quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zou eigenlijk een navelpiercing willen, maar dat doe ik ook niet vanwege het doneren...
Ik ga me niet laten tegenhouden...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zou eigenlijk een navelpiercing willen, maar dat doe ik ook niet vanwege het doneren...
Wanneer wil je hem hebben dan? Wat als je hem binnen een maand wil laten zetten dan kun je de moeite van het laten keuren besparen natuurlijk.quote:
Ik weet het nog niet... ik weet inmiddels wel wat en waar, maar de gelegendheid moet zich nog voordoen. Niet binnen een maand denk inderdaad... Ik denk zelfs dat er wel een keer bloedgeven tussen gaat zitten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wanneer wil je hem hebben dan? Wat als je hem binnen een maand wil laten zetten dan kun je de moeite van het laten keuren besparen natuurlijk.
Bij mijn weten mag je dat om de 2 weken, of is het veranderd?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Plasmaferese is voor mannen en vrouwen één keer per maand.
Ik denk dat dit veranderd is. Of het is misschien weer net een andere situatie. Bloedplaatjes geven ofzo?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:12 schreef Mark het volgende:
[..]
Bij mijn weten mag je dat om de 2 weken, of is het veranderd?
daar hebben ze bij mij ook altijd problemen mee. Vaak misgeprikt vroeger en soms moesten er allemaal andere mensen bij komen om te helpen...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:27 schreef _Hakkie_ het volgende:
Ik ben een paar maanden geleden afgekeurd voor het geven van bloed. Mijn aderen zijn onvindbaarBij het prikken om mijn bloedgroep te bepalen, hadden ze al moeite met het vinden van mijn aderen. En het schijnen dus nog veel grotere naalden te zijn die ze gebruiken bij het doneren zelf, dus helaas...
Idd. Kans is dan groot dat je voor niks naar zo'n keuring gaat.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar hebben ze bij mij ook altijd problemen mee. Vaak misgeprikt vroeger en soms moesten er allemaal andere mensen bij komen om te helpen...
Dus dat is een reden om afgekeurd te worden. Hm, dan hoef ik me ook niet eens te laten testen.
Hehe, zij had last van lage ijzergehalte en toen zei ik met mijn stomme kop dat als ze afgekeurd zou worden na 2 keer dat ik het wel over zou nemen, nooit gedacht dat het zou gebeuren maar ja...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat voor weddenschap? Zo krijg ik mijn vriend misschien ook wel mee...![]()
Vrouwen idd 3 keer per jaar idd en mannen zelfs 5 keer, maar meestal zal het er op neerkomen dat het 4 keer per jaar is. Oh en het is niet zo dat ze persé bij vrouwen 4 maanden en bij mannen 3 maanden "pauze" zit tussen de donaties.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Vrouwen om de 4 maanden, mannen om de 3 maanden.
Plasmaferese is voor mannen en vrouwen één keer per maand.
Ik ga ook gewoon nu... ik loop als zo lang met het idee. En nu durf ik, moet ik gebruik van maken... Ben een beetje een watje wat naalden betreftquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:04 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh en Sjeen gewoon voor die grote keuring gaan hoor, dan zit je maar vast in de molen. Als je je tatoo laat zetten heb je een jaar uitstel idd, maar daarna kun je gewoon weer komen geven. Pas als je twee jaar niet geweest bent krijg je weer een grote keuring.
quote:
Ze prikken nog steeds maar één keer hoor...quote:
Hoe zit het eigenlijk met bloedplaatjes geven? Pas lag er iemand aan zo'n apparaat in Den Haag en dat apparaat ziet er nog indrukwekkender uit dan het plasma apparaat!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik denk dat dit veranderd is. Of het is misschien weer net een andere situatie. Bloedplaatjes geven ofzo?
Ter compensatie, er gaat maar 1 naald in je arm.quote:
Inderdaad, ik las hem andersquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ze prikken nog steeds maar één keer hoor...
Vingerprikjequote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met bloedplaatjes geven? Pas lag er iemand aan zo'n apparaat in Den Haag en dat apparaat ziet er nog indrukwekkender uit dan het plasma apparaat!
Volgens mij moest die man ook veel langer wachten omdat ze nog iets moesten doen met zijn bloed ofzo? Nouja, ik snapte er helemaal niets van. Iemand die weet hoe dat in zijn werk gaat?
[..]
Ter compensatie, er gaat maar 1 naald in je arm.
Ik vind zelf het vingerprikje altijd het meest vervelend.
Wat was de oude manier dan ook alweer? Ben ik vergeten kennelijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik vond de oude manier van Hb-testen eigenlijk prettiger, moet ik zeggen
Gewoon met de buisjes, dus je werd een extra keer geprikt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:08 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat was de oude manier dan ook alweer? Ben ik vergeten kennelijk.
Nja het scheelt weer een "grote" naald die in je lichaam prikt. Alhoewel ik die HB prik ook het vervelendst vind. Mja, scheelt wel weer een bed.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gewoon met de buisjes, dus je werd een extra keer geprikt.
Die werd gewoon in de keuringskamer gegeven hoor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:43 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Nja het scheelt weer een "grote" naald die in je lichaam prikt. Alhoewel ik die HB prik ook het vervelendst vind. Mja, scheelt wel weer een bed.
Er van uitgaand dat de machines niet zo heel erg verschillen in België en Nederland...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met bloedplaatjes geven? Pas lag er iemand aan zo'n apparaat in Den Haag en dat apparaat ziet er nog indrukwekkender uit dan het plasma apparaat!
Volgens mij moest die man ook veel langer wachten omdat ze nog iets moesten doen met zijn bloed ofzo? Nouja, ik snapte er helemaal niets van. Iemand die weet hoe dat in zijn werk gaat?
[..]
Ik ben heel ordinairquote:Op woensdag 7 maart 2007 17:04 schreef Starr_003 het volgende:
Wat voor bloedgroep hebben de meeste mensen hier die bloed geven? Ben wel benieuwd waar het meeste vraag naar is! Ikzelf heb A+ en zit ook te denken om eens bloed te geven. Doen wel meer mensen in mijn omgeving!
quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:27 schreef DennisMoore het volgende:
't Is nul, niet oo.
KLBquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:59 schreef DennisMoore het volgende:
In WFL? In POL?
Ik zou [WFL] doen en zodra daar een aantal steekhoudende argumenten zijn, direct door naar [POL]quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:59 schreef DennisMoore het volgende:
In WFL? In POL?
Ja óf je opent er gewoon gèèn topic over.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, open er een topic over....
precies, of de andere kant even opkijken....dat werkt ook heel goed!!quote:Op maandag 9 april 2007 09:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gewoon even ogen dicht houden en doorbijten...
Ilsjuh een vrouw mag drie keer per jaar geven. Die drie keer kunnen best vlot na elkaar zijn maar daarna houdt het op voor dat jaar, dan word je dus niet meer opgeroepen tot de start van het nieuwe jaarquote:Op maandag 9 april 2007 05:59 schreef Ilsjuhh het volgende:
bij mij zat er de laatste x maar 3 mnd tussen...terwijl ik altijd dacht dat een vrouw maar 2 a 3x per jaar mocht geven.....maar als ze zo doorgaan....dan kom ik op de 4x per jaar...
nouja, ze zullen het wel nodig hebben gehad!!!
Niet zo vaag hoorquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:58 schreef anotherday het volgende:
Vaag, ik laatst (3 weken geleden) opgebeld door Sanquin of ik de volgende dag bloed wilde geven. Toen kon ik niet dus heb dat afgezegd en ik zou daarna een oproepkaart krijgen.. maar nog steeds niet gehad. Kan zoiets lang duren?
ah zo zit dat.....ik dacht dat het maar 3x mocht omdat er een bepaalde tijd tussen moest zitten dan ofzo....maar dan hoef ik dit jaar dus nog maar 1x bloed te geven en heb ik t weer gehad....quote:Op woensdag 11 april 2007 09:25 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ilsjuh een vrouw mag drie keer per jaar geven. Die drie keer kunnen best vlot na elkaar zijn maar daarna houdt het op voor dat jaar, dan word je dus niet meer opgeroepen tot de start van het nieuwe jaar![]()
Wat bedoel je nu?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:18 schreef Renesite het volgende:
Brrrr, ze kunnen zoveel uit je bloed halen![]()
Nah, weet ik veel, ijzertekort, bloeddruk, heb je ooit pfeifer gehad.quote:
quote:Op maandag 9 april 2007 06:01 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Tandartsen dokters naalden en zulks.![]()
*Renesite kruipt in een hoekje trekt zijn knieën op steekt duim in mond en begint zachtjes te huilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |