abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:01:36 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46987756
quote:
GroenLinks wil twee weken betaald vaderverlof

Jonge vaders zouden direct na de bevalling recht moeten krijgen op twee weken betaald vaderschapsverlof. Dat stelt Ineke van Gent (GL) in een initiatiefwet die vandaag is gepresenteerd aan de Raad van State.

Van Gent vindt het belangrijk dat vaders de tijd krijgen om zich te hechten aan hun baby. Ook zou de vader direct na de bevalling nodig zijn in huis. Nu hebben jonge vaders recht op twee vrije dagen. Volgens de politicus gaan deze al op aan het bijwonen van de bevalling en het bezoek aan het gemeentehuis om de pasgeborene op te geven bij de burgerlijke stand.

Verlof
GroenLinks vindt twee dagen te weinig. In Denemarken, Frankrijk en Groot-Brittannië hebben vaders twee weken verlof, stelt de partij. In Finland zijn ze achttien dagen vrij en in Portugal twintig dagen. Noorwegen spant de kroon met zeven weken vaderverlof.

Deeltijdbaan
Volgens GroenLinks zijn de sociale verhoudingen tussen mannen en vrouwen nog steeds ongelijk en zorgen vrouwen over het algemeen voor de kinderen. Van de werkende vrouwen heeft 61 procent een deeltijdbaan, legt de partij uit. De kloof tussen mannen en vrouwen in Nederland zou het grootst zijn van heel Europa.

Van Gent schrijft ook nog dat uit verscheidene onderzoeken blijkt dat kinderen met een zorgzame vader zich sneller ontwikkelen en beter presteren op school.
Bron

Eindelijk een goed voorstel van GL en nu hopen dat het er door komt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46987949
Ja, mag best wel wat meer zijn. Is toch ook heel wat voor de vader als hij een kleine heeft. Bovendien zal moeder nogal uitgeput zijn na de bevalling en wat steun nodig hebben.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:07:13 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46988006
Alsof we geen economie meer hebben om te runnen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46988088
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:07 schreef PJORourke het volgende:
Alsof we geen economie meer hebben om te runnen.
En die stort in als jonge vaders 2 weken vrij krijgen ?

En je kan dan weer besparen op de toch al krapper wordende kraamhulp. Dubbel positief dus.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:09:23 #5
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46988114
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:08 schreef du_ke het volgende:

En je kan dan weer besparen op de toch al krapper wordende kraamhulp. Dubbel positief dus.
En compenseer jij dan de werkgevers? Dank je.
pi_46988228
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het betaalt zichzelf deels terug en zo te zien zijn Denemarken, Noorwegen en G-B er ook niet aan onderdoor gegaan.
pi_46988239
eindelijk... ...herkenning voor vaders.....
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:12:38 #8
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46988272
Ah, de mensen die flauwvallen van een dood konijntje proberen weer iets fuzzy-buzzy-warm-fuzzie in de roze hemel als beleidsregel erdoor te drukken.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:15:16 #9
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46988400
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:11 schreef du_ke het volgende:
Het betaalt zichzelf deels terug en zo te zien zijn Denemarken, Noorwegen en G-B er ook niet aan onderdoor gegaan.
Daar krijgen we weer spookeconomie. "Het betaalt zichzelf uit." Wie zorgt dat de eventuele winst bij werkgevers terecht komt? Steekt de overheid natuurlijk weer in eigen zak.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:15:28 #10
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46988412
*Zucht* wat een gezever weer.
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:01 schreef GL het volgende:
Van Gent schrijft ook nog dat uit verscheidene onderzoeken blijkt dat kinderen met een zorgzame vader zich sneller ontwikkelen en beter presteren op school.
Wat een kulargument. Het al dan niet zorgzaam zijn van een vader heeft toch geen zák te maken met het aanwezig zijn in de eerste twee weken na de bevalling? Of überhaupt twee weken ergens tussendoor? Zorgzaamheid gaat wel wat dieper dan dat. Wat een slap gezever.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:15:38 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46988425
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:12 schreef juon_jacket1 het volgende:
eindelijk... ...herkenning voor vaders.....
Erkenning eet dat.
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 20:16:51 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46988489
Zo he, eerste keer dat ik het eens ben met een groenlinks idee
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46989498
Op zich ben ik wel voor wat ruimere verlofregeling voor vaders. Maar de 1e twee weken na bevalling? Dan loopt er voortdurend zo'n kraamhulp in de weg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46989738
Daar kun je toch al vrije dagen voor gebruiken? In het jaar dat je een baby krijgt kun je makkelijk een weekje minder op vakantie. En zoals Lithion al zegt: zorgzaamheid is meer dan 10 dagen vakantie voor de vader.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:09:55 #15
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_46990932
Ik blijf VVD stemmen maar voor 1 keertje ben ik het wel eens met groenlinks.
Overigens is het plan ook goed voor het beeld dat werkgevers hebben van vrouwen van een bepaalde leeftijd op de arbeidsmarkt. "Lastige baby fabrieken die de helft van de tijd met zwangerschapsverlof zijn". Als mannen er ook 2 weken extra vantussen zijn dan hebben de werkgevers ook minder te kiezen want dan zijn mannen van een bepaalde leeftijd ook lastig.

Maar goed aan de andere kant.. Als man kun je wel even uitrusten en bijkomen op je werk...
2 weken fulltime zo'n krijsend kind lijkt me zwaarder dan werken.
pi_46991827
Prima als de vader verlof wil, maar dan ook geen geld. Of mag de baas soms beschuit met muizen komen eten?
pi_46992165
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:15 schreef Lithion het volgende:
*Zucht* wat een gezever weer.
[..]

Wat een kulargument. Het al dan niet zorgzaam zijn van een vader heeft toch geen zák te maken met het aanwezig zijn in de eerste twee weken na de bevalling? Of überhaupt twee weken ergens tussendoor? Zorgzaamheid gaat wel wat dieper dan dat. Wat een slap gezever.
Doordat de vader zich in de eerste twee weken enorm gaat hechten aan het pasgeboren kind, wordt hij later een veel betere en zorgzamere vader.

Ik denk dat dat de redenatie is. Het blijft geitenwollen-sokken-gezever natuurlijk.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:55:23 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46992790
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

Oh wacht, het betreft hier vrije dagen dus dan is het ineens goed?

Wat een kulargument trouwens dat van die twee weken en hechten aan je baby, een paar dagen is meer dan genoeg.

Voor de rest neemt 'ie maar vakantiedagen op en besteedt maar wat meer aandacht aan de kleine als hij thuis is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46996328
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:34 schreef sigme het volgende:
Op zich ben ik wel voor wat ruimere verlofregeling voor vaders. Maar de 1e twee weken na bevalling? Dan loopt er voortdurend zo'n kraamhulp in de weg.
Het aantal uren vergoede kraamhulp is de afgelopen jaren behoorlijk ingekrompen.
pi_46996574
En de productiviteit van verse vaders is ook niet al te hoog volgens mij .
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 23:08:12 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46996648
Jeej, nog meer privileges voor ouders. Als je vrij wil na de bevalling van je vrouw overleg je dat maar met je werkgever.
Carpe Libertatem
pi_46996700
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:06 schreef du_ke het volgende:
De kosten zijn toch al gemaakt, dus dat maakt niks uit.
pi_46996886
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:06 schreef du_ke het volgende:
Ouders weghouden van werk totdat ze weer in de buurt komen van in ieder geval een halve nacht slaap zou de economie per saldo maar zo eens ten goede kunnen komen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46997433
Tuurlijk en de bewust kinderlozen mogen weer mede voor de kosten opdraaien, rot toch op man, er is tegenwoordig ook iets als onbetaald verlof.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 23:38:02 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46998165
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:12 schreef Litpho het volgende:
Ouders weghouden van werk totdat ze weer in de buurt komen van in ieder geval een halve nacht slaap zou de economie per saldo maar zo eens ten goede kunnen komen .
Wat hebben werkgevers met privekeuzes van werknemers te maken?

Als ik besluit te gaan feesten en daardoor halve nachten slaap krijg ik dan ook verlof?
Carpe Libertatem
pi_47004951
quote:
Waarom vind je het een goed voorstel?
pi_47005070
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat hebben werkgevers met privekeuzes van werknemers te maken?
Och, we kunnen wel massaal besluiten geen kids meer te maken hoor, maar dan ga jij nog heel veel Turken, Polen en andere buitenlanders nodig hebben in de toekomst. Kinderen krijgen is dan wel een privé gebeurtenis, maar wel een maatschappelijke. Nouja, dat klinkt raar maar je snapt wat ik bedoel.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:56:13 #28
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47005298
Ik vind ook dat het onbetaalde verlof van de vader meer moet zijn dan twee dagen. Ik denk aan minimaal een week. De vader kan natuurlijk ook een gedeelte van zijn vrije dagen investeren in de eerste paar weken van het pasgeboren kind.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_47005328
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:56 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik vind ook dat het onbetaalde verlof van de vader meer moet zijn dan twee dagen. Ik denk aan minimaal een week. De vader kan natuurlijk ook een gedeelte van zijn vrije dagen investeren in de eerste paar weken van het pasgeboren kind.
Vaak zie je dat een uitgebreide vakantie er toch niet van komt in het jaar dat je vrouw bevalt ivm drukte (klussen), gezondheidsredenen, of omdat je gewoon met andere zaken bezig bent en dat er dus wel wat vakantiedagen over zijn. Zo heb ik het ook gedaan: zodra de kraamhulp weg was ben ik ruim 3 weken thuis geweest. Ik denk dat dat ook redelijk standaard is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_47005352
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:56 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik zie niet in waarom het ouderschap nog meer beloond moet worden eigenlijk. Prima om vrij te nemen maar daar heb je toch vakantiedagen voor?
pi_47005381
Twee weken bij de vrouw er af en twee weken bij de man erbij. Lijkt me een goed idee
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_47005423
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het ouderschap nog meer beloond moet worden eigenlijk.
Nou, ik zeg niet dat ouderschap een heldendaad is, maar je kunt (bijv.) in Italie zien wat er gebeurt als mensen structureel te weinig kinderen krijgen: hele dorpen en steden zijn verworden tot slaperige bejaardensteden en zullen straks ghost towns worden, scholen sluiten, middenstand sluit, etc, etc. Het is een vrij ingrijpend proces wat op veel plaatsen in Europa voor erg veel problemen zorgt of gaat zorgen. Zembla had er pas een docu over, geloof ik.

Nogmaals, mijn ouderschap is een bewuste keuze geweest en ik hoef daar geen 'beloning' voor. Maar je kunt niet doen alsof het krijgen van kinderen uitsluitend een privé keuze is en wij daar met z'n allen niet ongelooflijk veel mee te maken hebben.
pi_47005468
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, ik zeg niet dat ouderschap een heldendaad is, maar je kunt (bijv.) in Italie zien wat er gebeurt als mensen structureel te weinig kinderen krijgen: hele dorpen en steden zijn verworden tot slaperige bejaardensteden en zullen straks ghost towns worden, scholen sluiten, middenstand sluit, etc, etc. Het is een vrij ingrijpend proces wat op veel plaatsen in Europa voor erg veel problemen zorgt of gaat zorgen. Zembla had er pas een docu over, geloof ik.
Ik zie toch echt vooral problemen in de wereld door de overbevolking.
quote:
Nogmaals, mijn ouderschap is een bewuste keuze geweest en ik hoef daar geen 'beloning' voor. Maar je kunt niet doen alsof het krijgen van kinderen uitsluitend een privé keuze is en wij daar met z'n allen niet ongelooflijk veel mee te maken hebben.
Ik zeg ook niet dat er niks geregeld moet worden. Die twee dagen zijn prima en er zijn genoeg andere regelingen rond het ouderschap. Maar ik vind de nadruk die er nu weer op gelegd wordt niet zo goed, ook niet met zo'n minister van gezin. Alsof er geen alleenstaanden zijn, alsof die niet meetellen enz. Het raakt een beetje uit verhouding.
pi_47005522
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie toch echt vooral problemen in de wereld door de overbevolking.
In essentie is het een logistiek probleem: op de ene plaats hebben we mensen te weinig, op de andere teveel. Maarja, stel voor om op grote schaal mensen te verplaatsen naar plekken waar ze nodig zijn en je hebt de PVV in je nek. .
quote:
Ik zeg ook niet dat er niks geregeld moet worden. Die twee dagen zijn prima en er zijn genoeg andere regelingen rond het ouderschap. Maar ik vind de nadruk die er nu weer op gelegd wordt niet zo goed, ook niet met zo'n minister van gezin. Alsof er geen alleenstaanden zijn, alsof die niet meetellen enz. Het raakt een beetje uit verhouding.
Mwoch. Persoonlijk ben ik erg voor een variant op het Scandinavisch model: een jaar verlof, te verdelen tussen vader en moeder. Maar goed, als alleenstaande kan ik me voorstellen dat je denkt 'en wij dan'.
pi_47005592
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

In essentie is het een logistiek probleem: op de ene plaats hebben we mensen te weinig, op de andere teveel. Maarja, stel voor om op grote schaal mensen te verplaatsen naar plekken waar ze nodig zijn en je hebt de PVV in je nek. .
Dit raakt een veel diepere discussie over de bevolkingsproblematiek, die voert hier te ver. Maar ik denk dat het ingewikkelder is dan dat je hier beschrijft.
quote:
Mwoch. Persoonlijk ben ik erg voor een variant op het Scandinavisch model: een jaar verlof, te verdelen tussen vader en moeder. Maar goed, als alleenstaande kan ik me voorstellen dat je denkt 'en wij dan'.
Ik ben trouwens niet alleenstaand hoor maar ik heb inderdaad geen eigen kinderen. Zou er trouwens niet anders over denken als dat wel zo was. Ik vind dat het krijgen van kinderen niet teveel gestimuleerd moet worden met allerlei pretmaatregelen. Mensen hebben daarin een eigen verantwoordelijkheid en moeten dat zelf oplossen. Klinkt wat harder dan ik het bedoel want als werkgever ben ik de eerste die heel coulant is naar (jonge) ouders toe en zo veel mogelijk doet om het flexibel en werkbaar voor ze te maken.
pi_47005628
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:08 schreef Jarno het volgende:
een jaar verlof Dat is wel erg overdreven zeg.

Als we toch zo aan het emanciperen zijn dan denk ik dat we verlof bij vrouwen in moeten korten en bij mannen uit moeten breiden. Emancipatie komt toch van twee kanten?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_47005657
quote:

[..]

Bron

Eens. Waarom zouden mannen niet ook even thuis kunnen zijn, voor die eerste dagen met het kind, en om hun vrouw bij te staan? Ik vind niet dat hij daar vakantie voor op zou moeten nemen. We moeten juist af van die 'traditionele' verdeling, mannen moeten meer bij de kinderen betrokken worden, en dit is een goed begin.
pi_47005664
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En jij denkt dat werkgevers ook de zwangerschapsverlof van werkneemster betalen?
pi_47005693
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:11 schreef SCH het volgende:

Ik vind dat het krijgen van kinderen niet teveel gestimuleerd moet worden met allerlei pretmaatregelen.
Deze pik ik er even uit. Ik denk niet dat dit een maatregel is die het krijgen van kinderen stimuleert. Waar het voor zorgt is dat ouders kinderen een goede en stabiele basis kunnen geven door er een belangrijke periode full-time te kunnen zijn. Let op, dit is geen (directe) financiele maatregel! Het is geen bonus ofzo voor het krijgen van een kind. En neem van mij aan, aan het eind van mijn verlof was ik bijna blij dat ik weer eens 8 uur achter een PC kon gaan zitten. .

Ik ben helemaal voor eigen verantwoordelijkheid, en heb die ook genomen (imho). Maar kinderen zijn voor een goede start net zo afhankelijk van hun vader als voor hun moeder: dat mag wel eens erkend worden, desnoods door zo'n regeling.
pi_47005694
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Als we toch zo aan het emanciperen zijn dan denk ik dat we verlof bij vrouwen in moeten korten en bij mannen uit moeten breiden. Emancipatie komt toch van twee kanten?
Dat is een beetje verkeerde invulling van emancipatie. Mag jij die vrouw vertellen dat ze d'r lichaam een schop onder z'n kont moet geven om sneller te herstellen... Ik ken zat vrouwen die hun verlof écht nodig hebben om bij te komen van de zwangerschap en de bevalling.
pi_47005728
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Tsja, persoonlijk vind ik weer regelingen als de HRA voor topinkomens enorm overdreven, of iets als de Betuwelijn. 't Is maar net wat je belangrijk vind met z'n allen he.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:20:27 #42
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_47005780
Wat een onzin. Bij de grote bedrijven maakt dit allemaal niet zoveel uit, maar voor de kleine ondernemer is dit enorm kut.
pi_47005808
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:20 schreef Fliepke het volgende:
Wat een onzin. Bij de grote bedrijven maakt dit allemaal niet zoveel uit, maar voor de kleine ondernemer is dit enorm kut.
Een bedrijf heeft zelf geen (directe) kosten aan het zorgen voor vervanging hoor. Dat is allemaal prima geregeld.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:56:33 #44
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47006664
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit raakt een veel diepere discussie over de bevolkingsproblematiek, die voert hier te ver. Maar ik denk dat het ingewikkelder is dan dat je hier beschrijft.
[..]

Ik ben trouwens niet alleenstaand hoor maar ik heb inderdaad geen eigen kinderen. Zou er trouwens niet anders over denken als dat wel zo was. Ik vind dat het krijgen van kinderen niet teveel gestimuleerd moet worden met allerlei pretmaatregelen. Mensen hebben daarin een eigen verantwoordelijkheid en moeten dat zelf oplossen. Klinkt wat harder dan ik het bedoel want als werkgever ben ik de eerste die heel coulant is naar (jonge) ouders toe en zo veel mogelijk doet om het flexibel en werkbaar voor ze te maken.
Net of je kinderen gaat nemen, omdat je dan een week extra vakantie krijgt.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_47007606
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:56 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Net of je kinderen gaat nemen, omdat je dan een week extra vakantie krijgt.
Nee dat denk ik niet. Maar het is wel een soort bonus natuurlijk.
pi_47007790
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:21 schreef Jarno het volgende:
Een bedrijf heeft zelf geen (directe) kosten aan het zorgen voor vervanging hoor. Dat is allemaal prima geregeld.
Zucht. Wat jij "prima geregeld" noemt komt neer op "betaald door anderen die daartoe gedwongen werden". Waar komt toch het waanidee vandaan dat een overheid met kadootjes kan strooien zonder iemand daarvoor de rekening te presenteren. Mij is ooit verteld dat Sinterklaas niet bestond maar blijkbaar hebben mijn ouders me maar wat op de mouw gespeld want volgens mensen zoals jij bestaat hij wel degelijk.
pi_47007842
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:35 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Zucht. Wat jij "prima geregeld" noemt komt neer op "betaald door anderen die daartoe gedwongen werden". Waar komt toch het waanidee vandaan dat een overheid met kadootjes kan strooien zonder iemand daarvoor de rekening te presenteren. Mij is ooit verteld dat Sinterklaas niet bestond maar blijkbaar hebben mijn ouders me maar wat op de mouw gespeld want volgens mensen zoals jij bestaat hij wel degelijk.
Ja Henri, je hebt gelijk Henri, het zijn allemaal boeven Henri, en dat allemaal van jouw belastinggeld Henri, het is verschrikkelijk Henri....

(een hangende plaat is niks vergeleken bij jouw repertoire...)
pi_47008189
Ik ben t voor 1 keer eens met SCH
Het kan dan nog zo belangrijk zijn dat we allemaal veel kinderen krijgen om je pensioen en de toekomst veilig te stellen, maar ik zie de toekomst vrij somber in als we in dit tempo door blijven fokken (nee niet FOK!ken )
Allemaal leuk die klimaatproblemen, maar de bevolkingsgroei is volgens mij 1 van de grootste oorzaken van het toenemen van milieuvervuiling in het algemeen.
En als het dat nog niet is zal het in de toekomst wel zo zijn.

Dus al die "cadeautjes" voor ouders hoeven van mij niet zo hard.
pi_47008327
Neem je vakantiedagen op als je zonodig papa wilt worden.

Klaar.
pi_47008494
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:54 schreef Sybesma het volgende:

Neem je vakantiedagen op als je zonodig papa wilt worden.
Laten we het eens - op z'n Henri's - omdraaien dan: waarom moet jouw baas ervoor zorgen dat jij (betaald!) drie weken in een caravan in Zuid Frankrijk kunt gaan zitten stinken? (Bij wijze van dan he). Is dat niet enorm oneerlijk tov de mensen die niet op vakantie willen gaan of nooit kunnen gaan?
pi_47008652
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Laten we het eens - op z'n Henri's - omdraaien dan: waarom moet jouw baas ervoor zorgen dat jij (betaald!) drie weken in een caravan in Zuid Frankrijk kunt gaan zitten stinken? (Bij wijze van dan he). Is dat niet enorm oneerlijk tov de mensen die niet op vakantie willen gaan of nooit kunnen gaan?
Omdat je werkt om te leven, niet andersom. Dus af en toe vakantie in plaats van werken. Die vrije dagen zitten er altijd in, dus daar hoeft je baas niet voor te betalen, dat zit nou eenmaal bij de prijs van een werknemer in, dat weet je, net zoals dat je baas betaald voor je bureaustoel.
Iedereen heeft (in principe) evenveel vakantiedagen, betaald ouderschapsverlof is een onvoorziene kostenpost voor de werkgever. Als hij je aanneemt weet hij niet of je geen of 12 kinderen wil krijgen.
Die vakantiedagen weet hij wel, die krijgt iedereen namelijk ieder jaar.

Kom op Jarno, dat kun je toch zelf ook wel bedenken?

Ik denk trouwens niet dat er veel mensen zullen zijn die moeite hebben met het feit dat ze vakantiedagen krijgen van de baas.
En wie bedoel je als je het hebt over mensen die niet op vakantie kunnen gaan? Lijkt me dat je daar zelf voor kiest.... Of je hebt gekozen voor een eigen bedrijf waar je niet weg kunt, op je hebt ervoor gekozen om niet het hele jaar te sparen voor je vakantie.
pi_47008887
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:05 schreef ikke_ook het volgende:

Die vakantiedagen weet hij wel, die krijgt iedereen namelijk ieder jaar.
Da's ook maar aangewend natuurlijk.
pi_47009023
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:12 schreef Jarno het volgende:

[..]

Da's ook maar aangewend natuurlijk.
Ja, net als die bureaustoel, computer, belasting, enz enz...

Je zou ervoor kunnen kiezen om die vakantiedagen niet meer standaard door te betalen, dan daalt de koopkracht, verder is er niet veel aan de hand.

ja ok, een staking hier of daar
pi_47009054
Weer een topidee van GroenLinks. Hopelijk krijgen ze het er (snel) doorheen
pi_47009088
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:00 schreef Jarno het volgende:
Dat zijn arbeidsvoorwaarden die je met je werkgever overeenkomt en waar beide partijen vrijwillig mee instemmen. Als jij met je baas afspreekt dat je twee weken extra vakantie mag opnemen als je een kind krijgt en hij stemt daarmee in dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Jij gaat er echter vanuit dat zulke dingen van bovenaf opgelegd moeten worden waarmee je ondernemers die dergelijke regelingen niet kunnen betalen, en een dergelijk contract dus ook niet aan zouden gaan, in de problemen brengt. Wat me helemaal stoort is dat je het ook nog brengt als een 'prima regeling' terwijl het juist zulke afgedwongen regelingen zijn die de economie alleen maar frustreren en daar hebben juist de mensen die minder verdienen het meeste last van. Wat je dus triomfantelijk als mooie regeling voor die mensen brengt is in feite in hun nadeel. Dat stoort me erg.
pi_47009121
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:16 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Ja, net als die bureaustoel, computer, belasting, enz enz..
Nouja, wat ik bedoel is, kennelijk vinden we x weken vakantie per jaar normaal. Kennelijk vinden we 2 verlofdagen bij geboorte (wat iedereen 1 a 2 keer in zijn leven overkomt - waar hebben we het eigenlijk over) ook normaal. Idem bij huwelijk (vraagt je baas erom dat je gaat trouwen?), bij overlijden, etc. Maar 2 weken is kennelijk weer teveel (volgens sommigen). Waar ligt die grens dan?
pi_47009391
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nouja, wat ik bedoel is, kennelijk vinden we x weken vakantie per jaar normaal. Kennelijk vinden we 2 verlofdagen bij geboorte (wat iedereen 1 a 2 keer in zijn leven overkomt - waar hebben we het eigenlijk over) ook normaal. Idem bij huwelijk (vraagt je baas erom dat je gaat trouwen?), bij overlijden, etc. Maar 2 weken is kennelijk weer teveel (volgens sommigen). Waar ligt die grens dan?
Dat is inderdaad de vraag, maar tis wel heel makkelijk om te zeggen dat de werkgever maar gewoon 2 weken betaald verlof moet geven.
Waarom moet de werkgever dat opeens betalen? Waarom niet 4 dagen betaald en 2 weken onbetaald?

Nu moet iedereen meer betalen voor het feit dat jij kinderen wil. Vind je dat zo eerlijk?
pi_47009500
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:28 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de vraag, maar tis wel heel makkelijk om te zeggen dat de werkgever maar gewoon 2 weken betaald verlof moet geven. Waarom moet de werkgever dat opeens betalen?
Tsja, ik kan een ondernemer niet garanderen dat de spelregels gedurende de hele tijd dat zijn bedrijf bestaat hetzelfde blijven. Regelingen komen en gaan, je zult daarin mee moeten gaan als e.e.a. democratisch tot stand is gekomen. Als je niet van dergelijke risico's gediend bent en er niet mee om kunt gaan, moet je geen onderneming runnen.
quote:
Waarom niet 4 dagen betaald en 2 weken onbetaald?
Ook een idee. Waarschijnlijk is dit een gevalletje 'hoog inzetten laag cashen'.
quote:
Nu moet iedereen meer betalen voor het feit dat jij kinderen wil. Vind je dat zo eerlijk?
Ja joh, ik kan wel 1000 dingen opnoemen waaraan ik indirect meebetaal en waar ik nooit gebruik van zal maken. Eerlijk? Nee. Maak ik me er dagelijks druk om? Nah.
pi_47009710
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja, ik kan een ondernemer niet garanderen dat de spelregels gedurende de hele tijd dat zijn bedrijf bestaat hetzelfde blijven. Regelingen komen en gaan, je zult daarin mee moeten gaan als e.e.a. democratisch tot stand is gekomen. Als je niet van dergelijke risico's gediend bent en er niet mee om kunt gaan, moet je geen onderneming runnen.
Klopt, maar daarom hoef je het nog niet eens te zijn met nieuwe regelgeving en alles gewoon maar over je heen te laten komen.
quote:
Ook een idee. Waarschijnlijk is dit een gevalletje 'hoog inzetten laag cashen'.
Laten we t hopen
quote:
Ja joh, ik kan wel 1000 dingen opnoemen waaraan ik indirect meebetaal en waar ik nooit gebruik van zal maken. Eerlijk? Nee. Maak ik me er dagelijks druk om? Nah.
Klopt ook weer, maar daarom hoef je het er nog niet mee eens te zijn. Je kunt er wel over discussieren.
En als er een nieuwe wet zou komen waar jij aan meebetaald maar niks aan hebt, of niet mee eens bent, dan laat je je gezicht toch ook wel ff zien in het betreffende topic?

Op deze manier zullen alle discussies doodlopen Tsja, ik ben het er niet mee eens, maarja, ik ben t met wel meer dingen niet eens dus laten ze t maar invoeren
pi_47010006
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat zijn arbeidsvoorwaarden die je met je werkgever overeenkomt en waar beide partijen vrijwillig mee instemmen. Als jij met je baas afspreekt dat je twee weken extra vakantie mag opnemen als je een kind krijgt en hij stemt daarmee in dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Jij gaat er echter vanuit dat zulke dingen van bovenaf opgelegd moeten worden waarmee je ondernemers die dergelijke regelingen niet kunnen betalen, en een dergelijk contract dus ook niet aan zouden gaan, in de problemen brengt. Wat me helemaal stoort is dat je het ook nog brengt als een 'prima regeling' terwijl het juist zulke afgedwongen regelingen zijn die de economie alleen maar frustreren en daar hebben juist de mensen die minder verdienen het meeste last van. Wat je dus triomfantelijk als mooie regeling voor die mensen brengt is in feite in hun nadeel. Dat stoort me erg.
kut democratie ook
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_47010399
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Laten we het lekker libertarisch doen en aan de onderhandelingen tussen werkgever en werknemer overlaten, ok?

Werkgever tegen nieuwe sollicitant:"Nee, verlof hebben we helemaal afgeschaft, mogen we tegenwoordig Libertarisch zelf onderling "afspreken", dus je krijgt gewoon niets meer. Niet mee eens? Da's dan jammer, voor jou nog 100 anderen. Wat? Kan je dan geen melk meer kopen voor je pasgeboren baby? niet mijn probleem, leuk he, Libertarisme! En nou optieven "

Zolang de machtsverhoudingen nog altijd dik in het voordeel van de werkgevers ligt, ben ik blij dat er nog een overheid is die onthoud dat er meer is dan werk alleen in het leven. Ideaal is anders, maar we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld.
pi_47010447
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:02 schreef Vhiper het volgende:
Laten we het lekker libertarisch doen en aan de onderhandelingen tussen werkgever en werknemer overlaten, ok?

Werkgever tegen nieuwe sollicitant:"Nee, verlof hebben we helemaal afgeschaft, mogen we tegenwoordig Libertarisch zelf onderling "afspreken", dus je krijgt gewoon niets meer. Niet mee eens? Da's dan jammer, voor jou nog 100 anderen. Wat? Kan je dan geen melk meer kopen voor je pasgeboren baby? niet mijn probleem, leuk he, Libertarisme! En nou optieven "
En jij gelooft werkelijk dat deze werkgever nog aan goed en gemotiveerd personeel kan komen??
pi_47010829
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja Henri, je hebt gelijk Henri, het zijn allemaal boeven Henri, en dat allemaal van jouw belastinggeld Henri, het is verschrikkelijk Henri....

(een hangende plaat is niks vergeleken bij jouw repertoire...)
Zijn belastinggeld dat hij heeft kunnen betalen door voor een overheids gefinancieerde instelling te werken .
pi_47010897
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

En jij gelooft werkelijk dat deze werkgever nog aan goed en gemotiveerd personeel kan komen??
Nee maar ook dat is weer 1 van de vele redenen dat extreem Libertarisme een van de snelste methodebn is om welvaart af te breken.
pi_47010930
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Als ie een kernfysicus o.i.d. zoekt, niet, maar voor lagere functies waar het aanbod aan werknemers hoog is, ja hoor. Voor die mensen is het immers graag (werken) of niet (Geen brood op de plank).
pi_47011300
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:17 schreef Vhiper het volgende:
Weer een topidee van GroenLinks. Hopelijk krijgen ze het er (snel) doorheen
Wat is er dan zo top aan?
pi_47011395
Met al die pamperende regels en voordeeltjes ga je bijna denken dat het krijgen van kinderen commercieel gezien een goed plan is ipv werken.
live life
pi_47011416
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:18 schreef Vhiper het volgende:
Als ie een kernfysicus o.i.d. zoekt, niet, maar voor lagere functies waar het aanbod aan werknemers hoog is, ja hoor. Voor die mensen is het immers graag (werken) of niet (Geen brood op de plank).
In lagere functies hoef je niet gemotiveerd te zijn?

En maatregelen zoals deze zorgen ervoor dat iemand ook zijn leven lang in die lagere functie blijft. Iedere stimulans om zich te verbeteren neem je weg. Het is het klassieke arm en dom houden van het plebs.
pi_47012315
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:

In lagere functies hoef je niet gemotiveerd te zijn?
Kan de werkgever niet boeien, zolang je je productie maar haalt. Functioneer je niet: Wederom staan er 100 anderen klaar om jouw plekje op te vullen.
quote:
En maatregelen zoals deze zorgen ervoor dat iemand ook zijn leven lang in die lagere functie blijft. Iedere stimulans om zich te verbeteren neem je weg. Het is het klassieke arm en dom houden van het plebs.
Elke "stimulans" die inhoud dat een lagere functie zo beroerd wordt dat je wel naar een hogere functie toe wil (vluchten) wil ik geen stimulans noemen. Verder moet je me eens uitleggen wat er mis is met een lagere functie? Ook dat werk moet door iemand gedaan worden. Ook dat werk is belangrijk. Vaak nog belangrijker dan die zogenaamde hogere functies.
pi_47012516
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:04 schreef Vhiper het volgende:
Kan de werkgever niet boeien, zolang je je productie maar haalt.
Je productie haal je eerder als je gemotiveerd bent.
quote:
Functioneer je niet: Wederom staan er 100 anderen klaar om jouw plekje op te vullen.
Een grote stimulans dus om jezelf te verbeteren zodat er geen 100 anderen klaar staan.
quote:
Elke "stimulans" die inhoud dat een lagere functie zo beroerd wordt dat je wel naar een hogere functie toe wil (vluchten) wil ik geen stimulans noemen. Verder moet je me eens uitleggen wat er mis is met een lagere functie? Ook dat werk moet door iemand gedaan worden. Ook dat werk is belangrijk. Vaak nog belangrijker dan die zogenaamde hogere functies.
Vandaar dat werkgevers altijd bereid zullen zijn daar een goed salaris voor te betalen met arbeidsvoorwaarden die mensen gemotiveerd houden.
pi_47012636
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik ook.
*verwijderd door Admin*
pi_47012637
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik ook.
*verwijderd door Admin*
pi_47012740
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Klopt, maar wat kan dat die werkgever schelen? Die stelt gewoon: Halen of optieven. Zolang het doel gehaald wordt, zal het die werkgever dus worst wezen of je je er happy bij voelt of niet.
quote:
Een grote stimulans dus om jezelf te verbeteren zodat er geen 100 anderen klaar staan.
Nogmaals, zo'n zweep achter de deur noem ik geen "stimulans".
quote:
Vandaar dat werkgevers altijd bereid zullen zijn daar een goed salaris voor te betalen met arbeidsvoorwaarden die mensen gemotiveerd houden.
Ja, dat blijkt ook wel uit de salarisonderhandelingen die elk jaar gevoerd worden. De werkgevers strooien echt met geld om hun mensen happy te houden, stakingen zie je nooit. Vakbonden? Compleet overbodig, de werkgevers houden toch iedereen happy?

Helaas werkt het dus niet zo.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:16:30 #74
3542 Gia
User under construction
pi_47012743
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Precies.

Ben helemaal voor. Ook al komt dit voor ons zo'n 15 jaar te laat.

Ik had veel liever mijn partner bij me gehad dan zo'n kraamhulp.
pi_47012859
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:16 schreef Vhiper het volgende:
Klopt, maar wat kan dat die werkgever schelen? Die stelt gewoon: Halen of optieven. Zolang het doel gehaald wordt, zal het die werkgever dus worst wezen of je je er happy bij voelt of niet.
Ik zou zeggen: word zelf 'ns ondernemer en probeer je personeel 'ns op deze manier te behandelen. Je wordt vast heel rijk.
quote:
Nogmaals, zo'n zweep achter de deur noem ik geen "stimulans".
In de watten leggen en kadootjes uitdelen van andermans geld wel?
pi_47012868
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

klopt maar betere arbeidsvoorwaarden kosten geld, dat gaat ten koste van winst en dan krijg je boze aandeelhouders.
Fiets
pi_47012936
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
klopt maar betere arbeidsvoorwaarden kosten geld, dat gaat ten koste van winst en dan krijg je boze aandeelhouders.
Betere arbeidsvoorwaarden zorgen voor gemotiveerder en dus productiever personeel en leveren dus geld op. Zolang ze tenminste niet van bovenaf afgedwongen worden maar in samenspraak tussen werkgever en werknemer worden overeengekomen. Zij en alleen zij weten namelijk wat het beste voor hen is.
pi_47013092
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Betere arbeidsvoorwaarden zorgen voor gemotiveerder en dus productiever personeel en leveren dus geld op. Zolang ze tenminste niet van bovenaf afgedwongen worden maar in samenspraak tussen werkgever en werknemer worden overeengekomen. Zij en alleen zij weten namelijk wat het beste voor hen is.
Het is de vraag of het een tegen het ander opweegt.
In de praktijk zie ik nog te vaak dat de arbeidsvoorwaarden niet/of nauwelijks verbeterd worden en als excuus wordt dan gegeven dat dit te kosten zou gaan van de winst van het bedrijf.

Je bent te kort door de bocht met de stelling "Betere arbeidsvoorwaarden zorgen voor gemotiveerder en dus productiever personeel en leveren dus geld op"
"Betere arbeidsvoorwaarden kosten geld, drukken de winst en stellen de aandeelhouders teleur" is namelijk even waar.
Fiets
pi_47013120
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies.

Ben helemaal voor. Ook al komt dit voor ons zo'n 15 jaar te laat.

Sindsdien is het aantal vergoede uren kraamhulp ook nog eens met 1/3 of de helft ingekrompen las ik laatst ergens.
pi_47013147
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Ik zou zeggen: word zelf 'ns ondernemer en probeer je personeel 'ns op deze manier te behandelen. Je wordt vast heel rijk.
Niet nodig, er zijn voorbeelden genoeg die dit aantonen. Wil je het heel extreem zien, kijk eens in een lage-lonen land. Jij gelooft werkelijk dat al die mensen dolblij naar hun werk rennen om met veel plezier in de meest gevaarlijke omstandigheden, tegen een salaris waar ze nauwelijks te eten van kunnen kopen, aan het werk gaan?

En de bedrijven staan nog steeds in de rij om maar filialen te open in die landen...Hoe komt dat toch....
quote:
In de watten leggen en kadootjes uitdelen van andermans geld wel?
Nope, scholing, duidelijke targets met promotiekansen en interne groeimogelijkheden wel. Verder zie ik niet in waarom iedereen perse hogerop zou moeten. Zoals ik al zei, ook lager werk moet gedaan worden. Geef een ieder de kans, maar sla ze niet verplicht hogerop.
pi_47013228
Goed idee van groen links. Goed voor het gezin en kraamhulp is toch al te krap.
Hier zet ik niets neer!
pi_47013346
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Niet nodig, er zijn voorbeelden genoeg die dit aantonen. Wil je het heel extreem zien, kijk eens in een lage-lonen land. Jij gelooft werkelijk dat al die mensen dolblij naar hun werk rennen om met veel plezier in de meest gevaarlijke omstandigheden, tegen een salaris waar ze nauwelijks te eten van kunnen kopen, aan het werk gaan?

En de bedrijven staan nog steeds in de rij om maar filialen te open in die landen...Hoe komt dat toch....
Corrupte overheden en geen vakbonden of ze zijn aan banden gelegd.
Kortom een gebrek aan persoonlijke vrijheden.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:34:08 #83
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_47013383
Als deze wet nou ook nog eens voor 9 maanden aangenomen word heb ik er nog wat aan.
wat?
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:35:32 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47013428
Waarom 'betaald'? Was is dit voor bullshit?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 13:37:28 #85
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47013498
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:16 schreef Gia het volgende:
Je partner had gewoon 2 weken vrij kunnen nemen van zijn vakantiedagen.
Carpe Libertatem
pi_47013531
Idiote regeling.
Ga dan naar een Zweeds model waarin ouders zelf kunnen kiezen wie van de twee hoeveel zorgverlof op zich neemt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47014714
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef Chewie het volgende:

Corrupte overheden en geen vakbonden of ze zijn aan banden gelegd.
Vakbonden heb je zowiezo niet nodig als werkgevers altijd hun personeel gemotiveerd zouden houden. Dan zou je immers geen conflicten hebben c.q. zouden die altijd onderling oplosbaar zijn.
quote:
Kortom een gebrek aan persoonlijke vrijheden.
werkt al als een domper op de motivatie, lijkt mij, maar blijkbaar gaan ze nog steeds met een grote glimlach naar hun zwaar onderbetaalde banen? Immers, dat spreken werknemer en werkgever toch onderling af? Of kennen ze in China een door de overheid voorbedrukte arbeidsovereenkomst waar een ieder zich aan moet houden?
pi_47016712
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Vakbonden heb je zowiezo niet nodig als werkgevers altijd hun personeel gemotiveerd zouden houden. Dan zou je immers geen conflicten hebben c.q. zouden die altijd onderling oplosbaar zijn.
Dan zou je ze niet nodig hebben. In landen waar ze het niet zo nou nemen met de mensenrechten is het natuurlijk niet vreemd dat bedrijven gebruik maken van de situatie zoals goedkope en rechteloze arbeiders.

Vrije markt bestaat uit wel wat meer onderdelen dan alleen bedrijven.
[..]
quote:
werkt al als een domper op de motivatie, lijkt mij, maar blijkbaar gaan ze nog steeds met een grote glimlach naar hun zwaar onderbetaalde banen? Immers, dat spreken werknemer en werkgever toch onderling af? Of kennen ze in China een door de overheid voorbedrukte arbeidsovereenkomst waar een ieder zich aan moet houden?
Begrijp je het nu niet, China en andere landen bieden bedrijven goedkope rechteloze arbeiders, logisch dat bedrijven gebruik maken van deze 'productiemiddelen'. Het zijn niet de bedrijven die deze situatie creeren maar de overheid. Werkgevers en werknemers spreken dus in deze situatie helemaal nks af.
pi_47017117
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan zou je ze niet nodig hebben. In landen waar ze het niet zo nou nemen met de mensenrechten is het natuurlijk niet vreemd dat bedrijven gebruik maken van de situatie zoals goedkope en rechteloze arbeiders.

Vrije markt bestaat uit wel wat meer onderdelen dan alleen bedrijven.
[..]
[..]

Begrijp je het nu niet, China en andere landen bieden bedrijven goedkope rechteloze arbeiders, logisch dat bedrijven gebruik maken van deze 'productiemiddelen'. Het zijn niet de bedrijven die deze situatie creeren maar de overheid. Werkgevers en werknemers spreken dus in deze situatie helemaal nks af.
Nee, ik begrijp het blijkbaar niet. Jij vertelt me nu dat in China de overheid de arbeidscontracten bepaald en dat werkgevers en werknemers niets afspreken?

En dat geldt ook voor India en die andere lage lonen landen?
pi_47017247
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:40 schreef teknomist het volgende:
Daar kun je toch al vrije dagen voor gebruiken? In het jaar dat je een baby krijgt kun je makkelijk een weekje minder op vakantie. En zoals Lithion al zegt: zorgzaamheid is meer dan 10 dagen vakantie voor de vader.
Ik denk dat een weekje vakantie bij je kleine ook geen overbodige luxe is

Ik ben er alleen wel voor dat bijv. die 2e week naar eigen initiatief ingedeeld kan worden. Gewoon extra vrije dagen voor dat jaar zeg maar.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_47017814
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik denk dat een weekje vakantie bij je kleine ook geen overbodige luxe is
En een inrichting voor de babykamer? En een auto'tje om hem naar de creche te brengen? En weet je wel wat luiers kosten? Die zouden best gratis mogen zijn. Geen overbodige luxe hoor.
quote:
Ik ben er alleen wel voor dat bijv. die 2e week naar eigen initiatief ingedeeld kan worden. Gewoon extra vrije dagen voor dat jaar zeg maar.
Ja, en dan levert iemand anders gewoon wat vrije dagen in zeg maar! Wat een goeie ideeën allemaal!
pi_47017874
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

En een inrichting voor de babykamer? En een auto'tje om hem naar de creche te brengen? En weet je wel wat luiers kosten? Die zouden best gratis mogen zijn. Geen overbodige luxe hoor.
Daar heb je best een punt Iemand die < modaal verdient, kan de helft van de kosten voor luiers terug krijgen van de overheid. Zou ik best voor zijn
quote:
[..]

Ja, en dan levert iemand anders gewoon wat vrije dagen in zeg maar! Wat een goeie ideeën allemaal!
Staat waar? Zegt wie?
pi_47017969
quote:

[..]

[..]

Compenseert mooi al die jaren van loonmatiging die de gewone werknemer mocht slikken (Hoezo overleg met werkgevers, hmmm?) de afgelopen jaren
pi_47018065
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar heb je best een punt Iemand die < modaal verdient, kan de helft van de kosten voor luiers terug krijgen van de overheid. Zou ik best voor zijn
Waarom maar de helft?? Wat ben jij voor asociaal persoon zeg.
pi_47018371
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:42 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Waarom maar de helft?? Wat ben jij voor asociaal persoon zeg.
De andere helft kan ik bij <= minimum ook nog inkomen. Dit zijn gewoon primaire kosten die aardig op kunnen lopen
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:53:00 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47018470
quote:

[..]

[..]

Ja vind ik ook. Eigenlijk vind ik ook dat directe collega's maar een aantal van hun vrije dagen moeten opofferen om mijn koter te verzorgen.
pi_47018504
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De andere helft kan ik bij <= minimum ook nog inkomen. Dit zijn gewoon primaire kosten die aardig op kunnen lopen
Precies, daarom snap ik ook niet dat de overheid niet ingrijpt en de produktie van luiers zelf gaat verzorgen en deze uit algemene middelen gaat betalen. Zo kan ze zelf bepalen dat de minima gratis luiers krijgen en de rijke stinkerds hier flink voor moeten dokken.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:07:11 #98
3542 Gia
User under construction
pi_47019003
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je partner had gewoon 2 weken vrij kunnen nemen van zijn vakantiedagen.
Hij heeft bij de eerste 6 weken bijzonder verlof gekregen.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:08:57 #99
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47019062
Briljant plan Henri!

Waarom laten we de overheid niet gewoon een luierfabriek overnemen? En een babyvoedingfabriek erbij! We laten de overheid gewoon heel Procter&Gamble en Numico overnemen, zijn we gelijk klaar.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:13:24 #100
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47019231
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:39 schreef Jarno het volgende:
Och, we kunnen wel massaal besluiten geen kids meer te maken hoor, maar dan ga jij nog heel veel Turken, Polen en andere buitenlanders nodig hebben in de toekomst. Kinderen krijgen is dan wel een privé gebeurtenis, maar wel een maatschappelijke. Nouja, dat klinkt raar maar je snapt wat ik bedoel.
Dus je begint aan kinderen omdat je 10 dagen vrij kan kan krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')