Ik zal mijn persoonlijke ervaringen met Sweex delen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:08 schreef veldmuis het volgende:
Overal hier in DIG wordt Sweex afgeraden. "100 keer slechter dan merk x" "Gemaakt om kapot te gaan" "rotzooi", elk stukje hardware van Sweex wordt uitgekotst. Waarom? Wat is er zo intens slecht aan Sweex?
Ja, het is een budgetmerk. Maar een naar mijn mening zeer fatsoenlijk budgetmerk, prima voor de simpele uitbreidingskaartjes zoals netwerkkaartjes, modempjes enzo. Nou wordt dat tegenwoordig niet zo meer gebruikt, maar de USB hubjes, pendrives enzo, het werkt allemaal prima en het kost geen drol. Wat is er nou zo intens slecht aan?
Ben benieuwd of iemand me het uit kan leggen.
Voedingen maken veel herrie en halen het beloofde vermogen niet, dat klopt. De oudere sweex routers vond ik echter prima dingen. De nieuwe heb ik geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:12 schreef Palomar het volgende:
Verschilt idd per onderdeel. Sweex is ook maar een bedrijfje dat zn merkje op allerlei verschillende producten plakt. De een wat beter dan de ander. Aan pendrives, hubs, kabeltjes enzo kan weinig mis gaan, maar bij de gevanceerdere dingen (voedingen, routers) merk je toch wel dat het allemaal wat beperkt is... Ook bijv. muizen voelen gewoon erg cheap aan. Maar daar betaal je ook voorEn op zich doen die het wel gewoon.
Dat vind ik een stap erger dan Sweex.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:17 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Zelfde verhaal voor Trust!
Wat ik dus zeg, de een heeft er meer goeie ervaringen mee dan de ander.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:20 schreef Brentmeister het volgende:
Ik draai al jaren zonder problemen op een sweex routerje met 4 pc's eraan.
Ik had ooit bij een vriend een 450 watt voeding erin gedaan, die misschien net 350 watt effectief gaf. Hij had toen een 6800ultra en nog wat zooi die behoorlijk stroom slupte, en dat ding trok het simpelweg niet. Maargoed, 450 watt voor 24 euro is natuurlijk niks, hij was behoorlijk stil met 2 grote coolers en nog uitgebreid ook met een hele rits Sata connectors.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:20 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voedingen maken veel herrie en halen het beloofde vermogen niet, dat klopt. De oudere sweex routers vond ik echter prima dingen. De nieuwe heb ik geen ervaring mee.
[..]
Dat vind ik een stap erger dan Sweex.
Ligt er ook aan wat voor eisen je stelt. Ik heb ook jaren zo'n ding gehad en online games werkten vaak niet, hij liep snel vast en qua firmwareupdates kon je ook ver zoeken. Maar voor gewoon internet/e-mail zal ie prima voldoen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:20 schreef Brentmeister het volgende:
Ik draai al jaren zonder problemen op een sweex routerje met 4 pc's eraan.
Ehh.. dát zou ik pas echt hard afraden..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:17 schreef -skippybal- het volgende:
Je kan beter Q-tec kopen...
Dat had een logitech toetsenbord hoogstwaarschijnlijk ook niet overleefd.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:16 schreef LostFormat het volgende:
M'n sweex toetsenbord werkte een paar weken na aanschaf en een misplaatst dronken wc avontuur al niet meer lekker. Kutmerk.
Zeker niet als het routers, switches en voedingen betreft.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ehh.. dát zou ik pas echt hard afraden..
Trouwens, sweex, trust en q-tec zou ik sowieso niet kopen
met andere woorden: als het betrouwbaar moet zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:56 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Zeker niet als het routers, switches en voedingen betreft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |