kinderen moet krijgen als je daar geen zin in hebt, maar een beetje solidariteit is toch niet zoveel gevraagd?
Op een gegeven moment heb je misschien toch die kinderen van anderen nodig!
pi_47147623
quote:
Op zondag 11 maart 2007 09:20 schreef Larissa het volgende:

[..]

Een extra week "vakantie" gaat de economie niet dood van hoor.

En vakantie is uiteraard niet de bedoeling. Er moet wel hard gewerkt worden door die vaders in die week.
Eerste weken vallen meestal mee vergeleken bij die erna. Eerste 6 weken slapen ze vooral, daarna worden de parasietjes wakker en willen AANDACHT.
En 6 weken daarna mag je alweer aan het werk in dit prachtige land als je moeder bent, en als je vader bent zag je het toch alleen al na zes uur of in het weekend. Nee, daar hoeven we niets aan te doen, gaat best hoor. Dat een kwart van het land psychische klachten heeft, heeft daar he-le-maal niets mee te maken, ben je mal
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 11 maart 2007 @ 11:59:23 #119
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47149284
Juist in die eerste week moeten we het toch allemaal nog leren! Luiers verschonen, melk geven, in badje doen etc.

Mijn dochter heeft het eerste jaar vrijwel de hele dag geslapen en haar vader was huisman. En omdat ik zwangerschapsverlof had (want wel fultime baan) waren we dus samen 21 weken thuis (want ik had mijn vakantiedagen opgespaard), dus dat was dan weer een ongekende luxe eigenlijk.
  zondag 11 maart 2007 @ 12:52:07 #120
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47150685
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 14:54 schreef kriele het volgende:
Gewoon laten zoals het nu is. Wil je meer verlof? Prima, maar dan wel onbetaald...
En waarom zouden we het zo laten?

Vrouwen krijgen toch ook veel meer verlof en voor mannen is het ook een hele verandering
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')